Şimdi Ara

İMZA 700 ü hatırlayan varmı??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
1
Favori
12.153
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 29 Ekim 1999 günü Jetpa Motors Yönetim kurulu başkanı Fadıl Akgündüz,

    Türkiye’ nin ilk Dünya otomobili olacağını iddia ettiği “ İMZA 700 “ ü büyük bir şov ile tanıttı.

    Osmanlı Devletinin 700’ üncü kuruluş yıldönümü nedeniyle bu ismi verdiğini belirtti. Bu aracın prototip’ i

    için 6 farklı ülkeden uzmanlar 7,5 ay çalışmıştı. Tanıtımda kullanılan İlk prototip İngiltere’ de üretilmişti.

    Bu otomobili Siirt’ te kuracağı fabrikada üreteceğini ve 2002 yılında 100.000 adet üretim yapacağını ilan etmişti.

    Ancak çeşitli nedenlerle bu proje hayata geçirilemedi


    Aracın tasarımı hakkında ne düşünüyorsunuz.. Bu araç şimdi üretilseydi neler olurdu sizce?



     İMZA 700 ü hatırlayan varmı??







  • Hacı dayılar yemez, içmez; para biriktirir. Bu biriken rezervi birileri dini kullanarak çarpmalıdır. Bu işin doğası budur. Hacı dayıları bir Kombassan çarpar, bir Deniz Feneri çarpar, bir Fadıl çarpar; ama mutlaka Allah,kitap diyen birileri çarpar.

    Fadıl Akgündüz suçsuzdur. İyi ki vardır. Dinciden teknoloji geliştirip otomobil yapmasını bekleyene her şey müstehaktır.

    İmza 700'ü bu vesileyle saygıyla anıyorum.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    İmza 700: Hatırlanan Bir İmza Arabası

    İmza 700, Türkiye'de üretilen ilk yerli otomobil olarak bilinen ve otomotiv tarihinde önemli bir yere sahip olan bir araçtır. Jetpa tarafından üretilen İmza 700, 1980'li yıllarda yollarda boy göstermiştir.

    İmza arabası, döneminde modern tasarımı ve teknik özellikleriyle dikkat çekiyordu. Dört kapılı bir sedan olan araç, 1.6 litrelik bir motora sahipti ve 130 km/s hıza ulaşabiliyordu.

    İmza 700 araba, Türkiye'nin otomotiv sanayindeki gelişiminde önemli bir kilometre taşı oldu. Yerli üretim olması nedeniyle vatandaşlar tarafından yoğun ilgi gördü ve ülke genelinde birçok aileye ulaştı.

    Günümüzde İmza arabası, klasik otomobil meraklıları arasında hala popülerliğini korumaktadır. Oldtimer etkinliklerinde ve özel koleksiyonlarda İmza 700'leri görmek mümkündür.

    Jetpa İmza 700, Türk otomotiv tarihinin unutulmaz modellerinden biri olmaya devam ediyor. Yerli üretimi ve nostaljik değeriyle, otomobil tutkunlarının kalbinde özel bir yere sahip.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • bu da ikinci resmi



     İMZA 700 ü hatırlayan varmı??
  • Bak imzamda yaşatıyorum. İlk Çıkacağı haberini aldığım o tv de her yerde tanıtımı olan gün uyuyamamıştım.Bence bu topic hatırlayan war mı die deil de Bu aracın çıkarılmamasının arkasındaki sır perdesıni bilen war mı die açılmalıydı

     İMZA 700 ü hatırlayan varmı??

     İMZA 700 ü hatırlayan varmı??

     İMZA 700 ü hatırlayan varmı??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SeLiM_50 -- 27 Ağustos 2007; 17:13:26 >




  • Tasarımı güzeldi. Çıksaydı satardı ama maalesef engellediler.
  • gayet güzel tasarimi vardi ama iste
  • Şu aracın prototiplerinden 1 tanesini alıp toplamak istiyorum.Nerdedir acaba ?

    http://www.youtube.com/watch?v=rqQeS-LyNyA



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SeLiM_50 -- 27 Ağustos 2007; 18:05:37 >
  • Bu aracın motoru yoktu. Herhalde fadılın salonunda duruyordur
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Ya arkadaşlar ne sır perdesi yaa.. Siz herifi hatırlamadınız galiba.. Adam milleten fabrika yapıcam diye paraları topladı (özellikle Almanyadaki işçilerden), sonra da tabii otalıktan toz oldu.
    İki mühendis üç işçi alıp bi prototip araba yaptırıp sonra da 100 bin araba yapıp satıcam demekle iş bitiyor mu?
    Adam düpedüz dolandıdı be milleti.




  • http://www.etox.com.tr/

    30 ağustos 2007 de tanıtımı varmış.
  • tasarimi gayet iyi
  • Fadıl yaptıysa bu arabadan bi b*k olmazdı,İyi ki çıkmadı,Tüm dünyaya rezil olabilirdik
  • görünümü bugün bile çok güzel bence çıksa efsane olabilirdi dahada önemlisi yerli olacaktı rakipleri doğanla renault 9 du onlaran daha kötü olamazdı heralde
  • ön tasarımı hoş cidden
  • fadıl işte ne olduğu ortaya çıktı hala saf insanlar var baksana hala üretilseydi ne olurdu filan diyolar

    Yurtdışında bi sample yaptırmış birine işte 50-60bin dolar vermiştir, hiçbişiyi yoktur bu aracın toplamıştır milyonlarca doalr gürbetçilerden ki topladı.

    Milleti acayip dolandırdı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    fadıl işte ne olduğu ortaya çıktı hala saf insanlar var baksana hala üretilseydi ne olurdu filan diyolar

    Yurtdışında bi sample yaptırmış birine işte 50-60bin dolar vermiştir, hiçbişiyi yoktur bu aracın toplamıştır milyonlarca doalr gürbetçilerden ki topladı.

    Milleti acayip dolandırdı.


    Evet Türkiye'de araba yapmak kala kala bu dolandırıcıya kaldı sanki. Bir sürü kaliteli iş adamı var,onlar bulunmalı böyle bir girişimde
  • quote:

    Orjinalden alıntı: SeLiM_50

    http://www.etox.com.tr/

    30 ağustos 2007 de tanıtımı varmış.



    Etox denen alet için 85.000 YTL diyorlar. Uçmuş bunlar...
    Normal bir binek arabanın modlanmış haline o para verecek adam zor bulunur...
  • imzanin fiyaskosuna kizip otomobil üretmek isteyen birileri cikabilirdi,ama malesef bizde otomobil tutkunu ve kendi otomobilini üretmek icin yanip tutusan bir isadamimiz yok
  • Hemde 80 hpAma saygı duymak lazım emek var sonuçta adam gibi motor taksalardı keşke ayrıca 2 hava yastığı da çok az
    quote:

    Orjinalden alıntı: ramerturk


    quote:

    Orjinalden alıntı: SeLiM_50

    http://www.etox.com.tr/

    30 ağustos 2007 de tanıtımı varmış.



    Etox denen alet için 85.000 YTL diyorlar. Uçmuş bunlar...
    Normal bir binek arabanın modlanmış haline o para verecek adam zor bulunur...




  • dünya da çok az üretici var
    bu hiç kolay değil
    kolay olsaydı
    biz de üretirdik
    samand iran diyorlar ancak motor peugeot
    yani şu var otomobil üretimi şöyle bir bant var oraya şasi konuyor
    (ki bu şasiyi ölçüp biçip üretmek zaten tam mühendislik konusu)
    bantın sonunda otomobil oluyor(hepimiz biliyoruz bunu hatırlatayım dedim)
    (motoru da bizim üretmemiz lazım lazım örneğin bir motor fotoğrafına bakalım bu silindir ve piston ile olmuyor)
    rekabet edilecek yani bu arabayı örneğin 10000 ytl ye satacaksınız vergisi filan
    olmayacak (avrupa izin vermez)
    birde grev olsa (gerçi bu bantlarda çok az işçi var robot kollar daha fazla) geçmiş olsun
    {bunları yazdım belki kabuğumu kıramadım belki moralim yok}




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.