Şimdi Ara

Il-2 Sturmovik Oyuncuları Buraya (9. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.417
Cevap
9
Favori
106.843
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Il2 serisinin kontrol tuşlarını burada tek tek yazmaya kalksak sayfalar yetmez sanırım. Şaka bir yana, oyunda birçok komut zaten tuşlarla ilişkilendirilmemiş durumda. Yani zaten klavyede birçok tuşa görev verilmişken birçok göreve de tuş ilişkilendirilmemiş durumda. Bunlar arasında uçak gemisindeyken park durumu tuşu veya kanatların katlanması tuşu örnek verilebilir. Aslında sen merak ettiğin kontrolleri yazarsan biz de ona göre açıklamaya çalışırız çok daha verimli olur sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Father Torque -- 15 Şubat 2007; 21:47:48 >
  • Mesala g tuşuyla tekerler kapanıyo ama dün bi uçakla oynadım onda g tuşuyla tekerler kapanmadı...Yani en sık kullanılan tuşları şöle bi kısaca açarsanıs sewinirim..
    Ben baya bi eskide kalmışım bundan önce en çok sewerek oynadığım uçak similasyonu F22 raptordu..
    Şimdi bu similasyonu görünce aşık oldum resmen oyunla aramızda özel bi bağ oluştu..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Requiem_For_a Dream -- 16 Şubat 2007; 0:03:37 >
  • Hellcat gibi ilk dönem avcı uçaklarında iniş takımları elle indirilip kaldırılıyor ancak oyun kurulumunda bu kontrolle ilgili bir tuş tanımlanmamış durumda, ayarlara girip siz tanımlamalısınız. Örneğin ben Shift+G olarak tanımladım ve iniş takımlarını indirmek için devamlı Shift+G'ye basıp çekmek durumundayım.

    Sık kullanılan komutlara gelince F ile V var. F flapları kaldırır V ise indirir. Uçak gemisi inişleri için benim tanımladığım H var yani kancayı indirir kaldırır. Pek az bilinen tuşlardan biri yine ben tanımladığım Ctrl+S yine uçak gemisi inişlerinde burunu daha iyi görebilmek için koltuğu biraz kaldırır. Ctrl+C (tanımlı mı hatırlamıyorum) kanopiyi açar ve inişte rüzgarın sesini duymak harikadır. Tab tuşuyla radyo konuşması menüsü açılır. Dediğim gibi birçok kullanışlı konutun tuşu standar olarak belirtilmemiş ancak istersen akşama komut listesini yazayım sen ona göre kendi tuşlarını atayabilirsin.




  • arkadaşlar madem bu oyun ücretsiz bari birisi link versinde çekeyim sevabına
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emptyrean

    Hellcat gibi ilk dönem avcı uçaklarında iniş takımları elle indirilip kaldırılıyor ancak oyun kurulumunda bu kontrolle ilgili bir tuş tanımlanmamış durumda, ayarlara girip siz tanımlamalısınız. Örneğin ben Shift+G olarak tanımladım ve iniş takımlarını indirmek için devamlı Shift+G'ye basıp çekmek durumundayım.

    Sık kullanılan komutlara gelince F ile V var. F flapları kaldırır V ise indirir. Uçak gemisi inişleri için benim tanımladığım H var yani kancayı indirir kaldırır. Pek az bilinen tuşlardan biri yine ben tanımladığım Ctrl+S yine uçak gemisi inişlerinde burunu daha iyi görebilmek için koltuğu biraz kaldırır. Ctrl+C (tanımlı mı hatırlamıyorum) kanopiyi açar ve inişte rüzgarın sesini duymak harikadır. Tab tuşuyla radyo konuşması menüsü açılır. Dediğim gibi birçok kullanışlı konutun tuşu standar olarak belirtilmemiş ancak istersen akşama komut listesini yazayım sen ona göre kendi tuşlarını atayabilirsin.


    Gerçekten çok iyi olur ya bana böle bi güzellik yaparsan..
    Şimdiden emeğin çok saol dostum..




  • Arkadaşlar benim IL2 Kontrol ayarlarımı bu linkten indirebilirsiniz. Yalnız ben oyunu Trackir ile oynadığım için hat switch leri pilotun nişangaha bakış açılarına göre ayarladım eğer trackir ya da cam2pan varsa oyunda sizi çok rahatlatır yoksa hatswitch atamalarını dikkate almayınız. Kontroller çoğunlukla orjinal ayarlarda ama Prop pitch, 1 den fazla motor kullanımı, pilot atlatma, iniş işıkları, aynayı gösterme, kanca bırakma, hava freni, mixture, supercharger, buji ayarları, kuyruk tekerlegi kilitleme vb. kontrolleri daha kolay kullanılabilir hale getirmek ve hataları minimuma indirmek için farklı tuşlarla ayarladım. Belki size yararı olur. toplam boyutu 850 kb.
    Download linki :( R.share )http://rapidshare.com/files/16990784/il2_Kontroller.rar.html
    İyi uçuşlar.
    (Resim tarafımızdan yapılmış orjinal Akıncı Filo uçak kaplamasıdır. )
     Il-2 Sturmovik Oyuncuları Buraya


     Il-2 Sturmovik Oyuncuları Buraya



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _TR_Akıncı34 -- 18 Şubat 2007; 4:47:59 >




  • _TR_Akıncı34 yılların simulasyon oyuncusudur arkadaşlar, kendisiyle hiperlobide tanıştık. Çok yardımsever bir arkadaş, ondan ne öğrenirseniz kardır, bence dosyasını indirin ve inceleyin. Abi sizin web sitesinden biraz daha aksiyon bekliyoruz, simulasyona meraklı çok arkadaşımız sizin web sitesinden daha çok faydalanabilsinler. İyi uçuşlar, track ir alırsam bende sizinle uçmak isterim, benim simulasyon dünyasına gösterecek çok numaram var
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Aerospace

    _TR_Akıncı34 yılların simulasyon oyuncusudur arkadaşlar, kendisiyle hiperlobide tanıştık. Çok yardımsever bir arkadaş, ondan ne öğrenirseniz kardır, bence dosyasını indirin ve inceleyin. Abi sizin web sitesinden biraz daha aksiyon bekliyoruz, simulasyona meraklı çok arkadaşımız sizin web sitesinden daha çok faydalanabilsinler. İyi uçuşlar, track ir alırsam bende sizinle uçmak isterim, benim simulasyon dünyasına gösterecek çok numaram var


    Aero çok teşekkür ederim, çok abartılacak birşey yok aslında sadece elimden geleni yapıyorum Ve emin ol ki benden çok daha iyi arkadaşlarım var. Seni aramızda görmekten memnuniyet duyarız. Beraber yaptığımız eğitim görevinde büyük yol katetmiş olduğunu tespit ettik zaten :) Bu arada biraz değineyim ki Akıncılar olarak amacımız Hyperlobby de elimizden geldiği kadar Türkleri temsil etmek Akıncı adını başkalarının hafızasına kazımak. Bunu da yavaş yavaş başarıyoruz. Burada neden bu şekilde ( 32,33,34 Vb ) takma ismi aldığımıza da açıklık getireyim, oradaki yabancılar bizi teker teker kişi olarak değil de Akıncı olarak tanısınlar ve bizden biriyle karşılaştıklarında durup düşünsünler :) Türklere karşı belirli bir saygınlık olsun. Gerek açtığımız serverlarda ortaya koyduğumuz centilmenlik, gerekse karşılaştığımız hakaretler karşısında ortaya koyduğumuz kararlılık ve verdiğimiz sert tepkiler sayesinde bunu büyük ölçüde de başardık. Artık bizimle karşılaşmak değil dost olmak istiyorlar. Siteye gelince, şu anda kullandığımız site geçici ve site sunucusu tarafından verilen ana kalıplar doğrultusunda birşeyler yapabiliyoruz ancak yakın zamanda kendi alan adımızı alacağız o zaman çok farklı bir site oluşturacağız. İstediğiniz aksiyonu ortaya çıkaracağız :)
    Son olarak Hyperlobby de IL2 uçan arkadaşlarıma; bizi görürseniz selam vermeden geçmeyin :)
    İyi avlar




  • ooooo... Akıncı34 hoşgeldin foruma, burada görmeyi beklemiyordum seni. foruma katılman iyi olmuş, deneyimlerinden yeni başlayan arkadaşlar da faydalanabilir. burada hepimiz elimizden geldiğince il-2 ile ilgili fikirlerimizi paylaşıp sorunlarımızı çözmeye çalışıyoruz... bu arada beni tanımadıysan hatırlatayım, arkadaşlar ben de Akinci42 oluyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FoxHound -- 19 Şubat 2007; 20:06:33 >
  • yaa bu hyperlobby il-2 1946 yı desteklemiyormu ben mi beceremedim acaba
  • quote:

    Orjinalden alıntı: iloveyouhagi

    bence de
    quote:

    Orjinalden alıntı: Aerospace

    EN iyi SİMulatör IL-2 Serisi






  • quote:

    Orjinalden alıntı: dmc 12

    yaa bu hyperlobby il-2 1946 yı desteklemiyormu ben mi beceremedim acaba


    destekliyor tabiki dostum, nerede problem yaşıyorsan söyle yardımcı olmaya çalışalım...
  • arkadaslar ben sturmovik 1946 yi lan dan arkadasimla oynamak istiyorum oyunu kuruyorum fakat diger makina oyunun kurulu oldugu serveri gormuyor nedeni ne olabilir 2100 die bir port numarasi cikiyor aratiyrum olmuyor ip yaziyorum olmuyor nedeni ne olabilir yardim lutfen
  • oyunun .exe adresini yazıyorum ama yanlış adres diyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dmc 12

    oyunun .exe adresini yazıyorum ama yanlış adres diyor


    dmc12http://www.gamecopyworld.com/ adresine gir, game index kısmından, IL-2 Sturmovik: 1946'ya (new yazıyor yanında) tıkla. IL-2 Sturmovik: 1946 [MULTI3] Fixed EXE'yi indir (4 mb), oyunun kurulu olduğu klasörün içine yapıştır. daha sonra tekrar dene, muhtemelen exe. yi bulacaktır...
  • Selam Fırat,

    Joy un hayırlı olsun :Benimki de aynısı o yüzden bazı şeyler yazmam gerekiyor diye düşündüm.Been 2 sene önce 140 milyona almıştım fiatı düşmüş.Bu aletin programına bir ara kafa yormuştum hatta kendi sitesinde yazılmış bir programda var ama işe yaramıyor.İstersen dene.
    Öncelikle şunu söylemek isterim ben randıman alana kadar bayağı uğraştım biliyorsun it dalaşında çok oynadığım için ve spit kullanıyorum genelde pitch ayarında çok zorlandım kolu tam geriye asıldığinda uçağı sahip olamıyorsun ve spin atmaya başlıyor ben pitch roll ayarlarını 72 den yukarı çıkarmıyorum rudderı da biraz fazla yapabilirsin.Mail adresim

    andezitcan@hotmail.com

    _TR_akıncı06

    selamlar

    tuş atamalarını istersen söylerim.
  • sana da selamlar _TR_akıncı06... adım yerine akıncı42 deseydin bari bana foruma hoşgeldin bu arada, bu aralar pek giremiyorum hyperlobby'e, joy hakkında da bi ara konuşuruz tuş kombinasyonuyla ilgili...
  • yav bu oyun çok güzel gibi gözüküyo , joystick de var ancak uçak kendiliğinden sağa sola döndüğü için alışamadım

    şunun için flight simulator'deki gibi auto rudder yok mu ?
  • Basit Manövreler



    Aileron Roll = Yuvarlanmak

    Aileron Roll, uçağın roll ekseni etrafinda 360 derece dönüşü olarak tanımlanabilir.

    Aileron roll yapmak için joystick sola veya sağa yatırılır ve uçak tekrar düz uçana kadar orada tutulur. ‚X‘ tuşu ile tekrar otopilota bağlanarak uçağın tekrar level uçması sağlanır.
    Bu manövre esnasında yükseklikte +/-100m kadar bir oynama normaldir

    Break Turn = Acil dönmek

    Break turn arkandan gelen düşman durumunda savunmak için yapılan standart bir manövredir. Mümkün olduğu kadar sert düşmanın geldiği istikamete dönülür. Amacı düşman uçağının hesapladığı atış pozisyonunu bozmaktır. Düşmanla aynı seviyede veya düşmandan alçaksanız yapabilirsiniz. Break turnlar hiçbir zaman aynı zamanda uçağın burnunu yukarı vererek yapılmamalıdır, süratten düşer ve hedefi büyütmüş olursunuz.

    Break turn yapmak için joystick sola veya sağa yatırılır ve aynı zamanda kendine çekilir. Breakturn sert bir manövre oldugu için, bu manövre sonunda mutlaka ‚x‘ ile level yapılmalı ve ‚F12‘ ile joystick trimlenmelidir.

    Chandelle = Düşük G çekerek yükselmek & dönmek

    Chandelle, basit olarak söylemek gerekirse dönerek yükselmek demektir. Dönüş derecesi 90 dereceden 180 dereceye kadar herhangi bir değer olabilir. Bu dönüş ve tırmanış mümkün olduğu kadar az G çekilerek yapılmalıdır, amacı mümkün olduğu kadar enerji toplamaktır. (ACM Enerji terimi yükseklik ile sürat arasındaki yakın ilişki anlamında, daha ilerde açıklayalım). Chandelle size dalaştan fazla uzaklaşmadan dalaşı takip etmenizi ve kanat üzeri geriden bakarak düşmanın durumunu analiz etmenizi, aynı zamanda yükseklik kazanmanızı temin eder.

    Chandelle manövresi için joystick sola veya sağa yatırılır ve aynı zamanda hafifçe kendine çekilir. Bu sayede hem tırmanacak, hem de döneceksiniz. Dönüş bitiminde manövreye başladığınız yükseklikten en az 1k yüksekte ve değişik bir azimutta olacaksınız. Joystiğinizi tekrar serbest bırakın ve ‚X‘ ile level uçuşa geçin.

    Immelmann Turn = İmmelman dönüşü

    Immelmann turn, bazı durumlarda yapılan basit ama efektif bir manövredir. I. dünya savaşı alman ‚As‘ pilot Max Immelmann tarafından ilk defa kullanılmıştır. Aslı çoğumuzun AirShowlardan tanıdığı manövreden biraz değişiktir.

    Bu manövreye level ve iyi bir enerji ile başlanır, uçak yere dik bir vaziyete gelene kadar joystick çekilir, yarım loop durumuna kadar çekildikten sonra (uçağın ters uçtuğu nokta) uçak 180 derecelik bir aileron roll ile tekrar düz hale getirilir. Şimdi uçak manövreye başladığı yükseklikten daha yukarda ve tam aksi istikamete gitmektedir.

    Loop = Vertikal Çember

    Loop, pitch aksinde 360 derece yapılan bir çemberdir.

    Loop için joystick kendinize çekilir, tırmanma sırasında bu çekiş devam ettirilir, uçak ters durumda hala çekilerek ters dalışa geçilir ve nihayet çember tamamlanıp, uçak düz olunca bırakılır. Çemberin en üst noktasında hafif ters dümen kullanarak ve roll aksinde düzelterek kuçağın kanatlarının yere düz olmasına dikkat edin. Level uçuşta tekrar ‚x‘ ile otopılot devreye alınır.

    Scissors = Makaslar

    Scissors arkadan takip etmekte olan uçağın nişan açısının bozulmasını amaçlayan seri halinde yapılan 45-60 derecelik sert sol-sağ dönüşler serisidir.

    Bu manövre agresiv yapılması gereken bir harekettir. Bu manövreyı yaparken öncelik düşmandan kaçış değil, aleyhinize olan bir durumu lehinize çevirmek istemeniz önemli.

    Bu manövrenin elemanları basit olsa bile, mükemmel bir şekilde tatbik etmek oldukça zor, deneyim ve sabır isteyen bir iştir. Bütün manevra boyunca düşman uçağını gözden kaçırmamanız ve gözden kaybetsenız bile 2-3 saniye sonra nerede olacağını BİLMENİZ gerekir. Tarifini yapacağım zamanlama çok hassastır.
    Bu manövreye başladığınızda düşmanın d6-d7 arkanızda olmasına dikkat edin. Eğer bu mesafeden daha uzaktalarsa kısa sol, takiben sağ dönüşlerle bu mesafeyi kısaltın, ama devamlı ateş açısından uzak durun.
    Manövreye geriye bakarak başlıyorsunuz. Devamlı arka, arka üst bakışlar arasında düşmanı izliyorsunuz, her an ters roll yapmaya hazırsınız.
    Başlangıçta sert bir dönüş yaparak bu dönüşü onlar da dönmeye başlayana kadar devam ettirin.
    Düşman uçağı roll yapmaya başladığı an uçağını aksi istikammette yatırıyorsun ve sert bir dönüş yapıyorsun. Uçağın burnu bu arada aşşağı bakmalı ki dönüşlerde kaybettiğin enerjini yine toplayabilesin.
    Düşman tekrar roll yapmaya başladığı an, senin için cevap verme anı, tekrar tam tersine roll yapıyorsun, burun aşşağıya!
    Takipçı cevap verecektir, sentekrar onun roll yapmaya başladığı anda ters roll yapıyorsun.
    En fazla üç makastan sonra düşman uçağının açı avantajı kalmayacaktır, İşte bu an senin için kritik nokta:
    Eğer düşmanı arkandan çok üst görüşte görüyorsan avantaj sende, atak için çalışmalar başlıyor Smile
    Bütün manövre esnasında ilk dönüş (olta atma hareketi Smile) harici bütün dönüşler kısa ve seri olmalıdır. Dönüşlerin zamanlaması tamamıyle rakibin hareketine bakar. Bunu en sağlam Test arenada bir arkadaşınızla deneyerek alıştırabilirsiniz kendinizi.

    Skid = Kaydırma

    Skid uçağın yaw aksinde yapılan kaydırma hareketidir. Çok az yükseklik pahasına düşmanın atış açısını bozmak için yapılan defensiv manövredir Fazla hız ve yükseklik kaybetmeden düşmanın ilk atağını skid yaparak kurtarabilirsiniz.

    Skid yapmak için bir kanadınızı 90 dereceye yakın yere doğru yatırın, aksi yönde rudder (dümen) kullanın. Uçağınız alt tarafda olan kanat yönünde kayma yapacaktır. Bu manövre esnasında uçak biraz yükseklik kaybeder ama düşmanın varsaydığı yönde hareket etmez, böylece nişanı bozulur, çünkü normalde burnunun yönüne gitmesi beklenen uçak kaydırılan yönde yol alır. Düşman uçağı bu manövreye sandığınızdan hızlı cevap verebilir, birkaç saniyeden fazla bir kurtuluşdan başka bir avantajı yoktur.

    Split-Ess = Bölünmüş S

    Split-Ess yarım bir roll(180 derece) hareketini takiben yapılan yarım loop manövrelerinin kombinesidir. Eğer kayda değer bir yükseklik avantajınız yoksa defensif karakterde yapılır. Head to head karşılaşmalarda rakibiniz altınızdan geçer geçmez yapılınca kolaylıkla rakibinizin arkasına geçebilmenizi sağlar.

    Split-Ess için uçağınız ters dönene kadar roll yapıp joysticki kendinize çekersiniz. Uçak dalışa geçince joystick normal uçana kadar çekilmeye devam edilir.

    Split-Ess tam piste paralel yapılırsa hareketin düzgün yapılıp yapılmadığını piste oranla kontrol edebilirsiniz.

    Yapılan yarım loop anında 90 derecede ek bir yarım roll yaparsanız düşmanın takip etmesi zor bir hareket olduğu nedeniyle kaçmak için bu hareketi kullanabilirsiniz.

    Wing Over

    Wing Over dalışlardan sonra sık kullanılan, yüksekliği ve pozisyonu tekrar kazanmak için yapılan bir manövredir.

    Wing Over yapmak için joystick çekilerek tırmanmaya başlanır, tırmanışın en yüksek noktasına yakın uçak stall hızına gelmeden az evvel(stalla girmeden!) full sol dümenle uçağın burnunun tekrar aşşağı dönmesıni sağlayın. Bu manövre süresince uçağın roll olmamasına özen göstermelisiniz.(Bunu sol veya sağ pencereden kanadın ufka olan durumu ile kontrol edebilirsiniz, açı 80 dereceyi geçmemeli) Burnunuz yere dik olunca rudderi tekrar ortaya getirin ve tekrar dalışa geçin.

    Bu manövreyi sürati fazla olan Boom & Zoom uçakları daha iyi yaparlar.
    Eğer bu manövreyı ustaca yapabiliyorsanız, arkanızdan takip eden con nasıl bu kadar çabuk dönebildiğinize şaşıracaktır. Arkanızdan gelen con ile aranızdaki mesafeye dikkat edin, bilhassa mesafenin azalmamasına, bu manövreyi 10d ve fazlasında kullanın.

    Alternatıf olarak bilhassa FW190 tipi uçaklarda 90 derece tırmanıp, stall hızına gelince tamamiyle gaz kesin, joysticki elinizden bırakın ve uçağınızın kuyruk üstünde eveela alta doğru kayarak birdenbire nasıl ters döndüğünü izleyin. Dikkat edilmesi gereken tek konu tırmanırken roll olmamak.

    "kill' iniz bol ola...


    Düzenleyen biber- - 12-Şubat-2007 Saat 21:00




  • manövreler hakkındaki bilgiler için teşekkürler abba... açık bir anlatımı olduğu için resim olmamasına rağmen rahatlıkla anlaşılıyor...
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.