Şimdi Ara

Insignia 2.0 CDTI Almayı Düşünüyorum Birkaç Sorum Var

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
1
Favori
1.396
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aracımı yenilemeyi düşünüyorum, bütçeme ve beklentilerime uygun seçenekleri araştırınca Insignia en yakın seçenek olarak göründü. Bir süredir araştırma halindeyim ve cevabını bulamadığım birkaç soru var.

    Aynı yıllar içerisinde dahi iç içe geçmiş donanım pakedi karmaşasını zar zor algılayabildim, genel paketler dışında flexride şasi, 4x4, Biturbo gibi çok fazla opsiyon var. Sıfır alırken ekstra ücret ödeyerek alanlar için olumsuz bir durum bu. İkinci el alacağım için doğru tercihi yapmak istiyorum. Az çok bilgi sahibi oldum. Sanırım 2013'te makyajlanmış, ben de 2013 ve üzeri makyajlı 2.0 CDTI Cosmo paket düşünüyorum. Esasen LPG konusunda sorun yaşanmayacağı konusunda ikna olsam dizel motora bulaşmak istemiyorum. Performans beklentim nedeniyle 2.0 CDTI motorlu modellere odaklandım.

    1- Otomatik / Active Select farkı tam olarak nedir? Bu soruya cevap bulamadım. İkisi de otomatik, sadece otomatik olanların tüketimleri düşük bu çift kavrama yarı otomatik bir şanzıman mı acaba? Active Select sanırım tork konvertörlü tam otomatik. Makyajlı kasa sonrası Active Select'te yok gibi.

    2- Bu motorlarda çok sayıda yatak sarma şikayeti var, yağ pompası ve hatalı yağ ve yağ filtresi kullanımı kaynaklı olduğu söyleniyor. Belirli bir modelden sonra yağ pompasının değiştirildiği ve sorunun olmadığı söyleniyor. Bilgisi olan var mı?

    3- Fabrika çıkışı 160hp ancak chip ile 200hp ve yakıt tasarrufu sağladığını söleyenler var, orjinalin dışına çıkmayı sevmem, bu işlem yapılmış araçlardan uzak durmalı mıyım?

    Aklımda kalan başlıca sorular bunlar, sorularımı cevaplayabilen ve tecrübelerini paylaşan olursa memnun olurum.







  • Up
  • Merhaba. Insignia seçimi doğru hareket.

    - Opel'in kullandığı otomatik şanzımanlar Japon Aisin firması üretimi tork konvertörlü tam otomatiktir ve Opel bunlara Active Select adını vermiştir. Spor modu bulunmaz ama sürücünün davranışlarına kendini adapte eden bir yapısı vardır. Şanzımandan sorun yaşayan pek azdır. Sadece bazı ustamsıları dinleyip de şanzıman yağı değişimini ihmal etmek gibi bir hata yapmayın.

    - Eski üretimlerin yatak sarması olayını ben de duydum/okudum. Bildiğim kadarıyla önce parça revizyonu yapıldı. Sonra zaten motor revizyonu yapıldı. Eskiden yeniye 160, 163, ve 170 beygirlik versiyonları var. Motorun son halinin ne derece sorunsuz olduğunu bilemiyorum.

    - Motorun gücünün yükseltildiği seviye kadar yazılımın kalitesi de önemli. Bir tanıdığım yazılıma güvenemediği için kutu sistemi (chipbox) taktı. Daha az güçlendi ama kaliteli ve sağlıklı güçlendi. Epey zamandır da kullanıyor. Ayrıca sürücünün abartılmış bir yazılımı kullanmış ve satmadan önce orijinale dönmüş olma ihtimali de var. İyi bir usta stok veya oynanmış araçtaki yıpranmayı anlayabilir.

    Bütün bunların yanında LPG'ye karşı olmadığınız için tam uyumlu olan 1.4 turboyu seçebilirsiniz ancak Cosmo değil en fazla Edition Elegance Stil Paket alabiliyorsunuz. Bir ihtimal fabrikasyon LPG'lisini bulursunuz.




  • MaSaFeL M kullanıcısına yanıt
    Merhaba, bilgiler için teşekkür ederim.

    10 yıldır 2005 model Alfa Romeo 156 1.6 TS Distinctive kullanıyorum. Yeni bir otomobil bakarken C sınıfı baktığım araçlar beklentimi karşılamadı. Bir süre sonra kullandığım aracın modeli eski olsa da D sınıfı olmasından beklentilerimi yükselttiğini farkettim. Dolayısıyla D sınıfı araçlara odaklandım. Aracımdan severek kullanıyordum ancak kıymetini bu süreçte daha iyi anladım. Önce SUV'a geçebilirim düşüncesiyle Ford Kuga'ya baktım, daha sonra Mondeo ve son olarak Insignia bakıyorum. Bütçeme ve beklentilerime yakın başka da alternatif yok gibi. İstediğim gibi bir Insignia alabilirsem mutlu edeceğini düşünüyorum. Düşük donanım paketlerini tercih etmem, bu nedenle büyük ihtimal Cosmo paket olur tercihim. Active Select ve Otomatik konusunda halen emin olamadım, keza bir modelden sonra Active Select ismi kullanılmamış ve yakıt tüketimi de düşmüş. Bu sebeple acaba çift kavrama bir şanzımana mı geçtiler diye düşündüm. LPG ve Chip konusunda ilk elden ve kesin bilgiler almadan tercih etmem. Fabrika çıkışlı LPG'li modeller de söylediğiniz gibi düşük paketler sanırım.




  • Başlığı açalı bugün tam 1 ay olmuş. İnsignia tercihini yapana kadar geçen süre de yaklaşık 2 haftaydı. Dolayısıyla 45 günlük zahmetli bir sürecin sonunda 2015 model Insignia Limousine NB 1.6 CDTI ile bugün evdeyim. Test sürüşünde 1.6 CDTI motorun performans ihtiyacımı fazlasıyla karşıladığını gördüm. Flexride Şasi, Çevre Görüş Paketi, Stil Paketi, Sunroof gibi tüm opsiyonları eklenmiş bir Insignia sahibi oldum. Aracı farklı bir şehirden aldığım için 1000 km'den fazla kullanım tecrübem oldu. İlk izlenimlerim beklentimin ötesinde ve şimdilik tercihimden oldukça memnunum.
  • Aracınız hayırlı olsun. Flexride'lı bulmuşsunuz, üzerine konuşmaya gerek yok :)
  • MaSaFeL M kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim. Flexride'lı olması konusunu önceliğe almıştım, 1.6 cdti makyajlı kasalarda sanırım az bulunuyor veya henüz ikinci elde pek yok. Diğer opsiyonlarla birlikte istediğim temizlikte bir araç bulmak epeyce zor görünüyordu kısmetmiş nasip oldu :)
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.