Şimdi Ara

Kış lastiği= Kötü yol tutuş! DİKKAT!!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
4.662
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 07 GP 1.3 dizel triptonik kullanıyorum. 3 gün önce kış lastiklerimi takmıştım. Bu lastiklerin markası Kumho. İlk 2 yıl aslında memnundum ama (bu 3. sezon oluyor), bu sene bi adaptasyon sorunu yaşadım. Ben aslında Michelin almaya gitmiştim ama beni bu lastiklerin aynı fabrikada yapıldıkları v.s. ikna ettiler. Sonuçde Kumho almıştım ama ilk 2 yıl çok memnundum. Hatta bunlarla arabanın son hızı orjinal Bridgestona lara göre 20 km daha fazla idi. Fakat dediğim gibi bu sene manevra kabiliyeti pek hoşuma gitmedi (3 gündür). Bugün sabah 3-4 şeritli yolda ortadaki arbayı geçip sağa dönecekken ,benim sol şeritteki araçlar yeterince hızlanmamıştı, (yani sol şeritteki bir araba ile orta şeritteki bir aracın arasından geçerek sağa dönecektim;kısman makas benzeri bir hareket gibi değerlendirilebilir) benim sağ arka tampona bu geçdiğim servis aracının sol ön tamponu hafifçe değdi. 1996 yılından beri araba kullanıyorum ilk defa böyle bir şey başıma geldi. Çok canım sıkıldı. Hata bendeydi. Daha önce bin kere yaptığım şeyi bugün yapamadım. Bişey olmadı ama (sadece tamponlar çizilmiş) kendim için bunu major hata kabul ediyorum (tabii çok kötü senaryolar da olabilirdi. Spin v.s.) Bunları niye yazdım?
    1.Kış lastiklerinin kötü yol tutuşunu unutmayalım; konusu burası değil ama Kumho lardan acaip soğudum ama bunu bu sene lastikleri takdığımdan beri hissediyorum. İşin ilginç yanı daha önce Lassa kış lastiği, Michelin kış lastiği de kullanmış beğenmemiştim.Bir dahaki sefere şu Nokianları deneyeceğim.
    2.Kaç yıllık şoför olursanız olun, asla ve asla tecrübenize ve daha önce yaptıklarınıza ve yapabildiklerinize güvenmeyin, bu iş her an kusursuz yapılması gereken bir iş.

    Konu tabii ki yoruma açıktır burası forum ama lütfen olay 2 konuda bilgi kirliliği haline gelmesin; 1. Kış lastiği tartışmasına döndürmeyelim;onun ayrı topikleri var. 2. Daha araba kullanmayı bile bilmeyen arkadaşlar atıp tutmaya, şöförlük öğretmeye kalkmasınlar. Benim temel amacım kış lastiklerine geçtiğimiz şu günlerde bu konu yüzünden olabileceklerle ilgili siz değerli forum kardeşlerimi bilgilendirmek, Allah kimseye kaza,bela,hastalık göstermesin.







  • Çok ince bir paylaşım Uyarınız için teşekkür ederim. Her ne kadar Adana'da kar yağmıyorsa da sık sık şehirdışı seyahatler oluyor.

    Bu arada çok geçmiş olsun, Allah (c.c.) beterinden saklasın.

    Her yıl binlerce vatandaşımızı kurban verdiğimiz trafik terörüne kendimizden başlayarak bir son verelim. İnce düşünceniz için tekrar teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adanaliyik

    Çok ince bir paylaşım Uyarınız için teşekkür ederim. Her ne kadar Adana'da kar yağmıyorsa da sık sık şehirdışı seyahatler oluyor.

    Bu arada çok geçmiş olsun, Allah (c.c.) beterinden saklasın.

    Her yıl binlerce vatandaşımızı kurban verdiğimiz trafik terörüne kendimizden başlayarak bir son verelim. İnce düşünceniz için tekrar teşekkürler.
    çok doğrıu bilgiler vermişsin...

    kış lastiği kuru zeminde herzaman saha kötü yoltutusu demek, marka model ne olursa olsun..

    müsadenle kardeş 3. maddeyi de ben eklemek istiyorum.

    3. lütfen "kış lastiğim var, bişi olmaz" mantalitesiyle hareket etmeyiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alikum -- 17 Kasım 2009; 10:26:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Doritoch
    bu iş her an kusursuz yapılması gereken bir iş

    Çok doğruTrafikte herşey anlıktır geçmişte ralli pilotuda olsan arabayı yeni öğrenen acemide olsan dikkat etmezsen kaza yaparsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: Doritoch
    bu iş her an kusursuz yapılması gereken bir iş

    Çok doğruTrafikte herşey anlıktır geçmişte ralli pilotuda olsan arabayı yeni öğrenen acemide olsan dikkat etmezsen kaza yaparsın
    Yol tutuş niye kötü anlamadım.Siz aradan geçmeyi başaramayıp tamponu takmışsınız, araba spin bile atmamış daha ne olsun?Hadi kayıp öndekine çarpsanız tutmadı diyeceğimde siz arkanızdakine çarpmışsınız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Yol tutuş niye kötü anlamadım.Siz aradan geçmeyi başaramayıp tamponu takmışsınız, araba spin bile atmamış daha ne olsun?Hadi kayıp öndekine çarpsanız tutmadı diyeceğimde siz arkanızdakine çarpmışsınız

    Alıntıları Göster
    Kis lastiklerinin kuru zeminde daha kotu yol tutusu ancak ve ancak temas alaninin daha az olmasi ile mumkundur. Formula 1 araclarindaki gibi kabak lastikler kullanmiyoruz ki yazin. Sonuc olarak yaz lastiklerimizin de icinde su aksin diye yagmur kanallari var.

    Kis lastiklerinde kaucuk orani daha yuksektir ve ve havasi da biraz yaza gore azaltilmistir, bu yuzden aslinda yere cok daha iyi oturmali ve surtunme katsayisi daha yuksek olmali diye dusunuyorum. Kis lastikleri asiri hiz icin uygun degildir bu arada!

    Belki de sizin lastigin havasini asiri bastilar, bu olabilir. Ayrica Kumho da alinacak lastik mi dogrusu! Bridgestone Blizzak LM25 alacaksin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: teaman1977

    Kis lastiklerinin kuru zeminde daha kotu yol tutusu ancak ve ancak temas alaninin daha az olmasi ile mumkundur. Formula 1 araclarindaki gibi kabak lastikler kullanmiyoruz ki yazin. Sonuc olarak yaz lastiklerimizin de icinde su aksin diye yagmur kanallari var.

    Kis lastiklerinde kaucuk orani daha yuksektir ve ve havasi da biraz yaza gore azaltilmistir, bu yuzden aslinda yere cok daha iyi oturmali ve surtunme katsayisi daha yuksek olmali diye dusunuyorum. Kis lastikleri asiri hiz icin uygun degildir bu arada!

    Belki de sizin lastigin havasini asiri bastilar, bu olabilir. Ayrica Kumho da alinacak lastik mi dogrusu! Bridgestone Blizzak LM25 alacaksin.

    Alıntıları Göster
    yaz lastiğim conti premium contact 2, kış lastiğim conti ts810 winter contact

    iki lastiğin arasındaki farkları sırasıyla sayayım..

    ses: yazlık lastik çok daha sessiz...
    kuru zemin yol tutuş: yazlık olan açık ara önce
    ıslak zemin yol tutuş: kafa kafaya gibiler ama kışlık olan daha iyi
    kar-buz: yoruma gerek yok bile...




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt

    Bu mesaj silindi.
    kendi boyutlarım için konuşayım kumho alsam 150 lira bridgestone 300 lira. arada illaki bir fark olacak ama fiyat performans oranına göre gayet iyi lastik yapıyorlar bence. bu arada kumhoyla michelin aynı fabrikada yapılıyo denmesi saçma. biri kore biri fransiz markası. nexen için söylenen bu olsaydı biraz anlardım. çünkü 90lı yılların sonuna kadar nexen fabrikası michelin lastiklerini üretmişti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _opeth

    kendi boyutlarım için konuşayım kumho alsam 150 lira bridgestone 300 lira. arada illaki bir fark olacak ama fiyat performans oranına göre gayet iyi lastik yapıyorlar bence. bu arada kumhoyla michelin aynı fabrikada yapılıyo denmesi saçma. biri kore biri fransiz markası. nexen için söylenen bu olsaydı biraz anlardım. çünkü 90lı yılların sonuna kadar nexen fabrikası michelin lastiklerini üretmişti.

    Alıntıları Göster
    Bende Kumho kullanıyorum ve memnunum. Fakat şöylede birşey var. Arac seyri gayet güzel herşey dört dörtlük. Aracı bakıma verdim. Triger seti değiştirttim, kışlık bakımı yapıldı vs.

    Aracın performansı arttığı gibi kontrolüde zorlaştı biraz bana göre. Bana lastiklerden dolayı gibi bir izlenim verdi ama bir yandanda diyorum aracı bakıma vermeden önce böyle birşey yoktu. Belkide siz 1000 defa yaptığınız bir şeyde bu sefer zaafiyete uğradınız. Kaç yıllık olursa olsun usta şöförüm diye birşey yoktur zaten. İnsan kaç yıllık tecrübesi olursa olsun, her gün bu tecrübeye yenisini katar.

    Kendine aşırı güven de zararlı. Sen istediğin kadar iyi şöför ol, peki ya önündeki, arkandaki, karşıdan gelen?

    Lastiklerin dişlerine baktınızmı acaba aşınma durumuna? Yada saklandığı yerden dolayı sertleşme vs gibi birşeyler olabilirmi? Veya yeni taktırdığınız için ilk 3-4 günlük yumuşama süreci olabilirmi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stones

    Bende Kumho kullanıyorum ve memnunum. Fakat şöylede birşey var. Arac seyri gayet güzel herşey dört dörtlük. Aracı bakıma verdim. Triger seti değiştirttim, kışlık bakımı yapıldı vs.

    Aracın performansı arttığı gibi kontrolüde zorlaştı biraz bana göre. Bana lastiklerden dolayı gibi bir izlenim verdi ama bir yandanda diyorum aracı bakıma vermeden önce böyle birşey yoktu. Belkide siz 1000 defa yaptığınız bir şeyde bu sefer zaafiyete uğradınız. Kaç yıllık olursa olsun usta şöförüm diye birşey yoktur zaten. İnsan kaç yıllık tecrübesi olursa olsun, her gün bu tecrübeye yenisini katar.

    Kendine aşırı güven de zararlı. Sen istediğin kadar iyi şöför ol, peki ya önündeki, arkandaki, karşıdan gelen?

    Lastiklerin dişlerine baktınızmı acaba aşınma durumuna? Yada saklandığı yerden dolayı sertleşme vs gibi birşeyler olabilirmi? Veya yeni taktırdığınız için ilk 3-4 günlük yumuşama süreci olabilirmi?

    Alıntıları Göster
    Yazlık lastiklerimiz Michelin ama çok memnun sayılmayız.Kışlıklarda Nokian ve gerçekten süper lastik.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: makul

    Yazlık lastiklerimiz Michelin ama çok memnun sayılmayız.Kışlıklarda Nokian ve gerçekten süper lastik.

    Alıntıları Göster
    Aynı dertten muzdarip olarak sava eskimo lastikle sadece yavaş gidebiliyorum, yoksa mümkün değil lastik oyun oynuyor benimle kayıyor, direksiyon geç tepki veriyor...

    Kış lastiği denen icadın en iyisini almak lazım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RPM_8000

    Aynı dertten muzdarip olarak sava eskimo lastikle sadece yavaş gidebiliyorum, yoksa mümkün değil lastik oyun oynuyor benimle kayıyor, direksiyon geç tepki veriyor...

    Kış lastiği denen icadın en iyisini almak lazım...

    Alıntıları Göster
    bir arkadaşım yazmış bende yazayım

    7 derece altında
    ses: michelin 4 mevsimler bariz daha sessiz..
    kuru hava : kış lastikleri çok daha iyi
    ıslak hava: kış lastikleri çok daha iyi
    buz: kış lastikleri çok daha iyi

    7-20 dereceye kadar
    ses: michelin daha sessiz
    kuru hava: kış lastiklerim daha iyi
    ıslak: kış lastiklerim kesinlikle daha iyi

    20 derece üstü:
    ses: michelin daha sessiz..
    kuru hava: belki michelin çok az daha iyidir... aynı bile olabilir
    Islak: kış lastikleri daha iyi.

    lastikler
    Michelin primacy pilot 4 mevsim
    nexen kış lastikleri...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RPM_8000

    Aynı dertten muzdarip olarak sava eskimo lastikle sadece yavaş gidebiliyorum, yoksa mümkün değil lastik oyun oynuyor benimle kayıyor, direksiyon geç tepki veriyor...

    Kış lastiği denen icadın en iyisini almak lazım...

    Alıntıları Göster
    hangi ilde yaşıyorsunuz oda önemli

    ben istanbuldayım ve kış lastiklerimi bekletiyorum henüz çünkü ortalama sıcaklık henüz 10-12 derece civarında bunun 7 derecenin altına inmesi lazım ki kış lastiklerini takalım

    bu derecenin üstündeyken yaz lastikleri her zaman kış lastiklerinden ıslak yolda bile daha iyi yol tutarlar bu da bir gerçek..

    sıcaklık arttıkça kış lastiğinin tutunması azalır. yaz lastiğide sıcaklık düştükçe tutunmayı kaybeder.

    ben aralık ayında da ya lastiklerimi kullanacağım gibime geliyor zira hala havalar soğumadı.

    marka da önemlidir elbet ama bu hususta dikate alınmalı.

    hayırlı günler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RPM_8000

    Aynı dertten muzdarip olarak sava eskimo lastikle sadece yavaş gidebiliyorum, yoksa mümkün değil lastik oyun oynuyor benimle kayıyor, direksiyon geç tepki veriyor...

    Kış lastiği denen icadın en iyisini almak lazım...

    Alıntıları Göster
    Genelde arac sahipleri 3-4ay takacagi kis lastiklerine cok para vermek istemiyor.. Yazlik lastiklerinde michelin, bridgestone tarzi taninmis markalardan vazgecmezken kislik lastiklerde maddi sebeplerden dolayi taninmis lastikleri tercih etmiyorlar..

    Hic kislik lastik kullanmadim..

    Acaba kislik lastiklerde ucuza kacildigi icin mi bu tur problemler yasaniyor.. (Gerci konuyu acan @Doritoch daha once michelin kullanip begenmedigini de belirtmis, kendisini haric tutuyorum..)

    Benim aklima ister istemez bu geliyor..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: makul

    Yazlık lastiklerimiz Michelin ama çok memnun sayılmayız.Kışlıklarda Nokian ve gerçekten süper lastik.



    michelin energy den nokian kışlıklara geçtiğimden beri daha bir güvenle biniyorum arabaya
    başlıktaki genelleme bence doğru değil, yazında kışında kışlık lastik daha iyi yol tutuyor. (şu ana kadar goodyear ve michelin yazlık, nokian kışlık deneyimim var).
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    hangi ilde yaşıyorsunuz oda önemli

    ben istanbuldayım ve kış lastiklerimi bekletiyorum henüz çünkü ortalama sıcaklık henüz 10-12 derece civarında bunun 7 derecenin altına inmesi lazım ki kış lastiklerini takalım

    bu derecenin üstündeyken yaz lastikleri her zaman kış lastiklerinden ıslak yolda bile daha iyi yol tutarlar bu da bir gerçek..

    sıcaklık arttıkça kış lastiğinin tutunması azalır. yaz lastiğide sıcaklık düştükçe tutunmayı kaybeder.

    ben aralık ayında da ya lastiklerimi kullanacağım gibime geliyor zira hala havalar soğumadı.

    marka da önemlidir elbet ama bu hususta dikate alınmalı.

    hayırlı günler.




    hocam 7 derecenin altında daha iyi ama 8 derecede daha kötü 1 dereceyle bu kadar fark olurmu sizce?
    12 civarı derecelerde kış lastikleri özellikte ıslakta daha iyi olaiblir diye düşünüyorum...
    çünkü özellikle ıslak zemin için bir sürü mikron boyutta girintiler çıkıntılar v.s. oluyor...
    vakumlu denilen lastikler özellikle daha iyi yol tutabilir diye düşünüyorum...
    benimkiler kesinlikle öyle ama ben uç örneğim diyelim belki 12 civarı derecelerde daha memnun olanlar vardır...

    ben taktıralı çok oldu bende istanbuldayım iyikide taktırmışım diyorum....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom


    quote:

    Orijinalden alıntı: Doritoch
    bu iş her an kusursuz yapılması gereken bir iş

    Çok doğruTrafikte herşey anlıktır geçmişte ralli pilotuda olsan arabayı yeni öğrenen acemide olsan dikkat etmezsen kaza yaparsın


    ne kadar dikkatli olursan ol hata sende olmasada başkası gelip senin canını olabiliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    hangi ilde yaşıyorsunuz oda önemli

    ben istanbuldayım ve kış lastiklerimi bekletiyorum henüz çünkü ortalama sıcaklık henüz 10-12 derece civarında bunun 7 derecenin altına inmesi lazım ki kış lastiklerini takalım

    bu derecenin üstündeyken yaz lastikleri her zaman kış lastiklerinden ıslak yolda bile daha iyi yol tutarlar bu da bir gerçek..

    sıcaklık arttıkça kış lastiğinin tutunması azalır. yaz lastiğide sıcaklık düştükçe tutunmayı kaybeder.

    ben aralık ayında da ya lastiklerimi kullanacağım gibime geliyor zira hala havalar soğumadı.

    marka da önemlidir elbet ama bu hususta dikate alınmalı.

    hayırlı günler.




    hocam 7 derecenin altında daha iyi ama 8 derecede daha kötü 1 dereceyle bu kadar fark olurmu sizce?
    12 civarı derecelerde kış lastikleri özellikte ıslakta daha iyi olaiblir diye düşünüyorum...
    çünkü özellikle ıslak zemin için bir sürü mikron boyutta girintiler çıkıntılar v.s. oluyor...
    vakumlu denilen lastikler özellikle daha iyi yol tutabilir diye düşünüyorum...
    benimkiler kesinlikle öyle ama ben uç örneğim diyelim belki 12 civarı derecelerde daha memnun olanlar vardır...

    ben taktıralı çok oldu bende istanbuldayım iyikide taktırmışım diyorum....




    zeminin ıslak olması yaz*kış kastiği açısından benim bildiğim fark etmiyor.

    yaz lastikleride olabildiği kadar çok suyu tahliye etmek üzere imal ediliyorlar zira.

    mühim olan lastik hamurunun ısıya verdiği tepki.

    o yüzden kış lastiklerinde silika kullanılıyor,

    1 derece çok fark yaratmaz elbete ama bugün arabamda 16 dereceyi gördüm eve dönerkende 12 derece idi.

    yani hala ortalamanın çok üstünde sıcaklıklar.

    hayırlı günler.




  • BU OLAYDA LASTİKLERİN SUÇU NE?
    FRENE ASILDIN DA KAYDIN MI?
    YAZLIK LASTİKLERLE ÇOK RAHAT GİRDİĞİN VİRAJDA KIŞ LASTİKLERİYLE YOLDAN MI ÇIKTIN?
    KIŞ LASTİKLERİNİN YOL TUTUŞU NEDEN KÖTÜ? BU OLAYDA NASIL BİR RÖLÜ VAR KIŞ LASTİKLERİNİN?

    ANLATTIĞIN BU OLAY, TAMAMEN "SENİN YAPTIĞIN BİR HATA" SONUCU MEYDANA GELMİŞ...

    quote:

    Orijinalden alıntı: Doritoch

    07 GP 1.3 dizel triptonik kullanıyorum. 3 gün önce kış lastiklerimi takmıştım. Bu lastiklerin markası Kumho. İlk 2 yıl aslında memnundum ama (bu 3. sezon oluyor), bu sene bi adaptasyon sorunu yaşadım. Ben aslında Michelin almaya gitmiştim ama beni bu lastiklerin aynı fabrikada yapıldıkları v.s. ikna ettiler. Sonuçde Kumho almıştım ama ilk 2 yıl çok memnundum. Hatta bunlarla arabanın son hızı orjinal Bridgestona lara göre 20 km daha fazla idi. Fakat dediğim gibi bu sene manevra kabiliyeti pek hoşuma gitmedi (3 gündür). Bugün sabah 3-4 şeritli yolda ortadaki arbayı geçip sağa dönecekken ,benim sol şeritteki araçlar yeterince hızlanmamıştı, (yani sol şeritteki bir araba ile orta şeritteki bir aracın arasından geçerek sağa dönecektim;kısman makas benzeri bir hareket gibi değerlendirilebilir) benim sağ arka tampona bu geçdiğim servis aracının sol ön tamponu hafifçe değdi. 1996 yılından beri araba kullanıyorum ilk defa böyle bir şey başıma geldi. Çok canım sıkıldı. Hata bendeydi. Daha önce bin kere yaptığım şeyi bugün yapamadım. Bişey olmadı ama (sadece tamponlar çizilmiş) kendim için bunu major hata kabul ediyorum (tabii çok kötü senaryolar da olabilirdi. Spin v.s.) Bunları niye yazdım?
    1.Kış lastiklerinin kötü yol tutuşunu unutmayalım; konusu burası değil ama Kumho lardan acaip soğudum ama bunu bu sene lastikleri takdığımdan beri hissediyorum. İşin ilginç yanı daha önce Lassa kış lastiği, Michelin kış lastiği de kullanmış beğenmemiştim.Bir dahaki sefere şu Nokianları deneyeceğim.
    2.Kaç yıllık şoför olursanız olun, asla ve asla tecrübenize ve daha önce yaptıklarınıza ve yapabildiklerinize güvenmeyin, bu iş her an kusursuz yapılması gereken bir iş.

    Konu tabii ki yoruma açıktır burası forum ama lütfen olay 2 konuda bilgi kirliliği haline gelmesin; 1. Kış lastiği tartışmasına döndürmeyelim;onun ayrı topikleri var. 2. Daha araba kullanmayı bile bilmeyen arkadaşlar atıp tutmaya, şöförlük öğretmeye kalkmasınlar. Benim temel amacım kış lastiklerine geçtiğimiz şu günlerde bu konu yüzünden olabileceklerle ilgili siz değerli forum kardeşlerimi bilgilendirmek, Allah kimseye kaza,bela,hastalık göstermesin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    hangi ilde yaşıyorsunuz oda önemli

    ben istanbuldayım ve kış lastiklerimi bekletiyorum henüz çünkü ortalama sıcaklık henüz 10-12 derece civarında bunun 7 derecenin altına inmesi lazım ki kış lastiklerini takalım

    bu derecenin üstündeyken yaz lastikleri her zaman kış lastiklerinden ıslak yolda bile daha iyi yol tutarlar bu da bir gerçek..

    sıcaklık arttıkça kış lastiğinin tutunması azalır. yaz lastiğide sıcaklık düştükçe tutunmayı kaybeder.

    ben aralık ayında da ya lastiklerimi kullanacağım gibime geliyor zira hala havalar soğumadı.

    marka da önemlidir elbet ama bu hususta dikate alınmalı.

    hayırlı günler.




    hocam 7 derecenin altında daha iyi ama 8 derecede daha kötü 1 dereceyle bu kadar fark olurmu sizce?
    12 civarı derecelerde kış lastikleri özellikte ıslakta daha iyi olaiblir diye düşünüyorum...
    çünkü özellikle ıslak zemin için bir sürü mikron boyutta girintiler çıkıntılar v.s. oluyor...
    vakumlu denilen lastikler özellikle daha iyi yol tutabilir diye düşünüyorum...
    benimkiler kesinlikle öyle ama ben uç örneğim diyelim belki 12 civarı derecelerde daha memnun olanlar vardır...

    ben taktıralı çok oldu bende istanbuldayım iyikide taktırmışım diyorum....




    zeminin ıslak olması yaz*kış kastiği açısından benim bildiğim fark etmiyor.

    yaz lastikleride olabildiği kadar çok suyu tahliye etmek üzere imal ediliyorlar zira.

    mühim olan lastik hamurunun ısıya verdiği tepki.

    o yüzden kış lastiklerinde silika kullanılıyor,

    1 derece çok fark yaratmaz elbete ama bugün arabamda 16 dereceyi gördüm eve dönerkende 12 derece idi.

    yani hala ortalamanın çok üstünde sıcaklıklar.

    hayırlı günler.

    Alıntıları Göster
    kuru zeminde yaz lastiği üstün

    buzlu zeminde ve 7 derecenin altında kış lastiği üstün

    buzlu zeminde şehir dışı kış lastiği ile 40-50 km hızı geçmemeli




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.