Şimdi Ara

i-Shift Diye Jazz'dan vazgeçtik?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
2.364
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar her şey ayarlandı aracı alacağız karar verdik sonunda istediğimiz temizlikte güzel bir 2009 Jazz bulduk. İlk arabamız ve acemiyiz biraz. Ancak aracın i-Shift şanzıman olduğunu vitesin değişik görüntüsünden farkettik. Acemilikle tabii ki ilk danışma yerimiz internet oluyor ve bu şanzımana her yerde sorunlu geçişler çok sarsıntılı vs. yazmışlar. Haliyle babamda bunları okuyunca araçtan vazgeçtik.

    Çok temiz, istediğim renkte cam tavanlı full dolu güzel arabaydı. Üzüldüm sonuçta, sizce doğru mu yaptık sırf i-Shift diye almaktan vazgeçerek?



  • Jazz cvt olanları piyasa olarak daha iyi , i-shift tek kavrama otomatikleştirilmiş şanzıman olduğu için 1-2 sarsıntılı geçişler vites düşürürkende sarsıntılar kararsızlıklar ve alışana kadar (özellikle tam otomatikten geçiyorsan) kullanıcıları soğutuyor,



    Araç temizse alınabilirdi genede temiz araç bulmak zor fiyatıda iyiyse katlanılabilir...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnternette sorunsuz bir şanzıman için yazı yazmazlar zaten. Herkes derdini tasasını yazıyor şu problem yaşıyorum vs vs diye. Belki gerçekten sorunludur ve bu önceden araştırılıp direk gitmeden vazgeçilebilirdi. Olan zamanınıza olmuş artık.
  • Konu ile çok alakalı değil biliyorum hatta yazdıklarıma bazılarınız kızacaktır, ama ikinci elde benim ötv indirimi dönemi alınan 2009 model araca aynı donanım 2007 modelinden fazla para vermek içimden gelmiyor...
  • İyi yapmışsın CVT olanlara bakın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Doğru bir hareket olmuş. Ya cvt, ya manuel ya da başka araç. Jazzı çok severim ama i shift çekilecek çile değil.
  • 2011 jazz ishift kullanıyorum evet 1den 2ye gecerken vites gecisini hissediyorsun ama digerlerinde hiç hissetmiyorsun. Ben suana kadar herhangi bir sorun yasamadım hatta yakıt tuketimi oldukca iyi uzun yolda 5in altında yakıyorum:)
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Honda İ-Shift Nedir?
    16 yıl önce açıldı
    Octavia'dan Megane'a Geçtim
    2 yıl önce açıldı
    HONDA JAZZ 1.4 FUN İ-SHİFT
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • I-shift'ten Honda bile vazgeçti, doğru yapmışsınız.
  • 2011 i-shift Jazz sahibiyim.Keşke alsaymışsınız diyorum.
    Sarsıntı olayını ester bazlı yağ kullanarak minimuma indirebilirsiniz..
  • Arac hala satiliksa tekrar düşünün. Gecisleri cift kavrama, cvt gibi sanzumana göre sarsintili ancak alışınca sorun yok. Bende de tek kavrama corolla var, vitesin gececegi yeri hissedip o an gaz kesince sorun kalmiyor.



    Arkadaşım da jazz bakarken baya arastirdik, teknik veya kronik bir sorun yok, sadece geçişlerdeki sarsinti sorunu var.



    Tek kavrama mantik olarak duz vites, vites degisecegi zaman sizin yerinize debriyaja basıyor, vitesi degistiriyor ve debriyaji bırakıyor. Haliyle vites degisimi esnasinda arac 4bin devirdeyse duz viteste araci 4bin devire cikarip hizlica debriyaj birakma etkisi yaratıyor basitce.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yokuşta geri kaçırabiliyor

    İsabetli bir karar almışsınız
  • 2009 i shift kullanıyorum. Memnunum. 2. Nesil de i shift ile cvt arasında 10-15.000₺ oynuyor şahsen degmez. Bu arada i shiftte yokuş kalkış destegi var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her iki aracı da kullanmış biri olarak izlenimlerimi paylaşayım.



    Öncelikle sizin almaya niyetlendiğiniz 2009 i-Shift olanından başlıyayım.

    Tesadüf olarak kullandığım araç ta 2009 Fun donanımlıydı.

    Benim düz vites Corolla'm var. İlk defa robotize bir şanzıman kullanıyordum. 45 gidiş, 45 geliş 10 km civarı da şehir içi olmak üzere yaklaşık 100 km.lik bir E-5 deneyimim oldu.

    İlk başta silkeleme, öne eğilme diye tarif edebileceğimiz durumları bende yaşadım. Ancak trafik ışıklarındaki dur kalklarda tahminim 30 km. sonra vites geçiş esnasında (1'den 2'ye) ayağımı hafif gazdan çekerek bu sorunu minimuma indirdim. Bunda düz vites kullanıcısı olmamın etkeni olabilir. Çünkü düz vites mantığında da üst vitese attığınızda, debriyajdan ayağınızı çekerken gaz pedalına önceki viteste olduğu kadar basmıyorsunuz.

    Dönüş yolunda bir süre direksiyon yanındaki kulakçıklardan da kullanmaya çalıştım. Bu şekilde kullanmanın, daha uzun bir alışkanlık ve yol tecrübesi gerektirdiğini hissedip normal kullanıma döndüm.



    Daha sonra 2012 model CVT'li yine Fun donanım bir Jazz ile 50 km. kadar deneyimim oldu.

    Bu 50 km.nin 20 km.si şehir içi kullanımıydı.

    Düz vites kullanıcısı olarak, CVT'yi kesinlikle yadırgadım. Sürat kazanmak için gaza yüklendiğinizde motor devri yükseliyor ama, bir süre hiç bir şey olmuyor. Kasnak sisteminin özelliği devri yükseltip belirli bir gücü sağladıktan sonra aynı devirde hızı yükseltip daha sonra devri düşürerek sürati sağlamak amaçlı. Vites geçişi diye bir şey olmadığından, kullanım karakteri bana bir garip geldi.

    Bu aşamada CVT'nin neyini en güzel buldun diye sorarsan "düz vitesli arabama geri dönmekti" derim.

    Ancak, 3-5 ay kullanıp ta buna alışanları kendisine aşık ediyor. Bir daha başka şanzıman aramıyorlar. Kaldı ki, i-Shift'e en büyük tepkiyi, önceki kasa CVT'li Jazz sahibi olup ta, araçlarını yenilemek için bu arabayı alanlar vermiştir.

    Yukarıdaki yorumun aksine Fun donanımlı i-Shift'te yokuş kalkış desteği yani Hill-Holder vardı. Bunu bizzat denedim.


    Gelelim i-Shift'in olumsuzluklarına. Araç sahibi arkadaşımın tecrübelerini de katarak başlıyorum. İlk olarak bu araç trafiği bol, dur kalklı sürüşleri sevmiyor. Yokuşta durmak zorunda kalındığında, ilk kalkışta hele de araç yüklüyse, baskı balatasının kokusunu duymanız olası. Hatta, yokuşta park ettiğiniz yerden geri vites ile manevra yaparak kalkacaksanız, büyük bir sabır ve usta şoför olmanız çok önemli. Manevra esnasında, kaydırmalardan oluşabilecek ufak sürtmelere karşı, kasko yaptırmanız da kesinlikle gerekli.


    Araç sahiplerinin söylemlerini de aktarayım. İ-Shift'te, belli bir km. aralığında şanzımanda kalibrasyon ayarı yapılması gerekliymiş. Bunu yaptırmazsanız, baskı balatası volan a da zarar verip, baskı balata değişimi esnasında masrafı arttırıyormuş.

    CVT'li Jazz'da ise sadece 60.000 km. de bir şanzıman yağının değişmesi yeterli oluyormuş. Yakıt olarak, çok küçük bir değer de olsa İ-Shift'in CVT'den daha az yaktığını da ekliyorlar.


    Son olarak her iki araç ta, görece yüksek yapısı ve kısa sayılabilecek uzunluğuna göre, yolda oldukça stabil gidiyor ve güven veriyor. Ben denemedim ama, makas atmak gibi absürd hareketler yapmadığınız müddetçe, aracı yoldan çıkarmak oldukça zor. Açılmasa da cam tavan arabanın içinin oldukça ferah hissedilmesini sağlıyor. Beni en çok etkileyen ise, bu küçük arabanın bagaj hacmi ve arka koltukların hareket kabiliyeti oldu.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.