|
Kaza yaptım ve sonrasında olanlar
-
-
Hocam tam olarak modeli nedir? A1 de olabilir R8 de sonuçta. Aracın fiyatını tam olarak bilemiyoruz ki . -
Hurdaya çıkmış ve hurdasini satmış. Aracın tam modeli audi a4 dizel km 180k . kimi perte çıkmış araca değer kaybı davası açılamaz diyor. Sigortaci ve avukat İçtihat kararları var diyor ama mahkeme neden davayı kabul etti? -
Hukuk bilgim pek yok ama şöyle düşündüm. İşlemler sürecindeki sürede araç pert değeri değişmiş olabilir. Malum güncel fiyatlar..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi weneorn -- 23 Ekim 2020; 0:43:18 > -
Millet iyice nerden ne çıkarırım derdine düşmüş. Herkes fırsatçı.
Ulan işte kaza olmuş araç pert paranı almışsın daha ne 10.000 TL için dava açıyorsun.
Ölmemişsin kalmamışsın araban pert. Allah korudu de geç yok illa bundan 10.000 TL alacak.
3 kuruşun fırsatçılığı
-
Şimdi dostum karşı aracın modelini tam bilmiyorum tahminimce 2.0tdi olanlardan olayıda tam ve düzgün yazmamışsın ama anladığım kadarıyla karşı tarafın kaskosu yok olsa olası davayı kasko şirketi açardı neyse araba perte ayrılmış üstüne sigortan ödeyebileceği limitine kadar ödemiş ama karşı tarafın arabasının ederi karşılanmamış sana dava açılmış.
A4 dizel model yaşı paketi vs hepsine bir bakmak lazım 180 ede var 300 ede var. Zararı tam karşılandı mı acaba sana açılan dava değer kaybının tazmini mi , zararın tazmini mi eğer zarar tazmini ise hurda değeri denkleştirme olarak düşülür ve sigorta şirketinden sorumlu olduğu max miktarda kalana yetmez ise o durumda kalan kusurlu sürücüden istenebilir.
Hukukta davalar genelde temsili değerler ile açılır. 5-10bin tl vs kaybedilirse karşı vekalet harç vs çok masraf edilmesin diye, kazanılacağı ve zararın çok olma durumu varsa ya belirsiz alacak yada ıslah yolu ile hüküm duruşması öncesi miktar arttırılır. Yani o para bilirkişi araba eder 270k 200k para alınmış zararı 70k olarak hesapladım diye rapor çıkarsa 70k ya yükseltilir.
Cevap süresi 2 haftadır, tebliğden başlar bir avukat yardımı alsan iyi olur. Belgeleri dilekçeleri görerek incelemesi lazım ben buradan max tahmin yürütürüm. Zaten hukuki yardımda platformlardan yapılmaz bir tanıdık var ise bürosuna uğra hemde vakit kaybetmeden. Lehine olabilecek şeyleri ileri sürmezsen sonra ileri sürmek için tam ıslah vs yapman gerekir oda ekstra masraf demektir. Onuda yapmadın karşı tarafın sunduklarından anlaşılmaz ise mahkeme bunu duruşmada söylesen bile hüküm altına almaz.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Storm Raider
Şimdi dostum karşı aracın modelini tam bilmiyorum tahminimce 2.0tdi olanlardan olayıda tam ve düzgün yazmamışsın ama anladığım kadarıyla karşı tarafın kaskosu yok olsa olası davayı kasko şirketi açardı neyse araba perte ayrılmış üstüne sigortan ödeyebileceği limitine kadar ödemiş ama karşı tarafın arabasının ederi karşılanmamış sana dava açılmış.
A4 dizel model yaşı paketi vs hepsine bir bakmak lazım 180 ede var 300 ede var. Zararı tam karşılandı mı acaba sana açılan dava değer kaybının tazmini mi , zararın tazmini mi eğer zarar tazmini ise hurda değeri denkleştirme olarak düşülür ve sigorta şirketinden sorumlu olduğu max miktarda kalana yetmez ise o durumda kalan kusurlu sürücüden istenebilir.
Hukukta davalar genelde temsili değerler ile açılır. 5-10bin tl vs kaybedilirse karşı vekalet harç vs çok masraf edilmesin diye, kazanılacağı ve zararın çok olma durumu varsa ya belirsiz alacak yada ıslah yolu ile hüküm duruşması öncesi miktar arttırılır. Yani o para bilirkişi araba eder 270k 200k para alınmış zararı 70k olarak hesapladım diye rapor çıkarsa 70k ya yükseltilir.
Cevap süresi 2 haftadır, tebliğden başlar bir avukat yardımı alsan iyi olur. Belgeleri dilekçeleri görerek incelemesi lazım ben buradan max tahmin yürütürüm. Zaten hukuki yardımda platformlardan yapılmaz bir tanıdık var ise bürosuna uğra hemde vakit kaybetmeden. Lehine olabilecek şeyleri ileri sürmezsen sonra ileri sürmek için tam ıslah vs yapman gerekir oda ekstra masraf demektir. Onuda yapmadın karşı tarafın sunduklarından anlaşılmaz ise mahkeme bunu duruşmada söylesen bile hüküm altına almaz.sayın hocam şöyle bir durum var.
sigorta şirketinin stovaj 180k ayrıca 20 k vermiş. sigorta teminatım 41 k . teminatı aşsaydı bana tazminat açması normaldi. ancak sigortadan alamadığı tazminat bedeli için bana dava açması hukuka aykırı değil mi. ilk rücu edeceği sigorta şirketi olması gerekliydi.
-
quote:
Orijinalden alıntı: hayranimsayın hocam şöyle bir durum var.
sigorta şirketinin stovaj 180k ayrıca 20 k vermiş. sigorta teminatım 41 k . teminatı aşsaydı bana tazminat açması normaldi. ancak sigortadan alamadığı tazminat bedeli için bana dava açması hukuka aykırı değil mi. ilk rücu edeceği sigorta şirketi olması gerekliydi.
Alıntıları GösterŞöyle bir durum olabilir, Hukuki açıdan yorum yapmıyorum, ve hukuki durumunu bilmiyorum. Piyasa da abuk subuk işlerle uğraşan Hukuk firmaları türedi, kesinlikle eminim onların işidir bu. Şöyle anlatayım 2 Yıl önce 2011 Model aracım zincirleme kazaya karıştı, en arkadaki araç önündeki araca çarptı, o da benim araca arkadan çarptı, %100 kusursuz olan ben, aracımı yaptırdım, karşı tarafın kaskosundan tek kuruş ödemedim, 6 Ay sonra aracımı sattım, gittim yeni araç aldım. Geçenlerde bir Hukuk firmasından arayıp bu kaza ile ilgili "Değer kaybı" davası açmam gerektiğini, kendilerinin benim adıma dava açabileceklerini yarım saat dil döktüler. "Ben aracımı sattım" istemiyorum dedikçe, ısrar ettiler, en sonunda telefonu yüzlerine kapattım da kurtuldum. Kesin araç sahibi de böyle bir işe razı ettiler diye tahmin ediyorum.
-
quote:
Orijinalden alıntı: tefenniliŞöyle bir durum olabilir, Hukuki açıdan yorum yapmıyorum, ve hukuki durumunu bilmiyorum. Piyasa da abuk subuk işlerle uğraşan Hukuk firmaları türedi, kesinlikle eminim onların işidir bu. Şöyle anlatayım 2 Yıl önce 2011 Model aracım zincirleme kazaya karıştı, en arkadaki araç önündeki araca çarptı, o da benim araca arkadan çarptı, %100 kusursuz olan ben, aracımı yaptırdım, karşı tarafın kaskosundan tek kuruş ödemedim, 6 Ay sonra aracımı sattım, gittim yeni araç aldım. Geçenlerde bir Hukuk firmasından arayıp bu kaza ile ilgili "Değer kaybı" davası açmam gerektiğini, kendilerinin benim adıma dava açabileceklerini yarım saat dil döktüler. "Ben aracımı sattım" istemiyorum dedikçe, ısrar ettiler, en sonunda telefonu yüzlerine kapattım da kurtuldum. Kesin araç sahibi de böyle bir işe razı ettiler diye tahmin ediyorum.
Alıntıları GösterBunu zaten birçok kişi yapıyor artık, şahsen bir sürü insan tanıyorum.
Sıfır araç aldınız, elemanın biri geldi çarptı, sağ iki kapıda hasar var örneğin. Karşı taraf 100% suçlu ve aracım yetkili serviste yapılıyor. Yeter mi? Hayır!!! Çünkü o araç tamir olsa bile hatasız boyasız iken birden sağ taraf komple boyalı oluyor. Şu an premium araçların fiyatları 1M'yi geçti, hatasız boyasız araç kaza sonrası tamir edilse bile en az 100-150 bin TL değeri düşmüş olacak.
Bunun için karşı tarafa değer kaybı davası açılıyor ve adamdan sıfır ile boyalı araç arasındaki değer farkını ödettiriyor mahkeme!
Sizin durumunuzda da birçok farklı etken olabilir, mesela aracı full donanımlı A4'tür, ama pert bedeli olarak baz A4 ödenmiştir, aradaki farkı sizen talep edebilir. Sonuç çıkacak demiyorum, ama karşı taraf tam olarak hakkını alamadığını düşünüyorsa elbette size dava açacaktır, suç %100 sizdeymiş.
Çarptığınız araç sıfır Bentley'de olabilirdi, teminatınız da yetmezdi, bu durumda ne yapacaktınız :?
-
quote:
Orijinalden alıntı: BethestaBunu zaten birçok kişi yapıyor artık, şahsen bir sürü insan tanıyorum.
Sıfır araç aldınız, elemanın biri geldi çarptı, sağ iki kapıda hasar var örneğin. Karşı taraf 100% suçlu ve aracım yetkili serviste yapılıyor. Yeter mi? Hayır!!! Çünkü o araç tamir olsa bile hatasız boyasız iken birden sağ taraf komple boyalı oluyor. Şu an premium araçların fiyatları 1M'yi geçti, hatasız boyasız araç kaza sonrası tamir edilse bile en az 100-150 bin TL değeri düşmüş olacak.
Bunun için karşı tarafa değer kaybı davası açılıyor ve adamdan sıfır ile boyalı araç arasındaki değer farkını ödettiriyor mahkeme!
Sizin durumunuzda da birçok farklı etken olabilir, mesela aracı full donanımlı A4'tür, ama pert bedeli olarak baz A4 ödenmiştir, aradaki farkı sizen talep edebilir. Sonuç çıkacak demiyorum, ama karşı taraf tam olarak hakkını alamadığını düşünüyorsa elbette size dava açacaktır, suç %100 sizdeymiş.
Çarptığınız araç sıfır Bentley'de olabilirdi, teminatınız da yetmezdi, bu durumda ne yapacaktınız :?
Alıntıları GösterDeğer kaybı davası açılmasının yanlış bir şey olduğunu söylemedim. Ben başıma gelen olayı anlattım, benim aracım 2011 Model araçtı, satalı 2 yıl olmuş, hukuk firmaları hala olayın peşin de dolaşıyor, Konuyu açan arkadaş niye dava açıldığını şaşırmış sanırım, ben de kesin böyle bu durum olmuştur diye tahminimi söyledim.
-
quote:
Orijinalden alıntı: BethestaBunu zaten birçok kişi yapıyor artık, şahsen bir sürü insan tanıyorum.
Sıfır araç aldınız, elemanın biri geldi çarptı, sağ iki kapıda hasar var örneğin. Karşı taraf 100% suçlu ve aracım yetkili serviste yapılıyor. Yeter mi? Hayır!!! Çünkü o araç tamir olsa bile hatasız boyasız iken birden sağ taraf komple boyalı oluyor. Şu an premium araçların fiyatları 1M'yi geçti, hatasız boyasız araç kaza sonrası tamir edilse bile en az 100-150 bin TL değeri düşmüş olacak.
Bunun için karşı tarafa değer kaybı davası açılıyor ve adamdan sıfır ile boyalı araç arasındaki değer farkını ödettiriyor mahkeme!
Sizin durumunuzda da birçok farklı etken olabilir, mesela aracı full donanımlı A4'tür, ama pert bedeli olarak baz A4 ödenmiştir, aradaki farkı sizen talep edebilir. Sonuç çıkacak demiyorum, ama karşı taraf tam olarak hakkını alamadığını düşünüyorsa elbette size dava açacaktır, suç %100 sizdeymiş.
Çarptığınız araç sıfır Bentley'de olabilirdi, teminatınız da yetmezdi, bu durumda ne yapacaktınız :?
Alıntıları GösterHocam Araç perte çıkmış ve pert olarak aracı satılmış 180k sigorta şirketi de 20 k odemis. Bunları kabul etmiş ve parayı almis. Pert olan aracını artık kullanamayacak. Hurdaya ayrılmış. Sigorta teminatı 40k ve bu adama sigorta 20k önermiş ve kabul etmiş. O aşamada itiraz yoluna gitmemiş şimdi dava açıyor. Aracının değeri su kadar bu kadar kaybim var diyor. O zaman neden sigorta şirketine itiraz edip tutara razı gelmiş.
-
adam %100 kusurluymuş öyle demeyin
durduk yere araçsız kalıyorsunuz, bir sürü evrak işiyle uğraşıyorsunuz ben olsam bende alırdım
-
O zaman neden her yıl sigortaya o kadar para oduyoruz. Onu düşünen adam kasko yaptırır.
Demek istediğim sigortadan istediğin parayı alamazsan dava aç. İnternette arastirdim. Pert olan araç için değer kaybı davası açılmaz yazıyor. Yargıtay içtihat boyle. Ama hukuk nerde! -
quote:
Orijinalden alıntı: hayranim
O zaman neden her yıl sigortaya o kadar para oduyoruz. Onu düşünen adam kasko yaptırır.
Demek istediğim sigortadan istediğin parayı alamazsan dava aç. İnternette arastirdim. Pert olan araç için değer kaybı davası açılmaz yazıyor. Yargıtay içtihat boyle. Ama hukuk nerde!Siz haklısınız, araç pert olmuş, değer kaybı denen birşey kalmamış ortada...
Ama sigorta primi konusunda haksızsınız, teminata göre prim ödersiniz. Teminatı yüksek tutarsanız prim ödemesi de artar. Trafik sigortası sınırsız hasarı karşılamaz, zaten mantıksız olur. 800 TL'ye sigorta yap, sonra 3-4 milyonluk Ferrari'ye çarp, 800 tl ödedin diye Ferrari'nin hasarını tam olarak karşılasın... yok öyle birşey.
-
quote:
Orijinalden alıntı: BOLDVIPERadam %100 kusurluymuş öyle demeyin
durduk yere araçsız kalıyorsunuz, bir sürü evrak işiyle uğraşıyorsunuz ben olsam bende alırdım
Hocam kaza olmuş bilerek olmamış ki sen düşün insansın kaza yaptın vurdun s350 mercedes araç gitti senden 100.000 istiyorlar kaskon ödediği halde güzel birşey mi sence bu.
hepimiz insanız hepimiz hata yapıyoruz. Bugün sana yarın bana kan emiciliğin lüzumu yok.
-
Dostum öncelikle daha önce komşumun başına gelen bir olayı açıklayım lüks bir araca çarpma sonrası sigortası 180 bin tl yi karşıladı.. yaklaşık 350 bin tl de kendi cebinden ödedi.. Adam evini satmak zorunda kaldı.. Birde yüzde yüz kusurlu çıktıysanız malesef şansınız çok zor
-
quote:
Orijinalden alıntı: SilenthillDreamDostum öncelikle daha önce komşumun başına gelen bir olayı açıklayım lüks bir araca çarpma sonrası sigortası 180 bin tl yi karşıladı.. yaklaşık 350 bin tl de kendi cebinden ödedi.. Adam evini satmak zorunda kaldı.. Birde yüzde yüz kusurlu çıktıysanız malesef şansınız çok zor
Sigorta sirketi aracin o günkü rayiç bedeli 200k demis odemeyi yapmis. Hurda değeri 180k olarak satılmış ve sigorta 20k odemis. Sigortanin teminat 40k. Teminatı aşan bir durum yok. Sayin hocam Ağustosta olan değeri ile ekim ayında değerini karşılaştırıp 10 k benden istemesi daha doğrusu dava açması hukuka aykırı. Aracın rayiç bedeli kazadan hemen önceki değeridir. 3 ay sonra piyasadaki fiyatı değildir. Bu benim şahsi dusuncem.
-
Valla hocam o kadar saçma davalar var ki adamlarin işi gücü yok dava peşindeler hiç bikmiyorlar sizde böyle birine denk gelmissiniz avukat tutup tazminata dönüştürülebilir mi madem paraya susamış karşı taraf sağlam bir avukat lazım size tuttuğunu koparan sonuçta sigortadan almış birde piyasaya göre hareket ediyor ben aksine yapıp tazminatı caktirirdim :) Sonuçta sizlik birşey yok sigortanız karşılamış -
quote:
Orijinalden alıntı: SilenthillDreamDostum öncelikle daha önce komşumun başına gelen bir olayı açıklayım lüks bir araca çarpma sonrası sigortası 180 bin tl yi karşıladı.. yaklaşık 350 bin tl de kendi cebinden ödedi.. Adam evini satmak zorunda kaldı.. Birde yüzde yüz kusurlu çıktıysanız malesef şansınız çok zor
Bu çok kötü bir olay... düşünsenize yeni ehliyetli genç eski Corsa arabasıyla sıkışık trafikte Bentley'e falan sürttüğünü... artık 30 yıl borç öder...
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Şimdi dostum karşı aracın modelini tam bilmiyorum tahminimce 2.0tdi olanlardan olayıda tam ve düzgün yazmamışsın ama anladığım kadarıyla karşı tarafın kaskosu yok olsa olası davayı kasko şirketi açardı neyse araba perte ayrılmış üstüne sigortan ödeyebileceği limitine kadar ödemiş ama karşı tarafın arabasının ederi karşılanmamış sana dava açılmış.
A4 dizel model yaşı paketi vs hepsine bir bakmak lazım 180 ede var 300 ede var. Zararı tam karşılandı mı acaba sana açılan dava değer kaybının tazmini mi , zararın tazmini mi eğer zarar tazmini ise hurda değeri denkleştirme olarak düşülür ve sigorta şirketinden sorumlu olduğu max miktarda kalana yetmez ise o durumda kalan kusurlu sürücüden istenebilir. Hukukta davalar genelde temsili değerler ile açılır. 5-10bin tl vs kaybedilirse karşı vekalet harç vs çok masraf edilmesin diye, kazanılacağı ve zararın çok olma durumu varsa ya belirsiz alacak yada ıslah yolu ile hüküm duruşması öncesi miktar arttırılır. Yani o para bilirkişi araba eder 270k 200k para alınmış zararı 70k olarak hesapladım diye rapor çıkarsa 70k ya yükseltilir. Cevap süresi 2 haftadır, tebliğden başlar bir avukat yardımı alsan iyi olur. Belgeleri dilekçeleri görerek incelemesi lazım ben buradan max tahmin yürütürüm. Zaten hukuki yardımda platformlardan yapılmaz bir tanıdık var ise bürosuna uğra hemde vakit kaybetmeden. Lehine olabilecek şeyleri ileri sürmezsen sonra ileri sürmek için tam ıslah vs yapman gerekir oda ekstra masraf demektir. Onuda yapmadın karşı tarafın sunduklarından anlaşılmaz ise mahkeme bunu duruşmada söylesen bile hüküm altına almaz. |
Millet iyice nerden ne çıkarırım derdine düşmüş. Herkes fırsatçı. Ulan işte kaza olmuş araç pert paranı almışsın daha ne 10.000 TL için dava açıyorsun. Ölmemişsin kalmamışsın araban pert. Allah korudu de geç yok illa bundan 10.000 TL alacak. 3 kuruşun fırsatçılığı |
Benzer içerikler
- skoda scala hangi segment
- arabanın kapısı açık kalırsa akü biter mi
- araç km düşürme programı android
- toyota corolla 1.5 dream multidrive s yorum
- toyota trc off ışığı neden yanar
- byd ne zaman fiyat açıklayacak
- togg servis ağı
- skoda slavia
- seat ateca 2024 fiyat listesi
- haval türkiye"ye gelecek mi
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X