Şimdi Ara

K&N hava filtreleri hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
10 Misafir (8 Mobil) - 2 Masaüstü8 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
1.617
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bir yıllık dizel fiesta kullanıcı olarak dizel motorlarda hava girişinin ne kadar önemli olduğunu kavradım. Normal kullanılan filtreler 5000 kmde bir performansını kaybediyor ve değiştirmek gerekiyor. İnternette K&N filtreleri gördüm 1.000.000 km garanti veriyor üretici firması ve 3 boyutlu yapısı nedeniyle çok daha iyi bir hava geçirgenliği-süzme performansı olduğundan bahsediliyor. Şimdi birkaç sorum var

    1. Bu filtreyi kullanan arkadaşlar varmı? söylendiği gibi performansta artış oluyormu?
    2. bu filtreden almaya kalksak servisler bir problem çıkarırmı (garanti konusunda)
    3. Bakım için 50.000 kmde bir yağlamak gerekiyormuş bu yağ filtre ile birliktemi geliyor yoksa bizim ayrıca almamızmı gerek? fiyatı nedir

    ekleme: K&N ye ait ses odaklı filtreler mevcut ben onlardan istemiyorum hatta mümkünse sessiz olsun. Bu ürün bana uyarmı
    http://www.hepsiburada.com/Liste/ford-kn-kutu-ici-filtre-33-2840-7938/ProductDetails.aspx?productId=otelf7938&categoryId=20024763



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fezalii -- 27 Aralık 2010; 22:55:40 >







  • replika olabilir artı yakıt tüketimi artar sessiz filtre bile olsa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: echomaniac

    replika olabilir artı yakıt tüketimi artar sessiz filtre bile olsa


    hepsiburada da satılıyor replika değildir diye düşünüyorum zaten diğer sitelerde de aşağı yukarı bu kadar fiyat

    yakıt konusunda eminmisiniz ben sırf bu kağıt filtrelerin çabuk tıkanmasından dolayı almak istiyorum
  • Ben 2010 honda jazz için geçen hafta ereyon.com dan kapıda ödeme seçeneğiyle sipariş ettim,kredi kartı falan vermedim gelmezse üzülmem yani .

    Kullananlar ilk 5000km de barizen iyi olduğunu 5000den sonra performansın düştüğünü ve söylenenden daha kısa aralıkla temizlemek gerektiğini söylüyorlar.

    Takınca göreceğiz.

    www.ereyon.com a da bakın derim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fezalii


    quote:

    Orijinalden alıntı: echomaniac

    replika olabilir artı yakıt tüketimi artar sessiz filtre bile olsa


    hepsiburada da satılıyor replika değildir diye düşünüyorum zaten diğer sitelerde de aşağı yukarı bu kadar fiyat

    yakıt konusunda eminmisiniz ben sırf bu kağıt filtrelerin çabuk tıkanmasından dolayı almak istiyorum



    yanma odasına hava daha çok girecek performans artacak ve tüketim doğal olarak artacaktır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: echomaniac


    quote:

    Orijinalden alıntı: fezalii


    quote:

    Orijinalden alıntı: echomaniac

    replika olabilir artı yakıt tüketimi artar sessiz filtre bile olsa


    hepsiburada da satılıyor replika değildir diye düşünüyorum zaten diğer sitelerde de aşağı yukarı bu kadar fiyat

    yakıt konusunda eminmisiniz ben sırf bu kağıt filtrelerin çabuk tıkanmasından dolayı almak istiyorum



    yanma odasına hava daha çok girecek performans artacak ve tüketim doğal olarak artacaktır



    daha çok hava daha iyi karışım ve daha iyi yanma demek tüketim neden artsın ?

    o zaman hava filtresi yeni takıldığı zamanda tüketimin artması gerekmezmi?

    yanlışmı düşünüyorum?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fezalii


    quote:

    Orijinalden alıntı: echomaniac


    quote:

    Orijinalden alıntı: fezalii


    quote:

    Orijinalden alıntı: echomaniac

    replika olabilir artı yakıt tüketimi artar sessiz filtre bile olsa


    hepsiburada da satılıyor replika değildir diye düşünüyorum zaten diğer sitelerde de aşağı yukarı bu kadar fiyat

    yakıt konusunda eminmisiniz ben sırf bu kağıt filtrelerin çabuk tıkanmasından dolayı almak istiyorum



    yanma odasına hava daha çok girecek performans artacak ve tüketim doğal olarak artacaktır



    daha çok hava daha iyi karışım ve daha iyi yanma demek tüketim neden artsın ?

    o zaman hava filtresi yeni takıldığı zamanda tüketimin artması gerekmezmi?

    yanlışmı düşünüyorum?



    Hava filiresi ile ciddi güç artışları beklememek gerekli.

    Hatta güç artışı bir kenara yanlış uygulandığında çoğu zaman güç kaybına yol açar.

    Doğru uygulandığını farzedelim. Araç daha rahat nefes alacak fakat kompresyon kaybı sebebi ile alt devirlerde de güç kaybın olacak.

    Dolayısı ile yüksek devir çevirmen gerekecek ki hava filitresinden elde edeceğin güçten faydalanasın.

    Eh bu da fazla yakıt harcaman demek.

    Neticede bir belki iki beygir kazanabilmek için yakıt sarfiyatın artacak.



    Peki filitreyi yanlış uygularsak ne olur.

    Şöyle olur;

    Araç sıcak hava çekecek, sıcak hava genleştiğinden aynı metreküp de daha az oksijen atomu bulunacak ve dolayısı ile araban güç kaybı yaşayacak.


    Hava filitresinin en güzel neticesi ses dir.

    Eğer doğru uygulanırsa, yani örneğin hava kutusu vs varsa ve sökülür ve hava filitresi doğrudan motora bağlanırsa harika bir ses alınıyor.

    Bunun dışında tek başına hava filitresinden bir şey beklemek yanlış olur.

    Aşağıdaki kombinasyon en iyisidir.

    Hava filitresi(mümkünse kit şeklinde mesela K&N 57i yada K&N Typhoon) + Komple Egzost(Kat iptali, orta boru ve son susturucu ama tabi universal değil yoksa kat iptali yüzünden lambda sensörü deliriyor) + chip tuning.

    İşte o zaman tadından yenmiyor.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • filtre uygulamaktaki amacım performans artışı, kulağa hoş gelen ses vs değil sadece araç daha kolay nefes alsın, istediğim zaman filtreyi çıkarıp temizleyebileyim. onun haricinde bir beklentim yok. Yukarıda bir arkadaş yakıt artar demiş orası kafama yatmadı sadece

    quote:

    Doğru uygulandığını farzedelim. Araç daha rahat nefes alacak fakat kompresyon kaybı sebebi ile alt devirlerde de güç kaybın olacak.


    peki kompresyon kaybının sebebi nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fezalii -- 28 Aralık 2010; 20:30:53 >
  • arkadaş 96 corollaya ve bende megane 1 2.0 a uyguladık motor sesi benim araçda daha belirgin artmasına rağmen yakıtı gözle görülür şekilde arttı (sıralı gaz ile 45 kr kmde) markaları jsv bendeki diğeri aem diye bişey sökmek zorunda kaldık parçacı eski filtre bitmiş orjinalini getirtti onla devam ediyoruz yakıt normale döndü devrinde kullanıp aracın orjinalini bozmamak en iyisidir aracınızı fabrikadaki mühendisler öyle uygun görmüş biz çokmu biliyoruz dedim kendime benzin 4 tl bunada ban gazda 2.30 yuh ban
  • quote:

    Orijinalden alıntı: echomaniac

    arkadaş 96 corollaya ve bende megane 1 2.0 a uyguladık motor sesi benim araçda daha belirgin artmasına rağmen yakıtı gözle görülür şekilde arttı (sıralı gaz ile 45 kr kmde) markaları jsv bendeki diğeri aem diye bişey sökmek zorunda kaldık parçacı eski filtre bitmiş orjinalini getirtti onla devam ediyoruz yakıt normale döndü devrinde kullanıp aracın orjinalini bozmamak en iyisidir aracınızı fabrikadaki mühendisler öyle uygun görmüş biz çokmu biliyoruz dedim kendime benzin 4 tl bunada ban gazda 2.30 yuh ban


    anladım hocam o zaman gerçekten dediğin gibi çok bir espirisi yok bu filtrelerin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fezalii

    filtre uygulamaktaki amacım performans artışı, kulağa hoş gelen ses vs değil sadece araç daha kolay nefes alsın, istediğim zaman filtreyi çıkarıp temizleyebileyim. onun haricinde bir beklentim yok. Yukarıda bir arkadaş yakıt artar demiş orası kafama yatmadı sadece

    quote:

    Doğru uygulandığını farzedelim. Araç daha rahat nefes alacak fakat kompresyon kaybı sebebi ile alt devirlerde de güç kaybın olacak.


    peki kompresyon kaybının sebebi nedir?



    Açıkcası teknik olarak çok açıklayamam ama motor alt devirlerde sağırlaşıyor.

    Aslında sanırım standart filtre ile kullanılmak üzere programlanmış beyinden kaynaklanıyor.




  • Yeni araçlarda motor kendini farklılaşan ortama adapte edecek şekilde programlar.. Bunu da kendi uhdesindeki sensörler vasıtasıyla yapar.. Orjinal filtreyi söküp açık bir hava filtresi uyguladığınızda belki bağlantıdan sonraki ilk çalıştırmada biraz dengesizlik oluşabilir fakat devamında birkaç kilometre sonra motor yeni duruma kendini adapte edecektir.. Bazı araçlarda oksijen sensörleri vs çok hassastır bunların arızalanması ihtimalini de göz ardı etmemek gerekir.. Bazı arkadaşlar açık hava filtresinin yakıtı arttıracağını söylemişler.. Tam aksine bu tip filtreler yakıtı düşürürler.. Tabi bunun gerçekleşmesi için bazı şeylere dikkat etmek gerekir.. Öncelikle filtrenin içine giren taze havanın motor ısısından yalıtılması gerekir.. Isınan hava motor içerisindeki yanma verimini düşürür.. Dolayısıyla siz daha fazla gaza basmak durumunda kaldığınızda tüketim artacaktır.. Kimi arkadaşlarda bu filtrelerden sonra ortaya çıkan böğürtü sesine kendilerini o kadar çok kaptırırlar ki artık vites değişimleri 4500 rpm lerde yapılmaya başlar.. Durum böyle olunca da pek tabi ki yakıt tasarrufu hak getire.. Hatta artış görülür.. :)

    Araçların orijinal filtrelerin içerisinden havanın süzülerek motora inmesi gayet zordur.. Açık hava filtrede ise o kadar kolay.. Fakat filtrenin açık olması yukarıda ifade ettiğim muhtemel sensör arızalarının yanında boğaz kelebeğinin normal filtreye göre daha çabuk kirlenmesine sebebiyet verir.. Ben titizim, dikkat ederim, filtreyi universal kullanıp her 5000 km de değiştiririm derseniz ne ala.. Kendi aracımda bu şekilde kullanıp 100 km de 0,5 litre daha az yakıt tüketimini defalarca test ettim..

    Son olarak kısaca bir örnek vermek gerekirse.. Burnunuza bir mandal bağlayın ve 5 km koşun.. Birde aynısını mandalı gevşeterek deneyin..




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.