Şimdi Ara

İTÜ KONTROL VE OTOMASYON MÜHENDİSLİĞİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
2
Favori
5.087
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Merhaba , İTÜ kontrol mühendisliği 2. sınıf öğrencisiyim yillar önce takildiğim foruma bugün bilgilendirme amaçlı giriş yaptım.Umarım hepiniz sonuçlardan tatmin olmuşsunuzdur. Tercih zamaninda okulum ve bölümüm hakkında kafanızdaki soruları yanıtlamaya çalışacağım.

    Bildiğiniz üzere kontrol mühendisliği yapay zeka , robotik , otomasyon alanlarinda calisan ; tüm mühendisliklerin gerektirdiği gibi analitik düşünme kabiliyeti , sorunlara çözüm getirebilme gibi beceriler gerektiren bir bölümdür. dünyada ve Türkiye'de sanayinin gelismesiyle beraber verimliliği arttırmak amaciyla bir çok iş robotlara yaptırılmaktadır.

    Kontrol mühendisliği, Elektrik , Elektronik , Bilgisayar Bilimi ve Matematik gibi alanlarla azımsanmayacak derecede bağlantılıdır

    İTÜ'nün kendi sitesindeki program hakkındaki bilgilendirmesi

    KONTROL ve OTOMASYON MÜHENDİSLİĞİ PROGRAMI’NIN EĞİTSEL HEDEFLERİ
    Kontrol Mühendisliği Programı mezunları
    I. bilim ve mühendislik prensiplerini ve güncel araçları kontrol mühendisliği problemlerinin çözümünde etkin bir şekilde kullanabilir, yüksek kalitede mühendislik sistemleri tasarlayabilir ve ilgili disiplinler arası problemlere uygulanabilir çözüm önerilerinde bulunabilirler.
    II. hayat boyu öğrenmenin, bilgi ve becerilerini profesyonel etkinlik ve eğitimler ile sürekli artırmanın, daha yüksek öğrenim derecelerinin ve/veya kişisel profesyonel gelişimin önemini bilirler.
    III. başarılı bir kariyer için gerekli özgüven ve kişisel iletişim becerilerine sahip olarak takım çalışmalarına ulusal ve uluslararası çerçevede etkin bir şekilde katılabilirler.
    IV. profesyonel çalışmalarında etik, toplumsal ve çevresel bilinçlilik içinde yüksek standartları uygularlar.

    KONTROL ve OTOMASYON MÜHENDİSLİĞİ PROGRAM ÇIKTILARI VE PERFORMANS KRİTERLERİ


    1. Matematik, temel bilim ve mühendislik kavramlarını ve bilgilerini kontrol mühendisliği problemlerinin analiz ve çözümünde kullanabilmek.
    a. Matematik, temel bilim ve mühendislik ile ilgili temel bilgi, kuram ve kavramları bilir.
    b. Matematik ve temel bilim kavramlarını mühendislik sistem ve süreçlerini çözümlemek için kullanabilir.
    c. Mühendislik kavramlarını kontrol mühendisliği problemlerine uygulayabilir.
    2. Deney tasarlamak, yürütmek ve deney sonuçlarında elde edilen verileri uygun şekilde analiz edip yorumlamak.
    a. Deneyle ilgili temel yasaları bilir ve uygun analitik modeli belirleyebilir.
    b. Ölçme konusundaki temel kavramları (hata, duyarlık, tolerans gibi) bilir, ölçülecek değişkenleri, bunlara ilişkin test cihazlarını belirleyebilir ve kullanabilir.
    c. Deney sonucunda elde edilen verileri analiz edebilir ve sonuçları yorumlayarak rapor edebilir.
    3. Verilen özelliklerde bir süreci, kontrol sistemini veya bunun bir parçasını ekonomik, çevresel, sosyal, politik, etik, sağlık, güvenlik, üretilebilirlik ve sürdürülebilirlik gibi gerçek kısıtlar altında tasarlamak.
    a. Mühendislik tasarımına ilişkin beklentilerin ve tüm kısıtların farkındadır.
    b. Tüm kısıtları da göz önünde bulundurarak mühendislik tasarımını verimli ve etkin biçimde sistematik olarak gerçekleştirebilir.
    4. Aynı veya çok disiplinli takımlarda görev almak.
    a. Takım içinde görev üstlenir ve sorumluluklarını yerine getirir.
    b. Takım arkadaşları ile iletişime önem verir ve geribildirimlerden faydalanır.
    c. Araştırma yaparak bilgi toplar ve paylaşır.
    d. Farklı disiplinlerdeki kişilerle birlikte çalışabilir.
    5. Kontrol mühendisliği problemlerini belirlemek, formüle etmek ve çözmek.
    a. Alanındaki problemleri belirleyebilir.
    b. Alanındaki problemleri formüle edebilir.
    c. Alanındaki problemleri çözer.
    6. Mesleki ve etik sorumluluklarının farkında olmak.
    a. Temel mesleki etik kuralları bilir (code of ethics).
    b. Etik ve mesleki sorumluluklar hakkında bilgi sahibidir.
    7. Etkin bir şekilde iletişimde bulunabilmek.
    a. Uygun biçimde düzenlenmiş yazılı metinler hazırlar.
    b. Etkin sözlü iletişim kurar.
    c. Etkin sözlü sunum yapabilir.
    8. Mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal kapsamda etkilerini anlamış olmak.
    a. Mühendislik çözümlerinin küresel etkilerini anlar.
    b. Mühendislik çözümlerinin ekonomik etkilerini anlar.
    c. Mühendislik çözümlerinin çevresel etkilerini anlar.
    d. Mühendislik çözümlerinin toplumsal etkilerini anlar.
    9. Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğine inanmış olmak ve buna uygun davranmak.
    a. Alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyebilir.
    b. Gereksinim duyduğu veri ve bilgi kaynaklarına ulaşabilir.
    10. Güncel konular hakkında bilgi sahibi olmak.
    a. Alanındaki son gelişmeler ve problemler hakkında bilgi sahibidir.
    b. Mühendislik için önemli olan diğer alanlardaki son gelişmeler ve problemler hakkında bilgi sahibidir.
    11. Kontrol mühendisliği uygulamalarında kullanılan modern mühendislik araçlarını kullanmak için gerekli teknik bilgi ve yeteneklere sahip olmak.
    a. Sistem tasarımı, benzetimi ve analizi için uygun mühendislik araçlarını bilir.
    b. Sistem modelleme, analiz, tasarım ve gerçekleme sürecinde modern mühendislik yazılımlarını kullanabilir.
    c. Sistem modelleme, analiz, tasarım ve gerçekleme sürecinde modern mühendislik donanımlarını kullanabilir.
    12. Kontrol mühendisliği uygulamalarında kullanılan karmaşık donanım ve yazılım parçalarının tasarımı için gerekli olan uygulamalı elektrik, elektronik, haberleşme, bilgisayar ve ilgili diğer mühendislik bilgilerine sahip olmak.
    a. Gerekli uygulamalı elektrik mühendisliği bilgilerine sahiptir.
    b. Gerekli uygulamalı elektronik ve haberleşme mühendisliği bilgilerine sahiptir.
    c. Gerekli uygulamalı bilgisayar mühendisliği bilgilerine sahiptir.
    d. Gerekli uygulamalı ilgili diğer mühendislik bilgilerine sahiptir.


    http://www.otokon.itu.edu.tr/forum/
    https://www.youtube.com/watch?v=b6xXywIByz0
    https://www.youtube.com/watch?v=Bz-QQRTOHQQ
    http://www.kariyerpenceresi.com/?meslekler,190/kontrol-muhendisi.html

    linklerden daha detaylı bilgi edinebilirsiniz

    Postun altından ve İnbox dan sorularınızı gönderebilirsiniz. Hepiniz için hayırlısı olsun







  • ABİ cevaplarsan sevinirim benim sıralama 9630 itü elohab 9520 gelir mi ilk tercihte gelmezse başka nasıl geçebilirim
  • gelmez muhtemelen dostum ortalama kasarak gecilebilir
  • Sanırım 2. sınıfı bitirdiniz. 5. ve 6. yarıyıl derslerini almadan ne kadar bilgi sahibisiniz bilmiyorum ama yardımcı olursanız sevinirim.
    1-) Bölümde ki yazılım içerikli dersler hangileri? Bu yazılım plc için mi yoksa C gibi JAVA gibi diller üzerine eğitim var mı?
    2-) Bölümün yazılım ile bağlantısı ne durumda? Yani bir kaç bir şey yazabiliyor olmak yeterli mi yoksa yazılımın büyük bi payı var mı?
    3-) Aynı şekilde elektronik eğitimi ne durumda? Board tasarımı gibi elektronik eğitimi var mı yoksa temel bilgilerle sınırlı mı?
    4-) Mezunları genelde saha çalışanı olarak mı görev alıyor? tahminen masa başı ve saha çalışanı oranı verebilir misiniz?

    Genel olarak ders planını ve ders içeriklerini incelemeye çalıştım, sorular biraz da çalışma konumlarına yönelik sorular aslında.
    Mesela mezunlarının kaçı iş hayatında yazılım yapmaya ihtiyaç duyuyordur gibi. Biraz da kendi yorumlarınla cevaplarsan çok makbule geçer




  • Siralamasi 10k nin altinda olmasa yazardim bu bolumu kesinlikle..



    Itü bilgisayar zaten hic tutmuyor o yuzden ozel universitelere yonelmek durumunda kaldim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dh2dhy2 -- 4 Ağustos 2018; 23:16:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dh2dhy2 D kullanıcısına yanıt
    B planı olarak ben de düşünüyorum burayı. Şansımıza İngilizcesi açıldı 40 kontenjanlı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Shanki kullanıcısına yanıt
    hocam sizce kaçla kapatır ingilizcesi?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Shanki kullanıcısına yanıt
    Hocam ben de düşünüyorum bu bölümü ama Türkiye'de çalışma alanı dar bu yüzden şevkim kırılıyor.Bu sebepten dolayı YTÜ bilgisayarı yazacağım bence sen de bir düşün.
  • Mekatronik bu bölümle bağlantılı mı sıralamam 35k ytü yazmayı düşünüyorum.
  • dismihraklar kullanıcısına yanıt
    14 15 olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Shanki

    14 15 olabilir
    15-20k arasında özel mesajla kimle konustuysam hemen hemen hepsinin tercih listesinde bu bölüm var.

    Ben 7k olarak bu bölüme tercih listemde yer vermeyi düşünüyorum.

    İTÜ EHB de takılabilirim, endüstri ya da uçakta da takılabilirim tabi bunların hangisini üste yazıcağım konusunda hala net karar verebilmiş değilim (o kadar kişiyle konustugum halde)

    ancak 12-13 tane bölüm bulunan tercih listemin sonlarında garanti yazacağım bölümdür, tabi bi insan bölümü gerçekten çok istiyorsa sıralamasına bile bakkmaz 5k bile olsa 20k lık yeri yine de yazar. Tamamen kişinin alaka ve yönelimi ile aalakalı bi olay bence bu.
  • dh2dhy2 D kullanıcısına yanıt
    Endüstridense elektronik daha mantıklı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Shanki

    Endüstridense elektronik daha mantıklı
    neden ee?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim sıralamam 10300. Bu sıralamaya İTÜ endüstri ve makine geliyor gibi ama ben ikisini de istemiyorum. Asıl istediğim İTÜ ehb ise geçen yıl 8900 ile kapatmış, bu yıl ne olur bilmiyorum ama tutmayacak gibi. Ben de bu yüzden geçen yıl tanıştığım ve oldukça ilgimi çeken İTÜ kontrol ve otomasyonu yazmayı düşünüyorum. Bu yıl %100 ingilizcesi de açılmış, %30u mu yoksa %100ü mü önce yazmalıyım onun hakkında da bir fikrim yok. Kontrolün sıralaması benimkine göre biraz düşük olması beni arada düşündürse de, ilgim olduktan sonra sıralamanın çok önemli olmadığının farkındayım. İnşallah ehb tutar da bunları boş yere düşünmüş olurum
    Tavsiyelerinize açığım

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • dh2dhy2 D kullanıcısına yanıt
    Elektronik ve haberleşme

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sw306 S kullanıcısına yanıt
    Bir hocamın oğlu itü endüstri mühendisliği okuyor. Tercih yaparken hocam bana elektronik ve haberleşme yi düşün oğlum yazmadığıma pişman olduğum tek bölüm elektronik ve haberleşme diyordu dedi. Az üniversite yetiştiriyor ve kapılıyorlat. Umarım tutar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sw306

    Benim sıralamam 10300. Bu sıralamaya İTÜ endüstri ve makine geliyor gibi ama ben ikisini de istemiyorum. Asıl istediğim İTÜ ehb ise geçen yıl 8900 ile kapatmış, bu yıl ne olur bilmiyorum ama tutmayacak gibi. Ben de bu yüzden geçen yıl tanıştığım ve oldukça ilgimi çeken İTÜ kontrol ve otomasyonu yazmayı düşünüyorum. Bu yıl %100 ingilizcesi de açılmış, %30u mu yoksa %100ü mü önce yazmalıyım onun hakkında da bir fikrim yok. Kontrolün sıralaması benimkine göre biraz düşük olması beni arada düşündürse de, ilgim olduktan sonra sıralamanın çok önemli olmadığının farkındayım. İnşallah ehb tutar da bunları boş yere düşünmüş olurum
    Tavsiyelerinize açığım
    %100 ingilizce secersen turkce derslerin sinif mevcudu 60 kisiyse (bir amfi dolusu), ingilizce ders 10 kisi olur maksimum.



    butik dersane gibi dusunebilirsin bu durumda..

    normalde %100 ingilizce kontenjani 40 olsa da yuzde 90'i hazirligi gecemez.

    kaldi ki %30 ingilizce bolume giren kisi istese dersi ingilizce de alabiliyor olsa dahi almaya yanasmaz bence cunku universitede çan diye bi kavram varmis sanirim, bu da sinif mevcudu az olan derslerin not dagiliminda dezavantaj yaratabiliyomus (sinifin sinav ortalamasi cc harf notuna denk geliyomus, sinif mevcudu arttikca sinifin sinav ortalamasi daha dusuk oluyomus bu sayede dersten gecme notu acisindan olumlu etki yaratiyor imis)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dh2dhy2 -- 8 Ağustos 2018; 22:57:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • dh2dhy2 D kullanıcısına yanıt
    %100de ders kalitesi nasıl olur diye düşünmüyor değilim. İyi hocaların ingilizce durumları vs hiç bir fikrim yok.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • dh2dhy2 D kullanıcısına yanıt
    Hangi üniversitede hangi bölümü düşünüyorsun hocam?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sw306

    %100de ders kalitesi nasıl olur diye düşünmüyor değilim. İyi hocaların ingilizce durumları vs hiç bir fikrim yok.
    Valla ben kesif calismasi icin itü ee fakultesine gittim gectigimiz gun. Kontrol muhendisligi %100 ing olan kimseyi goremedim fakulte kantinde cunku 2010/2011/2012 yillarinda yuzde yuz ingilizce olarak kontrol muh.ne girmis olanlarin hepsi mezun olmus zaten, kimse yok o tayfadan.

    ama itu ehb bolumunden bi arkadasla karsilastim kantinde langirt oynuyodu kontrol otomasyon muhendisligiyle çift anadal yapiyomus, henuz sadece 2 kontrol muh. dersi almis ikisini de ingilizce almis. Kalite olarak bi fark yoktur diye dusunuyorum, birinde hoca ders boyu ingilizce konusuyo dedi (sinifta erasmus icin yurtdisindan itüye gelenler v.b oldugu icin hoca ingilizce anlatmak zorunda oldugunu soyledi) sinavlar turkce bolumle ayni sadece sinav kagidindaki sorular ingilizceymis. Zaten itü hazirlik atlama sinavini gecen biri icin fakultedeki dersleri anlamakta bi sorun olmayacagini soyledi. Zaten hoca türk, istersen tenefüste ya da dersten sonra takildigin yeri türkce sor, ya da hocaya derdini ingilizce anlatamayacak durumda olan yoktur diye dusunuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.