Şimdi Ara

İŞTE SİZE AZ YAKMANIN TOPLU PÜF NOKTALARI.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
5.166
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Otomobilim daha az yaksın diyenlerBenzin, motorin veya LPG... Aslında hangi yakıt türünü kullanırsanız kullanın az tüketmek sizin elinizde. Aracınızın gerçekten fazla yakıt yaktığını nasıl anlarsınız? İşte ip uçları:

    İçten yanmalı motorların tümü güç üretebilmek için bir yakıta ihtiyaç duyarlar. Günümüzde bu tip motorlarda benzin, motorin ve LPG gibi yakıtlar kullanılıyor. Bu ürünlerin fiyatlarıysa her geçen gün yükseliyor. Yakıt tüketiminizi minimuma düşürmek elinizde.Bir sorun mu var?Otomobiller öncelikle konforlu ulaşım sağlamak amacıyla üretilirler. Sonraysa yakıt tüketiminin düşük olması için üreticiler emek harcarlar. Pek çoğumuz aşırı lüks ama kilometre başına fazlaca yakıt tüketen bir otomobille dolaşmak istemez. Sunduğu konforun yanında, yakıt tüketimi de otomobillerin tercih edilirliğini belirleyen faktörlerden birisi. Peki ya ilk aldığınızda otomobiliniz sizi yakıt tüketimi yönünden memnun ederken, artık ciddi miktarda mali külfet getirmeye başladıysa… Aracınızın gerçekten fazla yakıt yaktığını nasıl anlarsınız? İşte ip uçları…
    • Motorun çekişinde azalma olur.
    • Egzoz gazı siyah renktedir ve benzin kokar.
    • Egzoz borusu içinde karbon isi oluşur.
    • Egzozda patırtılı patlama sesleri olur
    • Motor soğukken kolay, sıcakken güç çalışır. En geçerli tespit yöntemiyse yakıt tüketiminizi sıkça ölçmektir. Aracınızın fazla yakıt yakıp yakmadığının tespitini yapmak için, bir litre benzinle kaç kilometre yol gittiğinizi bilmeniz gerekir. Bunun için yakıt deponuzu, akaryakıt istasyonundaki tabanca otomatik olarak yakıtı kesinceye kadar doldurun. Bu sırada günlük kilometre saatinizi sıfırlayın. Ardından normal kullanımda otomobilinizi sürün. Diyelim aracınızın deposunu doldurduktan sonra 250 km yol yapmışsınız. Yeniden akaryakıt istasyonuna gittiğinizde aynı şekilde tabanca otomatik atana kadar doldurun ve doldurduğunuz miktarı not edin. Bu rakam sizin 250 km’de harcadığınız akaryakıtı temsil etmektedir. Diyelim ki 15 litre rakamını elde ettiniz. Basit bir hesapla 15*100/250 ile 100 kilometrede 6 litre akaryakıt tükettiğinizi öğrenebilirsiniz. Bu araştırmayı sıklıkla yaparak akaryakıt tüketiminizdeki artışları kolaylıkla fark edebilirsiniz. Bir araçta yakıt tasarrufundan bahsetmeden önce, fazla yakıt harcamasının nedenlerini açıklamak yerinde olur. Aracın fazla yakıt harcamasının nedenlerini iki grupta toplamak mümkündür. Birincisi araçtan kaynaklanan kusurlar, ikincisi ise sürücüden kaynaklanan kusurlar. Eğer otomobiliniz son günlerde fazla yakıt tüketmeye başlamışsa vakit geçirmeden servisinizin yolunu tutun. Çünkü birkaç küçük önlemle yakıt tüketimini kontrol altında tutabilirsiniz. Tedbirinizi almadan önce otomobilinizdeki onarılması gereken yerler hakkında teşhisinizi doğru koyun. Bazı basit onarım teknikleri ile aşırı yakıt tüketiminde tasarrufu kolaylıkla sağlayabilirsiniz. Bütün iş bunun yöntemini iyi bilmekte yatıyor. Hangi bakımlara dikkat etmeliyiz?

    1. Motorunuzun ayar ve bakımlarını düzenli olarak ve uzman kişilere yaptırın. Bu ayar bakımlarında;

    • Hava filtresinin temizliğine dikkat edin. Tıkanmış hava filtresi yakıt tüketimini arttırır.
    • Distribütör platin ayarını katalog değerine ayarlatın. Değerinde olmaması yakıt tüketimini arttırır.
    • Akümülatör ve bağlantı kablolarının bozukluğu motor verimini düşürür. Değerinde olmaması yakıt tüketimini arttırır.
    • Bujilerin arızalı ve ayarsız olması yakıt tüketimini arttırır.
    • Karbüratörün bakımını yaptırın.
    • Rölanti devri katalog değerinde olmalı. Yüksek devir yakıt tüketimini arttırır.

    2. Fren balataları sıkı ise tekerlek dönüşü zorlanır. Yakıt tüketimi artar.
    3. Debriyajın kaydırması yakıt tüketimini arttırır.
    4. Ön düzen ayarlarını her zaman kontrol ettirin. Lastik havalarını da sıkça kontrol edin. Bozuk ayarlar yakıt tüketimini artırır.
    Kullanırken nasıl düşüreceğiz?
    1. Önünüzdeki aracı çok yakından takip etmeyin. Zira devamlı olarak ya fren pedalına ya da gaza pedalına basarsınız. Ani fren ve ardından gaz basmak yakıt tüketimini arttırır.
    2. Şehirlerarası yolda 80-90 km/s hızı aşmayınız. 90 km/s'nin üstünde her kilometre yakıt tüketimini yüzde 1 arttırır.
    3. Motorunuzun ısısı yakıt tüketimini etkiler. İlk hareketten önce motorun ısınması için en fazla 30 saniye bekleyin. Fazla ısınmasını beklemek yakıt tüketimini arttırır. Soğuk motorda yakıt sarfiyatı fazladır. Motor tam ısınmadan yapılan yolculuklardan (özellikle kısa mesafelerden) kaçının.
    4. Yakıt deponuzun hatalı doldurulması yakıt tüketimini arttırır. Deponuzu mümkünse pompanın yavaş hızı ile doldurun. Depo hiçbir zaman ağzına kadar doldurulmamalı. Depoyu daima dolu bulundurun. Çünkü az benzinde buharlaşma daha fazladır.
    5. Klima yakıt tüketimini artırır. Bu ekipmanı ihtiyacınız oldukça kullanın. Sıcak aracı ilk etapta çalıştırırken camları açarak soğutmaya çalışın. Ardından klimaya başvurun.
    6. Tavan bagajı yakıt tüketimini artırır. Kullanmadığınız zamanlarda bu parçayı sökün.
    7. Yolculuk halindeyken camları açmak rüzgar direncini artıracağından yakıt tüketimini yükseltecektir. Doğru park edin daha az tüketin!Aracınızı park ederken dikkat etmeniz gereken en önemli nokta; zor manevraları park ederken yapmanız, parktan çıkarken yapmamanızdır. Aracın sıcak olduğu zaman yapılan zorlayıcı manevralar aracı pek fazla etkilemezken soğuk bir araçla aynı manevraları yapmanız daha fazla yakıt tüketmenize sebebiyet verecektir. Aslında en doğrusu çıkarken manevra yapmanıza gerek kalmayacak şekilde park etmektir. Sıkışık park yerlerinden çıkarken klima, silecek gibi çalışan aksamları durdurmanız gücün elektronik direksiyon motoruna devrolmasını, böylece yakıttan tasarruf etmenizi sağlayacaktır. Deponuz yeni doldurulmuş ise aracınızı yokuşta burnu aşağıya gelecek şekilde park edin. Yüksek sıcaklıklarda benzinin buharlaşması daha fazla olacağından aracınızı mümkün olduğunca gölge bir yere park edin. Ayrıca bu uygulama klimaya olan ihtiyacı azaltacağından yine yakıt tüketimini düşürecektir.

    otomobil kullanma biçimi yakıt tüketimini etkiliyor
    Otomobili kullanış biçimi yakıt tüketimini azımsanmayacak ölçülerde düşürebiliyor. Bunun nasıl olacağını aşağıdaki noktalara dikkat ederek görmek mümkün.

    Otomobili rölantide ısıtmayın
    Motoru rölantide ısıtmak motora verdiği zarar yanında yakıt tüketimini de artıran önemli noktalardan biri. Motoru çalıştırıp yola çıktığınızda yaptığınız birinci kilometre sonunda otomobilin yaktığı benzin üç dakika rölantide çalışmış kadardır. Yani otomobili üç dakika ısıtmak için harcanan benzinle 1 km yol yapabilirsiniz. Bu nedenle uzun süreli durmalarda motoru durdurmakta fayda var.

    Kısa mesafeler için otomobil kullanmak lüks
    Yapılan bir test sonucunda 0 derece santigrad hava sıcaklığında 1.6 litrelik orta sınıf bir otomobil motoru marşa basıldığı andan itibaren 100 km'de 40 litreye eş bir tüketim değeri veriyor. Ancak 4 kilometre yol katedildikten sonra otomobilin motoru normal ısısına kavuşuyor ve tüketim normalleşiyor. Bu nedenle kısa mesafeler için otomobili kullanmak yerine yürümek daha sağlıklı ve ucuz oluyor.

    Doğru zamanda vites değiştirin, ekonomik viteste sürün
    Birinci vitesi yalnızca otomobili hareket ettirmek için kullanın ve hemen ikinci, üçüncü ve dördüncü viteslere geçin. Vitesler değiştirildiğinde motor devri değişir. Motor devri krank milinin bir dakikada yaptığı devir sayısıdır. 6000 d/d'lik maksimum devir sayısı krank milinin saniyede 100 devir yaptığı anlamına gelir. Her motorun maksimum devir sayısı olduğu gibi en verimli çalıştığı bir devir de vardır. Bu devir otomobilden otomobile değiştiği için teknik verilerine bakıp ya da servislere danışılarak öğrenilebilir. teknik verilerde Maksimum tork adı altında görülen değer genellikle motorun en verimli çalıştığı ve az tükettiği devirdir. Bu devirde kalacak biçimde vitesler değiştirildiğinde gereksiz benzin savurganlığı önemli ölçüde azalacaktır.
    Örneğin: Test edilen otomobilin birinde 100 km uzunluğundaki düz bir yolda 4'üncü vitesle 60 km/s sabit hızda gidildiğinde 5.8 litre/100 km tüketilmiş. Aynı koşullarda 3'üncü viteste 9 litre/100 km tüketim saptanmış. Görüldüğü gibi aynı uzunluktaki bir mesafeyi bir vites küçülterek katetmek 3.2 litre, yani yüzde 55 daha fazla tüketime yol açabiliyor. Aynı otomobille 30 km/s sabit hızla 3'üncü viteste 7 lt/100 km, ikinci viteste aynı hızda ise yaklaşık 10 litre tüketim saptanıyor. Görüldüğü gibi hangi hızda hangi viteste gidilmesi gerektiğini iyi bilmek gerekiyor.

    Sakin, yol ve trafik koşullarına uyumlu kullanım
    Ne kadar kararlı ve uyumlu otomobil kullanırsanız o denli az benzin tüketir o denli az sinirlenirsiniz ve otomobiliniz o denli az yıpranır. Akan trafiğin ritmine adapte olmak ve otomobilin hemen önüne değil daha ileriye bakarak gelişmeleri izlemek sakin ve trafiğe uygun sürüşün bir parçası.
    Tabii bu arada dikiz aynalarına bakmayı da ihmal etmemek gerekiyor. Önünüzdeki araçla yeterli bir mesafe bırakın. Sık sık hız değiştirmekten kaçının. Yavaşlamak gerektiğinde ayağınızı gazdan zamanında çekin. Böylece hem balatalarınız hem de sinirlerinizin ömrü daha uzun olacaktır. Önünüzde akan trafiği izlemek bu açıdan size yardımcı olacak ve panik fren yapmak zorunda bırakmayacağı gibi yakıt tasarrufu da sağlayacaktır.

    Öneriler
    Başkalarının sizi sollamasına izin vermek sizin başkalarını sollamanızdan daha akıllıcadır. Otomobilinizin son süratinin yüzde 70-80'ini geçmemek tutumlu sürüş için en basit kuraldır. Yani gaz pedalının altında ne kadar fazla boşluk bırakılırsa o kadar çok para cebinizde kalır ve sinir sisteminiz daha uzunca bir süre otomobil kullanabilmenize olanak tanır.







  • Öneri ve eklemelere açıktır.
  • güzel açıklamışsın...ama zaten bunları birçok arkadaş biliyodur...
    Benim Kia Cerato da 2500dd de 5.viteste 110 la gidiyorum ve 1000 km yapıyorum bunuda ekliyim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CRDİ

    güzel açıklamışsın...ama zaten bunları birçok arkadaş biliyodur...
    Benim Kia Cerato da 2500dd de 5.viteste 110 la gidiyorum ve 1000 km yapıyorum bunuda ekliyim


    Siz bence çoğu insanın bildiğini zannediyorsunuz. Bilmeyenlere umarım yardımcı olur. Çünkü araç alırken ilk bakılan konulardan biri yakıt tüketimidir.
  • Hocam yazı çok bilgilendirici olmuş teşekkürler.
  • quote:

    Depoyu daima dolu bulundurun. Çünkü az benzinde buharlaşma daha fazladır.


    Katılmıyorum bu görüşe..Depoyu dolu bulundurmak buharlaşmadan ziyade araca yapacağı extra ağırlıktan dolayı yakıt tüketimini artıracaktır..Buharlaşmayla hesap edilecek miktarda bir benzin tüketimi olacağını sanmıyorum..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • eyvallah dostum sağol.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: x15

    quote:

    Depoyu daima dolu bulundurun. Çünkü az benzinde buharlaşma daha fazladır.


    Katılmıyorum bu görüşe..Depoyu dolu bulundurmak buharlaşmadan ziyade araca yapacağı extra ağırlıktan dolayı yakıt tüketimini artıracaktır..Buharlaşmayla hesap edilecek miktarda bir benzin tüketimi olacağını sanmıyorum..




    bende katılmıyorum sürekli dolu depo demek sürekli 50-55kilo fazla yük demek yani arabada sürekli bir kişi fazla taşımak demek
  • düşük devirde araç kullanmakta fazla yakıt harcamaya sebep olabilir. çok hafif rampada dahi bu kendini belli ediyor.
  • Çoğunu bildiğim yararlı bilgiler
  • Soğuk havada 1,2 km yol gitmek için araba kullanmanın maliyeti 100 kmde 40 litremi.Sizce bunu doğruluğu varmı arkadaşlar.

  • bence faydalı bir başlık olmuş. eline emeğine sağlık.

    gelelim ekleme ve çıkarmalara

    depoda daha fazla benzin olması içerde daha az hava kaldığı anlamına gelir teknik olarak bakınca dolu depoda daha az buharlaşma olur gibi gözüküyor ama ben bu farkın anlaşılamayacak kadar küçük olduğunu düşünüyorum. ayrıca nedenini bilmesemde benzini az az alınca mesela 20 lira 20 lira gibi nedense daha bereketli oluyor bu şekilde daha fazla km yapıyorum ama sebebini henüz tam anlayabilmiş değilim. sanki depo çok dolu olunca daha fazla buharlaşıyor gibi geliyor bana.

    ayrıca bir depo benzin 50-55 kilo etmez.

    bir litre su 1 kilo eder ancak bir litre benzin 1 kg etmez 0,7 kg eder. (suyun özağırlığı=1 benzinin özağırlığı=0,7)
    yani sizin deponuz 46 litreyse depoyu ağzına kadar doldursanız bile yaklaşık olarak 32 kg ağırlık yapacaktır. ama ağırlık ağırlıktır. 20 kiloluk bir fark bile yakıt tüketiminde azda olsa bir fark yaratacaktır.

    birde yakıt tüketimini çok etkileyen bir eklemede ben yapayım,

    arabanızın orjinal lastik genişliği 185 ise ve jant çapıda 15 inç ise ve benim gibi sırf güzel gözüksün, artistik olsun diye 16 inç jant takıp birde üstüne utanmadan genişliği 215 olan bir lastik takarsanız araba hem çekişten düşer hemde yakıt tüketimi artar. hemde az önce yukarda bahsettiğimi 20 kilonun belli belirsiz etkisi gibi değil çok ciddi bir şekilde aracınızın yakıt değerleri değişir

    yine bence en önemli unsurlardan biri arabayı nasıl kullandığınızdır. belkide tüm kriterler içinde yakıtı en çok etkileyen faktör budur.
    bende MAzda LAntis varken milletle deli gibi kapışıp, arabayı sürekli red line'da kullanıp kilometrede 1 milyon lira yaktığını bilirim. bundan daha fazla fark yaratacak unsur ancak ciddi bir arıza olabilir.

    en güzeli efendi efendi kalkmak, ani hızlanmalardan ve ani frenden kaçınmak, heleki motor soğuksa çok akıllı olmak







  • Öneriler ve eklemeler için teşekkürler. Dolu depodan kasıt zannederse ağzına kadar olmamalı çeyrek depo değilde 3 çeyre gibi mesala olmalı. Dizel kullanan arkadaşlarda bu konuda biraz dahah hassas olup deponuniçine çökmüş ağır ve partikülleri fazla olan dip bölümüne kalmadan depoyu çok boşaltmamalı. Yoksa mazot filitresi ve enjektörler zarar görebilir. Bu konu daha önce tartışıldığı için şunuda belirtmek lazım, 1 teneke içindeki bir avuç çamurla , çeyrek teneke içindeki 1 avuç çamur aynı olmaz, çözelti yoğunluğu olarak.
  • Paylaşım için teşekkürler ...
  • SağoL öneriLerin için.
  • 3.4lt/100km (ac on) tıklayın

    yukarıdakı lınkte 4.3lt/100km fabrıka verısı olan aracıma 3.4lt/100km klıma acıkken yaktırdımve bunu yapmak için ole çok fazlada kasmadım kendımı.bir gözatın ve isterseniz az yakmak uzerine konuşabiliriz:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HELICOPTERPILOT -- 6 Eylül 2008; 17:18:02 >
  • defiantly, uzun yolda trafik ışığının az olduğu, şehir merkezinden fazla geçmeyen, 80 km civarı, sollama yapmayan, freni az kullanan, rampalarda cut offa dikkat edip kullanan, çift şerit duble yolda, rampa yukarı gazı sabit tutan, anlık tüketimden sürekli takip eden bir kullanıcının yakalaması normal. Ama bunları bilen birisi olarak dayanmak imkansız, ancak iddaa olacak öyle gireceksin bu işe.

    Bende dci 80 bg var ben 100 km/3.0lt ile 3.5lt arasını yakaladım ama kısa süre(80km), arazi şartları ve yol daha iyisine engel oldu.
  • defiantly, bu arada boşta çok kullanmışsınız , Ankara bolu yoluda güzeldir, Aracın potansiyel ağırlığınıda kütlesel olarak kullanmakta fayda var.
  • teşekkür ederim bilgiler için. benim bir sorum olacak bilen arkadaşlar cevap verirse sevinirim: yüksek viteste gitmek benzin sarfiyatını düşürür mü? yoksa araca zarar verir mi bu şekilde kullanma? mesela 2000 devir civarında belki biraz daha altına kullanıyosunuz ama arçta titreme vs yok.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.