Bildirim
Jetta 1.6 Tdi vs Astra 1.4T Rolling (4. sayfa)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
2. el aracta hangi modelin benzinli ile dizeli arasinda 20.000 tl fark var?quote:
Orijinalden alıntı: BekirARSLAN
Ben zaten zengin falan değilim.
Yılda 15 bin veya 20 bin km yol yaparım. Lpg dönüşümde evet düşünüyorum çünkü 20 bin lira fark verip dizel ile. Uğraşacağıma hem benzin hem lpg de binerim rahatıma bakarım üstelik kendini çok çok kolay amorti eder.
Suanki dizel araçların sesi ortada hala pancar motoru gibi çalışıyorlar. Azcık gaza bas devir 3 bin olsun hele uzun yoldaysaniz araç içindeki gürültü max seviyede hiç gerek yok böyle şeylere...
benzinli alip hata yapip da bunu ortbas etmek icin uydurduklariniz cok kpmik oluyor.
konuda surekli ikinci el araclardan bahsediyoruz, yukaridaki mesajimda da ustune basa basa yazdim hala dizel benzinli arasinda 20.000 tl fark var diyorsun.
gosterir misin bana hangi arac bu?
2005 yilinda benzinli bir arac aldim
daha 65.000 km deydi. 3 sene benzinde bindim. sonra lpg takip 5 sene kullandim. 182.000 km de sattim. sonraki iki aracim dizel oldu, su an kullandigim focus ghia da 4 senedir bende ve imkanim el verdigi muddetce de dizel alirim. benzinliden allah korusun. o ne yakit tuketimidir oyle. hele de litresi 7 tl ye dayanmisken benzinli almak akilli birinin yapacagi is degil.
ayni modelin dizeline 3-4 bin tl fark odersin en fazla....o fark da zaten 2 yilda cikarir kendisini.
hesabi da yukarida yaptik zaten.
bir de lpg takip araci öldürüp dizeli kotuleyenler cok daha komik oluyorsunuz.
lpg kitini taktirmaya vereceginiz parayi ustune koyup ayni modelin dizelini alsaniz ya..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Kardeş senin şu 170 bg dizeli bi lambo aventador ile yarıştıralım. Arada biraz bg farkı var ama senin için pek önemi yok belliki
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
bence az yakacak diye dizel almak ya da tüp taktırmak mantıklı değil.tüpe veriyorsun bir ton para çıkarabilmek için deli gibi binmen lazım.diyelim benim gibi işten eve ve hafta sonu sadece km bile yapmıyorsun çıkmaz o para.bin benzine yakarsa yaksın az km yapana o kadar koymaz.ben hesaplamadım bile ne kadar yakıyor diye 75 kuruş yakar mı?1 lira yaksın taksi ile gitsem kat be kat fazlası tutuyor o yüzden herkesin hesabı farklı olabilir global bir sonuç çıkaramazsınız benzin iyi tüp iyi dizel iyi diye. -
Birader 2. el fiyatlar diyorum sen bana sıfır fiyatları getiriyorsun?quote:
Orijinalden alıntı: BekirARSLAN
Design benzinli ile aynı paket dizelin arasında tam 38 bin TL fark var
Tüm araçlarda makas aşağı yukarı bu aralıkta şimdi 100 lira az yakacam diye 38 bin TL fazla mı para vereyim? Araç fiyatlarından haberiniz yok galiba....
Bence siz cebinizden çıkan paranın pek hesabını bilmiyorsunuz
Yazdığımı okumuyor musun? defalarca 2. el yazdım.
aynı aracın aynı modelinin ikinci elde dizel ve benzinli arasındaki 20.000 tl farkı sordum.
Bak tekrar soruyorum sıfır değil, ikinci el.
Sen zaten sıfır araç alacak kadar zengin değildin, neden sıfır fiyatlarına bakıyorsun ki?
-
Ben zaten aracimi sıfır aldım ayrıca sıfır alacak kadar zengin değilim demedim ağzımdan öyle birşeyde çıkmadı... Sizde benim yazdıklarımı okuyup anlamıyorsunuz anlaşılan.
İkinci el araçta dizel temiz bulacağım diye uğraşamam.
Ben dizeli hiç kötülemedim sadece şunu demek istedim hep
Dizel ticari amaçlı kullanılsın benzinde bireysel hatta 2.0 motor ve üstü dizel binek otomobiller yasaklansın sadece ticari amaçlı satılsın dedim. (1600 kg üstü suv araçlar hariç tutulmalı bu uygulamadan)
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
İşin ilginç yanı, yazılımlı cdti astra ile orijinal 140 hp aracı karşılaştırıp , 136'lık dizelin daha iyi olduğunu mu iddia ediyorsunuz ?quote:
Orijinalden alıntı: yusuf24
Yazılımlı 136hp Astra j ile sizin 140hp nin üstünden geçerim. 150 lik fr ile 180 e kadar kafa kafaya gidiyoruz. 165 lik insignia aynamda kayboluyor. Araç 1495kg. K kasa olsa ne olurdu
Tarih öncesi 105lik tdi ile kapışmışsınız. Accent blue ile falan kapışsanız size konum atardı eleman.
Kanalda benzer vs videoları var. Merak edenler bakabilirler.
1.4 T 140 hp astra, yazılımla 180 hp oluyor. Üstünden geçsenize Hem 200 cc daha büyük motorunuz var, madem dizel daha performanslı, ikisi de yazılımlıyken kapışın.
Fakat bence uğraşmayın. Bende 1.4 T 140 hp yazılımlı astra olsa, sizin dizele benzin harcamazdım. Zaten astra j dizelin orijinal versiyonunu kullandım, o ağırlıkla beraber 136 hp gibi gitmiyor, kafadan 15-20 hp eksiği var gibi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 30 Ağustos 2018; 11:40:24 >
-
-
Eşit şartlarda ( eşit TURBO basıncı, eşit hacim, benzer ağırlık ) dizel aracın, benzinli araca karşı bir şansı yok. Nedeni ise motorun teorisinde yatıyor.
Dizel motor güç üretemez, hatta bilinenin aksine aslında torkta da eksik. Benzinli araçlar 0.8 bar turbo basarken dizeller 1.5 bar turbo basıyor. Sonra torklu gibi görünüyor. Sök dizeldeki turboyu, aynı hacimde bir benzinli motora tak bakalım dizele ne yapıyor ?
Bir de en büyük yanılgı, dizellerin devir bandı dar olduğu için turboyu geniş rejimde çalıştırmaya gerek yok. Büyük turbo koyuyorsun, 1800-1900 devirde tork geliyor. "Bak işte yüksek tork ehuehuhehu" . Adam 1400 devirde maksimum tork buluyor, 5500'e kadar sürdürüyor. 500 devir maksimum tork aralığı yok, komple sürdürmek zorunda. Turbosu da ona göre. Sen ne anlatıyorsun?
Tork bandını yaydığı için maksimum noktayı yüksek tutamaz. Bunun en büyük örneği 1.4 tsi 250 nm tork, civic rs 1.5 240 nm tork. Fakat 150 lik jetta 1500-3500 veriyor maksimum torku, civic rs ise 1900-5000 arası.
He gidersin eşek gibi bir dizel turbosu takarsın, tork 1500 devirde değil 2000 devirde gelir. Fakat öyle bir gelir ki, esp den yürüyemezsin
-
Manuel Jetta
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Konuyu açanın yazdıklarını okumadan yada anlamadan burada garip cevap vermenizin nedeni nedir? Konu sahibi dizel aracın yazılımlı da olsa benzinliyi geçirmeyecegini iddia etmiş bende yanlış düşündüğünü belirttim. Diğer yazdıklarınız ile ilgili bir iddiam yok. Kendi hayal gücünüzün eseri onlar.
Umarim anlaşıldı buraya kadar. Ayrıca dizel motorlar emisyon nedeni ile aşırı kısıtlanıyor. Egr ve dpf yi sökersek Astra benzinli yazılımlı bile olsa yazılımlı dizeli geçemiyor.
1.6 tdi Golf e big turbo uygulaması ile yazılımlı leon ları çatır çatır yiyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf24 -- 30 Ağustos 2018; 12:39:34 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Başlıktaki yazıda "yazılımlı dahi olsa geçemez" kafasında bir şey yok.quote:
Orijinalden alıntı: yusuf24
Konuyu açanın yazdıklarını okumadan yada anlamadan burada garip cevap vermenizin nedeni nedir? Konu sahibi dizel aracın yazılımlı da olsa benzinliyi geçirmeyecegini iddia etmiş bende yanlış düşündüğünü belirttim. Diğer yazdıklarınız ile ilgili bir iddiam yok. Kendi hayal gücünüzün eseri onlar.
Umarim anlaşıldı buraya kadar. Ayrıca dizel motorlar emisyon nedeni ile aşırı kısıtlanıyor. Egr ve dpf yi sökersek Astra benzinli yazılımlı bile olsa yazılımlı dizeli geçemiyor.
1.6 tdi Golf e big turbo uygulaması ile yazılımlı leon ları çatır çatır yiyor.
Egr tam yükte tamamen kapalı, dpf'in etkisi ise 5-6 hp etmez. O da tıkalıyken.
Dizel motor kalibrasyonunda çalışıyorum. Emisyon sebebiyle kısıtlanmasının ne kadar olduğunu tartışmayalım isterseniz ?
Dizel motorun asıl kısıtlaması emisyonları değil, bizzat kendisi. Tam yükte dahi içeri aldığı havanın sadece %80'ine kadar kullanabiliyor. O noktaya yaklaştığında dahi yoğun is. O yüzden hayvan gibi turboyla deli gibi hava basmak zorunda kalıyorlar performans üretsin diye. Bizimkiler de haliyle bir halt sanıyor dizel motoru. Benzinli motor ise havanın tamamını kullanabiliyor. Aynı hacimden, aynı koşullarda elde ettiği iş konusunda rekabet şansı yok dizel motorun.
Hala "big turbo" diyorsunuz. Büyük turbo takıldığında geçmeyeceğini iddia etmek için cahil olmak gerekiyor. Dizelin turbosu zaten orijinalde bile daha büyük, iyice büyütüp benzinli aracı geçmek marifet mi ?
Ben size diyorum ki, sökün o büyük turboyu. 1.6 tdi golf ile 1.6 turbo benzinli benzer ağırlıkta bir aracı kapıştırın, ikisi de yazılımlı olsun. Hatta benzer turboları olsun, benzinli araç deyim yerindeyse paramparça eder dizeli.
https://www.facebook.com/ExtremeTuners/photos/a.365818470122953/1808547945849991/?type=3
https://www.facebook.com/ExtremeTuners/videos/1808340115870774/
Benzinli motorun üst limiti bu. 1.8 motordan 2.85 bar turbo basıncıyla 2000 hp güç alınmış. 1300 Nm tork ediyor 11000 devirde. Git en ekstrem örnekleri araştır, bana bu güç/hacim değerinin yarısını bulabilmiş dizel motor bul getir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 30 Ağustos 2018; 12:55:52 >
-
Yanlış düşünmüyorum dostum doğru olan budur. Dizel de kısıtlama dahi olmasa yinede gecemezler benzindede kısıtlama var. Ayrıca eğer dizel araçlar gerçekten performansli olsaydı otomobil sporlarında kullanirlardı dizel yakıtları...
Adamlar benzini bile yetersiz bulup benzine etanol karıştırıyor
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Konuyi niye saptırıyorsun ki. Dizel araçlara performanslı diyen de yok. Diyorsun ki yazılımlı da olsa benzinliyi geçemez dizel. Bende fena geçer diyorum. Olay bu kadar.
Bu dizel anlamayanların kendini garip argümanlarla tatmin etmesine de çok gülüyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Benzin sanki güllük gülistanlık. Karbondioksit emisyonunda ve NOx emisyonunda kısıtlama var.quote:
Orijinalden alıntı: BekirARSLAN
Yanlış düşünmüyorum dostum doğru olan budur. Dizel de kısıtlama dahi olmasa yinede gecemezler benzindede kısıtlama var. Ayrıca eğer dizel araçlar gerçekten performansli olsaydı otomobil sporlarında kullanirlardı dizel yakıtları...
Adamlar benzini bile yetersiz bulup benzine etanol karıştırıyor
Bunlar hep oradan buradan duyulan iki üç bilgiyle, 1800 devirde 300 nm tork görünce kendini uçak pilotu zannetmekle alakalı.
Lemans yarışlarında kullanılıyor dizel motor. O da az yaksın diye, 24 saatlik yarışta pitstop süreleri çok. Zaten oradaki dizel motor, benzinli+ hybrid motorun iki katı hacminde Genelde lemans örneği verilir, rakibi olan benzinli motora bakılmaz.
-
Dostum yazılımlı da olsa birbirine yakın aynı hacimdeki Turbo benzinli araçları asla gecemezler!
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Hocam milletin bütçesinden verdiği parayla falan niye ilgileniyorsunuz bu kadar anlamak zor adamın bütçesi elvermiştir kendi plan programına göre dizelde alır benzinlide yok efendim 20 bin fazla veriyorsun bir sürü ses falan filan kendinizce atıp tutmuşsunuz, 2016da benzinli fiyatına gittik dizel araç aldık yolculuk esnasında da en ufak motor sesi duymuyoruz keşke eski aracımızda ki gibi azcık gelse de isterdim dizel sesi hoşuma gidiyor keyfimin kahyası kimse değil ya..quote:
Orijinalden alıntı: BekirARSLAN
Ben zaten zengin falan değilim.
Yılda 15 bin veya 20 bin km yol yaparım. Lpg dönüşümde evet düşünüyorum çünkü 20 bin lira fark verip dizel ile. Uğraşacağıma hem benzin hem lpg de binerim rahatıma bakarım üstelik kendini çok çok kolay amorti eder.
Suanki dizel araçların sesi ortada hala pancar motoru gibi çalışıyorlar. Azcık gaza bas devir 3 bin olsun hele uzun yoldaysaniz araç içindeki gürültü max seviyede hiç gerek yok böyle şeylere...
Dizelin özellikle neyiyle uğraşıyorsunuz onu da anlamak güç ve komik, benzinliyi bakıma götürmüyormusunuz ? dizelide aynı şekilde bakıma götürüyorsunuz bir fark yok yani ekstra uğraştıgınız.
-
Hocam konuyu ve yazılanları iyi okuyun ben kimsenin bütçesi ile ilgilenmiyorum bana verilen cevaba karşılık cevap veriyorum cımbızla laf seçmenin anlamı yok diğer mesajları ve arkadaşın mesajlarını okursanız anlarsınız dizelle uğraşan yok sadece birşeyleri bildiğinin sanan arkadaşlara bir video paylaştım bu kadarr basit
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Ilk mesajda tur o araçlara dizel ile kafa tutacaksınız en az 2.0 dizel olsun diyor arkadaş. Bu ne demek? Ilm mesajı iyi anlayın. 1.6lt civarından şansı yok ne demek? Bende öyle olmadığını gösteriyorum. Bunu uzatmanın mantığı nedir? Araba mı ilmal ediyoruz burada?
Senin kafan mı güzel anlayamadım. Burada motor mu tartışıyoruz? Dizel motor benzinli motordan daha performanslı dir mı diyoruz. Anlaşıldı motor yapısında bilgin var. Sırf buraya bişeyler yazabilmek için konuyu oralara getiriyorsun. Demediğimiz şeyleri demiş gibi yorum yapıyorsun.
Son olarak şunu yazayım. 1.6 cdti dpf ve egr iptali olmadan 170hp civarına iptaller ile birlikte 200hp civarına yükseltilebiliyor.
Bana mesaj yazacaksınız konu ile alakalı olsun.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X