Şimdi Ara

JAZZ ELITE MÜSECCEL MARKA SAHİFESİ :)) (23. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
1.478
Cevap
6
Favori
116.212
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • tesekkurler therapist70 sanada ilgin ve bilgiler icin.

    jazz 1.4un motoru (tiptronik icin soruyorum), yokuslarda yeterli oluyor mu? bende eskiden corsa 1.4 vardi, otomatik, ancak yokuslarda bayiliyordu, klima acmaya hic gelmiyordu cunku. acikcasi jazz bayagi hosuma gidiyor dizayn olarak. gordugum kadariyla 2005te ic dizayni degismis degil mi?


    quote:

    Orjinalden alıntı: therapist70

    Celen1 doğru bir seçim yaptınız, kazasız, keyfli sürüşler..
    Biotech, Corsa veya Colt bagaj hacmi, iç hacim ve otomatik konforu yönünden jazz ile başedemezler..Otomatik viteste diğer iki seçenek de yokuşta kaydıran ve vites geçişlerini hissettirenlerden..Yakıt tüketimi olarak soracak olursan "yabancıların "sistemli çalışmasına bir örnek aşağıdaki site, geniş bir kullanıcı kitlesi günlük tüketim verilerini yazmışlar, gözatmanızı öneririm;
    JAZZ 1.4: 6.41 lt/ 100 km http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/18-Honda/169-Jazz.html?fueltype=2&power_s=60&power_e=63
    COLT 1.3 : 6.93 lt/ 100 kmhttp://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/31-Mitsubishi/277-Colt.html?fueltype=2&power_s=60&power_e=70
    CORSA 1.3 Dizel ( 90 hp) : 5.68 lt /100 kmhttp://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/35-Opel/324-Corsa.html?fueltype=1&power_s=66&power_e=67





  • Kış aylarında soğuk havanın etkisiyle performansı gayet iyi..Yokuşlarda bayılma söz konusu değil..( tabi neye göre kıysladığınız önemli, bir önceki aracınız çok performanslı ise sizi tatmin etmeyebilir..Bir önceki aracınız 1.6 ve daha aşaığı hacimli bir otomatikse Jazz CVT size yeterli performans sunacaktır)..Yazın ise "keşke şu araba 100 hp 140 Nm olsaydı" dediğim olmuyor değil..Honda yetkilileri bu dileği hissetmiş olmalılar ki torku istediğim kadar olmasa da beygir gücü 100 olan Yeni jazz'ı piyasaya çıkardılar..Mevcut kasa bir çok yönüyle sizi tatmin edecektir ama ille de performans diyorsanız mutlaka yeni Jazz'ı bekleyin derim ( 2008 sonları, 2009 ilk çeyrek)..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 11 Ocak 2008; 16:52:12 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ^Biotech^

    tesekkurler therapist70 sanada ilgin ve bilgiler icin.

    jazz 1.4un motoru (tiptronik icin soruyorum), yokuslarda yeterli oluyor mu? bende eskiden corsa 1.4 vardi, otomatik, ancak yokuslarda bayiliyordu, klima acmaya hic gelmiyordu cunku. acikcasi jazz bayagi hosuma gidiyor dizayn olarak. gordugum kadariyla 2005te ic dizayni degismis degil mi?


    quote:

    Orjinalden alıntı: therapist70

    Celen1 doğru bir seçim yaptınız, kazasız, keyfli sürüşler..
    Biotech, Corsa veya Colt bagaj hacmi, iç hacim ve otomatik konforu yönünden jazz ile başedemezler..Otomatik viteste diğer iki seçenek de yokuşta kaydıran ve vites geçişlerini hissettirenlerden..Yakıt tüketimi olarak soracak olursan "yabancıların "sistemli çalışmasına bir örnek aşağıdaki site, geniş bir kullanıcı kitlesi günlük tüketim verilerini yazmışlar, gözatmanızı öneririm;
    JAZZ 1.4: 6.41 lt/ 100 km http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/18-Honda/169-Jazz.html?fueltype=2&power_s=60&power_e=63
    COLT 1.3 : 6.93 lt/ 100 kmhttp://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/31-Mitsubishi/277-Colt.html?fueltype=2&power_s=60&power_e=70
    CORSA 1.3 Dizel ( 90 hp) : 5.68 lt /100 kmhttp://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/35-Opel/324-Corsa.html?fueltype=1&power_s=66&power_e=67





    Otomatik corsa yokuşlarda inanılmaz bayılıyor. Hatta klima açıksa inip itesim bile geliyordu. Ben düz vites jazz kullanıyorum ama CVT kullandığımda corsa nın en az 1.5 katı performansı olduğunu söyleyebilirim Jazz' ın.




  • Arkadaslar, cok alakasiz oluyor ama ben Jazz CVT ile Corsa CDTI (dizel) tiptronigi kiyasliyorum.

    bircok arac kullandim ve degistirdim, eski kasa corsa 1.4 benzinli otomatik cidden bayiliyordu. megane 1 , 1.6 otomatik vitesim oldu, 110 bg civari yaziyor kagitta ama o da gitmiyordu. simdi honda 1.8 euro accord tiptronik var ve 136 bg, 170 kusur NM, cidden iyi gidiyor. ama benzin sarfiyati cok fazla (LPG dusunmuyorum, laguna vardi, ona taktirmistik, LPG deneyimim de oldu yani).

    dizellerin torku cok iyi, ama corsa jazz kadar rahat degil, eger jazzin yakit sarfiyati ve yol tututusu, uzun yolsa sollamalardaki basarisi tatmin edici ise onu almayi dusunuyorum.

    ne yazikki 0 model bir arac almaya butcem yetmiyor, ilginiz icin tesekkurler :))
  • Eski kasa Corsa'nın 70 ve 90 Hp olmak üzere 2 dizeli vardı, bunlardan hangisinde easytronik vardı, tam hatırlayamadım, eğer 70 HP olan ise onun zaten düz vitesinin performansı bile jazz'ın gerisinde kalır ( bknz: arabam. com, Corsa CDTİ 70 HP 0-100 km: 14.1 sn)..Easytronik nedeniyle performans kaybı 2 sn'yi bulacaktır, bu da sollamalarda ciddi sıkıntı yaratır..Yokuşlarda ki performansı her zaman dizeli üstün kılar, burda da tek avantajı bu gibi duruyor..Önceliğiniz yakıt tüketimi ve çekişle ilgili kaygılar ise temiz bir Corsa easytronik almak mantıksız değil..Ama eğer önceliğiniz bunun dışında kalan ( hızlanma, konfor, sorunsuzluk, iç hacim, bagaj, kullanışlılık gibi) diğer konularsa jazz açık ara tercih nedeniniz olmalı..Yol tutuş olarak belki Corsa'yı burun farkıyla önde sayabiliriz ama jazz da bu konuda sizi üzmez)..Ayrıca şunu hiç unutmayalım, CVT ile Easytronik arasında dağlar kadar fark var, bunu da ancak test ederek anlayabilrsiniz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 12 Ocak 2008; 0:57:19 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: therapist70
    CVT ile Easytronik arasında dağlar kadar fark var, bunu da ancak test ederek anlayabilrsiniz..


    +1 cvt süper
  • Tekrar tesekkur ederim detayli aciklama icin. suanda yurtdisinda gorevli bulunuyorum, dondugumde en iyi cozum bendeki otoyu satip, iki araclada deneme surusu yapip hangisi butceme ve temizligine gore bulursam onu almak olacak sanirim. ama konfor, genislik vs. (jazz'a binmedim hic) acisindan jazz'in cok daha ustun oldugunu ogrendim sayenizde. jazz sahipleri araclarini asik olma derecesinde seviyorlar anladigim kadariyla elbette bu da bosuna degildir.

    herkese kazasiz gunler dilerim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: therapist70

    Eski kasa Corsa'nın 70 ve 90 Hp olmak üzere 2 dizeli vardı, bunlardan hangisinde easytronik vardı, tam hatırlayamadım, eğer 70 HP olan ise onun zaten düz vitesinin performansı bile jazz'ın gerisinde kalır ( bknz: arabam. com, Corsa CDTİ 70 HP 0-100 km: 14.1 sn)..Easytronik nedeniyle performans kaybı 2 sn'yi bulacaktır, bu da sollamalarda ciddi sıkıntı yaratır..Yokuşlarda ki performansı her zaman dizeli üstün kılar, burda da tek avantajı bu gibi duruyor..Önceliğiniz yakıt tüketimi ve çekişle ilgili kaygılar ise temiz bir Corsa easytronik almak mantıksız değil..Ama eğer önceliğiniz bunun dışında kalan ( hızlanma, konfor, sorunsuzluk, iç hacim, bagaj, kullanışlılık gibi) diğer konularsa jazz açık ara tercih nedeniniz olmalı..Yol tutuş olarak belki Corsa'yı burun farkıyla önde sayabiliriz ama jazz da bu konuda sizi üzmez)..Ayrıca şunu hiç unutmayalım, CVT ile Easytronik arasında dağlar kadar fark var, bunu da ancak test ederek anlayabilrsiniz..



    Tarafsız uzman görüşü +1




  • Bir sorum daha olacak, bu aracta motor hararet gostergesi yok mu? (bir fotoda oyle gordum sanki de), bir de sunrooflu modellerde gunes perdesi var mi?
  • güneş perdesi dediğiniz şu altını kapatmak için plastik bir şeyse var, çekince normal tavan oluyor. hararet göstergesi yok motor için.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ^Biotech^

    Bir sorum daha olacak, bu aracta motor hararet gostergesi yok mu? (bir fotoda oyle gordum sanki de), bir de sunrooflu modellerde gunes perdesi var mi?

    Hiç hararet göstergesi olmaz olurmu. Motor İdeal sıcaklıgın altındaysa mavi ışık yanıyor, eger ideal sıcaklıgın ustundeysede kırmızı ıışık yanıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi burakNSX -- 13 Ocak 2008; 14:06:45 >
  • evet kastettigim oydu sunroof icin rockyy.

    burakNSX, hic boyle gostergeli motor isisini gosteren aracim olmadi, degisikmis. bakalim sahip olabilecek miyiz o da ayri



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ^Biotech^ -- 12 Ocak 2008; 20:11:31 >
  • Koolandgang teşekkürler..Biotech, Honda motorlarında hararet veya yağ eksiltme tarzı sorunlar göremezsiniz..Bazen benzincilerde yağına suyuna bakarlar, neredeyse hiç eksilmediğini görmek şaşırtmaz beni..Bu arada bugün jazz'ım 50 bin bakımdan anlının akıyla çıktı.:). Öncelikle Honda Cem ve Damla'dan sonraki 3. servisim olan MUtluhan'ı diğerlerine göre daha iyi ve güvenilir bulduğumu söylemeliyim..183 ytl bakım parası dışında 50 binden sonra bitik durumda olan balatalarımı özel serviste değiştireceğimi söyledim, nedense hiç şaşırmadılar, çok doğal karşıladılar..( arada 70 ile 120 ytl'ye varan fark var, marka söylemedikleri için hangisini kullandıklarını bilemiyorum, birisi 130 ytl, diğeri 180 ytyl idi)..Servise 2 araçla gittik, dönüşte kardeşimin 307 Otomatiğini ben kullandım, arada çekiş açısından hiç bir fark olmadığını söyleyebilirim, kalkışlar jazzda daha hızlı, direksiyon ve manevra jazzda çok daha rahat ve keyfli..Hondanın hangi aracını kullanırsanız kullanın aynı kolaylığı hissediyorsunuz ( bu Toyota için de böyle aslında, japonlar genelde kullanım kolaylığı üzerine kafa yoruyorlar), üstüne başka bir araç kullandığınız zaman kamyon sürüyormuş gibi hissediyorsunuz ..Hepinize jazzlarınızla iyi bir pazar diliyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 13 Ocak 2008; 0:55:44 >




  • Hondanın en büyük sorunu güvenlik sorunudur, güvenli araç yapma konusunda halan başarısızdır...

    Bir de yol tutuş sorunu olduğu kesin...

    Örnek: civic:::
    İLK OLARAK:::
    2006 model olarak euroncap testine girdi...

    4 yıldız aldı... kafa koruması tamdı, fakat göğüs korumasında hata mevcuttu...
    http://www.euroncap.com/tests/honda_civic_2006/270.aspx


    honda arabayı 2007 de testde tekrar soktu... amaç 5 yıldız almaktı... güvenlik teknolojilerini yeniledi...

    ama civic beceremedi...

    civic yine 4 yıldızda kaldı... ama daha kötüsü oldu... kafa koruması bir önceki testte göre çok daha kötüydü... kafa yeşilden sarıya dönmüştü...


    kafa sarı olan arabalara örnek:: aveo sedan yani 1 buçuk yıldızlı araba...
    http://www.euroncap.com/tests/honda_civic_2007/307.aspx


    euro nCAP bu başarısızlığı şu cümlelerle açıkladı::::

    However, in the frontal test, the driver's airbag was not sufficiently well inflated to prevent the driver's head from contacting the steering wheel.


    evet yazıldığı gibi::: yani civiğin ön çarpışma testtinde hava yastığı kafanın direksiyona çarpmasını engelleyecek kadar şişmiyordu....






    Dünyanın neresinde var, güvenlik teknolojisi yenilerek aynı arabayla testte gir ve 4 yıldızda kalmayı bırak daha da başarısız bir sonuç al...

    arkadaşlar Allah aşkına markayı ve modelini İLAHLAŞTIRMAYIN::::



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 13 Ocak 2008; 7:29:56 >




  • therapist arkadaşım:::
    senin meslekdaşın geldi dün bize, misafirliğe... çapada asistan karı-koca...

    arabadan tabiyi ki anlamıyorlar çoğu insanda olduğu gibi...

    kaza yapmışlar...araçları 2006 model jazz elite

    sadece ön sağ kapıda boylu boyuna 2 cm lik göçük var...

    servis 1.5-2 milyar arası tutar demiş, düzeltme ve boya...

    % 40 indirimli kasko için 780 ytl ödemişler...

    güneş sigortaya sormuşlar, niye bu kadar pahalı diye...

    acente cevap vermiş...

    honda araçların kaza sonrası masrafları fazla ve bu yüzden kasko ücretleri diğer arabalara göre yüksek diye....


    honda jazz 1.4 elite düz: 2006 model::: kasko değeri:22.600 YTL


    % sıfır hasarsızlık indirimi ile....
    anadolu sigorta: 1.770 YTL
    ak sigorta: 1.612 YTL

    kendi aracım::: astra cdti elagance: 2006 kosko değeri: 33.800 YTL

    anadolu sigorta: 1650 YTL
    aksigorta: 1.450

    corsaya da siz bakın..

    www.sigortam.net



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 13 Ocak 2008; 9:29:40 >




  • Syn Gorele2000 arkadaşım, verdiğin bilgiler için öncelikle teşekkür ederim..Bu sayfada sana fazla rastlamıyorduk bu nedenle seni misafir ziyaretçi olarak adlandırmam sanırım yanlış olmaz..Mİsafir ziyaretçiler ile ilgili şöyle bir sorun olur; Arada sırada uğradıklarından nereye ne yazdıklarını unuturlar ve bu nedenle cevabınızı çoğu zaman okuyamazlar ve de cevaplandırmazlar..Bir diğer sorunları ise o sayfanın arşivini bilmediklerinden geçmişte neler yazıldıklarını da bilemezler ve o gün rastladıkları bir- iki yazı üzerinden genel bir kanıya varırlar..Umarım siz de aynı güruhtan olmazsınız..

    Özellikle bizim jazz sayfasını düzenli takip edenler ve katılımcıları çok iyi bilirler ki burada hiç bir zaman MARKA FETİŞİZMİ yapılmaz..Bize jazz hakkında ne sorulmuşsa en objektif bir şekilde bilgimiz ölçüsünde onu sunmaya çalışırız..Aynı objektifliğe örneğin opel sayfalarında malesef rastlayamıyoruz..Örneğin Opel'in sorunluluğu bahsi fanatikleri tarafından çoğu zaman kabul edilmemiş, markanın satış rakamlarının yüksek olmasından tutun da kullanıcılarının "yüksek eğitimli" oldukları için şikayetlerini ilgili mercilere yansıtmakta daha istekli olmalarına kadar ipe-sapa gelmez argümanlarla geçiştirildiğine de defalarca şahit olmuşuzdur.."İlahlaştırmayın" uyarını böyle durumlarda da görmek isteriz doğrusu..

    Yazında Honda'nın güvenlikle ilgili zaaflarını şüphe uyandırmayacak şekilde açıklamışsın.. Eline sağlık, fakat bu bilmediğimiz bir husus değildi zaten..Dikkat edersen ben yazımda Honda'nın motorlarının sağlamlığından ve genel olarak Honda araçlarının kullanım keyfinden bahsettim, güvenlikten bahsetmedim..Burda konumuz olan jazz'dır ve kasası çıktığı döneme göre oldukça güvenli bir araçtır..O dönemde 4 yıldızdan fazla alan bir B sınıfı var mıydı zannetmiyorum.. ( Corsa'yı da katarak söylüyorum)..Muhtemelen yeni kasa Jazz 5 yıldızı alacaktır, almazsa bu onlar için büyük bir handikap benim için de diğer parametrelerinin yanında eksi hanesine yazılan bir unsur olacaktır..Yanlız şu farkı gözardı etmeyelim: Bir aracı daha güvenli yapmak sadece maliyetle ilgili bir konudur, tekonolojiyle değil..Ama bir aracı sorunsuz yapmak ciddi manada teknoloji ve kalifikasyonla ilgilidir ve Japonlar bu konuda bir gömlek üstündür..Toyota'nın istediği zaman 5 yıldızlı bir Corolla üretmesi buna en iyi örnektir..

    Yol tutuş konusunda da bir kaç şey söylemek isterim..Öncelikle hem yeni Civic hem de jazz sınıfında iyi yol tutuş kabiliyetleri olan araçlardır..Yük hız stabiliteleri oldukça iyidir..Dergilerin yaptığı geyik testlerinde Civic ile astra ya da Jetta arasında 3-5 km hız farkı ciddiye alınacaak kadar değildir..Sınıfında lider olmadıkları açıktır ama bu da bir tercih sebebidir..Daha sert süspansiyon, daha iyi yol tutuş ama daha az konfor demektir..İsterseniz Jetta veya Astra'yı sıfır asfaltta değil de bozuk bir zeminde Civic ile konfor yönünden karşılaştırın, o zaman ne demek istediğimi anlayacaksınız..

    Bu arada 2005 model jazz'ımı geçen yıl mayıs ayında üstelik hasarsız indirimim olmadığı halde anadolu sigortadan 1 milyar 15 milyona kaskolattırdım..BU rakam bana o zamanlar fazla gibi gelmişti, ama eğer maliyet hesabı yapacak olursak jazz'ın Corsa'ya kıyasla sunduğu yakıt avantajının ayda 1500 km yapan birisi için ne demek olduğunu tahmin edersiniz.. Şimdilik bu kadar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 13 Ocak 2008; 16:39:28 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Hondanın en büyük sorunu güvenlik sorunudur, güvenli araç yapma konusunda halan başarısızdır...

    Bir de yol tutuş sorunu olduğu kesin...

    Örnek: civic:::
    İLK OLARAK:::
    2006 model olarak euroncap testine girdi...

    4 yıldız aldı... kafa koruması tamdı, fakat göğüs korumasında hata mevcuttu...
    http://www.euroncap.com/tests/honda_civic_2006/270.aspx
    />


    honda arabayı 2007 de testde tekrar soktu... amaç 5 yıldız almaktı... güvenlik teknolojilerini yeniledi...

    ama civic beceremedi...

    civic yine 4 yıldızda kaldı... ama daha kötüsü oldu... kafa koruması bir önceki testte göre çok daha kötüydü... kafa yeşilden sarıya dönmüştü...


    kafa sarı olan arabalara örnek:: aveo sedan yani 1 buçuk yıldızlı araba...
    http://www.euroncap.com/tests/honda_civic_2007/307.aspx
    />


    euro nCAP bu başarısızlığı şu cümlelerle açıkladı::::

    However, in the frontal test, the driver's airbag was not sufficiently well inflated to prevent the driver's head from contacting the steering wheel.


    evet yazıldığı gibi::: yani civiğin ön çarpışma testtinde hava yastığı kafanın direksiyona çarpmasını engelleyecek kadar şişmiyordu....






    Dünyanın neresinde var, güvenlik teknolojisi yenilerek aynı arabayla testte gir ve 4 yıldızda kalmayı bırak daha da başarısız bir sonuç al...

    arkadaşlar Allah aşkına markayı ve modelini İLAHLAŞTIRMAYIN::::






    Ya bu yıldız işine ne kadar cok takmışsınız. Bence asıl siz bu Yıldızları İLAHLAŞTIRMIŞSINIZ.

    Bende son yapılan EURO ncap test sonuçları var.

    CİVİC 4 yıldız almış. Evet bu 4 yıldıza bakan herkes bu araba alınırmı, güvenlik diye bir şey yok bu arabada, bu tam bir yürüyen tabut gözüyle bakıyorlar

    Halbuki CİVİC toplamda 32 puan toplamış. Aynı dergide MAZDA2 nin de testi var. MADDA2 34 puanla 5 yıldız almış. Yani aradaki sadece 2 puan yüzünden CİVİC 1 yıldızı kaybediyor ve GÜVENSİZ otomobil damgası yiyor.

    Sizler yinede Hondayı böyle bilin. Yoksa Reno, Fiat gibi ortalık Honda dan geçilmiycek arabalarımızın bir havası kalmıycak




  • duyduguma gore amerikalilarin yaptigi carpisma testleri ile avrupalilarin carpisma testleri arasinda ayni arabada bile farkli sonuclar cikabiliyormus?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ^Biotech^

    duyduguma gore amerikalilarin yaptigi carpisma testleri ile avrupalilarin carpisma testleri arasinda ayni arabada bile farkli sonuclar cikabiliyormus?


    Çok doğru duymussun. Zaten Euro Ncap ın adı geçtiğimiz yıllarda bir çok şaibeyle anıldı.

    Eger tarafsız bir güvenlik degerlendirilmesi isteniyorsa ne Asya Ncap nede Avrupa Ncap testlerine bakılmalı. Amerikada bu konuda çok daha tarafsız test sonuçları elde ediliyor.
    İnternetten eger bakarsanız American Çarpışma testlerinde Yeni Honda civic Wv Jettadan toplamda daha fazla puan aldı.
    Ee tabi Avrupalı akıllı veriyo kendi arabasına puanları sonra çatır çatır satıyor. Tabi bu sedece Avrupa ülkelerinde oluyor




  • 
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.