Şimdi Ara

Katren Otomotiv elektrikle çalışan 4 farklı model otomobili Türkiye'ye getirdi !

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
2
Favori
16.850
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bursa'da kurulu Katren Otomotiv, Çinli "Omnia", "Jmstar" ve "Fulu" markalarıyla yaptığı distribütörlük anlaşması çerçevesinde, 4 farklı elektrikli aracı, Türkiye'ye getirdi.

    Herhangi bir elektrik prizinde 4 saatte şarj edilebilen şehiriçi kullanımına yönelik mikro araçlar, sadece 1 TL'ye azami 85 kilometre hızla 160 kilometre yol katedebiliyor.

    Katren Otomotiv Genel Müdürü Yiğit Seskır, Çin'de, Avrupa'ya ihracat izni almış tüm elektrikli araç üreticileriyle distribütörlük anlaşması yaptıklarını belirtti.

    Seskır, şu anda "Omnia"nın 2 kapılı binek, "Jmstar"ın üstü açık (cabrio) ve "Fulu"nun 3 tekerlekli ticari ve binek modellerini Türkiye'ye getirdiklerini kaydederek, "Yogoma"nın 4 kapılı 5 kişilik modelinin ise yakın bir zamanda geleceğini bildirdi.

    Binek otomobil ve ticari araçta, toplam 8 markanın 12 modelini Türk tüketicisiyle buluşturmayı hedeflediklerini anlatan Seskır, ürün gamlarının son derece geniş olduğunu, ancak sadece bununla yetinmeyeceklerini, ATV, UTV, bugy, bisiklet ve motosikletlerin de katılımıyla toplamda 40 elektrikli modeli Türkiye pazarına getireceklerini bildirdi.

    30 TL'YE AYDA 4 BİN 800 KİLOMETRE

    Seskır, araçların 4 saatte şarj edilebildiğini belirterek, getirdikleri araçların en büyük avantajının yakıt tüketimi olduğuna dikkati çekti. Seskır, şunları kaydetti:

    "Bizim arabalarımızın en büyük avantajı tüketimi. 1 liraya yaklaşık 160 kilometre gidiyor. Bu da ne demek ayda 4 bin 800 kilometreyi yaklaşık 30 TL'ye gidiyor. Bu da tamamen neredeyse yakıt tüketimini gider kalemi olmaktan çıkartıyor" dedi.

    Normal, bildiğimiz 220 voltta şarj oluyor. Yani herhangi müsait olmayan bir yerde dahi insanlar, balkondan bir uzatma kablosu ile arabalarını şarj edebilirler. İsterlerse 10-20 metrelik kabloları balkonlarından atsınlar ya da iş yerlerinin önünde şarj etsinler. 220 volt olduğu için bizim araçlarımızın şarj üniteleri hiçbir sıkıntımız yok. Aylık akü kirası diye bir kiramız da yok."

    HERKES BİZİ ARAMAYA BAŞLADI

    "Otomotivin mor ineği"nin elektrikli araçlar olduğuna da değinen Seskır, şöyle devam etti:

    "Herkes elektrikli araçları bekliyor, herkes çok heyecanlı. Özellikle şirketler bir aracın aylık mazot ya da benzin giderinin bin lira olduğunu düşündüğünüzde, en azından 10-15 araba kapasiteleri olan şirketlerin ayda 10-15 bin lira giderleri olduğunu düşünürsek, daha piyasaya çıkmadan herkes bizi aramaya başladı, 'Ne zaman alabiliriz bu araçları?' diye. Maksimum hızları 85 kilometre, yani bunlar şehir içi araçları dediğimiz, küçük micro araçlar. Maksimum kilometreleri de 160 kilometre. Yani 85 kilometre hızla, maksimum 160 kilometre yol gidebiliyor. Şu gördüğümüz modellerin hepsi Avrupa'da satışta. Avrupa'da özellikle elektrikli araca çok büyük bir talep var."


    ÖZELLİKLE SUCU VE TÜPÇÜLER İÇİN GETİRDİK

    Seskır, "microcar" olarak adlandırılan "Fulu"nun 3 tekerlekli ticari araçlarının çok tutulacağını umduklarını vurgulayarak, şöyle dedi:

    "Modelimiz yaklaşık 500 kilo yük taşıyor. Yani 500 kilo yükü 1 TL'ye 160 kilometre boyunca taşıyor. Özellikle sucular ve tüpçüler için getirdik bu aracı. En büyük maliyetin onlarda benzin ya da mazot olduğunu düşünürsek, bütün ay boyunca taşıyacakları yükleri neredeyse 30 liraya taşıyabilecekler. 3 tekerlekli olmasının bir avantajı da tek şeritli bir yerde bile komple dönüş yapabiliyor."

    Elektrikli araçların satışına başladıklarını bildiren Seskır, fiyatların birkaç gün içinde netleşeceğini, ancak ticari modellerin 20 bin civarında, binek modellerin ise 15-30 bin aralığında satılacağını kaydetti.

    Kaynak :http://www.internethaber.com/1-tlye-160-kilometre-gideceksiniz-393556h.htm#ixzz1iwrp1Kju







  • iyi güzel hoşta yine aylık 250 tl akü parası verecez mi bunda da.
  • Elektrikli fluence yaygın servis ağı ile bu konua bence şuanda TR de tek durumda!

    Çinliye güven olmazz.
  • herhangi bir şirketin veya kurumun temsilcisi veyahut da bir reklamcı olmayıp (bu arada tıp fakültesinde okuyan bir öğrenciyim), bu işlerle ilgilenen biri olarak sizi bilgilendirmek istedim


    haberde yazmıyor heralde ama bu arabalarda akü diye bir şey yok. bildiğiniz bir şarj edilebilir pille çalışan araba gibi yani. 4 farklı modeli var Fulu, Fulu Pick-up, Omnia ve Jimstar Cabrio. Her biri yaklaşık 1 liraya (gece şarj edilirse daha ucuz) 100-160 km arası yol yapıyor(Fluenceda 2.5 liraya 100 km yapılıyor). Bununla ilgili detaylı bilgiler daha net olarak sahibinden.com da var. (arabalardan birinin ismini yazdığınızda çıkar.) Akü yok ama pil var dedim. Ki pilin ömrü 500 şarj veya 2 yıl. (Omnia modelinde 800 şarj!) Pilin bitmesi gibi bi durumda pilin yenisi sadece 120$ (bakarsınız ki fluenceın pil kirasına 89 euro gibi bir fiyat biçiliyor.) Şöyle düşünün 1 ay boyunca şehir içi kullanımda günde ortalama 40 km yapsanız, aracın şarjı en kötü ihtimalle 3 gün yeter. 30/3=10 kere şarj etmemiz lazım. Örneğin araç Fulu olsun 500/10=50 ay=4 yıl boyunca kullanabiliriz. pil değişecek 120$ ödeyeceğiz ki bu da yaklaşık olarak 200 liraya gelse nerdeyse fluence a vereceğimiz aylık ücreti 50 ay için vereceğiz!!!

    Donanım özelliklerine gelirseniz her arabada elektrikli ön cam, klima, merkezi kilit, radyo-cd-mp3 çalar, deri döşeme vs. şeyler mevcut. Tabi bir fluence a göre donanım biraz yetersiz olabilir. Kullanım derseniz bildiğiniz otomatik vites gibi sadece D, N ve R vitesleri var. Şarj süreleri bir yerde 4 saat diyor, bir yerde 6-10 saat diyor. Bunun için de şirket yetkilisinden gerekli açıklamaları aldığım an sizlerle paylaşacağım.

    Yaygın servis ağı demişsiniz. Şu an için haklı olabilirsiniz çünkü bu şirket daha yeni bu işlere başladı (Ocak'ın başı gibi), Renault ise genelde her şehirde var. Ancak bu demek olmuyor ki bu şirket Ankara'da vs. bayi açmayacak. Hayır! Tam tersine şirket yetkilisinin bana söylediğine göre Ankara'da hala bayi görüşmeleri devam ediyor. Burayı da hallettikten sonra yedek parça olayında da şirket yetkilisi bana yedek parçaların arabalardan önce geldiğini söyledi.

    Bu arada araçların fiyatları:

    19.900-->Fulu binek (5 kişilik, biraz az donanımlı olması ve şarj süresi vs. uzun olmasına rağmen gene de bu fiyata iyi diye düşünüyorum)
    21.900-->Fulu ticari (ki bu sucu ve tüpçüler için çok uygun bir fiyat. ayrıca bu aracın 500 kg yük taşıma kapastesi var.)
    26.900-->Jimstar Cabrio (Roadster tarzı bir araç, ki spor araba sevenler ilgilenebilir diye düşünüyorum)
    33.000-->Omnia (2 kişilik, Fulu'ya göre daha çok donanımlı, sportif, ayrıca en kısa sürede şarj olup en çok mesafe kateden, en hızlı ve pil ömrü en fazla araç)

    Fluence Z.E. ne kadar?

    60.000!!!

    Peki ya yakında çıkacak Chevrolet Volt?

    tahminen onu da 50.000 gibi bir fiyata verirler. Ama özelliklerine biraz iyi bakarsanız 1.4 benzinli motoru (jeneratör için) vardır. (Yani benzine gene para, gene para). Ve elektrikli modunda sadece 56 km gidebiliyorsunuz.

    Özet:

    Siz bir öğrencisiniz veya memursunuz ya da bir şirketin sahibisiniz ve şehir içinde çok sık hareket halindesiniz bence bu arabalardan birini alın (hani almazsanız sizin bileceğiniz iş tabi). Tamam kabulumdür uzun menzilde kullanılamaz. Zaten menzili 100-160 km. Ama Fluence'ın ki kaçtır acaba? tam şarjla 185 km!!(Hızlı olmasından kaynaklanabilir, çünkü bu araçlar azami 75-85 km yapabilirken, fluence 150 km yapabiliyor.). Ama gene de bakın bir yanda ucuza 160 km yapmak var bi yerde pahalıya 185 km yapmak var. siz bilirsiniz karar sizin :) Ben şahsen bir öğrenci olarak bu arabaların peşindeyim ve aldırmayı düşünüyorum

    Jimstar Cabrio için ayrıntılı fotoğraflar:

    http://www.jmstar.com/otherimg-view.php?id=82

    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nicikim -- 5 Şubat 2012; 22:52:07 >




  • Jimstar Cabrio güzelmiş vergi durumları nasıl ki?
  • ben renault fanatiğiyim ama fluence e pil için 89 leuro vermem onu gectyim 10 euro bile vermem.

    bedava ise dusunebilirim = )
  • pili 130 dolarsa, ötv'si %3 olan bu motosikletten bozma teneke kutularının neresine 20-30 bin tl isteniyor merak ediyorum.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Ben firmayı aradım görüştüm. Bu konuda da nedense bahsi geçmiyor ama araçlarda 4kw lik motor var. Vectrix adlı motosiklet bile bundan güçlü hesap edin. Ve bildiğiniz kuru akü kullanıyorlar. Bu durumda ben bunlara araba diyemiyorum kusura bakmayın. Elektrikli çocuk oyuncaginin büyükler için olan versiyonu. 5000 tl etmeyecek vergisiz cihazlara 20 bin lira istemek sonrada hakiki Ev. lere laf etmekte tüy dikmis konuya. Velhasıl girişimci bir al satçı firma iyi edeceği müşteri arıyor.
    Türev adlı bir araç dönüşüm firması en azından ticari araçların yakıt sorununu çözecek diye umuyorum. E. V ile ilgilenenler nette araştırsinlar. Daha ciddi bir konu olduğunu düşünüyorum.
  • Peki bu yil icinde baska hangi elektirikli araclar cikacak bilgisi olan varmi...
  • birkaç ekleme yapacağım:

    şirket yetkilisine attığım diğer bir mesajda şarj süreleri nasıl diye sormuştum. "verdiğimiz bilgiler doğrudur yani 6-8-10 saat arası değişiyor şarj süreleri". ama şöyle bir şey de dedi. lityum pilleri getireceğiz ve bunların da tanesi 600-700$ arası bir fiyatta olucak.Bu pillerin şarj süresi 220 V elektrikte 30-45 dk olucak. şimdi içinizden haa bir dakika o zaman dediğinizi duyar gibiyim. haklısınız biraz pahalıya kaçmış olabilir sizin için. ama gene de renault fluence a kıyasladığımızda 89 euro x 2.5 (yaklaşık) x 12 = 2670 TL yerine en kötü ihtimalle pilin ömrü 1 yıl olsa (ki ben bu firmanın bu kadar düşük ömürlü getireceğini zannetmiyorum, edit: lead asit pillerden de uzun ömürlü olacak 50 ayı da geçer) en fazla 700$ x 2(yaklaşık) = 1400 TL nerdeyse yarısı ki bu 1 yıl için düşündüğümüzde geçerli.

    şimdi bi yerde haklısınız. gerçekten de bu arabalar bizim elektrikli oyuncak arabaların yetişkin versiyonu ama takdir edersiniz ki bu araçların max. hızı (Omnia aracı için) 85 km/h dir. (yani o oyuncak arabalara göre daha hızlı :D ). şimdi şu da var tabi, bu iş biraz da yaşamla alakalı. mesela yaptığınız iş, bütçeniz, zevkinize de bakar araba bakma olayı. ben mesela öğrenciyim seneye hastaneye gidip gelmem yaklaşık 30 km tutacak evimden. her gün gitsem 150 km. belki biraz da gezersem 200 km haftalık yol yaparım ki bu da bana yeter. çok hızlı olmama da gerek yok zaten şehir içinde kullanacağım genelde (ankarada max 70 km yapabiliyorsunuz yollarda). fiyatı da bana göre uygun 33.000 (Omnia modeli). 33.000 e zaten pek dizel araç bulunmaz (Belki Tata Vista veya Fiat Albea olabilir, ama onlar zevkim değil ayrıca ikisi de 100 kmde 6.4 lt yakıt tüketir şehiriçinde yani 6.4x4 (yaklaşık) = 25.6 kr/km 200 km de 51.2 lira eder haftalık! Hadi biraz daha ekleyip polo bluemotion aldım diyelim. şehiriçi yakıt tüketimi 4.1x4=16.4 kuruş/km 200 kmde 32.8 lira! az önce dediğime bakarsanız ben elektrikli arabayla en fazla 2 liraya kurtarabiliyorum haftayı, hatta bir de otobüs biletlerinin 1.75 lira olduğu bir şehirde!) E daha ne! Ha ama şu da var bazıları hız ister bazıları uzun yolculuklar için ister elektrikli arabayı. o da sizin bileceğiniz iş :)

    Türev firmasını gene takip ediyorum. Hatta bir ara görüşmeyi de umuyorum. Başarıları çok iyi. çünkü kimse 110 km/h hızla km de 2 kuruş harcayamadı. ancak şu anda bu SADECE Hyundai Accent Modeli için geçerli bir ölçüm. Peki ya diğer arabalar? Mesela ben bu elektrikli araçlar haricinde Tata Xenon'a bakıyordum (Arazi pick uplarını da severim). Onu da dönüştürebilirler mi elektrikliye mesela? Dönüştürebiliyorlarsa kaç günde dönüştürebiliyorlar? (editliyorum: 1 günde halloluyormuş). Hadi diyelim dönüştürdüler kaç kuruş yakacak km'de? (en fazla 5 kr yaksın razıyım, neden derseniz Tata Xenon'un ağırlığı Accent'in 2 katı kadar) Pil ömrü ne kadar?.... gibi birçok soru üretebiliriz. Daha yolun çok başındalar ve ayrıca Hyundai Accent'e 2012 ortalarında başlanıcak elektrikli motorların takılmasına. Bu Hyundai Accent'in seçilmesinin nedeni de bu arabanın en çok satan modellerden biri olması Türkiye'de, ki bu da doğru ama unutulan bir şey var ki Accent'in yanında Fiat Albea (ki İstanbul'da yaşayanlar bilir, taksi olarak nerdeyse %90 albea kullanılır),Fiat Linea (geçen sene en çok satılan 2. araç) ve Clio Symbol (geçen seneki satışların 1.si) gibi arabalar da var ve benim tavsiyem bu arabalara da uygun sistem bir an önce geliştirilsin :)

    bu yazıyı yazarken türev firmasının videolarına da bakıyordum bir şeyi farkettim. dönüşüm 8-9 bin lira arası olacakmış. şu anki 2.el fiyatlarına baksak hyundai accent 15-20 bin lira eder (belki daha fazla kmli ve benzinli olanı alınırsa 12-13 binlere düşer). eklesek max 20-30 bin lira civarı bir fiyata hallolucak. araba max 120 ile 2 kuruş/km yakıcak, menzili 180 km olucak, hızlı şarjla 20 dk da ev priziyle 8 saatte dolucak eyvallah ANCAAK PİL KİRASI var ve bu da aylık 500 TL olacak. yıllık kaç yapar? 6000TL! OFFF!!! diyorum fluence alsak daha iyi valla ona yarısı kadar ödeyeceğiz yılda :D :D fluencecılar için de şunu söyleyelim 5 liraya 185 km gidiyorsunuz, yılda 2670 TL'ye pil kirası veriyorsunuz, normal şarjla 6 saat, hızlı şarjla 30 dk da dolduruyorsnuz. ve fluence Z.E. 60.000 lira ile satılıyor.

    Bir de kayserili lise öğrencilerinin yaptığı bir projeden bahsetmek istiyorum sizlere. 4 saatte şarj olan, 80 km hızlı (daha da artabilirmiş), 200 km yol yapan bir Lada Samara yapmışlar.Total masrafı 8 bin lira oldu deniyor. Ancak bu başarılı icata noldu, seri üretilecek mi gibi sorular var. (Yani kesin emin olamıyoruz nolacak falan diye)

    Bir de Ankara konumlu Oscar Makinanın Electricity adlı bir aracı gelecekti. Bu araba da 150 km menzilli, 7 saatte şarj olan, max hızı 90km/h olan, 2 kişilik roadster tarzı bir araba. Ancak bu arabaya ne olduğu konusunda bir fikrimiz yok :(

    Chevrolet'in Volt'u geliyor ama onda da şöyle bir sıkıntı var. elektrikli jeneratörü sadece 56 km yol yapabiliyor, jeneratörün gücü bittikten sonra benzinle çalışan jeneratöre geçiyor (1.4 motorlu), araç benzinli jeneratörle kullanılırken elektrikli jeneratör de şarj oluyor. menzili tabi biraz fazla olacaktır diğer arabalara göre ama bunu da benzinli olmasına verin :) şarj süresi çoook fazla sadece hızlı şarjda 4 saat şarj olurken ev şarjında 10 saatte şarj oluyor. Max.hızı 160 km, menzili 500 km. Şunu da bilmekte fayda var, bu araba bizim bilgisayarlardan kontrol edilebiliyor (tabi kilitleme, açma ve şarjını kontrol etme olaylarında yoksa arabayı bilgisayardan kullanmıyoz :D ). Fiyatı Almanya'da 42.000 Euro civarı. Bizde artık 100.000 veya üstü bir fiyata satılır.


    Özet:

    Ben öğrenciyim/memurum/şehir içi işi fazla olan şehir dışına fazla çıkmayan bir adamım diyorsan : Çinli Omnia, Jimstar, Fulu
    Yok abi ben performans istiyorum parasına da razıyım diyorsan: Renault Fluence Z.E.
    Hem uzun menzilde kullanayım hem de performanslı olsun bunun için benzine de arabama da paramı veririm diyorsan: Chevrolet Volt

    Ek 1(Sizler için, 2.seçeneği araştırırken):

    Renault Fluence mi? yoksa Türev elektrikli dönüşüm sistemi mi?

    Aylık düşünelim. Ayda 1000 km yol yapıyor olalım.

    Renault Fluence Z.E. 5 liraya yaklaşık 200 km, 25-30 liraya 1000 km eder. +89 euro pil kirası =220 TL civarı Aylık eder: 250 TL (km'de 25 kr tüketim)
    Türev Elektrikli Dönüşüm Sistemi: 1km de 2 kuruş 1000 km de 20 TL. +500 TL pil kirası = Aylık 520 TL (km'de 50 kr tüketim)

    Ek 2:

    Şirket yetkilisinden gelen son mesajda şunu diyor: "Lityum piller SİZE AİT OLACAK, KİRASI YOK! Ömrü daha uzun olucak, biraz önce de yazdığım gibi 30-45 dk da şarj olacak"

    Ek 3:

    Bilelim, öğrenelim. bir haberde duyduğuma göre (Fluence ı araştırırken) gündüz 5 lira olan elektrik, gece 3 lira oluyor. Yani 1 liralık elektrik de 60 kr a inecek.


    Umarım sizlere yararlı olmuşumdur :)
    Saygılar :))




  • tüpçüler ve sucular için olanı biraz mantıklı gerisini geçelim.
  • omnia modeli 33000 tl
    arabada 4 kw motor var. bu motorun fiyatı 350 tl
    pili de120 dolar diyorsunuz
    gövde zaten plastik eeeee ...
    burada çin olmadan adam çarpma durumu var
  • 4 kw motorla 85 km hız nasıl yapacak? bi de tüpçüye sucuya getirdik demişler tam komedi.

    35 40 dakikada şarj olan lityum pil mi var dünyada?

    tam bir çarp kaç işi.

    5-6 bine satsalar site içlerinde güvenlik , sahil yürüyüş yollarında zabıta falan kullanır anca.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 7 Şubat 2012; 18:49:23 >
  • yorumlarda neler var neler. kimi motoru 400 tl eder öteki pili 100 tl eder araç maliyeti 5000 tlyi bile bulmaz.cep telefonu bile daha pahalı.arkadaşlar işkembeden atmayalım.ben inanıyorumki bu çirkin yakıştırmaları yapanlar petrol taraflı firmalar ve kullanıcıları olması aklımdan geçmiyor değil.elektirikli otomobil taraftarıyım ve şitdetle tavsiye ediyorum.aklı mantığı inancı yerinde olan biri ne tarafın doğru ve haklı olduğunu apacık görmeyeklermi.
    bir husus ise batarya kirası. zaten ömrü bitecek olan bataryaya kira ödenmez.reno kan emmek istemekte sürekli olarak.sadece bu.ne yaparsa yine almanlar yapacak elektiriklide şimdilik pek suskunlar.
  • Bu araçlara bu kadar parayı verip alacak kimse var mıdır acaba.
  • Katren otomotivin getirdigi modeller tasarım hatası 3tekerlekli model hariç fiber veya plastik destekli fiberden oluşuyor buda en ufak bir çarpışmada alacağınız hasar çok yüksek olur kullanılan motor çok güçsüz teoride arac bos ağırlığında bile o hızlara çıkması imkaansız zaten birçok güvenlik donanımı yok avrupa standartlarına bile uymuyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ironbird

    Katren otomotivin getirdigi modeller tasarım hatası 3tekerlekli model hariç fiber veya plastik destekli fiberden oluşuyor buda en ufak bir çarpışmada alacağınız hasar çok yüksek olur kullanılan motor çok güçsüz teoride arac bos ağırlığında bile o hızlara çıkması imkaansız zaten birçok güvenlik donanımı yok avrupa standartlarına bile uymuyor

    Klasik olarak 'Biz kar edelim de halkımızın ne kullandığı önemli.' değil politikası. :)
  • Elektrikli Araçların çalışma prensibi ve maliyeti,
    sevgili arkadaşlar,

    çin üretimi oyuncaklar ile fluence, Leaf, tesla gibi araçların karşılaştırılması imkansız,
    bu araçlara modern araçlar diyelim ve farkları kısaca anlatalım.

    Modern araçlarda BMS (Battery Manegment System) vardır.
    Şarj durumunu, pil durumunu, pil ısınmasını , deşarj durumunu kontrol eder kaza, tehlike anında sistemi kapatır.

    Modern araçların motoru su soğutmalı AC dir.
    Motor yüksek verimlikte çalışır, ısınmaz, yüksek devirlere çıkar

    Modern araçlarda LiFePo4 lityum pil vardır.
    Min 3000defa şarj olur, patlamaz, kolay kolay yanmaz

    Modern araçlarda sulu pil soğutma sistemi vardır.
    Pil ısınmaz, yanmaz,

    Modern araçların controlleri araç beyni ile entegredir her durumda müdahale eder
    Kısa devre, kaza, motor gücü, enerji verimliliğini yönetir

    Kısaca burada bahsi geçen çinli araçlar elektrikli araç gibi gösterilmeye çalışılan oyuncaklardır.
    Bu araçlarla kaza yaparsanız kötü sonuçlarla karşılaşmanız yüksek ihtimaldir. Araçlarda pil felan yoktur bildiğiniz akü vardır.
    Motorları scooter motorudur. Motorları dc mıknatıslıdır ve sık sık kömür değiştirmek zorunda kalırsınız. (tabi çalışırsa). Çamaşır makinası
    motorları bile bunların motorundan devirli ve güçlüdür.

    Bir aracı elektrikliye dönüştürmek için usd olarak en az maliyetler;
    Motor 2.500-4.000
    Gearbox 800-2.500
    Controller 1.500-2.500
    BMS 1.500-2.000
    Şarjer 1.000-2.000
    Wacum Pomp 500-800
    Klima 1.100-1.800
    Pil 8.800-12.000
    Kablo vs 500
    toplam: 18.100 usd min maliyet tutar.

    Gelelim Türkiyede araçları elektrikliye çevirdiklerini ilan eden firmalara,

    Yukarıda ki malzemeleri kullanmadan bir aracı tekniğine uygun ve güvenli olarak kimse dönüştüremez.

    Bunlardan Türev solectra diye bilinen ve ford firmasına elektrikli araç ekipmanı temin eden firmanın kitini alarak takmıştır.
    BD oto da yanılmıyorsam microvelt isimli italyan firmasının kitlerini kullanıyor.
    her iki kit de kaliteli ve iş görür ama ucuz olmayacaktır. 10.000 tl lik dönüşümler hayalden ibarettir. Her iki kit de aşağı yukarı yukarıda belirttiğim maliyetlere yakın mal olacaktır.

    Bu tür araçlara şanzuman ve motor tasarlayan Frager firmasında Şöyle bir hesap tablosu tablosu görmüştüm.
    elektrikli araç da her 100km için 2,5 euro tüketiyor. buradan yola çıkarak alacağınız aracı km hesabı yaparak dizel ve benzinli araçlarla karşılaştırabilirsiniz.

    İsrailde 2011 yılında bir gazetede Fluence elektrikli ile dizelin karşılaştırması yapılmıştı 60.000 km/yılda dizel daha karlı çıkmıştı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaiser şoze




    Amcanın kafa 10 numara
  • şehir içi, küçücük, donanımsız, hafif, elektrikle çalışan, yedek parçası ucuz, tamiri kolay bir araç bence çok ama çok kullanşlı olurdu.
    bu tarz arabaların kullanılmasının desteklenmesi, alım-satımının kolaylaştırılması lazım.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.