Şimdi Ara

Killzone 3 [TÜRK] Klanı (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
471
Cevap
1
Favori
19.507
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Onbaşı III'ün yarısındayım. Oynuyorum şuan
  • Adamların oynama süreleri 90 saati aşmıştı,2-3 yıldız general olmuşlar ve sürekli grup halinde dolaşıyorlar.Yenilmemiz gayet normal,birini öldürsen yanındaki de seni öldürüyor.Oyundaki dengesizlikler ve sorunlar yavaş yavaş ortaya çıkıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Armag3d0N

    Adamların oynama süreleri 90 saati aşmıştı,2-3 yıldız general olmuşlar ve sürekli grup halinde dolaşıyorlar.Yenilmemiz gayet normal,birini öldürsen yanındaki de seni öldürüyor.Oyundaki dengesizlikler ve sorunlar yavaş yavaş ortaya çıkıyor.


    Tamamen haklısınız.Beni en çok rahatsız etmeye başlayan OLAY ;MARKSMAN ... Oyundan soguttular beni.Vallahi bir ara DS3'ü kırma eşiğine geldim ki zor dizginledim....

    Abi bu marksman'ı görme imkanımız yok mu ? Geurilla Warfare'de artık 16'ya 16 maçlar olmuyor , hep 3-5 kişiyle oynanıyor...Bu marksman yüzünden kill / Death ratio'm düştükçe düştü (1,28 sanırım)... Çok canımı sıkmaya başladı , aşırı derece de adaletsiz ve güçlü olmuş marksman'ler....

    Adamın radar bozması bir dert (Neredeyse artık radar gözükmüyor oyunda ve buda beni hep hazırlıksız yakalatıyor)
    Dediğiniz gibi 3 kişiyle gezende var bir parti ile gezende , biraz dengesizlik mevcut.
    Operations'ta -Helghast'ların konumu çok iğrenç ;AKMIR SNOWDRİFTTEN BAHSEDİYORUM...Hele WarZone'da neredeyse 1'e 10 veriyor Helghastlar.

    KillZone 3 herşey güzel fakat online modda büyük adeletsizlikler var.Dün bu marksmanlar yüzünden kendimden şüphe etmeye başladım acaba bu kadar iyi oynadıktan sonra ne oldu idiot muyum neyim diye düşündüm . Bana göre en ciddi problem bunlar.Marksmanlara bir çare bulsunlar.Adamlarda her türlü silah var ayrıca etkili de bayağı tek yemekten bıktım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SPYdir

    Dun Harun kopunca yeniyorduk karsi takimi, Harun'da bir numara var

    Way bee.Bizim Harun için bu lafları mı duyacaktım.KZ2'de Harunsuz bir kolumuz eksik oynardık.Noldu sana Harunum yaa :)
  • Marksman da ateş edersen veya ağır şekilde yaralanırsan görünmezlik bozuluyor.Koşuncada dalgalanıyor,eğer hiç koşmazsan 30 sn den fazla aktif oluyor.Ayrıca oldu olacak Guerilla LMG de koysaymış,nasıl bir sınıfsa her türlü silahı kullanabiliyor.Tactician da düşmanları ufak haritada belirli bir süre gösteriyor,yakındakileri duvarın arkasında bile olsa işaretliyor.Spawn bölgelerini ele geçiriyor.M82 oyundaki en güçlü Assault Rifle.2 kez 2-3 2-3 burstfire şekilinde R1 tuşuna bas,uzak mesafedede kafasının biraz üstüne tek atış yap iş bitti.

    Bu iki sınıfında +/- özellikleri var.Marksman 30 m yanındaki düşmanların haritasını bozuyor ve tactican tarafından tarama yapınca haritada gözükmüyor.Klan maçlarında ve Warzone public maçlarda neredeyse herkes tactician olarak oynuyor çünkü spawn bölgesini bir ele geçirdin mi rakip takımın alması çok zor.Adamları ana spawn bölgesine sıkıştırdın mı salla el bombalarını elbet 1-2 tanesi tutar.Bu sebeple Warzone modunu hiç sevmiyorum,eşit değil.Ayrıca takım arkadaşları haritada gözükür,eğer casussa haritada gözükmez,sana doğru deli gibi koşan biri varsa dikkat et.Oyunda bence 2 sınıf var,diğerleri ayıp olmasın diye konulmuş.Hele garibim medic sınıfı,respawn olma süresi 5 sn,defibrilatörün tekrar dolması 40 sn.Süper zekalar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Armag3d0N -- 2 Mart 2011; 10:23:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheMarjinaLs


    quote:

    Orijinalden alıntı: Armag3d0N

    Adamların oynama süreleri 90 saati aşmıştı,2-3 yıldız general olmuşlar ve sürekli grup halinde dolaşıyorlar.Yenilmemiz gayet normal,birini öldürsen yanındaki de seni öldürüyor.Oyundaki dengesizlikler ve sorunlar yavaş yavaş ortaya çıkıyor.


    Tamamen haklısınız.Beni en çok rahatsız etmeye başlayan OLAY ;MARKSMAN ... Oyundan soguttular beni.Vallahi bir ara DS3'ü kırma eşiğine geldim ki zor dizginledim....

    Abi bu marksman'ı görme imkanımız yok mu ? Geurilla Warfare'de artık 16'ya 16 maçlar olmuyor , hep 3-5 kişiyle oynanıyor...Bu marksman yüzünden kill / Death ratio'm düştükçe düştü (1,28 sanırım)... Çok canımı sıkmaya başladı , aşırı derece de adaletsiz ve güçlü olmuş marksman'ler....

    Adamın radar bozması bir dert (Neredeyse artık radar gözükmüyor oyunda ve buda beni hep hazırlıksız yakalatıyor)
    Dediğiniz gibi 3 kişiyle gezende var bir parti ile gezende , biraz dengesizlik mevcut.
    Operations'ta -Helghast'ların konumu çok iğrenç ;AKMIR SNOWDRİFTTEN BAHSEDİYORUM...Hele WarZone'da neredeyse 1'e 10 veriyor Helghastlar.

    KillZone 3 herşey güzel fakat online modda büyük adeletsizlikler var.Dün bu marksmanlar yüzünden kendimden şüphe etmeye başladım acaba bu kadar iyi oynadıktan sonra ne oldu idiot muyum neyim diye düşündüm . Bana göre en ciddi problem bunlar.Marksmanlara bir çare bulsunlar.Adamlarda her türlü silah var ayrıca etkili de bayağı tek yemekten bıktım.



    Haritalardaki adaletsizliğe katılıyorum. Bazı haritalarda ortadaki spawn noktası bir takıma yakın oluyor. Özellikle MAWLR GRAVEYARD'da (hurdalık olan harita) ISA olursan karşı taraf biraz iyi oynuyorsa bittin...

    Sınıflarda da saçmasapan adaletsizlikler var.

    Bir kere Engineer sınıfını kafadan öldürmüşler. Koyduğun turreti karşı taraf yarım şarjör sıkıp patlatıyorsa ne anlamıyo kalıyor o turretin. Hadi tamam KZ2'de de çok zor patlıyorlardı ama vur deyince öldürmüşler bu sefer de hiç etkileri yok. Engineer seçen adam ne yapacak oyun boyunca ordan oraya koşup tamir mi yapacak. E haliyle kimse seçmiyor veya az kişi seçiyor bu sınıfı.

    Medic'in yanına uçan bir bot koymuşlar koşturup duruyorlar. O bot sözde seni koruması için yapılmış ama kullanan rakibin yerini tespit etmek için kullanıyor. Sen adamı görmesen bile bot ateş etmeye başladığı için orda adam olduğunu anlıyosun...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: C-TRanger


    quote:

    Orijinalden alıntı: TheMarjinaLs


    quote:

    Orijinalden alıntı: Armag3d0N

    Adamların oynama süreleri 90 saati aşmıştı,2-3 yıldız general olmuşlar ve sürekli grup halinde dolaşıyorlar.Yenilmemiz gayet normal,birini öldürsen yanındaki de seni öldürüyor.Oyundaki dengesizlikler ve sorunlar yavaş yavaş ortaya çıkıyor.


    Tamamen haklısınız.Beni en çok rahatsız etmeye başlayan OLAY ;MARKSMAN ... Oyundan soguttular beni.Vallahi bir ara DS3'ü kırma eşiğine geldim ki zor dizginledim....

    Abi bu marksman'ı görme imkanımız yok mu ? Geurilla Warfare'de artık 16'ya 16 maçlar olmuyor , hep 3-5 kişiyle oynanıyor...Bu marksman yüzünden kill / Death ratio'm düştükçe düştü (1,28 sanırım)... Çok canımı sıkmaya başladı , aşırı derece de adaletsiz ve güçlü olmuş marksman'ler....

    Adamın radar bozması bir dert (Neredeyse artık radar gözükmüyor oyunda ve buda beni hep hazırlıksız yakalatıyor)
    Dediğiniz gibi 3 kişiyle gezende var bir parti ile gezende , biraz dengesizlik mevcut.
    Operations'ta -Helghast'ların konumu çok iğrenç ;AKMIR SNOWDRİFTTEN BAHSEDİYORUM...Hele WarZone'da neredeyse 1'e 10 veriyor Helghastlar.

    KillZone 3 herşey güzel fakat online modda büyük adeletsizlikler var.Dün bu marksmanlar yüzünden kendimden şüphe etmeye başladım acaba bu kadar iyi oynadıktan sonra ne oldu idiot muyum neyim diye düşündüm . Bana göre en ciddi problem bunlar.Marksmanlara bir çare bulsunlar.Adamlarda her türlü silah var ayrıca etkili de bayağı tek yemekten bıktım.



    Haritalardaki adaletsizliğe katılıyorum. Bazı haritalarda ortadaki spawn noktası bir takıma yakın oluyor. Özellikle MAWLR GRAVEYARD'da (hurdalık olan harita) ISA olursan karşı taraf biraz iyi oynuyorsa bittin...

    Sınıflarda da saçmasapan adaletsizlikler var.

    Bir kere Engineer sınıfını kafadan öldürmüşler. Koyduğun turreti karşı taraf yarım şarjör sıkıp patlatıyorsa ne anlamıyo kalıyor o turretin. Hadi tamam KZ2'de de çok zor patlıyorlardı ama vur deyince öldürmüşler bu sefer de hiç etkileri yok. Engineer seçen adam ne yapacak oyun boyunca ordan oraya koşup tamir mi yapacak. E haliyle kimse seçmiyor veya az kişi seçiyor bu sınıfı.

    Medic'in yanına uçan bir bot koymuşlar koşturup duruyorlar. O bot sözde seni koruması için yapılmış ama kullanan rakibin yerini tespit etmek için kullanıyor. Sen adamı görmesen bile bot ateş etmeye başladığı için orda adam olduğunu anlıyosun...



    tamam arkadaş hadi bot yarım şarjörde patlıyor. asıl bombaya gel bir engineer sadece 1 turet yerleştirebiliyor ikincisini koyunca 1. patlıyor tam şaçmalık olmuş yani. kim seçer engineer i.eskiden hem zor patlıyor hemde 4 tane dikebiliyorduk.




  • Oyunda halen görev yapmak imkansız gibi, 32 den 24 e düşürdüler ok ama halen maçlar TDM ile geçiyor. Respawn süresi saçma karşı takıma strateji kurması için zaman yok, güm güme pata küte deathmatch oynanıyor tüm modlarda hal böyle olunca kimse sallamıyor görevleri bu çok doğal, Killzone un elinde mükemmel bir sistem var ama adamlar idiot kendilerini baltalıyorlar. Saçma bir menü ki hayatımda bu kadar kötü menü görmedim, parti kurma ekranı iğrenç ötesi, klan maçı ayarlarında eksiltmeler olmuş direkt MGO da ki Survival modu çalmışlar yapmışlar ne gerek vardı ?, Medic yaşamıyor boş sınıf, Taktisyene alan kapsa demiş yapımcılar gereksiz nokta yaratmak daha güzeldi.


    Max. 3 ay gider bu oyun arada TDM atmalık çerez oyun olur gider. MAG gibi yaptığı eksiklikleri update ile geliştirecekse amenna sözüm yok
  • Spawn bombası ve kendi takımın üzerinden spawn olma olsaydı oyun dengelenirdi diye düşünüyorum. Yeni spawn noktaları her iki takıma da eşit çalışmıyor. Bu da oyunda büyük bir dengesizliğe sebep oluyor.

    Mesela Frozen Dam'deki denizin yanındaki spawn noktası tamamen ISA tarafı için çalışıyor. Orayı ele geçirmek zor, elde tutmak ayrıca bir zor. Aynı şekilde Pyrrhus Crater'de tam ortadaki spawn noktası, kimin eline geçerse öyle gidiyor. Daracık bir alan, oraya girmek ayrı dert, ele geçirmek ayrı dert.

    Açıkçası haritaları öyle bir yapmışlar ki, bir taraf müthiş baskın olabiliyor. Örneğin Mawlr'da, ISA olduğunuz zaman, Helghast tarafına geçmek çok zor, iki küçük odada sıkışıyorsunuz. İlk başta aynı şartlar Helghast tarafı içinde geçerli gibi görünüyor ama tam çıkıştaki birkaç metrelik yükseklik, Helghast tarafına büyük avantaj sağlıyor. Mesela ISA iken Mawrl'da s&r ve s&d yapmak baya zor. Ya da Bilgasrk'da ISA olduğumuz zaman Helghast'ların tam çıkış noktasına füze, bomba yağdırabiliyorsunuz ancak aynı şeyi Helghast'ken ISA tarafına yapmak mümkün olmuyor. Ya da Corinth Higway'de tüm aksiyon köprü ve ISA tarafında geçiyor. Doğal olarak bu haritada ISA olunduğu zaman Marksman çoşuyor. Ama Helghast ise, koca haritayı koşarak geçip aksiyon bölgesine gelmeye çalışıyor, ki Helghast Marksman'ı etkisiz eleman oluyor bu haritada, çünkü doğru bir yer bulmak için kıvranırken, ISA tarafında koca basein içine saklanmış olan Marksman'lar böcek gibi eziyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi melkor23 -- 2 Mart 2011; 12:45:54 >




  • Killzone 2'de ki spawn atma olayı da kötüydü,Radec Academy haritasında düşman base yakınında bir spawn yeri olunca takımdaki herkes cephane sandıklarına koşturup el bombası alıyordu.Sonra rastgele diye sallayıp tekrar el bombası almak için sandığa koşturuyorlardı.Hele bir de RPG açıksa tam cümbüş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Armag3d0N

    Killzone 2'de ki spawn atma olayı da kötüydü,Radec Academy haritasında düşman base yakınında bir spawn yeri olunca takımdaki herkes cephane sandıklarına koşturup el bombası alıyordu.Sonra rastgele diye sallayıp tekrar el bombası almak için sandığa koşturuyorlardı.Hele bir de RPG açıksa tam cümbüş.



    Killzone 3 te RPG hatasına düşmemişler RPG güçsüz etkisiz. MAG da ki gibi olmuş RPG
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Armag3d0N

    Killzone 2'de ki spawn atma olayı da kötüydü,Radec Academy haritasında düşman base yakınında bir spawn yeri olunca takımdaki herkes cephane sandıklarına koşturup el bombası alıyordu.Sonra rastgele diye sallayıp tekrar el bombası almak için sandığa koşturuyorlardı.Hele bir de RPG açıksa tam cümbüş.


    Onun da öyle bir etkisi vardı tabii, ancak tactican gidip başka bir noktaya spawn bombası atarak, insanların o kargaşının içinde spawn olmasını engelleyebiliyordu da, şimdi spawn noktalarına dokunulamadığı için, eğer bu noktalar karşı tarafın eline geçerse, rakip seni base ve çevresine sıkıştırıyor ve seninde baseden başka spawn olacak yerin olmadığı için, adamlar seni patır patır indirmeye başlıyorlar. Zaten bu şekilde sıkıştığın zaman o oyun öyle gidiyor. 30sn dayanamadığın oluyor s&d'da... Spawn bombası varken, adam gelip senin tam koruyacağın alana spawnı atıyordu ama sen de atıyordun. Şartlar eşitti, ama KZ3'de spawn noktalarını kaybedince basede sıkışıyorsun ve her defasında koruyacağın yere koştur babam koştur. Zaten yol 30sn sürüyor, hele bir de yolda ölürsen gitti 1dk tekrar baseden çık ve yetiş yetişebilirsen. Ben daha koruyacağım yere gidemeden adamların patlattığı oldu bombayı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: melkor23


    quote:

    Orijinalden alıntı: Armag3d0N

    Killzone 2'de ki spawn atma olayı da kötüydü,Radec Academy haritasında düşman base yakınında bir spawn yeri olunca takımdaki herkes cephane sandıklarına koşturup el bombası alıyordu.Sonra rastgele diye sallayıp tekrar el bombası almak için sandığa koşturuyorlardı.Hele bir de RPG açıksa tam cümbüş.


    Onun da öyle bir etkisi vardı tabii, ancak tactican gidip başka bir noktaya spawn bombası atarak, insanların o kargaşının içinde spawn olmasını engelleyebiliyordu da, şimdi spawn noktalarına dokunulamadığı için, eğer bu noktalar karşı tarafın eline geçerse, rakip seni base ve çevresine sıkıştırıyor ve seninde baseden başka spawn olacak yerin olmadığı için, adamlar seni patır patır indirmeye başlıyorlar. Zaten bu şekilde sıkıştığın zaman o oyun öyle gidiyor. 30sn dayanamadığın oluyor s&d'da... Spawn bombası varken, adam gelip senin tam koruyacağın alana spawnı atıyordu ama sen de atıyordun. Şartlar eşitti, ama KZ3'de spawn noktalarını kaybedince basede sıkışıyorsun ve her defasında koruyacağın yere koştur babam koştur. Zaten yol 30sn sürüyor, hele bir de yolda ölürsen gitti 1dk tekrar baseden çık ve yetiş yetişebilirsen. Ben daha koruyacağım yere gidemeden adamların patlattığı oldu bombayı...

    Kesinlikle çok daha kötü bir çözüm gelmiş, bu şekilde de sadece base raping oluyor.Spawn grenade sistemi ile bu sistem kıyaslanmaz bile.Ayrıca rpg, assault sınıfları custom games sayesinde hiçbir zaman problem olmadı kz2'de.Gireceğim oyunun zaten her detayını görüyordum kz2'de, ayrıca odalarda hep kapatılıyordu bu sınıf.Keşke her oyunun problemi böyle küçük şeylerden ibaret olsa.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khan_1903 -- 2 Mart 2011; 13:30:22 >




  • melkor anlattığın gibi

    Bende dünalamadım bir türlü (demodaki haritada) orta kapsama alanı yalan oldu gitti, 3-4 kişi birden pusuya yatmış diğer elemanlar oradan doğuyor. Spawn bombasını tercih ederim ben bu haline, bu arada bu oyundan sadece biz mi şikayetçiyiz diğer yabancı oyuncular mutlu mesut oynuyor mu :S
  • Oyun cikmadan beta doneminde melkor kardes ile aramizda gecen konusma, gel gorki tam surumde pek degisen birsey gormedik, ustune diger haritalarin gelmesiyle daha cok sorun cikti. Olan sistemin uzerine kurmak varken hangi sivri zekalinin urunudur bu oyunun multisi bilemiyorum, dergiler siteler oyuna bunca skoru nasil verdi bilemiyorum, bu oyunun multisini ove ove bitiremeyenler, killzone 2 oynamamis yada oynamissada maksimum 1-2 gun oynamis sonra birakmis kisilerdir. Killzone 2'de ciktiginda mevcut olan bircok multi ozellik bu oyuna update ile geliyor, Killzone 3 degil sanki Killzone 1'e multiplayer yapilmis, kirpa kirpa oyun pic olmus.

    quote:

    Orijinalden alıntı: SPYdir

    Simdi kardes bastan baslayalim, dedigin gibi belki erken elestiridir belki degildir yada zevk meselesidir, menudeki silah resimlerinden kast ettigim beyaz siluetler degilde kilzone 2'deki gibi oturmus bir menu sistemiydi 4 kisilik squad sistemi, harita arkada resmi var ama bir killzone2 menusu degil maalasef, killzone 3'te isi daha basit ve yalin olsun diye ama bence lesh gibi olmus.

    Rastgele odaya girme olayini neden begenmedim, cunku sana garip gelen az kisiyle oynamayi seviyordum, killzone 2'nin en guzel kismi oda arama kismiydi senin gibi quick join isteyenlerede hitap ediyordu benim gibi az ama oz kisiyle oynamak isteyenlerede hatta oda arama kisminda small, medium, large olarak oda aratabiliyordun, ben ne zaman killzone oynasam 2 vs 2 3 vs3 maclara girmekten keyif aliyorum, hicte garip birsey degil buradada bu tarz maclara beraber girdigim bircok arkadasim var, sasiracak birsey yok simdi o secenekte ucmus rastgele bir odaya salliyor bildigin cod sistemi, ama killzone 2'deki sistemden sonra hayal kirikligi gene benim icin, hani benim burada yazdigim elestirilieri killzone.com -> community -> forum kismina girip gorebilirsin dedigim gibi zevk meselesi sonucta ancak killzone 2 'de mevcut olan ve bu oyun customizable kilan bir suru ozellik resmen ucurulmus.

    Valor sistemi geri gelmeyecek bu open betada gordugumuz ne ise o gelecek deniyor, ama dedigin gibi 2 hafta sonra gorucez. Valor sistemi niye ucurulmus gene muallak klan sistemi olsun olmasin valor olmadiktan sonra klan sistemi gostermelik, proximity chat nerede o niye gitmis bilinmiyor, killzone 2'de rakibine yaklastikca sesleride sanki yakinlasiyormus gibi duyardik, mesela assasinationda avlayacagin kisinin yanina giderken konusmazsin headset aciksa cunku adam sen yaklastikca duyar veya avlanicaksan gene sesler yakinlasir simdi bildigin cod gibi karsi takimin sesi yok sadece kendi takiminin muhabbeti var, bilmiyorum yaniliyormuyum proximity chat ben duyamadim neden kaldirilmis belli degil, killzone 3 oyunun adi ama killzone 2 'deki kendine has ne kadar guzel ozellik varsa bir kalemde silip atilmis, birde adamlar beta sonunda dedilerki muazzam feedback aldik bu feedback ile 3 killzone oyunu daha cikaririz dediler, zaten oyunu kirpa kirpa cucuk gibi birakmissiniz, kac sayfa konu acildi kemik killzone 2 oyunculari ucan ozellikleri geri istedi herifler yazdilar tum elestirileri degerlendiriyoruz diye, gene umutluydum dedim herhalde geri gelicek ama su open beta gosterdiki killzone 3 kisa omurlu bir multi deneyimi sunacak ve cabucak eskiyecek bence , umarim yanilirim diyecem ama ben bu oyunu killzone 2 oynadigim kadar oynamayacagim maalasef, eger bu ucurulan ozellikler geri gelmezse.

    Respawn suresi 3 sn degil 20 saniye yazmissin kardeste kim bekliyor 20 saniye bana bir soyle, hani assassination olurda gorev bende av olurumda indirirler anca o zaman beklerim yerde onun disinda ne ise yariyor 20 saniye, kac kere bekledin 20 saniye bir soyle olen adam zaten otomatikman dugmeye abaniyor tekrar en kisa surede spawn olmak icin, hani cod'da oldunmu oluyorsun yada second chance var yere dustunmu silahini cekebiliyorsun, bu en azindan bana hem revive edilme suresi hemde kendimi savunma suresi veriyor, killzone 3 yere dusunce solucan gibi kivraniyorum 3 sn. icinde spawn olma hakki verilince neden 20 saniye bekliyeyimki akil var mantik var medic resmen kendin baska kimseye hayrini dokunduramiyor, nasil bir planlama hatasidir bu. tactician'a ozellik verilmis spot and mark dusmanin yerini goruyorsun, normalde bu ozellik scout sinifindaydi kz2'de ve aktof edildimi takim arkadaslarin haritada scout'un gordugu akandaki dusmani goruyordu, simdi o ozellik tactican'da ve kendinden baska kimseye yarari yok, takim oyunu oldurulmus resmen squad liderinden spawn olamiyorum, takim arkadaslarimin ozelliklerinin cogu bana bir fayda saglamiyor, bildigin bir cod oyunu herkes kendine oynuyor. Yine kendi fikrim COD'u taklit etmeye calismis ama maalasef bir cod olamamis, cod black opsta gelen prestij sistemi olsun, contract sistemi olsun bunlar baglayici seyler, yada killstreak, ama kz3'te bunlar gostermelik var killstreak var ne ise yariyor belli degil, mortar beacon diye bisey var atiyorsun havadan fuzeler dusuyor ne ise yariyor o belli degil , bence gereksiz ve yetersiz mortar atacaksam, atilacagi yeri birakta ben seceyim, gidecemde o kadar dusmanin arasina girip o beacon'i atacam zaten o kadar yakina gidene kadar ya vurulur ya olurum.

    Ribbon sistemi neden guzeldi bir nevi contract sistemiydi, diger siniflari deneyip oynuyordum. oyuncuya challenge sagliyordu, simdi tek bir sinifta oynayan adam baska sinifi denemeden tum oyunu unlock edecek, tabi zevk meselesi ben begenmem sen begenirsin, ancak bu killzone 2'deki gibi birakilsada olurdu zaten tek sinifla oynayacaksa kisi diger siniflari unlock edebilmesi luzumsuz, gene rutbeni atlarsin, ben betada tactican oynuyorum hep simdi herseyini actim, diger siniflari unlock etmeye basladim ama bana gereksiz geliyor cunku diger siniflari oynamadan aciyorum bir anlamda ifade etmiyor o unlocklar.

    Dedigim gibi oyun cikacak mutlaka 2-3 ay oynucaz ancak eskiyecek kimi terkedicek gidicek COD oynamaya devam edicek yada baska oyuna gecicek, zaten klan sistemi falan yala o operationsdaki ara videolar don dolas ayni video o da sonunda bayacak, yani yeni oyun modlari gelmis ara videolar falan ama killzone 2'de ara video olmamasina ragmen gozumde su oyundan 10 kat daha iyi, kimisine abarti gelebilir elestirim, ama killzone 2 en keyif alarak ve baglanarak oynadigim fps oyunuydu 3. oyundan muthis buyuk beklentim vardi ama bu kirpilmis oyun cikinca karsima killzone'dan sogudum, 3. oyun su sekliyle killzone 2 kemik oyuncularina ihanet etmis resmen. Killzone 2 serverlari acik kaldigi surece girer oynariz sorun degil, yeniden gecmis olsun killzone 3 diyorum, umarim duzelir diyecem ama bunca kirpilan ozelligin geri gelmesi artik bir sonraki oyunda olursa olur.


    quote:

    Orijinalden alıntı: melkor 23
    Hocam önce ki mesajım da dediğim gibi sen bence, valor points, klan gibi çok sevdiğin şeylerin kalkması ya da olduğu halde pek bir şey ifade etmemesinden dolayı, KZ3'e çok ön yargılı bir şekilde yaklaşıp acele bir eleştiride bulunuyorsun. Çünkü bazı eleştirilerin KZ2'de de olan şeyler yani, açıkçası ona bir anlama veremedim. Misal, şimdi tamam genel menü tasarımı olarak bence de KZ2 daha iyidi ama KZ3 ile KZ2 arasında öyle abartılacak, leş denilecek bir durum yok. Çünkü KZ2'de oyuna girmek için 2 bölüm yapmışlardı. Pregame Lobby ve Spawn Screen alanı. KZ3'de ise bu iki şeyi tek ekranda birleştirmişler. Aslında kullanım açısından baktığımızda KZ3 daha rahat bile denilebilir. Aralarındaki tek fark Squads'ı start'a taşımışlar ve karakter resimleri yok. Bunların dışında karakter seçimi, silah seçimi, silahların resimleri, KZ2'deki gibi spawn noktasını yeri ile haritanın kuş bakışı resmi KZ3'de de var.


    Simdi kardes klan sistemi ve valor points sanirim sana pek birsey ifade etmedi ancak benim ve klanimin bu oyunu aylarca her gun oynamamizi saglayan en onemli etkendi yine benim gibi bircok oyuncu ve klan eski sistemi sevmisti, sonucta KZ2 klan ve valor sistemi oyuncuya verilmis bir secenekti anlam ifade etmedigi kisi tek basina giripte oynayabilirdi isteyen klan kurardi simdi bunlar beta'da gordugumuze gore silinmis gitmis. Adi var klan diye ama ici bos, tabi dedigin gibi oyun cikinca daha net olarak gorecegiz, menuye gelirsek zevk meselesi tamami ile, begenene lafim olamaz dedigim gibi ben burada sadece elestirilierimi yazdim oyunun grafikleri ve Turkce destegi ile gelmesi hos seyler ancak killzone 2'de aldigim keyiften sonra 3. oyunun bambaska bir sekilde geliyor oldugunu gormek beni cidden uzdu, eger klan sistemi squad sistemi proximity chat gibi killzone2'ye has olan hersey gidip karsimiza su anda piyasada satilan cod, moh, bc2 benzeri bir oyun geliyorsa yazik, killzone 2'nin yeri ve sistemi bu saydigim oyunlardan farkli bir noktadaydi, ha bu kimi tarafindan sevilmedi ve oyunu kisa surede terkettiler ama killzone 2'yi sevip uzun sure oynayan kemik bir kitle vardi GG maalasef fanlari yerine bu kacan kitleyi avlayabilmek icin bu tarz degisikliklere basvurdu fakat fanlarina ihanet etti.

    quote:

    Orijinalden alıntı: melkor 23
    Rastgele odaya girme konusunda ise, açıkçası Killzone gibi kusursuz bir çatışma ortamı yaratan bir oyunda 3,5 kişi ile oynamak bana hiç mantıklı gelmediği için, aklımın ucundan bile geçmemişti az kişi ile oynamak... Her zaman odaların tam kapasite olmasına dikkat etmişimdir. Yani tabii ki zevk meselesi ama şunu da eklemek isterim. Dikkat edersen betada create game seçeneği yok. Tam sürümde bu seçenek illa ki gelecektir, bu sayede oda seçme alanı ve diğer bir çok ayarda karşımıza çıkacatır. Tam sürümde oda seçme bölümü olmasa bile, sen kurmuş olduğun bir odada, invite attığın arkadaşlarınla yine 2vs2, 3vs3 maçları yapabileceksin. Bunu elinden almıyor kimse...


    Create Game seceneginin gelecegine dair bir kaynagin varmi kardes?
    ben sana link vereyim ->GG'nin server list ve Custom Games hakkindaki yorumu<- adamlar server list ve Custom Games secenegini kaldirdilar, ha dedigin gibi private room olur belki ama bir killzone 2'deki gibi istedigim silahlari ve ya perkleri kapatip acip hangi gorev ne kadar olacagini secip istedigim kadar kisiyle oynayabilicegim bir oda acip ranked mac yapamayacagim, bunun cod'dan ne farki var? Gider cod oynar millet o halde, yani sana onemsiz geldigi icin bunlar aman ne olacak diyorsun ancak GG fanlarina ihanet etti bunlari kaldirarak cunku Beta doneminde yuzlerce konu acildi server list geri gelsin custom game geri gelsin, ama GG yok dedi, uzun vadede bu kararlari nasil geri donecek gorecegiz. Invite attigim arkadaslarimla ayni takimda olup yabancilara karsi oynayabilecekmiyim yok illa 6 tane listemden adam bulup 3vs3 private mac yapacam bu maalasef killzone 2'de boyle degildi.


    quote:

    Orijinalden alıntı: melkor 23
    Valor points konusunda ise, önce ki yazımda söylemiştim. Klan işini seven adam için harika ama klan beni ilgilendirmez diyen biri için de hiç bir anlam ifade etmeyen bir sistem bu Valor. Ama sonuçta klan sistemi hala olduğuna göre, Valor points ya da benzeri başka bir şey için tam sürümü beklemek en hayırlısı olacaktır. Proximite chat konusunda ise, benim en uyuz olduğum şeylerden biriydi açıkçası rakibin benim konuşmamı duyması. Gerçek bir çatışma anında düşmanın sesini duyma diye bir şey var mı ki, oyunda olsun. KZ2 için o kadar gerçekçi gerçekçi deyip, o gürültü, patırtının için de düşman yaklaştıkça konuşmalarını duymak pek bir tezatlık örneğiydi. Kulaklığım bozulduğu için deneyemedim ama kalkmışsa da, açıkçası senin abarttığın kadar önem arz etmeyen bir şey olduğunu düşünüyorum.


    Valor points yine kalktigi killzone forumlarinda bahsi gecen bir olay ama dedigin gibi tam surumu bekleyip gorecegiz kardes, proximity chat'e kotu demissin ben ve tanidigim bircok insan seviyordu bunu, yine zevk meselesi yalniz mute diye bir secenek var GG proximity chat'i bir kalemde silip atacagina kullanici lobbysine birtane buton ekleyerek tum karsi takimi mute etmeni sagliyabilirdi, biz 3vs3 maclara ufak haritalarda girdigimizde proximity chat harika birsey sonucta savas ortami dedigin yer ufak bir haritaysa birbirine yaklastikca tabikide dusmanin sesini duyacaksin, bunda garip olan nedir anlamadim, tharsis depot haritasi ben yukarida koprudeyim sen alt alandan arkadasinla gidiyorsun konusma sesin bana gelmesi garipmi uzaklastikca sesinde uzaklasiyor bunda garip olan ne, ha sen zaten belirtmissin uyuzum o olaya diye simdi benim senin fikrini degistirmeye zorlamam abes olur ama ben seviyordum, GG zaten elinde olan birseyi hem senin gibi dusunenleri hem benim gibi dusunenleri memnun edicek sekilde sunabilirdi, ama zaten silip attiklari onca seyden sonra bunada pek sasirmamak lazim. Benim abarttigimi soylemissin, ben bastan belirttim kimse bana elestirimden dolayi cephe almasin bu benim sahsi kanaatimdir, misal sen uyuz oldugunu soylemissin proximity chat ozelligine bende diyebilirimki senin abarttigin kadar sevilmeyecek birsey degil ama senin gorusundur sevmemekte ozgursun, benim soylemek istedigim GG'nin orta yolu bulmak yerine bunlari tamamen yoketmesinin ve killzone 2'ye has olan bu ozelliklerin ucurularak bambaska ve bence downgrade edilmis bir oyun sunmasi. ve bu kaldirilan ozellikler ben ve benim gibi dusunen herkese oldukca anlam ifade ediyordu, zaten beta forumlarinda defalarca konu acildi bunlarla ilgili.

    quote:

    Orijinalden alıntı: melkor 23
    Respawn süresi ise, KZ2'de de 8sn mi neydi? Hatta yanlış hatırlamıyorsam KZ2'de ayarlanabilir bir şeydi. Öyle olmasa bile, 8sn bekleyince ne fark ediyordu ki? Ha 3sn ha 8sn! Bir medic gelsede beni iyileştirsin diye KZ2'de zorunlu olarak 8sn bekleyebiliyorsan, KZ3'de de zorunlu olmasa bile 20sn bekleyebilirsin o halde... Yani bunda garipsenecek bir şey yok, ha ben beklemem diyorsan da adamlar 3sn içinde respawn olma hakkı vermişler, zaman kaybetme tekrar oyuna dön diye... Kaldı ki, her oynaşımda en 2 kere medic tarafından kurtarıldım. O yüzden medic'in kendinden başkasına yararı yok demek yanlış, oynayan kişi oyuna bakış açısı önemli, kimi kurtarmak için uğraşırken, kimi umarsamadan yanından hızlıca geçiyor. Ayrıca en garibime giden şey ise "ölünce solucan gibi kıvranıyorsun" lafın oldu. KZ2'de öldüğümüzde farklı bir şey mi oluyordu? Vurulduktan sonra 8sn boyunca yine solucan gibi kıvranıp, birinin kurtarmasını beklemiyor muyduk? Yani bu durum KZ2'de de aynı iken, KZ3'de niye eleştirdin çözemedim?


    Hergun vakit buldukca open betaya girip oynuyorum, Closed beta'dada oynadim hic abartisiz medic tarafindan revive edilme sayim 6 kere falan, sade open betada kac gundur oynamama ragmen 2 kere revive edildim, bunun disinda medic kendinden baskasina bir hayir saglamiyor, yada benim sansim yok herhalde bana hayirsiz takim arkadaslari denk geliyor dedigim gibi ben oldurdugum adamlara bakiyorum vurduktan 3 saniye sonra kivranmayi birakiyorlar cunku adam respawn olabilmek icin abaniyor kontroller tusuna neden 20 saniye beklesinki, hani su konuda sen bile senin disinda bile herkes soyluyor medic yanindan basip geciyor, solucan gibi kivraniyorsun dedim evet kz2'dede bu boyleydi keske second chance gibi birsey olsaydi en azindan kz3'e yenilik diye getirilseydi yada ne bileyim kariye ribonlari kazaniyorsun oyun sirasinda daha hizli reload veya mermi hasarini arttiriyorsun, e bu ribonlarin arasina koysalardi second chance ribonu o zaman yere dustummu kendimi savunabilirim o surede respawn olmaya abanmaktansa beni vurani indiririm sonra medic varsa gelir kurtarir beni, ama bunlar maalasef yok kisaltilmis respawn suresi medic sinifini deniyeyim dedim zaten adam 10 adim otemde oluyor gidip kurtarana kadar respawn oluyor ondan sonra medic yanimdan gecti revive etmedi diyoruz etmez cunku adamin sevki kiriliyor bir kere yeterli sure yokki, ben ne dusunurum simdi bu adami revive edene kadar kaybedecegim 1-2 saniye yerine ya gorev yerine kosmaya calisiyor yada sagina soluna vuracak adam varmi ona bakiyor, mesela Team Fortress multisinde killzone'daki gibi siniflar var medic sinifi sectigi bir kisiye belli mesafeden guc takviyesi yapiyor kz3'e bunu getirebilirlerdi yenilik diye medic takimiyla takilsada tek kafada dolassa ayni, medic oynayan birini tesvik eden hic birsey yok yaninada bir tane ucan robot koymuslar zaten olurse o robot revive ediyo onu oh mis, killzone 3'ten ucan klan sistemi squad sistemi ve bu yazidigim seyler takim oyununa destek degil kostek oluyor bence.

    quote:

    Orijinalden alıntı: melkor 23
    Ben mi yanlış fark ettim bilmiyorum ama spot and mark'daki düşmanları görebiliyoruz. Ben tactican seçmiyor olmama rağmen bazı zamanlar çok sayıda kırmızı noktayı haritada görüyorum. Ama tam da emin değilim, ancak şöyle bir şey var. KZ2'nin zaten en büyük özelliği çatışmaların yoğunluğu ve oyundaki modların seni hep çatışma yerlerine yönlendiriyor olmasıydı. Yani ben KZ2'de Scout, spot and mark'ı bir açsında düşmanları göreyim dememişimdir. Çünkü yakın çatışma hangi harita olursa olsun, belli noktalarda geçiyordu. Gerçi bunun en büyük sebebi spawn bombasıydı ama, KZ3'de onu kaldırıp sabit spawn noktaları yapmalarına rağmen, betadaki haritada da çatışma hep aynı noktalara yoğunlaşıyor. Dolayısıyla spot and markın tactican'daki gibi direk ana ekranda düşmanın yerini göstermek (ki bu KZ2'de de yoktu) yerine küçük kırmızı nokta şeklinde düşmanı bana göstermesi hiç bir şey ifade etmiyor. Zaten düşman ateş ettiği anda haritada kendini belli ediyor zaten... Killstreak konusunda ise, KZ2'de üst üste adam vuruyorduk da ne oluyordu, hiç bir şey! Ya da bomba ile öldürmenin avantajı neydi? KZ3'de en azından birkaç adam üst üste öldürmenin veya patlama ile bunu başarmanın ödülü var. Adamlar zor yapılan şeyleri ödüllendirmişler yani bunu eleştirmenin bir manası yok. Mortar beacon konusunda ise haklısın, yani pek bir gereksiz duruyor ama açık alanda yoğun bir çatışma içine attığında baya işe yaradığı olabiliyor.


    Spot and Mark hakkindaki elestirim yukaridaki yazimla ilintili olarak gectim killzone'nun en guzel tarafi takim oyununu detekliyor olmasiydi klan sistemi ve squad sistemi oyuna getirdigi farkli siniflar ile, simdi bir COD oyununa bakarsan herkes girer kisisel oynar, killzone 2'nin de elestirmeye kalkarsak bircok eskisi vardi mesela base'e kacip Body Count'u galip bitirmek veya Search and Retrieve'de speaker'i alip base kacirip beklemeler, bunlar kz3'te cozulmus ancak takim oyunu oldurulmus, Spot and Mark benim radarimda kirmizi nokta olarak cikmasi onemli degil demissin ama Infiltrator olan bir adam icin onemli o sinifi kullanan adam dusmanin arkasina sizmaya calisiyor fakat siniflarin ozellikleri birbiriyle bagimsiz isliyor, simdi ben public bir maca girdimmi kendime hayrim dokunacak, bugun klan veya squad sistemi olmayan COD oyununda bile bir spy plane veya SR-71 actinmi tum takimin haritasinda gozukuyor dusman yeri ayrica gayetde onemli bir ozellik, dusman dogar dogmaz parmagini tetige basip kursun yagdirmiyor saga sola, yani sen gereksiz goruyorsun ama bence oldukca gerekli fakat bu ozelligin takima bir faydasi yok, tactican'in tek guzelligi spawn point alanlarini kapmasi. Killstreak olsun olmasin haklisin, olmasi ekstra puan getiriyor, giden ozelliklerin yerine gelen yenilikler arasinda ekranda beliren pop-up oyunun ruhuyla alakasiz point pop-uplari bana gereksiz geldi, killzone 2 benim icin savas simulasyonu gibi ama cod ise arcade fps, ayni gt5 vs. nfs:hp gibi, kz3'e gelen bu killstreak olayinin ekranda portleyen yazilar olarak belirmesi o kz2'deki havadan tamamen alakasiz, ama bu evvelden yazdiklarim disinda onemsiz bir elestiri bahsetmis oldugun icin cevap yazdim. Mortar Beacon'i sadece eglencelik attim simdiye kadar daha kimseyi olduremedim, bilmiyorum kimin aklina gelmis bu, yani kz3'te gelen yeniliklerin cogu bana yarim yamalak ve yanlis olarak sunulmus gozukuyor, mortar beacon'da bunlardan biri bu yere atacagimiz bir marker olmasindan ziyade telsiz olasaymis keske atacagi yeri tactican secebilseymis, yada aldigin spawn bolgesine gore degisen seyler olsaymis mesela belli bir noktayi aldinmi mortar telsizi cikiyorsa ne bileyim baska bir noktayi alinca baska bir ozellik gelseymis...

    quote:

    Orijinalden alıntı: melkor 23
    Ribbon konusunda ise, daha önce dediğim gibi zor ve yorucuydu. Onu açmak için bunu bu kadar defa yap demek, herkesin uğraşmak istediği türden bir şey değil. He bence de zevkliydi ama herkes aynı düşüncede olmuyor. İnsanlar eğlendikleri şeyde, hedefe daha çabuk ulaşmaya bakıyorlar. Yani her hangi bir ribbonu açacağım diye bir süre oyundan soyutlanıyorsun. Örneğin 8 kere mayın kullan, hadi bakalım şimdi en işlek yere ölmeden git mayını at, birinin ölmesini bekle falan filan. Ayrıca başka sınıfı denemeden unlock ediyor ama xp veren madalya bölümü sayesinde her sınıfı, her silahı deneme şansı yine var. Yani ribbon açacağım diye kırk takla atmak yerine, 100 headshot yapıp atıyorum gümüş madalyayı açmak ve fazladan 1000xp kazanmayı yeğler çoğu oyuncu diye düşünüyorum.


    Yani bunu elestirmemdeki sebep tepede baska bir arkadasta belirtmis leve 21-22 oldum 17 unlock pointim var ne yapacagimi bilmiyorum diyor ben diger siniflari test etmek icin deniyorum ama genelde tactican oynuyorum ve bu arkadaslarin ne dedigini anliyorum, oynadigim sinifin herseyini actiktan sonra acacak birsey kalmiyor ama gene unlock point geliyor ve ben hala ayni sinifi oynamaya devam ediyorum, sonra dusunuyorum ne yapacam bu pointleri diger siniflari hic oynamamisimki, ve oynamak gibi bir istegimde yok misal, bunlar planlama hatasi bence killzone 2 'de kimse seni belli bir ribonu acmaya zorlamiyordu, dilersen ugrasirsin, birseyden soyutlanmanada gerek yok, bugun oyunlarda trophy sistemi var 100 kere ayni seyi istenen trophy'i alana kadar kasan insanlar var, Cod contract sistemi var gayet basarili soyutlanmaktan ziyade sana bir amac veriyor. Killzone 2'den(multiplayer) sonra bu oyun maalasef karakterlerin, silahlarin kaplamalari disinda bir killzone ruhu tasimiyor, takim ruhu yok edilmis, dedigim gibi bende herkes gibi bu oyunun en iyi olmasini istiyorum, fakat bu betalardan sonra o umudum tamamen yokoldu, tam surumu bekleyip gorecegiz ve ben hala yanilmak istiyorum erken elestiri yapmisim demek istiyorum, ancak oyun bu sekliyle gelirse aklimdaki soru bu oyunun ne kadar surelik bir deneyim sunacagi, yeni oyun modlari gelen ara videolar(operations) bunlar bir sure sonra eskiyecek misal bad company2, bunlar kaldirilsin demiyorum ama bu yeniliklerin yaninda giden seyler o kadar cok ki 2-3 ay icinde insanlar umarim COD veya baska bir fps'ye donup KZ3'e sirtlarini donmezler, ben evveldende yazdigim gibi KZ2 serverlari calistigi sure, KZ2'de devam ederiz.

    Fikirlerini paylastigin icin tesekkur ederim kardes.




  • Tekrar selam , oyunun FAN'ıyım diyebilirim kendine fakat şu bir hakikat ; MultiPlayer cidden geliştirilmek zorunda hele ki ranklar kasılmaya başlandıkca daha da çekilmez olur. Örnek verirsek ; Parası olmayan biri 2-3 ay sonra aldı oyunu , single player bitti - multi kasıcak - . Ulan servera bir gircek bakcak ki adamlar tek atıyor görünmüyor yada görünüyor ama kendi adamı kendini öldürüyor filan , sonra beceremeyince oyuna (afedersiniz) bok atacak...

    Bu yüzden multi player düzeltilmek zorunda . İlk 4-5 gün iyiydi fakat sonra tamamen zıvanadan çıktı... Marksman'ı bir bela - Spawn noktaları bir bela.... Sırf korkudan İNFİLTRATOR oynuyorum bunca rankıda onun sayesinde kastım. Hala marks'lara nefret kusuyorum son 3 gündür KİLL DEATH RATİOMU REZİL ETTİLER




  • Hah ekleme yapmak istiyorum; Cross Fire diye bir oyun var biliyorsunuz. Keşke multi - player onun gibi olsa , belli bir para limiti ile eşya alıp satabilseydik , oyunun biraz dışına çıkılmış olurdu fakat - silah satmak - karakter yaratmak - karakteri güçlendirmek (Örn;Tactician tamamlandıkdan sonra belli bir para kasma limiti olup yeni silahların alınması daha iyi olurdu . Yeni gelecek olan kullanıcılarda belli bir karakter kasıp (geçte olsa) para biriktirip karakterlerini güçlendirebilir hatta PSN'den eklenti indirir gibi silah olayıda olsa süper olurdu. Şahsen bir 100 lira da daha sağlam olmak için verirdim KİLLZONE 3 MULTİ PLAYER'a
  • Yahu hadi multinin oynayışını, spawn sistemini, sınıfları baştan aşağı değiştirdiniz. E be arkadaş o güzelim klan sisteminin neresi battı da bu hale soktunuz onu, anlaşılır şey değil.
  • Şu başlığı yeni gördüm. Bu güncellemeler gelmedi sanırım!?

    KZ2'deki gibi olmasa da custom games ve modlar üzerinde daha fazla kontrol ve seçenek imkanı, istediğin seviyedeki oyuncularla oynama imkanını gibi şeylerin geleceği belirtilmiş. Bunların hepsi vardı zaten, madem geri koyacatınız ne diye çıkarttınız?

    http://community.killzone.com/t5/Killzone-3-PS3/Developer-Updates-FAQ-Please-read-before-posting/td-p/727197




  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.