Şimdi Ara

Hyundai, radyant ısıtma sistemiyle elektrikli araçların menzilini artıracak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
237
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • Elektrikli otomobillerde menzili etkileyen en önemli faktörlerden biri de iklimlendirme sistemidir. Hal böyle olunca markalar kabini daha verimli ısıtma/soğutma yöntemleri geliştiriyor. Hyundai de bu kapsamda elektrikli araçların menzilini artırmak için radyant ısıtma kullanacağını duyurdu.



    Özellikle kış aylarında bataryanın sıcaklığını koruyarak enerji verimliliğin artırmayı hedefleyen Güney Koreli üretici, radyant ısıtma teknolojisini kullanacak. Radyant ısıtmayı geleneksel sistemlerden ayıran en önemli özellik hava yerine doğrudan kişiye sıcaklık sağlamasıdır. Bu nedenle daha verimli olduğu söylenebilir. Ayrıca hedeflenen yeri hızlı bir şekilde ısıtması sayesinde özellikle kış aylarında kullanışlı olacaktır.



    Radyant ısıtma sisteminde sıcaklık genellikle ısıl ışınım yoluyla aktarılır. Genel olarak kafe ve çay bahçelerinin dış ortamlarında kullanılan ısıtıcıları bu sistemin bir türü olarak örnek gösterebiliriz.



    Radyant ısıtma yöntemini Lexus'un RZ modelinden biliyoruz. Bu modeldeki infrared ısıtma panelleri direksiyon kolonunun altında ve yolcu tarafındaki torpido gözünün altında yer alıyor. Söz konusu paneller etkinleştirildiğinde doğrudan sürücü ve yolcunun bacaklarını ısıtıyor. Bunun araç içindeki havayı ısıtmaktan daha verimli olduğunu belirten yetkililer, standart bir iklimlendirme sistemiyle kıyaslandığında enerji tüketiminin yüzde 8 oranında azaldığına dikkat çekiyor.




    Hyundai'nin de 2019 yılından bu yana bazı pazarlarda radyant ısıtma sistemini kullandığını belirtelim. Ancak görünen o ki marka bu teknolojinin kullanımını yaygınlaştırmak istiyor. Buna ek olarak, yeni sistem, daha geniş bir ısıtma alanı sunabilen karbon monotüp malzeme kullanan film tipi ısıtma elemanları ile donatılmış. Bunun ilk nesilde kullanılan karbon kumaş ısıtma elemanlarına kıyasla daha etkili bir ısıtma sağladığı ifade ediliyor.



    Ayrıca Bkz.BYD, gelişmiş otonom sürüş için Huawei ile anlaştı: Bir ilk olacak



    Ayrıca, Koreli marka, yolculara tek bir noktadan sıcaklık sağlamak yerine onları çevreleyerek çoklu yönlerden ısıtma sağlayan bir sistem hedefliyor. Bunun için direksiyon simidinin altına ve kapı panelleriyle orta konsoldaki trimlerin arkasına ısıtıcılar yerleştirilmiş. Bu yaklaşım sayesinde -20°C gibi zorlu koşullarda bile üç dakika içerisinde belli bir sıcaklık sağlanabildiği belirtildi.



    Söz konusu sistemi bir Genesis konseptinde uygulayan şirket yakın gelecekte seri üretime hazır hale getireceklerini açıkladı. Hyundai, bu teknolojinin soğuk iklimlerdeki elektrikli araç müşterileri için büyük bir avantaj sağlayabileceğini ve ısıtma enerji tüketiminin yaklaşık yüzde 17 oranında azaltılabileceğini ifade ediyor.




    Kaynak:https://www.carscoops.com/2024/08/hyundai-to-embrace-radiant-heating-to-increase-ev-range/







  • Pilli arabalar kesinlikle eksik tasarımla alel acele piyasa sürülmüş hissi veriyor. Yarım, bitmemiş araç kullanıyor gibi oluyorsunuz. Bu aceleyi de anlamak mümkün değil. Mercedes'in pilli arabalarında bile yangınlar ve ciddi sorunlar var. Hatta geçenlerde, sanırım Güney Kore idi, pillerle ilgili bir standart yayınlayıp o standart dışındaki pilleri ülkeye sokmama kararı almışlar. Umarım bu geçiş döneminden sonra araçlarda standart hale gelecek olan hidrojen yakıt hücresi sisteminde de bu tür sorunlar çıkmaz.

  • minyatür nükleer koysunlar sonsuza kadar araçlar yolda olsun bitsin :))))

  • UFO

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yani Arabaya UFO koymuşlar :)

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.