Şimdi Ara

Katkili benzin kullanimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
1
Favori
11.720
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yeni arac aldik, alirken katkili benzin (v-power) almamamiz hakkinda uyarildik. Sebebi anlatilmadi. Arac Audi a3 1.0 tfsi, bilgisi olan var mi?



  • Hemen komikliği bir kenara bırakayım. Anladığım kadarıyla yaşınız akaryakıt istasyonlarında Normal benzinlerin satıldığı yıllarda yakıt alacak kadar büyük. Türkiye'nin ar-ge ve akademik araştırma merkezi olan Donanım Haberde şu istasyondan yakıt aldım gücü arttı şu istasyondan aldım daha çok yol gitti gibi ithamları tamamen psikolojik olmaktan öteye gidemez. Bunları kıyaslamak için uygun eşit standartları sokaklarda sağlayamazsınız. Bir diğer konuya gelirsek yakıt almadan önce deponuzda yakıt azaldığı için yakıt basıncı düşer ve çekiş hissedilir derecede düşer. Herhangi bir istasyondan depoyu doldurduğunuzda yakıt basıncı artar ve doğal olarak siz çekişin arttığını düşünürsünüz. Bir diğer konuya değinecek olursak Euro Diesel denilen katkılı motorine 1000 litrede 1 litre olacak şekilde katkı maddeleri eklenmekte ve litre başına maliyeti 1 kuruş bile olmamaktadır. Dizel konusunu geçiyorum o kısma girmeyeceğim siz sanırım benzinden yana bir merak içindesiniz benzinde yanıcılığı arttırmak istemez firmalar misal oktan dediğimiz şey benzinin parlama noktasını geciktirir. Böylelikle daha fazla sıkıştırma sağlanır ve daha yüksek tork gelir. Hani dereceli egzantirik ile avans açıp e85 yakıt ile yürümek gibi birşeydir. Yaşam standardı yüksek ülkelerde 102 oktana kadar benzin satılmaktadır. GM Toyota ve Ford ise 114 oktan için ar-ge yapmaktadır. Piyasada binek otomobillerin çoğu ise 98 oktana kadar desteklemektedir. Sizlerin araçlarında ki performans farkını ve gürültü(vuruntu) farkını ortaya çıkaran oktan miktarıdır. EPDK nın bir çok kez yaptığı analizlerde ne yazık ki ülkemizde benzinlerin oktan ortalaması 93 lerde gezmektedir. 95 dediğimiz yakıtların çoğunda 95 bulunmamakta. Yakıt konusu ile alakalı gerek yasal düzenlemeler gerekse teknik merak ettiğiniz birşey varsa elimden geldiğince aktarmaya çalışırım.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Katkılı Benzin: Kapsamlı Bir Kılavuz

    Katkılı benzin, araçların motor performansını artırmak ve emisyonları azaltmak için yakıta eklenen katkı maddeleri içeren bir benzin türüdür.

    Katkılı Benzin Nedir ve Ne İşe Yarar?

    Katkılı benzin, motordaki sürtünmeyi azaltan, temiz tutan ve yakıt verimliliğini artıran deterjanlar, temizleyiciler ve oktan artırıcılar gibi katkı maddeleri içerir. Bu katkı maddeleri aşağıdaki faydaları sağlayabilir:

    • Motor performansının iyileştirilmesi
    • Emisyonların azaltılması
    • Yakıt verimliliğinin artırılması
    • Motor ömrünün uzatılması

    Katkılı ve Katkısız Benzin Arasındaki Fark

    Katkılı benzin ile katkısız benzin arasındaki temel fark, katkılı benzinde performansı artıran katkı maddelerinin bulunmasıdır. Katkısız benzin, katkı maddesi içermeyen saf bir rafine yakıttır.

    Katkılı Benzinin Zararları Var mı?

    Katkılı benzini kullanmanın bilinen önemli bir zararı yoktur. Ancak, bazı katkı maddeleri araçların katalitik konvertörlerine zarar verebilir. Bu nedenle, aracınızın üreticisinin önerdiği benzin türünü kullanmanız önemlidir.

    Shell Katkılı Benzin

    Shell, yüksek kaliteli katkılı benzinler sunan önde gelen bir yakıt sağlayıcısıdır. Shell katkılı benzinler, aşağıdakiler gibi özel katkı maddeleri içerir:

    • Sürtünmeyi azaltan deterjanlar
    • Motoru temizleyen temizleyiciler
    • Oktan sayısını artıran katkı maddeleri

    Sonuç

    Katkılı benzin, araçların performansını artırmak, emisyonları azaltmak ve motor ömrünü uzatmak isteyen sürücüler için iyi bir seçenek olabilir. Katkılı benzin ile katkısız benzin arasındaki farkı anlamak ve aracınız için doğru benzin türünü seçmek önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Her defasında pompacı ile kavga edersin inatla katkılı koyuyorlar...

    Katkının tek zarar vereceği parça enjektörler ... Bir soruştur yine daha önce böyle bir şey başlarına gelmiş olabilir...
  • v power nitro için 97 oktan diyenler var... sanırım doğru. aracın kullanım kılavuzunda yalnızca 95 oktan diye belirtiliyorsa 95 oktan kullanmalısınız.
  • Valla oyle dedikleri icin opetten aliyorum arac inanilmaz gurultulu calisiyor motor resmen can cekisiyor. Ne zaman shellden alsam arac elektrikli gibi oluyor motor rahatliyor. Performans artiyor. Kabine ufacik ses bile gelmiyor. Ben de anlamadim bu isi. Bazen opetten aliyorum kafam sisince shellden aliyorum tekrar. Arac 1.4 tsi.
  • Shelle gerek yok. Ben de 1.0 tfsi kullanıyorum ve Lukoil kullanıyorum. Önceden 1.4 TSİ vardı en memnun kaldığım markalar bp, total oldu.
  • Katkılı yakıt daha yanıcı dolayısı ile yüksek ısılı olduğu için özellikle küçük hacimli turbo benzinli motorlarda ısı sorunu oluşturur. Ayrıca daha yanıcı olduğu için daha çok kadran sapmasına neden olur yani aynı miktarda benzinle daha az km yaparsınız.

    Bp katkılı yakıt ile kadranda 0.63 litre sapma olurken katkısız yakıt ile 0.2 litre sapma oluştu.

    Yakıt alırken her seferinde katkısız yakıt koy demekten bıktım ama inatla katkılı yakıt koyuyorlar.
  • Az once shellden doldurdum. Opetten sonra araba resmen kutuphaneye dondu. Gaza basinca resmen harr sesi cikiyordu. Opet mi shell mi? Artik kesinlikle shell. Ama bp falan kullanmadim yorum yapamam
  • 1.0 ecoboost, 2 kere v power aldım ikisinde de arıza ışığı yandı. Birinde oksijen sensörü yakıttan yapmıştır dediler 2. Sefer de egzoz dediler. ikisinde de arızayı sildirdim bir daha almadım (öncelikle OPET Darda kalırsam Total alırım) ve hiç sıkıntı yaşamadım sonrasında...
  • oktan yükselip tüketim arttığına göre katkının içinde metanol olabilir, metanolün belli miktardan fazlası bazı parçalara zarar veriyor olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Katkılı yakıt daha yanıcı dolayısı ile yüksek ısılı olduğu için özellikle küçük hacimli turbo benzinli motorlarda ısı sorunu oluşturur. Ayrıca daha yanıcı olduğu için daha çok kadran sapmasına neden olur yani aynı miktarda benzinle daha az km yaparsınız.

    Bp katkılı yakıt ile kadranda 0.63 litre sapma olurken katkısız yakıt ile 0.2 litre sapma oluştu.

    Yakıt alırken her seferinde katkısız yakıt koy demekten bıktım ama inatla katkılı yakıt koyuyorlar.
    Yok daha neler neler :D yakıtlarda kullanılan katkı maddelerinin oranlarını ve ne işe yaradıklarını daha iyi araştırın derim :)

    yok metanol falan ne yaptınız arkadaşlar oldu olacak e85 ayarında yürüyün .D Shellde kütüphane oluyormuşta opetta traktör. Hee benim astrada totalden alınca 6.viteste patiye düşüyorduad adşfkghşjfkhşk



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aderinkaya -- 4 Ağustos 2019; 14:35:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Katkılı yakıt daha yanıcı dolayısı ile yüksek ısılı olduğu için özellikle küçük hacimli turbo benzinli motorlarda ısı sorunu oluşturur. Ayrıca daha yanıcı olduğu için daha çok kadran sapmasına neden olur yani aynı miktarda benzinle daha az km yaparsınız.

    Bp katkılı yakıt ile kadranda 0.63 litre sapma olurken katkısız yakıt ile 0.2 litre sapma oluştu.

    Yakıt alırken her seferinde katkısız yakıt koy demekten bıktım ama inatla katkılı yakıt koyuyorlar.
    Açıkçası Söylediğin şeyin gerçekle pek bir alakası yok söylediğinin aksine katkılı yakıt daha zor yanar




  • ağzı olan konuşmuş opet mazotunu ben de sevmiyorum hdi ünite total excellium ve shell yakıtını seviyor, shellde menzil bir tık daha az
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Açıkçası Söylediğin şeyin gerçekle pek bir alakası yok söylediğinin aksine katkılı yakıt daha zor yanar

    Alıntıları Göster
    Bp ultimate kurşunsuz benzin 95 oktan olarak satılıyor yani normal benzinden daha yüksek oktana sahip olmadığı için daha zor tutuşur gibi bir genellemeyi neden yaptığınızı anlamadım.

    Depo hesabı ile kadran sapmasını da hesap ettim 1 depo ile yaptığı km'yi de hesap ettim. Net olarak aracın daha fazla kadran sapmasına ve daha düşük km yapmasına yol açıyor.

    Sebebini açıklamak isterseniz dinliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aderinkaya

    Yok daha neler neler :D yakıtlarda kullanılan katkı maddelerinin oranlarını ve ne işe yaradıklarını daha iyi araştırın derim :)

    yok metanol falan ne yaptınız arkadaşlar oldu olacak e85 ayarında yürüyün .D Shellde kütüphane oluyormuşta opetta traktör. Hee benim astrada totalden alınca 6.viteste patiye düşüyorduad adşfkghşjfkhşk

    Alıntıları Göster
    Komiklik yapmak yerine BP ultimate kurşunsuz benzin hakkında bilgi versenizde bizde aydınlansak?
  • Shellden vazgeçmem ailecek 30 yıldır alırız. Son 18 yıldır mazot bir kere sorun yaşamadık. Opetten alınca araba vuruntulu ve sesli çalışıyor tavsiye etmem. Ayrıca eskiden totalide tavsiye edebilirdim ne yazık ki demirörene geçince hiç bir espirisi kalmadı.
  • Katkılı benzin yada mazot = az km
    Shell in normal katısız benzinin adı ne hikmetse fuel save.
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    Hemen komikliği bir kenara bırakayım. Anladığım kadarıyla yaşınız akaryakıt istasyonlarında Normal benzinlerin satıldığı yıllarda yakıt alacak kadar büyük. Türkiye'nin ar-ge ve akademik araştırma merkezi olan Donanım Haberde şu istasyondan yakıt aldım gücü arttı şu istasyondan aldım daha çok yol gitti gibi ithamları tamamen psikolojik olmaktan öteye gidemez. Bunları kıyaslamak için uygun eşit standartları sokaklarda sağlayamazsınız. Bir diğer konuya gelirsek yakıt almadan önce deponuzda yakıt azaldığı için yakıt basıncı düşer ve çekiş hissedilir derecede düşer. Herhangi bir istasyondan depoyu doldurduğunuzda yakıt basıncı artar ve doğal olarak siz çekişin arttığını düşünürsünüz. Bir diğer konuya değinecek olursak Euro Diesel denilen katkılı motorine 1000 litrede 1 litre olacak şekilde katkı maddeleri eklenmekte ve litre başına maliyeti 1 kuruş bile olmamaktadır. Dizel konusunu geçiyorum o kısma girmeyeceğim siz sanırım benzinden yana bir merak içindesiniz benzinde yanıcılığı arttırmak istemez firmalar misal oktan dediğimiz şey benzinin parlama noktasını geciktirir. Böylelikle daha fazla sıkıştırma sağlanır ve daha yüksek tork gelir. Hani dereceli egzantirik ile avans açıp e85 yakıt ile yürümek gibi birşeydir. Yaşam standardı yüksek ülkelerde 102 oktana kadar benzin satılmaktadır. GM Toyota ve Ford ise 114 oktan için ar-ge yapmaktadır. Piyasada binek otomobillerin çoğu ise 98 oktana kadar desteklemektedir. Sizlerin araçlarında ki performans farkını ve gürültü(vuruntu) farkını ortaya çıkaran oktan miktarıdır. EPDK nın bir çok kez yaptığı analizlerde ne yazık ki ülkemizde benzinlerin oktan ortalaması 93 lerde gezmektedir. 95 dediğimiz yakıtların çoğunda 95 bulunmamakta. Yakıt konusu ile alakalı gerek yasal düzenlemeler gerekse teknik merak ettiğiniz birşey varsa elimden geldiğince aktarmaya çalışırım.




  • Arkadaslar kusura bakmayin ama fazla teknik olmasi nedeni ile cok anlayamadim.
    Net olayim, sorum şu:
    V-power benzin alirsam araç sorun/ariza verir mi?
  • aderinkaya A kullanıcısına yanıt
    Genel geçer konular hakkında çok şey yazmışsınız ama soruya cevap vermemişsiniz. Soru şu Bp Ultimate kurşunsuz benzin hakkında bizi aydınlatabilir misiniz. Daha anlaşılabilir olması açısından katkı oranı ve türü, yanma ısısı vs. vs.

    Anlamak istediğim şey bu katkılı benzin neden daha fazla kadran sapmasına ve daha düşük menzile neden oluyor?
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.