Hocam sürekli darlamanın faydası yok. Yatırım dönemlerinde plana alınır ise yapılıyor. Siz taleplerinizi iletti iseniz zaten listedesiniz demektir. Son olarak ilinizdeki Telekom il müdürlüğüne de başvurabilirsiniz gitmiş olduğunuz müdürlükte yardımcı olunmadığı için geldiğinizi söylersiniz örneğin. Bir de Böyle bir konumuz var ama yardımı olur mu bilmiyorum hocam sizin durumunuzda. Rica ederim iyi aksamlar hocam |
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU (OMBUDSMANLIK) NEDİR NASIL BAŞVURULUR? (İNTERNET VE GSM PROBLEMLERİ) (28. sayfa)
![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
Meclise başvurdum komisyondaki 3-5 tane akpartili vekil değerlendirmeye bile almamış
olumlu sonuç alabilen varmı meclise başvurup
-
-
hocam kdk üzerinden mi görüntülüyoruz bu yazışmaları?
-
KDK bir kuruma size bilgi verilmesi adına yazı yazmış ise, bu yazı kurumun eline ulaştıktan sonra yasal yanıt süreleri baslar. Kdk üzerinden iletmis oldugunuz iletisim bilgilerinizden tarafınıza ulasacaklardır ilgili kurumlar.
-
II. ÖN İNCELEME, GEREKÇE VE SONUÇ
2. 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu’nun “Kurumun görevi” başlıklı 5’inci maddesinin birinci
fıkrasında, Kurumun, idarenin işleyişi ile ilgili şikâyet üzerine, idarenin her türlü eylem ve işlemleri ile
tutum ve davranışlarını; insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde, hukuka ve hakkaniyete uygunluk
yönlerinden incelemek, araştırmak ve idareye önerilerde bulunmakla görevli olduğu düzenlenmiş olup,
anılan Kanunun “Tanımlar” başlıklı 3’üncü maddesinin (e) bendinde İdare’nin “Merkezî yönetim
kapsamındaki kamu idareleri ile sosyal güvenlik kurumlarını, mahallî idareleri, mahallî idarelerin bağlı
idarelerini, mahallî idare birliklerini, döner sermayeli kuruluşları, kanunlarla kurulan fonları, kamu tüzel
kişiliğini haiz kuruluşları, kamu iktisadi teşebbüslerini, sermayesinin yüzde ellisinden fazlası kamuya ait
kuruluşlar ile bunlara bağlı ortaklıklar ve müesseseleri, kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarını,
kamu hizmeti yürüten özel hukuk tüzel kişilerini,” ifade edeceği hüküm altına alınmıştır.
3. Benzer bir düzenlemeye 28.03.2013 tarih ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Kamu
Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik’in
“Tanımlar” başlıklı 3 üncü maddesi ile “Kurumun görevi” başlıklı 4’üncü maddesinde de yer verilmiş olup
anılan Yönetmelik’in “Ön incelemenin yapılması” başlıklı 19’uncu maddesinde, şikâyet başvurusunun,
inceleme ve araştırmaya geçilmeden önce ön incelemeye tabi tutulacağı ve ön incelemede şikâyet
başvurusunun Kurumun görev alanına girip girmediğinin inceleneceği; “Ön inceleme üzerine yapılacak
2 / 3
işlemler ve verilecek kararlar” başlıklı 20’nci maddesinin birinci fıkrasında ise, şikâyet başvurusunun ‘idari
başvuru yollarının tüketilmesi’ koşulu hariç 19’uncu maddede yer alan şartlardan herhangi birini
taşımaması hâlinde incelenemezlik kararı verileceği hüküm altına alınmıştır.
4. Başvuru kapsamında yapılan ön inceleme neticesinde; başvuranın ikamet ettiği eve fiber altyapı
sağlanmasını talep ettiği, şikâyet edilen idare olarak Türk Telekomünikasyon A.Ş.’nin belirtildiği, Türk
Telekomünikasyon A.Ş.’nin özel hukuk tüzel kişisi olduğu, ayrıca başvuruda internet altyapısı
getirilmesinin değil, mevcut altyapıda iyileştirme yapılmasının talep edildiği anlaşılmıştır.
5. Bu noktada başvuruya konu hususların, bilişim alanında bir sermaye şirketi olarak ve anonim şirket
statüsünde özel hukuk hükümleri çerçevesinde faaliyet gösteren Türk Telekomünikasyon Anonim Şirketi
ile başvuran arasındaki abonelik sözleşmesi hükümlerinin uygulanmasından kaynaklandığı anlaşılmıştır.
Bu tür uyuşmazlıkların ise özel hukuk hükümlerine göre çözüme kavuşturulması gerekmektedir. Türk
Telekomünikasyon A.Ş. özel hukuk tüzel kişisi olup Kurumumuzun yetki alanında bulunan bir “idare”
değildir.
6. 5369 sayılı Evrensel Hizmet Kanunu hükümleri uyarınca, “internet alt yapısının hiç olmaması”
durumundan farklı olarak, mevcut internet hizmetinin hızı ve alınan hizmetin kalitesine ilişkin özel hukuk
konusu olan abonelik işlemlerine yönelik talepler Kurumumuzun görev ve yetki alanı dışındadır.
Kurumumuzun özel hukuk şirketlerine diğer kullanıcılardan tahsil edilecek alt yapı maliyeti
gerçekleştirilerek internet hızının artırılmasına ilişkin emir ve talimat yetkisi mevcut değildir. Bu noktada
fiber internet bağlantısı yapılmasına yönelik başvurunun yukarıda yer verilen ilgili mevzuat gereğince
Kurumumuzun görev alanına girmediği sonuç ve kanaatine varılmıştır.
7. Bununla birlikte, başvuranın evinin bulunduğu bölgede internet alt yapısı olduğunu belirttiği dikkate
alınarak fiber internet altyapısının adresine getirilmesi ve fiber bağlantı gelene kadar VDSL port
kutusundaki bağlantı sorununa kalıcı çözüm bulunmasına ilişkin talebinin incelenerek değerlendirilmesini
teminen şikâyet başvurusu ile kararımızın bir örneğinin Türk Telekomünikasyon A.Ş. Genel
Müdürlüğüne iletilmesinde fayda olduğu değerlendirilmiştir.
III. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL MEVZUAT
8. 6328 sayılı Kanunun “Başvuru ve usulü” başlıklı 17’nci maddesinin sekizinci fıkrasına göre ise, Kuruma
dava açma süresi içinde yapılan başvuru, işlemeye başlamış olan dava açma süresini durdurmakta olup,
anılan Yönetmelik’in “Ön inceleme üzerine yapılacak işlemler ve verilecek kararlar” başlıklı 20’nci
maddesinin birinci fıkrası uyarınca durmuş olan dava açma süresi “İncelenemezlik Kararı”nın ilgiliye
tebliğinden itibaren kaldığı yerden işlemeye başlayacaktır.
9. 2709 sayılı T.C. Anayasası’nın “Temel Hak ve Hürriyetlerin Korunması” başlıklı 40’ıncı maddesinin
ikinci fıkrasında, “Devlet, işlemlerinde, ilgili kişilerin hangi kanun yolları ve mercilere başvuracağını ve
sürelerini belirtmek zorundadır.” hükmü yer almakta olup, 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu
Kanunu’nun “İnceleme ve araştırma” başlıklı 20’nci maddesinin ikinci fıkrasında Kurumun başvurana,
inceleme ve araştırma sonucunu, işleme karşı başvuru yollarını, başvuru süresini ve başvurulacak makamı
da göstereceği, kural altına alınmıştır.
10. Bu kapsamda; başvuranın yaşadığı internet bağlantı sorununa ilişkin ilişkin olarak; 6502 sayılı
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 66’ncı maddesi bağlamında tüketici işlemleri ile tüketiciye
yönelik uygulamalardan doğabilecek uyuşmazlıklara çözüm bulmak amacıyla kurulan İl/İlçe Tüketici
Hakem Heyeti Başkanlıklarına başvurabileceği, yine mezkûr mevzuatın 73’üncü maddesi kapsamında
Tüketici Mahkemelerine de dava açabileceği değerlendirilmiştir.
IV. KARAR
3 / 3
Yukarıda açıklanan gerekçe ve dosya kapsamına göre, “Kurumun görev alanına girmeyen” başvurunun
6328 sayılı Kanun’un 3’üncü ve 5’inci maddesi ile anılan Yönetmelik’in 20’nci maddesinin birinci fıkrası
gereğince İNCELENMEMESİNE,
Şikâyet başvurusunun ve kararın birer örneğinin 5369 sayılı Evrensel Hizmet Kanunu ve 5809 sayılı
Elektronik Haberleşme Kanunu uyarınca “işletmeci” olmasından ötürü TÜRK TELEKOMÜNİKASYON
ANONİM ŞİRKETİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜNE İLETİLMESİNE,
Kararın başvurana tebliğine kesin olarak karar verildi.
TT'yi KDK'ya şikayet ettiğim sonuç geldi. BTK ve Açık Kapıyı KDK'ya ettiğim şikayetler ek evrak adımında bakalım onlardan ne sonuç çıkacak...
-
Alıntı
metni:Şikâyet başvurusunun ve kararın birer örneğinin 5369 sayılı Evrensel Hizmet Kanunu ve 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu uyarınca “işletmeci” olmasından ötürü TÜRK TELEKOMÜNİKASYON ANONİM ŞİRKETİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜNE İLETİLMESİNE, Kararın başvurana tebliğine kesin olarak karar verildi. Bu kısmı dikkate alın hocam size ilgili işletmeciden yanıt gelecek
İncelenmeme sebebi ise madde altıda yer alıyor.
-
Bugün tekrar Bahçelievler GM'yi darladım. Bu sefer konuştuğum yetkili her şeyi açık açık göstererek Mart 2025 tarihinde (BÜTÇE KABUL EDİLİRSE) kazmayı vuracaklarını söylediler. Yönetim karar defterine fiber talebimizin kat maliklerinden aldığımız ıslak imzalı halini de kendilerine sundum. İnşallah bu sefer kesin bir sonuç çıkaracağız gibi duruyor. Tabi yine de darlamaya devam edeceğim. TT bu ne olur ne olmaz :)
-
Hayırlısı olsun inşallah hocam gelişmelerden haberdar edersiniz
-
-
Hayırlısı olsun hocam. Moralinizi bozmayın lütfen.
-
Buradan gelen bilgi net bilgi midir hocam? Yani bir gün öncesinde planlamadaki arkadaşlar çok güzel bir şekilde anlatıp onayı beklediklerini söylerken ertesi gün attığım mailin cevabı bu geliyor.
-
Hocam benim fikrimi soruyorsanız benim fikrim yüz yüze aldığınız bilgiyi referans almanız olur.
-
Kdk ya tekrar iletmiştim Az önce KDK beni aradı dosyanız inceleniyor bilgisini vermek istedim dedi bende dedim ki bu konuyu daha önce de iletmiştim incelenmemezlik kararı verildi dedim o da dedi ki evet öyle olmuş şuan dosyanız inceleniyor ama incelenmemezlik kararı gelse de biz BTK ve Türk Telekom a durumu iletiyoruz bilgisini verdi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Gelişmeleri aktarın lütfen hocam
-
Tabiki hocam
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Hocam geçmiş olsun. Sizin durumunuzda özetle tüketici hakem heyeti veya tüketici mahkemesine başvur bizlik bir mesele yok demişler.
-
Aynen hocam zaten 4 şubatta müdürlük, Bütçe onaylanırsa yaza kadar fiber gelmiş olur dedi
Umarım onaylanır 🙂
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
İnşallah hocam hayırlı haberleri bekliyoruz
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X