Şimdi Ara

KAMYONDAN ANLAYAN ARKADAŞLAR LÜTFEN..!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
1
Favori
13.111
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.
    Yeni gireceğim bi iş dalı için 6 -7 yaşlarında mercedes man scania ya da ford kamyonlara ihtiyacım var. Bu tür araçlar kilometrede ortalama yüklü yüksüz ne kadar yakarlar şayet anlayan bileniniz vara bana yardımcı olabilirmi allah rızası için. taşıyacağım yük yaklaşık 25 ton acaba hangisini tavsiye edersiniz.?



  • Yeri burası değil..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GöKHaN 35

    Yeri burası değil..
    KM de ne yakar bilmiyorum ama babamdaki DAF XF95 480 PS araç 100 KM de ortalama 30 - 45 lt falan yakıyormuş. Full çakılı haliyle tabiki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    KM de ne yakar bilmiyorum ama babamdaki DAF XF95 480 PS araç 100 KM de ortalama 30 - 45 lt falan yakıyormuş. Full çakılı haliyle tabiki.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    KM de ne yakar bilmiyorum ama babamdaki DAF XF95 480 PS araç 100 KM de ortalama 30 - 45 lt falan yakıyormuş. Full çakılı haliyle tabiki.


    Maşallah biz 100 km'de 8 yakınca çok diyecek hale geldik




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Screamer

    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    KM de ne yakar bilmiyorum ama babamdaki DAF XF95 480 PS araç 100 KM de ortalama 30 - 45 lt falan yakıyormuş. Full çakılı haliyle tabiki.


    Maşallah biz 100 km'de 8 yakınca çok diyecek hale geldik

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Screamer


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    KM de ne yakar bilmiyorum ama babamdaki DAF XF95 480 PS araç 100 KM de ortalama 30 - 45 lt falan yakıyormuş. Full çakılı haliyle tabiki.


    Maşallah biz 100 km'de 8 yakınca çok diyecek hale geldik

    Sende de ortalama 20 ton yük olsun sen de yakarsın. Ama makina da 480 tane beygir 12500 CC motor var. Kızılcahamam tarafında karga sekmez yokuşunu 18 ton yük ile zorlanmadan çıkıyor makina. Öyle de ilginç bişey.

    (Depo 850 LT. Türkiye'de ortalama 2200 - 2400 YTL'ye doluyor.)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    quote:

    Orjinalden alıntı: Screamer


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    KM de ne yakar bilmiyorum ama babamdaki DAF XF95 480 PS araç 100 KM de ortalama 30 - 45 lt falan yakıyormuş. Full çakılı haliyle tabiki.


    Maşallah biz 100 km'de 8 yakınca çok diyecek hale geldik

    Sende de ortalama 20 ton yük olsun sen de yakarsın. Ama makina da 480 tane beygir 12500 CC motor var. Kızılcahamam tarafında karga sekmez yokuşunu 18 ton yük ile zorlanmadan çıkıyor makina. Öyle de ilginç bişey.

    (Depo 850 LT. Türkiye'de ortalama 2200 - 2400 YTL'ye doluyor.)

    Alıntıları Göster
    20 ytl'lik koy bi tur atp tekrar alırım
    Bende yakarım heralde cidden o kadar.
    Bu arada pazar günü Adana'ya giderken çıkışı kaçırdık Ankara'nın etrafını dolaşan çevreyolunda bir tur attık.Adam ama ne yol yapmış oraya bomboş bir de ama dönecek yer yok.Aslında o kadar gelmişken uğrayalım dedim ama geç kaldık




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Screamer

    20 ytl'lik koy bi tur atp tekrar alırım
    Bende yakarım heralde cidden o kadar.
    Bu arada pazar günü Adana'ya giderken çıkışı kaçırdık Ankara'nın etrafını dolaşan çevreyolunda bir tur attık.Adam ama ne yol yapmış oraya bomboş bir de ama dönecek yer yok.Aslında o kadar gelmişken uğrayalım dedim ama geç kaldık

    Alıntıları Göster
    Marşa bastırır mı acaba 20 liralık. Bi sıfır fazla atıverecen canım.

    Çevre yolumuz meşhurdur. Başladığın yere dönebilmen için 111 KM yol yapman lazım. Çevre yolu 111 KM (hesapladıkta)

    Beklerdim her zaman.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Screamer

    20 ytl'lik koy bi tur atp tekrar alırım
    Bende yakarım heralde cidden o kadar.
    Bu arada pazar günü Adana'ya giderken çıkışı kaçırdık Ankara'nın etrafını dolaşan çevreyolunda bir tur attık.Adam ama ne yol yapmış oraya bomboş bir de ama dönecek yer yok.Aslında o kadar gelmişken uğrayalım dedim ama geç kaldık

    Alıntıları Göster
    Çekiciler kamyonlara göre daha az yakıyor ama park etmede ve sıkışık trafikte pro. şöför olmak lazım...

    E sınıfı ehliyet için ise 22 yi doldurman gerekiyor sürüş için ise 28' e kadar kendini geliştirip sürebilir onayını alman lazım...

    Ben hiç kamyon olayını araştırmadım sen en iyisi işin ehli kamyon şöförlerine sor...

    Benzin için ise yurd dışına yük götüren kamyoncular dönüşte tekrar yük almazlar kasayı varil varil doldururlar çünkü yurt dışında yarı yarıya

    bazı yerlerde yarıdan bile az...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Marşa bastırır mı acaba 20 liralık. Bi sıfır fazla atıverecen canım.

    Çevre yolumuz meşhurdur. Başladığın yere dönebilmen için 111 KM yol yapman lazım. Çevre yolu 111 KM (hesapladıkta)

    Beklerdim her zaman.

    Alıntıları Göster
    Valla ben de isterdim ama çok gecikmiştik.Zaten orada bir tur 1 saatimizi yedi
    Haritadan falan baktım iyi hemen döneriz dedim ama kağıtta durduğu gibi durmuyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Screamer

    Valla ben de isterdim ama çok gecikmiştik.Zaten orada bir tur 1 saatimizi yedi
    Haritadan falan baktım iyi hemen döneriz dedim ama kağıtta durduğu gibi durmuyor

    Alıntıları Göster
    100 kmde 30-45 gayet iyi çünkü bizim geçen seneki samarayı şehir içinde deposunu 150 ye full luyoduk 100-150 km felan yapıyodu...

    Buda kmde 1 ytl yapar... Belkide karbüratörde sorun vardı çünkü 15 yaşındaydı ve 1 kere bile servis yüzü görmedi.

    Sonrada ucuzdan sattık kurtulduk alan kişi gaz taktırmış...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: YnsTz

    Çekiciler kamyonlara göre daha az yakıyor ama park etmede ve sıkışık trafikte pro. şöför olmak lazım...

    E sınıfı ehliyet için ise 22 yi doldurman gerekiyor sürüş için ise 28' e kadar kendini geliştirip sürebilir onayını alman lazım...

    Ben hiç kamyon olayını araştırmadım sen en iyisi işin ehli kamyon şöförlerine sor...

    Benzin için ise yurd dışına yük götüren kamyoncular dönüşte tekrar yük almazlar kasayı varil varil doldururlar çünkü yurt dışında yarı yarıya

    bazı yerlerde yarıdan bile az...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: uynus

    Çekiciler kamyonlara göre daha az yakıyor ama park etmede ve sıkışık trafikte pro. şöför olmak lazım...

    E sınıfı ehliyet için ise 22 yi doldurman gerekiyor sürüş için ise 28' e kadar kendini geliştirip sürebilir onayını alman lazım...

    Ben hiç kamyon olayını araştırmadım sen en iyisi işin ehli kamyon şöförlerine sor...

    Benzin için ise yurd dışına yük götüren kamyoncular dönüşte tekrar yük almazlar kasayı varil varil doldururlar çünkü yurt dışında yarı yarıya

    bazı yerlerde yarıdan bile az...



    Sürüş için 28 ne alaka. Ehliyeti aldıktan sonra becerebiliyosan gayet rahattır. Profesyonel olmana da gerek yok. Direksiyonu sola çevirirsen dorse sağa gider. Mantığı kavradıktan sonra tabiri caizse iğne deliğine bile parkedersin. (20 metrelik park alanı bulursan tabi)

    Yurt dışına giden kamyoncular dönüşte boş gelmezler. Gidişte mazot parasını kazan Dönüşte de mazot parasını ye. Eee bana ne kaldı. Gidiş dönüş çalışırlar boş dönmezler. Her gidişlerinde de depoyu ülkenin iznine göre doldururlar. (Almanya'da 500 LT olması lazım)

    Kamyoncular euro dizel kullanmaz. Çok nadirdir kullananlar. Bildiğin kara mazot ya da 10 numara yağ kullanırlar. Mazottan daha ucuzdur. Benzinliklere bak benzinliğin en uç köşesinde farklı pompa bulunur. Eski kasa Mercedesler Audiler var ya onlar o mazottan kullanıyorlar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: uynus

    100 kmde 30-45 gayet iyi çünkü bizim geçen seneki samarayı şehir içinde deposunu 150 ye full luyoduk 100-150 km felan yapıyodu...

    Buda kmde 1 ytl yapar... Belkide karbüratörde sorun vardı çünkü 15 yaşındaydı ve 1 kere bile servis yüzü görmedi.

    Sonrada ucuzdan sattık kurtulduk alan kişi gaz taktırmış...

    Mazot kullandığını biliyosun sanırım söylememe gerek yok.

    Ayrıca söylediğim araç 480 beygir 12500 CC gücünde bir araç. 1500 CC 75 beygirlik araba değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    quote:

    Orjinalden alıntı: uynus

    Çekiciler kamyonlara göre daha az yakıyor ama park etmede ve sıkışık trafikte pro. şöför olmak lazım...

    E sınıfı ehliyet için ise 22 yi doldurman gerekiyor sürüş için ise 28' e kadar kendini geliştirip sürebilir onayını alman lazım...

    Ben hiç kamyon olayını araştırmadım sen en iyisi işin ehli kamyon şöförlerine sor...

    Benzin için ise yurd dışına yük götüren kamyoncular dönüşte tekrar yük almazlar kasayı varil varil doldururlar çünkü yurt dışında yarı yarıya

    bazı yerlerde yarıdan bile az...



    Sürüş için 28 ne alaka. Ehliyeti aldıktan sonra becerebiliyosan gayet rahattır. Profesyonel olmana da gerek yok. Direksiyonu sola çevirirsen dorse sağa gider. Mantığı kavradıktan sonra tabiri caizse iğne deliğine bile parkedersin. (20 metrelik park alanı bulursan tabi)

    Yurt dışına giden kamyoncular dönüşte boş gelmezler. Gidişte mazot parasını kazan Dönüşte de mazot parasını ye. Eee bana ne kaldı. Gidiş dönüş çalışırlar boş dönmezler. Her gidişlerinde de depoyu ülkenin iznine göre doldururlar. (Almanya'da 500 LT olması lazım)

    Kamyoncular euro dizel kullanmaz. Çok nadirdir kullananlar. Bildiğin kara mazot ya da 10 numara yağ kullanırlar. Mazottan daha ucuzdur. Benzinliklere bak benzinliğin en uç köşesinde farklı pompa bulunur. Eski kasa Mercedesler Audiler var ya onlar o mazottan kullanıyorlar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: uynus

    100 kmde 30-45 gayet iyi çünkü bizim geçen seneki samarayı şehir içinde deposunu 150 ye full luyoduk 100-150 km felan yapıyodu...

    Buda kmde 1 ytl yapar... Belkide karbüratörde sorun vardı çünkü 15 yaşındaydı ve 1 kere bile servis yüzü görmedi.

    Sonrada ucuzdan sattık kurtulduk alan kişi gaz taktırmış...

    Mazot kullandığını biliyosun sanırım söylememe gerek yok.

    Ayrıca söylediğim araç 480 beygir 12500 CC gücünde bir araç. 1500 CC 75 beygirlik araba değil.

    Alıntıları Göster
    Ehliyet için ustalıktan bahsetmiyorum yasalara göre olanını söyledim.Tabikide işi kaptıktan sonra 15 yaşındaki çocuk ta sürer.

    Yukarıda yazdım E ehliyet için 22 de alınıyor 28de tam olarak kullanma izni veriliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    quote:

    Orjinalden alıntı: uynus

    Çekiciler kamyonlara göre daha az yakıyor ama park etmede ve sıkışık trafikte pro. şöför olmak lazım...

    E sınıfı ehliyet için ise 22 yi doldurman gerekiyor sürüş için ise 28' e kadar kendini geliştirip sürebilir onayını alman lazım...

    Ben hiç kamyon olayını araştırmadım sen en iyisi işin ehli kamyon şöförlerine sor...

    Benzin için ise yurd dışına yük götüren kamyoncular dönüşte tekrar yük almazlar kasayı varil varil doldururlar çünkü yurt dışında yarı yarıya

    bazı yerlerde yarıdan bile az...



    Sürüş için 28 ne alaka. Ehliyeti aldıktan sonra becerebiliyosan gayet rahattır. Profesyonel olmana da gerek yok. Direksiyonu sola çevirirsen dorse sağa gider. Mantığı kavradıktan sonra tabiri caizse iğne deliğine bile parkedersin. (20 metrelik park alanı bulursan tabi)

    Yurt dışına giden kamyoncular dönüşte boş gelmezler. Gidişte mazot parasını kazan Dönüşte de mazot parasını ye. Eee bana ne kaldı. Gidiş dönüş çalışırlar boş dönmezler. Her gidişlerinde de depoyu ülkenin iznine göre doldururlar. (Almanya'da 500 LT olması lazım)

    Kamyoncular euro dizel kullanmaz. Çok nadirdir kullananlar. Bildiğin kara mazot ya da 10 numara yağ kullanırlar. Mazottan daha ucuzdur. Benzinliklere bak benzinliğin en uç köşesinde farklı pompa bulunur. Eski kasa Mercedesler Audiler var ya onlar o mazottan kullanıyorlar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: uynus

    100 kmde 30-45 gayet iyi çünkü bizim geçen seneki samarayı şehir içinde deposunu 150 ye full luyoduk 100-150 km felan yapıyodu...

    Buda kmde 1 ytl yapar... Belkide karbüratörde sorun vardı çünkü 15 yaşındaydı ve 1 kere bile servis yüzü görmedi.

    Sonrada ucuzdan sattık kurtulduk alan kişi gaz taktırmış...

    Mazot kullandığını biliyosun sanırım söylememe gerek yok.

    Ayrıca söylediğim araç 480 beygir 12500 CC gücünde bir araç. 1500 CC 75 beygirlik araba değil.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    Kamyoncular euro dizel kullanmaz. Çok nadirdir kullananlar. Bildiğin kara mazot ya da 10 numara yağ kullanırlar. Mazottan daha ucuzdur. Benzinliklere bak benzinliğin en uç köşesinde farklı pompa bulunur. Eski kasa Mercedesler Audiler var ya onlar o mazottan kullanıyorlar.




    oncelikle babam pamuk yagi uretiyor ve lisedeyken her yaz yaninda bulundum. yag ve mazot konusunda gerek tanidiklarimiz gerek kendi tecrubelerim baya fazla. pamuk yagi mazotla en cok karistirilan yagdir. nedeni ise ucuz olmasi ve rengi benzemesidir.

    kara mazot diye birsey yoktur. ham petrol karadir. attigi dumandan bahsediyorsan haklisin ama normal mazot sari renktedir.(acik sari)

    bahsettigin benzinlikler nerede bilmiyorum ama jitem ve epdk artik goz actirmiyor. bahsettigim yer(babamin isyeri) kirikhan/hatay da. kucuk bir ilcede bile bulamiyorsunuz. buyuk sehirlerde farkli pompadan kacak, karisim mazot cok zor.. biodizel ztn kokusundan belli ediyor.

    10 numara yag ise su son indirimlerden sonra arabalar icin avantajini yitirdi. keza pamuk, soya, palm yagida oyle. bunlari alip mazota karistirdiginizda euro dizel arabada calisir fakat artik fazla bir kar birakmiyor..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emtue

    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    Kamyoncular euro dizel kullanmaz. Çok nadirdir kullananlar. Bildiğin kara mazot ya da 10 numara yağ kullanırlar. Mazottan daha ucuzdur. Benzinliklere bak benzinliğin en uç köşesinde farklı pompa bulunur. Eski kasa Mercedesler Audiler var ya onlar o mazottan kullanıyorlar.




    oncelikle babam pamuk yagi uretiyor ve lisedeyken her yaz yaninda bulundum. yag ve mazot konusunda gerek tanidiklarimiz gerek kendi tecrubelerim baya fazla. pamuk yagi mazotla en cok karistirilan yagdir. nedeni ise ucuz olmasi ve rengi benzemesidir.

    kara mazot diye birsey yoktur. ham petrol karadir. attigi dumandan bahsediyorsan haklisin ama normal mazot sari renktedir.(acik sari)

    bahsettigin benzinlikler nerede bilmiyorum ama jitem ve epdk artik goz actirmiyor. bahsettigim yer(babamin isyeri) kirikhan/hatay da. kucuk bir ilcede bile bulamiyorsunuz. buyuk sehirlerde farkli pompadan kacak, karisim mazot cok zor.. biodizel ztn kokusundan belli ediyor.

    10 numara yag ise su son indirimlerden sonra arabalar icin avantajini yitirdi. keza pamuk, soya, palm yagida oyle. bunlari alip mazota karistirdiginizda euro dizel arabada calisir fakat artik fazla bir kar birakmiyor..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: emtue


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    Kamyoncular euro dizel kullanmaz. Çok nadirdir kullananlar. Bildiğin kara mazot ya da 10 numara yağ kullanırlar. Mazottan daha ucuzdur. Benzinliklere bak benzinliğin en uç köşesinde farklı pompa bulunur. Eski kasa Mercedesler Audiler var ya onlar o mazottan kullanıyorlar.




    oncelikle babam pamuk yagi uretiyor ve lisedeyken her yaz yaninda bulundum. yag ve mazot konusunda gerek tanidiklarimiz gerek kendi tecrubelerim baya fazla. pamuk yagi mazotla en cok karistirilan yagdir. nedeni ise ucuz olmasi ve rengi benzemesidir.

    kara mazot diye birsey yoktur. ham petrol karadir. attigi dumandan bahsediyorsan haklisin ama normal mazot sari renktedir.(acik sari)

    bahsettigin benzinlikler nerede bilmiyorum ama jitem ve epdk artik goz actirmiyor. bahsettigim yer(babamin isyeri) kirikhan/hatay da. kucuk bir ilcede bile bulamiyorsunuz. buyuk sehirlerde farkli pompadan kacak, karisim mazot cok zor.. biodizel ztn kokusundan belli ediyor.

    10 numara yag ise su son indirimlerden sonra arabalar icin avantajini yitirdi. keza pamuk, soya, palm yagida oyle. bunlari alip mazota karistirdiginizda euro dizel arabada calisir fakat artik fazla bir kar birakmiyor..


    Pamuk yağını bilmiyodum senden öğrendim şimdi.

    Kara mazot dediğim eski mazot. Pis mazot. Euro dizelden önce çoğunlukla kullanılan mazot. Eski Mercedesler falan çok gürültülü çalışır ya. R9 dizeller var mesela. Onların kullandığı.

    Normal mazotu biliyorum.

    Ankara'da gördüm bu tarz pompalardan.

    Bu yağları çoğunlukla kamyoncular falan kullanıyordu. O simsiyah duman atanlardan belli oluyor. Kârını bilmem. Bildiğimi gördüğümü söyledim sadece. (Seninkiler yanlış demiyorum ama. Pamuk yapı kullanıldığını da senden öğrendim mesela. )




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    quote:

    Orjinalden alıntı: emtue


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    Kamyoncular euro dizel kullanmaz. Çok nadirdir kullananlar. Bildiğin kara mazot ya da 10 numara yağ kullanırlar. Mazottan daha ucuzdur. Benzinliklere bak benzinliğin en uç köşesinde farklı pompa bulunur. Eski kasa Mercedesler Audiler var ya onlar o mazottan kullanıyorlar.




    oncelikle babam pamuk yagi uretiyor ve lisedeyken her yaz yaninda bulundum. yag ve mazot konusunda gerek tanidiklarimiz gerek kendi tecrubelerim baya fazla. pamuk yagi mazotla en cok karistirilan yagdir. nedeni ise ucuz olmasi ve rengi benzemesidir.

    kara mazot diye birsey yoktur. ham petrol karadir. attigi dumandan bahsediyorsan haklisin ama normal mazot sari renktedir.(acik sari)

    bahsettigin benzinlikler nerede bilmiyorum ama jitem ve epdk artik goz actirmiyor. bahsettigim yer(babamin isyeri) kirikhan/hatay da. kucuk bir ilcede bile bulamiyorsunuz. buyuk sehirlerde farkli pompadan kacak, karisim mazot cok zor.. biodizel ztn kokusundan belli ediyor.

    10 numara yag ise su son indirimlerden sonra arabalar icin avantajini yitirdi. keza pamuk, soya, palm yagida oyle. bunlari alip mazota karistirdiginizda euro dizel arabada calisir fakat artik fazla bir kar birakmiyor..


    Pamuk yağını bilmiyodum senden öğrendim şimdi.

    Kara mazot dediğim eski mazot. Pis mazot. Euro dizelden önce çoğunlukla kullanılan mazot. Eski Mercedesler falan çok gürültülü çalışır ya. R9 dizeller var mesela. Onların kullandığı.

    Normal mazotu biliyorum.

    Ankara'da gördüm bu tarz pompalardan.

    Bu yağları çoğunlukla kamyoncular falan kullanıyordu. O simsiyah duman atanlardan belli oluyor. Kârını bilmem. Bildiğimi gördüğümü söyledim sadece. (Seninkiler yanlış demiyorum ama. Pamuk yapı kullanıldığını da senden öğrendim mesela. )

    Alıntıları Göster
    Ben bir süre hostluk yapmıştım metro da yağ yakma ile ilgili biraz bilgim var.

    Yağ mazota göre daha hesaplı fakat hava ve motorun ömrü için çok kötü ...

    Zaten şehirler arası firmalar sadece kendini düşünür yeni otobüsleri max 5 yıl kullanıp ilçe arası

    sefer yapan kendi çapındaki adamlara satarlar. 5 yılda yağ yakmak bişey değiştirmez fakat ondan sonra kullanacak adam

    otobüsün son sahibi olur. Mantık bu işte...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    quote:

    Orjinalden alıntı: emtue


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    Kamyoncular euro dizel kullanmaz. Çok nadirdir kullananlar. Bildiğin kara mazot ya da 10 numara yağ kullanırlar. Mazottan daha ucuzdur. Benzinliklere bak benzinliğin en uç köşesinde farklı pompa bulunur. Eski kasa Mercedesler Audiler var ya onlar o mazottan kullanıyorlar.




    oncelikle babam pamuk yagi uretiyor ve lisedeyken her yaz yaninda bulundum. yag ve mazot konusunda gerek tanidiklarimiz gerek kendi tecrubelerim baya fazla. pamuk yagi mazotla en cok karistirilan yagdir. nedeni ise ucuz olmasi ve rengi benzemesidir.

    kara mazot diye birsey yoktur. ham petrol karadir. attigi dumandan bahsediyorsan haklisin ama normal mazot sari renktedir.(acik sari)

    bahsettigin benzinlikler nerede bilmiyorum ama jitem ve epdk artik goz actirmiyor. bahsettigim yer(babamin isyeri) kirikhan/hatay da. kucuk bir ilcede bile bulamiyorsunuz. buyuk sehirlerde farkli pompadan kacak, karisim mazot cok zor.. biodizel ztn kokusundan belli ediyor.

    10 numara yag ise su son indirimlerden sonra arabalar icin avantajini yitirdi. keza pamuk, soya, palm yagida oyle. bunlari alip mazota karistirdiginizda euro dizel arabada calisir fakat artik fazla bir kar birakmiyor..


    Pamuk yağını bilmiyodum senden öğrendim şimdi.

    Kara mazot dediğim eski mazot. Pis mazot. Euro dizelden önce çoğunlukla kullanılan mazot. Eski Mercedesler falan çok gürültülü çalışır ya. R9 dizeller var mesela. Onların kullandığı.

    Normal mazotu biliyorum.

    Ankara'da gördüm bu tarz pompalardan.

    Bu yağları çoğunlukla kamyoncular falan kullanıyordu. O simsiyah duman atanlardan belli oluyor. Kârını bilmem. Bildiğimi gördüğümü söyledim sadece. (Seninkiler yanlış demiyorum ama. Pamuk yapı kullanıldığını da senden öğrendim mesela. )

    Alıntıları Göster
    as950 hiex'ler km'de ortalama 350-400 gram mazot yakıyormuş.duyduğum kadarıyla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    quote:

    Orjinalden alıntı: emtue


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    Kamyoncular euro dizel kullanmaz. Çok nadirdir kullananlar. Bildiğin kara mazot ya da 10 numara yağ kullanırlar. Mazottan daha ucuzdur. Benzinliklere bak benzinliğin en uç köşesinde farklı pompa bulunur. Eski kasa Mercedesler Audiler var ya onlar o mazottan kullanıyorlar.




    oncelikle babam pamuk yagi uretiyor ve lisedeyken her yaz yaninda bulundum. yag ve mazot konusunda gerek tanidiklarimiz gerek kendi tecrubelerim baya fazla. pamuk yagi mazotla en cok karistirilan yagdir. nedeni ise ucuz olmasi ve rengi benzemesidir.

    kara mazot diye birsey yoktur. ham petrol karadir. attigi dumandan bahsediyorsan haklisin ama normal mazot sari renktedir.(acik sari)

    bahsettigin benzinlikler nerede bilmiyorum ama jitem ve epdk artik goz actirmiyor. bahsettigim yer(babamin isyeri) kirikhan/hatay da. kucuk bir ilcede bile bulamiyorsunuz. buyuk sehirlerde farkli pompadan kacak, karisim mazot cok zor.. biodizel ztn kokusundan belli ediyor.

    10 numara yag ise su son indirimlerden sonra arabalar icin avantajini yitirdi. keza pamuk, soya, palm yagida oyle. bunlari alip mazota karistirdiginizda euro dizel arabada calisir fakat artik fazla bir kar birakmiyor..


    Pamuk yağını bilmiyodum senden öğrendim şimdi.

    Kara mazot dediğim eski mazot. Pis mazot. Euro dizelden önce çoğunlukla kullanılan mazot. Eski Mercedesler falan çok gürültülü çalışır ya. R9 dizeller var mesela. Onların kullandığı.

    Normal mazotu biliyorum.

    Ankara'da gördüm bu tarz pompalardan.

    Bu yağları çoğunlukla kamyoncular falan kullanıyordu. O simsiyah duman atanlardan belli oluyor. Kârını bilmem. Bildiğimi gördüğümü söyledim sadece. (Seninkiler yanlış demiyorum ama. Pamuk yapı kullanıldığını da senden öğrendim mesela. )

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz


    Pamuk yağını bilmiyodum senden öğrendim şimdi.

    Kara mazot dediğim eski mazot. Pis mazot. Euro dizelden önce çoğunlukla kullanılan mazot. Eski Mercedesler falan çok gürültülü çalışır ya. R9 dizeller var mesela. Onların kullandığı.

    Normal mazotu biliyorum.

    Ankara'da gördüm bu tarz pompalardan.

    Bu yağları çoğunlukla kamyoncular falan kullanıyordu. O simsiyah duman atanlardan belli oluyor. Kârını bilmem. Bildiğimi gördüğümü söyledim sadece. (Seninkiler yanlış demiyorum ama. Pamuk yapı kullanıldığını da senden öğrendim mesela. )



    hocam anlatmaya calistigim pis mazot diye kastettigin seyin rengide sari. sadece kukurt orani yuksek diye siyah cikiyor.

    pamuk yagi ve diger bitkisel yagin yogunlugu 0,81 g/cm3 tur. mazotunki ise 0,78 g/cm3. bu yogunluk ve yapi benzerligi bitkisel yaglari mazota karistirmaya olanak sagliyor. iclerinde en ucuz olan ise donemine gore pamuk, soya veya palm yagidir. hatta soyle bir tuyo vereyim yag koyarsaniz daha az yakar ama motordaki asinmaniz daha fazla olur. secim sizin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emtue

    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz


    Pamuk yağını bilmiyodum senden öğrendim şimdi.

    Kara mazot dediğim eski mazot. Pis mazot. Euro dizelden önce çoğunlukla kullanılan mazot. Eski Mercedesler falan çok gürültülü çalışır ya. R9 dizeller var mesela. Onların kullandığı.

    Normal mazotu biliyorum.

    Ankara'da gördüm bu tarz pompalardan.

    Bu yağları çoğunlukla kamyoncular falan kullanıyordu. O simsiyah duman atanlardan belli oluyor. Kârını bilmem. Bildiğimi gördüğümü söyledim sadece. (Seninkiler yanlış demiyorum ama. Pamuk yapı kullanıldığını da senden öğrendim mesela. )



    hocam anlatmaya calistigim pis mazot diye kastettigin seyin rengide sari. sadece kukurt orani yuksek diye siyah cikiyor.

    pamuk yagi ve diger bitkisel yagin yogunlugu 0,81 g/cm3 tur. mazotunki ise 0,78 g/cm3. bu yogunluk ve yapi benzerligi bitkisel yaglari mazota karistirmaya olanak sagliyor. iclerinde en ucuz olan ise donemine gore pamuk, soya veya palm yagidir. hatta soyle bir tuyo vereyim yag koyarsaniz daha az yakar ama motordaki asinmaniz daha fazla olur. secim sizin.

    Alıntıları Göster
    Boşken aşağı yukarı 90 ykr-1.20 ytl arası yakarlar.Marka modele göre.Bizim Renault Premium km'de 1-1.10 ytl filan yakıyor.Doluyken bu rakam artıyor tabi otomatik olarak.

    quote:

    Benzin için ise yurd dışına yük götüren kamyoncular dönüşte tekrar yük almazlar kasayı varil varil doldururlar çünkü yurt dışında yarı yarıya

    bazı yerlerde yarıdan bile az...


    Bu arada uynus arkadaşım senin dediğin gibi çalışan bir araba daha görmedim ben bugüne kadar.Araba yurtdışına dolu gidecek.Oradan boş gelecek;gelirken de varil varil benzin mazot getirecek.Biraz destekli yaz derim.Kşmse zararına iş yapmıyor bu ülkede.Giderken olduğu gibi gelirken de yük getiriyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: stilll

    as950 hiex'ler km'de ortalama 350-400 gram mazot yakıyormuş.duyduğum kadarıyla

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: stilll

    as950 hiex'ler km'de ortalama 350-400 gram mazot yakıyormuş.duyduğum kadarıyla

    Yeni ölçü birimimiz bu mu?
    Kaç krş. oluyor o lazım bize




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Screamer

    quote:

    Orjinalden alıntı: stilll

    as950 hiex'ler km'de ortalama 350-400 gram mazot yakıyormuş.duyduğum kadarıyla

    Yeni ölçü birimimiz bu mu?
    Kaç krş. oluyor o lazım bize

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Screamer


    quote:

    Orjinalden alıntı: stilll

    as950 hiex'ler km'de ortalama 350-400 gram mazot yakıyormuş.duyduğum kadarıyla

    Yeni ölçü birimimiz bu mu?
    Kaç krş. oluyor o lazım bize



    400 gram yarim litre eder..

    kmde 1.40 ytl civari zannedersem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emtue -- 4 Ekim 2008; 0:37:09 >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.