Şimdi Ara

İlk Marşta Çalışmıyor İkinci Marşta Çalışıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
25.362
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar aracım 2000 benzinli clio yakıt olarak düzenli bir şekilde Shell Nitro kullanıyorum. Son günlerde aracım ilk marşta çalışmıyor kontağı kapatıp tekrar basınca çalışıyor. Aküyle ilgili sorun yok. Her bakımı serviste düzenli olarak yaptırıyorum. Bugün aracımı çalıştırışımda ilk seferde çalışmadı ama kontağı kapatıp tekrar çevirdiğim anda direk çalıştı. İlk marşta biraz uzattım belki alır diye hiç boğulma da yapmıyor akü de sağlam yine almadı anlayamadım. Sorun ne olabilir. Önceleri çok nadir olurdu belki bir kaç ayda bir yapardı ilk marşta almamayı. Işıkların sönmesini de bekliyorum. Herhangi bir arıza ışığı da yanmıyor. Benzer sorun yaşayan var mı hiç...



  • Aynı sorun benim eski aracım clioda vardı, benzinli tüp yoktu. Şanzıman ile motorun öpüştüğü yerde krank sensörü var zaten görürsünüz, tam volant dişlisinin üstüne geliyor, eliniz yatkınsa söküp wd40 la sensör ve soketleri temizleyin yada sensörü değiştirin. 2-3 marşta zor çalıştırıyordum bu sensörü temizledik ve düzeldi, 5 yıl geçti aracı dayıma sattım halen sıkıntı yok.
  • Zorlanıyor,kaçırma sesi yapıyor ise marş motoru veya yakıtın geri kaçmasını engelleyen valfin arızalı olması sonucu hortumlarda yakıt kalmaması veya arkadaşın dediği gibi krank pozisyon müşürü yalnız bu arızalı ise hep ikinci marşta değil bazen 3-4 marşta alır ve/veya bobinler bunlarda değilse tesisatın kontrolü şeklinde incelemenin başlanması gerekli. Eğer arıza bu parçalarda değil ise başka parçalara bakılır.Bunların tamamının ölçüm yapılarak arızalı mı değil mi diye anlaşılır. Araç ile ilgilenecek bir usta bulun çözümünü sağlar.
  • Benzer bir sorun başıma gelmişti.

    Anahtarı taktığım zaman göstergede sarı anahtar ışığı yanmıyordu. Yanmayınca da araç marş bassa bile çalışmıyordu. Anahtarı kontaktan çıkartıp tekrar takınca sarı anahtar işareti yanıyor ve araba hemen çalışıyor.


    OBD cihazına bağlayıp baktım araç immobilizer hatası veriyor. Bence sizde bir OBD cihazına bağlayıp hata kodu varmı diye bakın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PatlıcanMusakka -- 24 Nisan 2020; 4:57:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Zorlanıyor,kaçırma sesi yapıyor ise marş motoru veya yakıtın geri kaçmasını engelleyen valfin arızalı olması sonucu hortumlarda yakıt kalmaması veya arkadaşın dediği gibi krank pozisyon müşürü yalnız bu arızalı ise hep ikinci marşta değil bazen 3-4 marşta alır ve/veya bobinler bunlarda değilse tesisatın kontrolü şeklinde incelemenin başlanması gerekli. Eğer arıza bu parçalarda değil ise başka parçalara bakılır.Bunların tamamının ölçüm yapılarak arızalı mı değil mi diye anlaşılır. Araç ile ilgilenecek bir usta bulun çözümünü sağlar.
    Bazen tek seferde çalışıyor sıkıntı yok ama bazen ikincide çalışıyor benzin pompası arızalıdır diye düşündüm ama öyle olsa hiç çalışmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali GÜLER

    Aynı sorun benim eski aracım clioda vardı, benzinli tüp yoktu. Şanzıman ile motorun öpüştüğü yerde krank sensörü var zaten görürsünüz, tam volant dişlisinin üstüne geliyor, eliniz yatkınsa söküp wd40 la sensör ve soketleri temizleyin yada sensörü değiştirin. 2-3 marşta zor çalıştırıyordum bu sensörü temizledik ve düzeldi, 5 yıl geçti aracı dayıma sattım halen sıkıntı yok.
    Bazen tek seferde çalışıyormuydu yoksa hepmi ikincide çalışıyordu hocam
  • Matheas kullanıcısına yanıt
    Aynen ikinci marşta çalışırdı ama bunu haftada 2 kere falan yapardı. Arabayı açtırmadan kaç yere sordum, buji diyen oldu benzin pompası diyen oldu oldu da oldu. Sonra o bahsettiğim parçayı söküp düzgünce temizleyip yerine taktım daha ondan beri tek marşta hep çalıştı ve çalışmaya da devam ediyor. Zaten renaultların kronik sorunudur manyetik sensör yada krank sensörü arızası, parçayı aşağıdaki linkten görebilirsin.
    peugeotCitroen2CVyoutube
    Renault clio not starting - Crankshaft position sensor problem
    https://www.youtube.com/watch?v=3Bu-E5HQqjI&feature=youtu.be




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali GÜLER

    Aynen ikinci marşta çalışırdı ama bunu haftada 2 kere falan yapardı. Arabayı açtırmadan kaç yere sordum, buji diyen oldu benzin pompası diyen oldu oldu da oldu. Sonra o bahsettiğim parçayı söküp düzgünce temizleyip yerine taktım daha ondan beri tek marşta hep çalıştı ve çalışmaya da devam ediyor. Zaten renaultların kronik sorunudur manyetik sensör yada krank sensörü arızası, parçayı aşağıdaki linkten görebilirsin.
    peugeotCitroen2CVyoutube
    Renault clio not starting - Crankshaft position sensor problem
    https://www.youtube.com/watch?v=3Bu-E5HQqjI&feature=youtu.be
    geçmiş olsun böyle paylaşımlar çok anlamlı..




  • cihaz bağlayıp ne hata veriyor ona bakmak lazım, devir sensöründen de olabilir gösterge arızasından da olabilir immo engelliyor da olabilir
  • Böyle tarz sorunlarda basit ten zora doğru gitmek gerekir.Arkadaşın dediği gibi sensörlü sökün ve temizleyin yada değiştirin.Sonra buji lere gidin ondan sonra buji kablolarını sonra ateşleme bobin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali GÜLER

    Aynen ikinci marşta çalışırdı ama bunu haftada 2 kere falan yapardı. Arabayı açtırmadan kaç yere sordum, buji diyen oldu benzin pompası diyen oldu oldu da oldu. Sonra o bahsettiğim parçayı söküp düzgünce temizleyip yerine taktım daha ondan beri tek marşta hep çalıştı ve çalışmaya da devam ediyor. Zaten renaultların kronik sorunudur manyetik sensör yada krank sensörü arızası, parçayı aşağıdaki linkten görebilirsin.
    peugeotCitroen2CVyoutube
    Renault clio not starting - Crankshaft position sensor problem
    https://www.youtube.com/watch?v=3Bu-E5HQqjI&feature=youtu.be
    Büyük ihtimal aynı sorun hocam neyle temizlemem gerekiyor onu zor bi işlem mi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tayfun_aslan

    Böyle tarz sorunlarda basit ten zora doğru gitmek gerekir.Arkadaşın dediği gibi sensörlü sökün ve temizleyin yada değiştirin.Sonra buji lere gidin ondan sonra buji kablolarını sonra ateşleme bobin
    Buji buji kabloları yeni marş dinamosu bakımı yapıldı
  • krank mili pozisyon sensörü gibi duruyor.
    o değilse de katalitik konvertörünüz dolmuş olabilir.
    her ikisini de yaşadım 1.si 3 sene önce 250 tl idi, 2.si işçilik dahil 1500 tl idi.
  • Matheas kullanıcısına yanıt
    Eliniz yatkınsa yapabilirsiniz, 2 tane civata tutuyor basit bir işlem. Sensörü sökün ve komple soketin girdiği yerde dahil wd40 sıkıp bezle güzelce silin, ayrıca sokete de wd40 sıkıp yerine takın.
  • Cok alakasiz bir cevap olacak ama araban sifreyle calisiyor gibi 2ac bir kapat mors alfabesi gibi di di dit dii dii di di dit
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otuz3

    Cok alakasiz bir cevap olacak ama araban sifreyle calisiyor gibi 2ac bir kapat mors alfabesi gibi di di dit dii dii di di dit
    Kafada varmı senin
  • Benzini dipte kullanma ondan yapar
  • Aynı sorun benim clio 3 aracımda da vardı krank devir sensörü ve kablosu değişti sorun bir daha tekrarlamadı. Renault larda bu sorun kronik sensör 10+ yıl sonra oksitleniyor ve hatalı ölçüm yapıyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.