|
Bildirim
teşekkürler İmamoğlu
|
@Mithrandir.
sizin gibi “bonom vorgomlo yopoldo” demeyeceğim ama; üç gün sonra secim var bu bir reklama ayırdığı bütçeyle bunlardan binlercesi yapılırdı bu iki verdiği sözlerin hiç birini tutmadı bu da üç utanmadan bide belediyenin bütçesini koruyacakmış bak sen! |
zaten amaç insancıl bir şekilde oturarak gitmek değil ne kadar çok insan binerse o kadar iyi, balık istifide olsa fark etmez.
evet menzil çok düşük her sefer sonunda şarj edilmesi gerekecek. bir de bu işin kış soğuğu var yolda kalma ihtimalleride yüksek. |
Koltuğun önemi yok. 50 kişi oturuyorsa 200 kişi ayakta zaten metrobüslerde. Maalesef nüfus problemi çözülmeden istediğin aracı yok düzelmez. |
Linkedin'e bakıyorum işlerin ezici çoğunluğu İstanbul + Ofis, böyle olunca çift katlı tramvaylar da yapılsa bu nüfusa yetmez. Diğer şehirlere ofis kurmak veya uzaktan çalışmak devlet tarafından teşvik edilmeli başka türlü İstanbul'un problemleri çözülmez. Tarihi bir şehir olarak altyapısının ve yolların kaldırabileceği nüfus kapasitesini çoktan aştı. |
Vatandaş koltuktan ümidini keseli çok oldu. Yeter ki binebilmeli
|
Hattın toplam uzunluğu zaten yanılmıyorsam 50km civarında.
20dk şarj ile 50km İstanbul metrobüsü için çok kullanışlı bir menzil. Hat üzerindeki gerçek tüketimi de test sürüşleri ile belli olur. Eğer 20dk şarjdan kasıtları 25%-80% gibi bir dolum ise ve bu dolumla 50km yol gidebiliyorsa ve hızlı şarjdan dolayı ekstra ömür kaybı yaşamıyorsa; batarya da 25%-80%'de kapasitesinin 20%sini kaybedene kadar muhtemelen 12000 kere tek yön seyahati sağlayacaktır. Bu kullanımla yaklaşık 600bin km sonra batarya kapasiteleri de 80%e düşecektir. Her 100bin km'de 2.5 milyon TL tasarruf sağlanıyorsa; 600bin km'de 15 milyon TL tasarruf sağlanacaktır. Araçta kullanılan batarya ise menzilini ve ağırlığını düşünürsek muhtemelen 300kWh-500kWh arasında. 15 milyon TL'ye bu boyutlardaki bataryayı en az 3-5 kere yenilersin. Ki bu tarz bir uygulamada batarya hücreleri de çöpe gitmez, ayıklanıp farklı amaçlarla kullanılabilir. Üzerine bir de yürüyen aksamların bakım masraflarındaki tasarrufları düşünürsek... Bence çok güzel bir yatırım. Tabi toplam güç akışı megawatt seviyelerinde olan şarj istasyonları kurmaları gerekecek bu araçların birden fazlasını yüksek performansla şarj edebilmek için. |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mystiery_ -- 27 Mart 2024; 18:5:51 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Önceki seri alımlardaki gibi düşündülerse şimdiden söylüyorum çok sorun cıkar bu araçlardan. diğerleri cürümeye terk edildiler haberin vardır. |
3 körüklü birde koca tramvay gibi araç. 100 km şaka gibi iki üniversite öğrencisine normal tramvaya tekerlek taıp metro ypaıcaz deseler daha uzun menzil yapardı cocuklar. |
Koltuğun önemi yok. 50 kişi oturuyorsa 200 kişi ayakta zaten metrobüslerde. Maalesef nüfus problemi çözülmeden istediğin aracı yok düzelmez. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
Metrobüs denilen çağ dışı sistem raylı sisteme çevrilmeli. |
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
Katılıyorum. Madem elektrikliye geçecekler yap raylıyı geç. Metro istanbul için tek kurtuluş. Metro ağı ne kadar genişlerse trafik o kadar rahatlar. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
|