Şimdi Ara

inFamous: Second Son/First Light DLC (PS4 Exclusive) (97. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.111
Cevap
15
Favori
84.858
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 9596979899
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: venomtrk

    Arkadaşlar merhaba,

    Ben Okan Şen. Umarım First Light için yerelleştirme çalışmalarımızı beğenmişsinizdir. Bu ve bunun gibi Türkçeleştirilen PlayStation oyunlarının proje yöneticiliği yapmaktayım. 23 Studios ekibi olarak çalışmalarımız sürekli devam ediyor ve çıtayı her projede daha da yukarı çekmeye kararlıyız. Projelerle ilgili öneri, görüş ve eleştirilerinizi ayrıca bana iletebilirsiniz.

    Buna ek olarak ekip arkadaşlarım Gökhan Halil Düzgün ve Said Sürücü, BSC ekibi ile bir süre önce bir röportaj gerçekleştirdi. Sanırım ilerleyen günlerde bu röportajı BSC sitesinde görebilirsiniz. Türkçeleştirme çalışmaları, Türkçeleştirilen oyunlar ve bu projelerin işleyişi ile ilgili bilgiler bulacaksınız. Ayrıca umuyorum ileride sadece Sony tabanlı değil, diğer büyük şirketlerin oyunlarının Türkçeleştirilmesi ile ilgili de güzel haberler verebiliriz. Temennimiz ve tüm gayretimiz AAA tabanlı oyunların Türkçeleştirilmesine yönelik ve hiç kuşkunuz olmasın bu konuda adımları sürekli atmaya devam ediyoruz. Firmalar zaman geçtikçe dil sayısını artırmaya başladı, geçmişe nazaran ülkemiz daha fazla orijinal kullanıma yönelmeye başladı. Bunlar da yeni gelecek AAA oyunların Türkçeleştirilmesi yönünde firmaların yeşil ışık yakmasını sağlayabilir. Röportajda bu konularla ilgili bilgiler de göreceksiniz.

    Herkese iyi oyunlar dilerim.

    First Light Dlc'sinin dublajı gayet başarılı olmuş, umarım ex oyunları dışında özellikle rpglere (fallout,skyrim gibi yani devam oyunlarına) resmi Türkçe en azından altyazı gelebilir mi bu konudaki düşünceleriniz neler ?




  • venomtrk kullanıcısına yanıt
    Gerçekten yaptığınız dublajlar çok başarılı umarım zamanla bütün oyunlara türkçemizi kazandırabiliriz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Omer_Faruk. -- 31 Ağustos 2014; 3:05:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KAKÁ

    quote:

    Orijinalden alıntı: venomtrk

    Arkadaşlar merhaba,

    Ben Okan Şen. Umarım First Light için yerelleştirme çalışmalarımızı beğenmişsinizdir. Bu ve bunun gibi Türkçeleştirilen PlayStation oyunlarının proje yöneticiliği yapmaktayım. 23 Studios ekibi olarak çalışmalarımız sürekli devam ediyor ve çıtayı her projede daha da yukarı çekmeye kararlıyız. Projelerle ilgili öneri, görüş ve eleştirilerinizi ayrıca bana iletebilirsiniz.

    Buna ek olarak ekip arkadaşlarım Gökhan Halil Düzgün ve Said Sürücü, BSC ekibi ile bir süre önce bir röportaj gerçekleştirdi. Sanırım ilerleyen günlerde bu röportajı BSC sitesinde görebilirsiniz. Türkçeleştirme çalışmaları, Türkçeleştirilen oyunlar ve bu projelerin işleyişi ile ilgili bilgiler bulacaksınız. Ayrıca umuyorum ileride sadece Sony tabanlı değil, diğer büyük şirketlerin oyunlarının Türkçeleştirilmesi ile ilgili de güzel haberler verebiliriz. Temennimiz ve tüm gayretimiz AAA tabanlı oyunların Türkçeleştirilmesine yönelik ve hiç kuşkunuz olmasın bu konuda adımları sürekli atmaya devam ediyoruz. Firmalar zaman geçtikçe dil sayısını artırmaya başladı, geçmişe nazaran ülkemiz daha fazla orijinal kullanıma yönelmeye başladı. Bunlar da yeni gelecek AAA oyunların Türkçeleştirilmesi yönünde firmaların yeşil ışık yakmasını sağlayabilir. Röportajda bu konularla ilgili bilgiler de göreceksiniz.

    Herkese iyi oyunlar dilerim.

    First Light Dlc'sinin dublajı gayet başarılı olmuş, umarım ex oyunları dışında özellikle rpglere (fallout,skyrim gibi yani devam oyunlarına) resmi Türkçe en azından altyazı gelebilir mi bu konudaki düşünceleriniz neler ?

    Dediğim gibi firmaların ilk baktığı şey bölgelerdeki satış rakamlarıdır. Bu ne yazık ki böyle. Bizzat geliştiriciler bize bunu söylüyor. Witcher 3 örneğini biliyorsunuz. Ama bunun zamanla değişeceğini düşünüyorum. CD Projekt de zamanında yerelleştirme ile uğraşan bir şirketmiş ve o zamanlarda Lehçe oyunlara çok fazla eklenmeyen bir dilmiş. Ama şimdi çoğu oyunda Lehçe dil desteği var. Aynı durumun Türkçe için de geçerli olacağını düşünüyorum. Ama nereden bakarsanız bakın 40 milyon nüfusa sahip Polonya, bize göre daha fazla satış rakamlarına sahip. Rusya her ne kadar korsanın beşiği diye bilinse de satış rakamları konusunda firmaları tatmin ediyor ki Rusça dil desteği çoğu oyuna eklenebiliyor.

    O konulara hiç girmeyelim çünkü çıkamayız ama net söylüyorum firmalar oyunlarının bölgelerde ne kadar sattığına bakıyor. Ama günümüzde firmalar oyunlardan çok ciddi paralar kazanabiliyor ve dünyaya açılmanın ilk adımı yerelleştirmeden geçiyor. Sony bence oyunlarının Türkçeleştirilmesinden memnun aksi takdirde son çıkan oyunlara Türkçe dil desteği gelmeyebilirdi.

    Açıkçası bir oyuncu olarak ben de sizlere katılıyorum, seslendirme olamıyorsa bile en azından üst düzey oyunlara altyazı desteği getirilmeli. Devam oyunlarına dil desteğinin eklenmesi konusunda çok emin değilim ama dediğim gibi firmalar kendi oyunlarının satış rakamlarına göre bir karar veriyor. Bakalım ileride bu tablo değişebilir. Ama 2 büyük şirket ile dirsek temasında olduğumuzu söyleyebilirim, şimdilik bir şey söyleyemiyorum ama umarım güzel haberler verebiliriz. Röportajda bu konulardan da bahsetmiş arkadaşlar. Hayırlısı.




  • venomtrk kullanıcısına yanıt
    Okan bey belki konusu ve yeri değil ama hazır yakalamışken sormak istiyorum; GTA V'in yeni nesil sürümüyle alakalı bi girişiminiz yok mu? TR altyazıyla alakalı? Ya da bunun için biz oyunculara düşen görevler varsa yapmaya hazırız, hep birlikte bişeyler yapılması mümkün değil mi?

    Bu arada inFamous First Light'ın yerelleştirilmesi için de tebrik ederim, Second Son'ı da çok beğenmiştim bu da çok güzel olmuş. Görüntüler olmadan sadece seslere dayanarak dublaj yapıldığını biliyorum, bu şartlara rağmen takdir ediyorum sizleri. Bu nesil dublajını beğenmediğim Killzone Shadow Fall olmuştu sadece ama inFamous güzel bi telafi oldu :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Drive_Club



    Yine çakma Fps uzmanları basmış oyunun başlığını !
    Bir kere çakma olduklarını ve kendilerini nasıl belli ettiklerini açıklim mi biraz gülelim hep beraber !?


    Oyun ilk Second Son dan ortalama 5 Fps daha yüksek çalışıyor . Bir de yazmış beğenmedim diye daha kötü gibi diye


    Neyse bukadar sululuk yeter gelelim dersimize . Konsoldaki Fps mantığını anlatalım herkes öğrenmiş olsun .

    2 seçenek var

    1) Oyun 60 Fps dir ama min 30 a düşer ortalam 40 dır ki yapımcı bunu başarmış (Sonuç yağ gibi akan oyun kasılmayı hissetmiyorsun !) Gönül anlasa bile GÖZ anlamaz . Ben anlıyorum diyen gözleri Cern e deney konusu yapsınlar


    2)Sabit 30 fps ye kilitlenir hiç oynamaz .


    Birde 3. seçenek var Rakip konsolda çok görülen


    Oyun 30 fps den dan kalabalık sahnelerde patlamalarda 20 ye hatta 20 ne kelime 12 fps ye allah ne verdiyse düşüyor tutanı yok. Slayt gösterisi maşallah (Göz için ideal Fps değeri 24 fps dir !) Zaten göz için Max değer de 30 dur 30 üstünü algılamaz !


    Kilit nokta Sn .hocam ama neden 60 fps var diyen oluyor adam çıtayı 60 koyuyor ki çok kalabalık olan sahnelerde işlemin fazla olduğu fps min 30 a düşsün.

    OPTİMİZASYOn zor bir iştir 30fps stabil yapana da helal olsun demek düşer misal Drive Club . Hepiniz izlediniz videoları ? Size 120 fps diye yazsalar inanırsınız
    Başarı budur .


    Ders bitmiştir


    Göz; saniyede 30 karenin yukarısını algılayamıyor mu dediniz? Eyvahlar olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TaKo

    Okan bey belki konusu ve yeri değil ama hazır yakalamışken sormak istiyorum; GTA V'in yeni nesil sürümüyle alakalı bi girişiminiz yok mu? TR altyazıyla alakalı? Ya da bunun için biz oyunculara düşen görevler varsa yapmaya hazırız, hep birlikte bişeyler yapılması mümkün değil mi?

    Bu arada inFamous First Light'ın yerelleştirilmesi için de tebrik ederim, Second Son'ı da çok beğenmiştim bu da çok güzel olmuş. Görüntüler olmadan sadece seslere dayanarak dublaj yapıldığını biliyorum, bu şartlara rağmen takdir ediyorum sizleri. Bu nesil dublajını beğenmediğim Killzone Shadow Fall olmuştu sadece ama inFamous güzel bi telafi oldu :)

    Emin olun Rockstar dahil aklınıza gelen büyük firmalarla iletişimimiz şimdiye kadar hep oldu. Öyle bir düşünceleri olsa bize döneceklerini biliyorum.

    Rockstar öyle bir firma ki çeviriler konusunda çok titiz çalışan insanlara sahip. En basitinden zamanında Türkçe Kalite Kontrol (QA) ile ilgili bir iş ilanı vermişlerdi ve baya sağlam birini arıyorlardı. Galiba o marketing ile alakalıydı.

    Bakın mesela burada da benzeri şeyler var:

    http://www.rockstargames.com/careers/openings/rockstar-lincoln

    Kısacası Rockstar, şirket dışı bir çalışmayı kabul etmez. Cidden bu işler göründüğü gibi basit değil, özellikle resmî çalışmaların ayrı bir sorumluluğu var. Röportajda Gökhan bunları ayrıntılarıyla anlatmış.

    Ama zamanla firmaların Türkçe dil desteği eklemeyi kabul edeceklerini düşünüyorum, bize düşen sevdiğimiz oyunları satın almak. Firmalar bu potansiyeli gördükçe dil desteğini eklemeyi kabul edecektir.

    Herkese iyi geceler. Dediğim gibi yerelleştirme konusunda sormak istediğiniz sorular, öneriler olursa çekinmeden bana özel mesaj atabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi venomtrk -- 31 Ağustos 2014; 3:39:51 >




  • The Order 1886 ve Bloodborne oyunlarında sadece altyazı mı olacak acaba?
    Bu konuda bir şey söylemeniz mümkün mü?
  • Konsol oyuncuları fps, çözünürlük takıntısı yapmaz. PS2, PS3 zamanında bunları tartışmıyorduk. Daha mı az zevk alıyorduk? Ortalamayı yakaladığı sürece bu tarz ayrıntılar göze takılmaz. Önemli olan hikaye, oynanış, kurgudur.








  • Vay be...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • venomtrk kullanıcısına yanıt
    Square Enix Hitman'den sonra sessizliğe büründü. Herhalde deneysel takılıyorlardı. Bir de Capcom dil yelpazesini genişleteceğini açıklamıştı. Onlardan da bir şey çıkmadı.

    http://www.bolumsonucanavari.com/Haberler-Capcom_Oyunlarinin_15_Dile_Cevrilmesini_Amacliyor-33230.htm
  • Evet algılayamıyor sizin benim yazımı "hızlıca okuyup detayları kaçırıp" algılayamadığınız gibi

    Aşağıdaki resimden 2.dersimize başlayalım




    Doğal olarak hangisi 30 hangisi 60 algılayamadın


    Ve muhtemelen bunu da





    Önemli değil gözün ve beynin kısıtlı da ondan . Burada "Algılma" kilit kelime . Senin ve bir çok oyuncunun oyun oynarken ben algılıyorum dediği şey aslında hız be aklıcılık algılama değil ! o yüzdendir ki yarış oyunlarında 60 fps tercih ediliyor ! Ama şöyle bir sorun var aşağıdaki örnek


    Peter Jackson Hobbit'i 48 FPS çekmek istediğinde çok karşı çıkan oldu . Sebebi efektlerin güzel gözükmesi ama BEYİN algılamak için kastıkça kasıyor ve senin bir süre sonra detayların kaçırman ve cabası BAŞIN AĞRIYOR. O yüzden filmler 24 fps çekilir ve Tv de Movie seçeneği en iyi görüntüyü verir. Sen Sanal olarak Motion Flow yada her tv de farklı deyim Sanal 800 Hz oda sanal artırınca film hızlanmış gibi oluyor.


    TV lerde ki Hz de Fps ile karıştırılır aslında aynı gibi gözüksede farklı şeyler pararlel diyebilriz aman paralel demim şimdi yanlış anlaşılır

    Biri saniyede geçen kare sayısı biri saniyede yenileme hız başka değişle FPS : Ekran kartinin 1 saniyede cizidigi kare sayisi Monitor Hertz : Goruntunun monitor tarafindan 1 saniyede kac kere olusturuldugu.


    Tabiki BF4 yada eskilerden Quake den örnek verelim 60 fps ve 45 fps tercih edilir hızlı oynamak içindir ama . detayı kaçırıyorsun farkında değilsin. Gerçekçiliği de yoktur.

    Birde ekran ile ekran kartı arası oluşan dengesizliği ortadan kaldırmak adına Wait For Vertcal Sync. (esas olan) : Bu secenek rmb/pro/set/adv/3d/custom
    tabi altinda bulunur bunu ALWAYS ON yaparsan ekran kartin goruntuyu yeniden cizerken herseferinde monitorunden OK bekliyecektir . Hz den dolayı bazı oyunlarda yırtılmalar olur Vsync on yaparsın ama oyun yavaşlar . Vsync oyunlardaki kare sayısını monitörün desteklediği yenileme hızına sabitliyor


    Filmden örnek yine Sisli bir bulut sahnesi çok yavaş ilerliyor diyelim 10 fps de olsa 10000 fps de olsa sen anlayamazsın . Sanal gerçeklik artar 500 fps de ama beyni kandırır ve yorar detay metay hak getire


    birde yine anlamayanlara Elinizi yavaşça yüzünüzün önünde sağa sola doğru hareket ettirin. Sonra yavaş yavaş bu hızı arttırın. En sonundaysa elinizi çılgınca sallamaya başlayın. Şimdi kendinize sorun: Gözünüz kaç kare görüyor? Oldukça az olmalı, çünkü ne kadar çılgınca sallarsanız sallayın, kaslarınızın sınırlılığından ötürü elinizi 1 saniye içerisinde gözünüzün önünden sadece birkaç defa geçirebilirsiniz. Ancak yine de gözünüz bu hareketi yakalayamıyor ve bulanık bir el görüyorsunuz. Buna rağmen bir sorun var: elinizin gözünüz önündeki hareketi, birkaç fps ile oynayan hareketli bir cisme göre son derece akıcı! Elinizin hareketinin kesildiğini veya zıpladığını görmüyorsunuz. Her bir parçası birbirini takip eder şekilde. İşte bu, gözümüzün bir numarasıdır: bulanıklaşma akıcılığı, keskinlik teklemeyi andırır. Yani bir cisim bulanıklaştıkça akıcı hale geliyormuş gibi algılanır; keskinliği arttıkçaysa teklemeye başlar. Bunu fiziğin temel ilkelerinden olan eylemsizliğe benzetebilirsiniz. Hızla frene basan bir arabada, tıpkı sizi yeryüzüne çeken kütleçekimi gibi bir ivme hissedersiniz. Frenleme, kütleçekimini andırır.


    bir film şeridi 24 fps 25 fps yapın ve 25.frame reklam koyun . Görmiceksiniz ama beyniniz bilinç altına kopyalıyor .
    Bu namussuzluğu yapıp çok ceza alan reklam şirketi oldu zamanında




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Drive_Club

    Evet algılayamıyor sizin benim yazımı "hızlıca okuyup detayları kaçırıp" algılayamadığınız gibi

    Aşağıdaki resimden 2.dersimize başlayalım

    />



    Doğal olarak hangisi 30 hangisi 60 algılayamadın


    Ve muhtemelen bunu da

    />




    Önemli değil gözün ve beynin kısıtlı da ondan . Burada "Algılma" kilit kelime . Senin ve bir çok oyuncunun oyun oynarken ben algılıyorum dediği şey aslında hız be aklıcılık algılama değil ! o yüzdendir ki yarış oyunlarında 60 fps tercih ediliyor ! Ama şöyle bir sorun var aşağıdaki örnek


    Peter Jackson Hobbit'i 48 FPS çekmek istediğinde çok karşı çıkan oldu . Sebebi efektlerin güzel gözükmesi ama BEYİN algılamak için kastıkça kasıyor ve senin bir süre sonra detayların kaçırman ve cabası BAŞIN AĞRIYOR. O yüzden filmler 24 fps çekilir ve Tv de Movie seçeneği en iyi görüntüyü verir. Sen Sanal olarak Motion Flow yada her tv de farklı deyim Sanal 800 Hz oda sanal artırınca film hızlanmış gibi oluyor.


    TV lerde ki Hz de Fps ile karıştırılır aslında aynı gibi gözüksede farklı şeyler pararlel diyebilriz aman paralel demim şimdi yanlış anlaşılır

    Biri saniyede geçen kare sayısı biri saniyede yenileme hız başka değişle FPS : Ekran kartinin 1 saniyede cizidigi kare sayisi Monitor Hertz : Goruntunun monitor tarafindan 1 saniyede kac kere olusturuldugu.


    Tabiki BF4 yada eskilerden Quake den örnek verelim 60 fps ve 45 fps tercih edilir hızlı oynamak içindir ama . detayı kaçırıyorsun farkında değilsin. Gerçekçiliği de yoktur.

    Birde ekran ile ekran kartı arası oluşan dengesizliği ortadan kaldırmak adına Wait For Vertcal Sync. (esas olan) : Bu secenek rmb/pro/set/adv/3d/custom
    tabi altinda bulunur bunu ALWAYS ON yaparsan ekran kartin goruntuyu yeniden cizerken herseferinde monitorunden OK bekliyecektir . Hz den dolayı bazı oyunlarda yırtılmalar olur Vsync on yaparsın ama oyun yavaşlar . Vsync oyunlardaki kare sayısını monitörün desteklediği yenileme hızına sabitliyor


    Filmden örnek yine Sisli bir bulut sahnesi çok yavaş ilerliyor diyelim 10 fps de olsa 10000 fps de olsa sen anlayamazsın . Sanal gerçeklik artar 500 fps de ama beyni kandırır ve yorar detay metay hak getire


    birde yine anlamayanlara Elinizi yavaşça yüzünüzün önünde sağa sola doğru hareket ettirin. Sonra yavaş yavaş bu hızı arttırın. En sonundaysa elinizi çılgınca sallamaya başlayın. Şimdi kendinize sorun: Gözünüz kaç kare görüyor? Oldukça az olmalı, çünkü ne kadar çılgınca sallarsanız sallayın, kaslarınızın sınırlılığından ötürü elinizi 1 saniye içerisinde gözünüzün önünden sadece birkaç defa geçirebilirsiniz. Ancak yine de gözünüz bu hareketi yakalayamıyor ve bulanık bir el görüyorsunuz. Buna rağmen bir sorun var: elinizin gözünüz önündeki hareketi, birkaç fps ile oynayan hareketli bir cisme göre son derece akıcı! Elinizin hareketinin kesildiğini veya zıpladığını görmüyorsunuz. Her bir parçası birbirini takip eder şekilde. İşte bu, gözümüzün bir numarasıdır: bulanıklaşma akıcılığı, keskinlik teklemeyi andırır. Yani bir cisim bulanıklaştıkça akıcı hale geliyormuş gibi algılanır; keskinliği arttıkçaysa teklemeye başlar. Bunu fiziğin temel ilkelerinden olan eylemsizliğe benzetebilirsiniz. Hızla frene basan bir arabada, tıpkı sizi yeryüzüne çeken kütleçekimi gibi bir ivme hissedersiniz. Frenleme, kütleçekimini andırır.


    bir film şeridi 24 fps 25 fps yapın ve 25.frame reklam koyun . Görmiceksiniz ama beyniniz bilinç altına kopyalıyor .
    Bu namussuzluğu yapıp çok ceza alan reklam şirketi oldu zamanında








    Eee tamam işte hız ve akıcılık zaten ben de onu diyorum algı malgı anlamam ben işi felsefeye dökmeye gerek yok 2 kere 2 4, oyunlar 60 fps'de 30'a göre çok daha hızlı ve akıcı oluyor uzun uzun açıklamışsın da ben fazla detaya inmeye bile gerek görmüyorum oyun içinde özellikle forza 5 60 fps ve ardından forza horizon'ı oynarsan (30 fps) direkt ama direkt farkedersin olayı.

    Eski nesilde cod oynayanlar bilir sabit 60 fps'dir yağ gibi akar oyun ve bf 4 30 fps'dir daha ağırlaşır bunu çok ama çok net algılarsın, hız ve akıcılığı farketmek zaten algılama ile olur bana iki tane oyun getir sabit 30 veya 60 frame olan, ikisini de ayırt edemezsem oyunculuğu bırakırım, öyle saniyelik aynı giflerle tabiki anlaşılmaz oyun içinde oyunu oynarken çok rahat anlaşılıyor 30-60 frame farkı sen buna algı değil dersin ben hız ve akıcılığı farketmek algı derim olay bu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KAKÁ -- 31 Ağustos 2014; 4:31:04 >




  • Çoğu kişinin senin gibi yanılgısı "Algılama" kilit kelime diyorum ya sabahtan beri yada ben anlatamıyorum :


    FPS vs. akıcılık oyun motoruyla alakalı. 30 fPS oyun süper akıcı gelir mouse çevirirsin ne tırtıklanıyormuş gibi gelir başka oyun vardır 40-50 fps seni rahatsız eder ne yaparsan yap.

    Örneğin L.A. Noire 30 fps limiti olan bir oyun fakat gayet akıcı, sağa sola dönüşler falan hiçbir kasma hissettirmiyor fakat, battlefield 3'ü 30-35 fps arasında açabilmeme rağmen hiç akıcı değil.


    DRIVECLUB 30 fps ama 60 fps gibi ! Senin anladığın 60 fps oyun motorundan kaynaklı senin gözün anlamıyor .
    Cern daha kapanmadı sanırım deneyler devam ediyor Harcanıyorsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Drive_Club -- 31 Ağustos 2014; 4:47:42 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Drive_Club

    Çoğu kişinin senin gibi yanılgısı "Algılama" kilit kelime diyorum ya sabahtan beri yada ben anlatamıyorum :


    FPS vs. akıcılık oyun motoruyla alakalı. 30 fPS oyun süper akıcı gelir mouse çevirirsin ne tırtıklanıyormuş gibi gelir başka oyun vardır 40-50 fps seni rahatsız eder ne yaparsan yap.

    Örneğin L.A. Noire 30 fps limiti olan bir oyun fakat gayet akıcı, sağa sola dönüşler falan hiçbir kasma hissettirmiyor fakat, battlefield 3'ü 30-35 fps arasında açabilmeme rağmen hiç akıcı değil.


    DRIVECLUB 30 fps ama 60 fps gibi ! Senin anladığın 60 fps oyun motorundan kaynaklı senin gözün anlamıyor .
    Cern daha kapanmadı sanırım deneyler devam ediyor Harcanıyorsun


    Senin gozun algilamiyor gibi birsey yok ayni oyunu 60 fps cikartsinlar bak nasil algiliyorsun, horizon da oyle yag gibi akiyor oyun oynayanlar bana hak verecektir ama 60fpslik fm4 veya 5e girince direkt farkedersin olayi, DC de oyledir 30 fps yag gibi akiyodur bana gore de yeterli bir oran ama 60 fps yapsalar oyunu direkt farkedersin ya da senin deyiminle algilarsin açik ve net bunu tartismak bile tuhaf geliyor bana.Yatiyorum şimdi cevap gelirse öglen cevap veririm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KAKÁ -- 31 Ağustos 2014; 5:09:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Son kez yazim konudan çıkmasın olay . İyi dinle

    senin dediğin örneğin sebebi oyun motorundan kaynaklı . Bak bu oyundan örnek gidicem büyük yazıcam :

    OYUN MAX FPS DEĞER 60 MİN 30 ORTALAMA DA 40-45 AMA OYUN İÇİNDE HABİRE DEĞER OYNUYOR !!!!!!!!!!!!!!!!!! HEP OYNUYOR
    Senin gözün algılasaydı şu oynamayı zaten ne olurdu ben söylim mübala yaparak birazda "ya beynin yanardı yada tımarhaneye yatırırlardı yada göz nakline giderdin NET ! Şaka bir yana cevap KASILMA hissederdin ama Hissetmiyorsun o yüzden 60 fps üst limit. Ama neyi algılar onuda söylim

    60 DAN ŞAK DİYE 35 E DÜŞERSE AHAN OYUN KASILDI DERSİN GÖZ ALGILIYOR ÇÜNKİ !!

    Oyun yapımcısı stabil 30 da optimizayonu zor olduğundan 60 tutuyor min 30 a ki ort da 40 gibi ki göz algılaması beyin ağrımasın .

    GÖZ ALGILAMIYOR ! oyunu neden 50 yapmıyor yada 40 hiç bu soruyu sordun mu kendine ?

    Çünki alt seviye 30 un altına düşerdi stabilsiz alt üst 30 oynak fps değeri ile min bu sefer 20 leri görürdü sende yine Yağ gibi değil derdin kastı derdin !!




    Şimdi senin yazına gelelim :
    yazında 30 fps dediğin oyunu 60 yapınca niye 60 da yağ gibi akıyor demenin sebebi oyun Optimizasyonu ve stabil olmamasından dolayı.
    İyi optimize edilmiş bir oyun SABİT 30 fps de çok hızlı ve yağ kıvamında olabilir .



    Şimdi bu drive club oyununu adam Stabil sabit 30 fps ye değil de üst 60 alt 30 yapsayı ve yan yana koysaydık ben anlarım demen lazım . Senin anladığını detayları yakalayaman göünün aslında hızlanmış yapay bir görüntüyü görüp bir süre sonra başının ağrıması ile sonuçlanmasıdır.


    Ben sabit stabil gerçek hayat 30 Fps yi 60 fps ye herzaman tercih ederim . detayları ve güzellikleri kaçırmadığım gibi . sağa sola dönüşleri de hızlı olabiliyor.



    BAZI oyunlarda Sen 30 fps kilidi olup kılidi kaldırdığında oynak 60 fps 30 fps in ALTINA düşen ve Oyun yapımcısından oyun program optimizasyonundan kaynaklı YAĞSIZ oyun sorunsalı kalynaklı aşırı oynak fps değeri olan oyunlarda evet KASILMA hissedilir ama aşırı düşüş artış olduğu için

    Yukarıda senin burun kıvırdığın kılıçlı gifte biri stabil sabit 30 fps diğeri 60 30 arası . Oyun da grafik kartı çiziyor optimizeyi yapamayan oyun motoru kaynaklı sen kasılma hissedersin ama GÖZ Max 30 FPS algılar


    X bir Fps oyununu ele al 30 fps olsun sağa sola çok ağır dönen silahın sebebi 30 fps oluşu değil ! Y Fps oyunun ele al 30 Fps ama silah sağa sola YAĞ gibi akar.
    Bir crysis de ki 25 fps deki kasılma ile başka oyunun 35 fps arasındaki kasılma bile aynı değil



    Bir ayrı konu da misal sen PES de oyun hızını +1 +2 yi de allah bilir FPS sanıyorsundur buda yeni tartışma konusu olsun şaka şaka Neyse benden bu kadar . kalın sağlıcakla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Drive_Club -- 31 Ağustos 2014; 5:36:20 >




  • Drive_Club kullanıcısına yanıt
    Sen gülmeye devam et, millet enayi ya gidip 120hz monitör alıyor, gelmiş bir de daha oynamadığın bir oyunun videoları ile 30 fps de çalışırken akıcı olduğunu iddia ediyorsun, oyun motorundan kaynaklı akıcılık algısı farklı fps aralıklarında hissedilse de monitörün hz limiti kadar frame elde edildiği zaman akıcılık tam anlamıyla yakalanmış demektir, laf sokacağına keşke biraz araştırma yapsaydın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaş, çarşaf çarşaf yazmasanız da biz anlarız.. Bu ne yahu..

    Koyduğun gif'lerde, soldakinin 60 FPS olduğu gayet anlaşılıyor. Hele alttakini, hiç aşinalığı olmayanlar bile çabucak anlar.
    Görüntüyü kontrol ettiğin zaman, daha çok fark hissetmen gayet doğal. Adı üstünde, oyun oynuyoruz, ona göre yorum yapacağız.

    Konsolda 30 FPS'den ben şikayetçi değilim. Neticede gamepad'le oynuyoruz: hassas nişan alma, kamerayı aniden döndürüp adam tarama gibi olaylar yok.
    Ancak, dövüş oyunları ve God of War gibi zamanlamanın öne çıktığı oyunlarda, 60 FPS çok iyi oluyor. 250 Km hız yaptığın yarış oyunlarında da, akıcı görüntü için 60 FPS çok fark yaratır..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 31 Ağustos 2014; 6:35:35 >
  • 30 fps ile 60 fps arasindaki akicilik farkini tartismak gibi bir sacmaliga girmeyin 60 fps kendini belli eder ve akicilik hissi insanda ekstra haz uyandirir oyunu oynarken. Tabiki her oyun 60 fps akiciliginda olmak zorunda degil. Misal yaris oyunlari 60 fps de tatmin ederken silent hill tarzi oyunlar 30 fps daha cekici.

    Bu nesil fps den cok cozunurluk onemli. 1080 p standart tutturuldugu surece 60 fps cok muhim degil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Outlaw-E -- 31 Ağustos 2014; 9:27:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hangi çağda olursak olalım 30FPS'den yukarısını algılayamayız diyenler hep olacaktır; oldukça da ukala tavırlar takınarak hem de.

    Normal bir insan gözü 120FPS'ye kadar algılayabilir; bu tabi ki de tazeleme oranıyla da alakalı. Eğitimli savaş pilotlarında ölçulen maksimum seviye ise 255FPS şimdiye kadar.

    Thomas Edison bu işin idealinin 46FPS olduğunu savunmuş, daha azının gözü çok yoracağını belirtmiştir.

    Elinizin altında internet var yahu, biraz araştırın resmi kaynakları.

    Düzenleme: Eklemeyi unutmuşum, The Hobbit: An Unexpected Journey 48FPS çekildi ve izleyicilerden karışık yorumlar aldı. 48FPS'yi beğenmeyenlerin sebebi ise görüntünün çok gerçekçi (lifelike) olması ve filmin fantastik / masalsı havasını bozmasıydı. Anlayana =)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canikoblivan -- 31 Ağustos 2014; 8:45:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sene olmuş 2014. Hala daha 30 ile 60 arasındaki farkı tartışıyorsak bir oturup biz ne yapıyoruz ya? diyelim.

    Gerçi bunu ortaya atan da "delinin biri kuyuya taş atmış" durumunda işte şu anda. Fark yokmuş. He yok. 720p ile de 1080p arasında da fark yok. Alacan bunu kafasını monitöre soka soka gösterecen 30 ile 60 arasındaki farkı. 60 ile 120 arasında bile farkı hissediyorsun. Adam 30 ile 60 diyor. Hay canına yanayım senin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dante -- 31 Ağustos 2014; 11:58:22 >
  • 
Sayfa: önceki 9596979899
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.