Şimdi Ara

klima kompresoru kilitlenirse kayış kopar mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
22.078
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar dacia logan 1.5 dci. Araçta klima arızalı kafada yada kompresorde problem varmis sökülüp bakılması gerekiyormuş 300-800 arası tutabilir dediler. Durumum olmadığı için sokturmedim. Klimayı hiç açmadan bu şekilde kullansam kompresör kilitler mi? Kiltlerse v kayışını kopartir mi?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Klima Kompresörü Kilitlenmesi ve Kayış Kopması

    Klima kompresörü, otomobilinizin klima sisteminin önemli bir parçasıdır. Soğutucu akışkanını sıkıştırarak kabine soğuk hava vermesini sağlar. Ancak, klima kompresörü kilitlenebilir ve bu da çeşitli sorunlara yol açabilir.

    Klima kompresörü kitlendiğinde, kayışın kopma riski önemli ölçüde artar. Kayış, kompresörü krank miline bağlar ve kompresörün dönmesini sağlar. Kompresör kilitlendiğinde, kayış aşırı gerilim altında kalır ve sonunda kopabilir.

    Klima Kompresörünün Kitlenmesine Neden Olan Faktörler

    Klima kompresörünün kitlenmesine neden olabilecek birkaç faktör vardır:

    • Yağlama Eksikliği: Kompresörün düzgün çalışması için yeterli yağlanması gerekir. Yağlama eksikliği, sürtünmeyi artırarak kompresörün kitlenmesine neden olabilir.
    • Soğutucu Akışkan Kaçağı: Soğutucu akışkan, kompresörün düzgün çalışması için hayati önem taşır. Bir kaçak, kompresörün aşırı ısınmasına ve kitlenmesine neden olabilir.
    • Mekanik Arızalar: Kompresörün kendisi mekanik arızalara maruz kalabilir. Bu arızalar, sürtünmeyi artırarak ve kompresörün kitlenmesine neden olarak çalışmasını engelleyebilir.

    Klima Kompresörünün Kilitlenmesi Nasıl Anlaşılır?

    Klima kompresörünün kilitlendiğini gösteren birkaç işaret vardır:

    • Klima Çalışmıyor: Klima sisteminiz soğuk hava üretmiyorsa, kompresör kilitlenmiş olabilir.
    • Motor Bölmesinden Gürültü: Kompresör kilitlendiğinde, motor bölmesinden gürültülü veya tiz sesler gelebilir.
    • Kayışın Kopması: Yukarıda belirtildiği gibi, klima kompresörünün kilitlenmesi kayışın kopmasına neden olabilir. Bu, motora zarar verebilir.
    • Klima Kompresörü Sıcaklığı: Kompresör kilitlendiğinde, aşırı ısınabilir ve dokunulduğunda sıcak hissedilebilir.

    Klima Kompresörü Kilitlenmesinin Sonuçları

    Klima kompresörü kilitlenmesi, aşağıdakiler dahil olmak üzere çeşitli sonuçlara yol açabilir:

    • Kayışın Kopması: Kompresörün kilitlenmesi, kayışın kopmasına ve motora zarar vermesine neden olabilir.
    • Motor Hasarı: Kayışın kopması, motora güç iletilmesini kesebilir ve bu da motora zarar verebilir.
    • Klima Sistemi Arızası: Kompresör kilitlenirse, klima sistemi düzgün çalışamaz ve soğuk hava üretemez.

    Klima Kompresörü Tamiri

    Klima kompresörü kilitlenirse, onarılması veya değiştirilmesi gerekir. Onarım, kompresörün yağlanmasının sağlanması, soğutucu akışkan kaçağının giderilmesi veya mekanik arızaların onarılmasını içerebilir. Kompresörün onarılamayacağı durumlarda, değiştirilmesi gerekir.

    Klima kompresörü kilitlenmesi, klima sistemi ve motor için ciddi sorunlara neden olabilir. Bu nedenle, yukarıda belirtilen işaretleri fark ederseniz, aracınızı en kısa sürede bir teknisyene göstermeniz önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • fazla usta sorusu olmuş ama arkadslardan bilen mutlaka olacaktır
  • Kilitler mi bilinmez ama sigortasini sökün bence.. yanlislikla devreye girmesin
  • Eski aracimda yolda basima gelmisti ve kayis koparmisti. Allahtan istanbula cok yakin bir yerde olmustu. Sadece bilyeleri degismis kurtulmustum. 300 lira masraf cikmisti. Kasnakta sorun yokmus eger onunda degismesi gerekseydi 500 lira tutar demisti usta
  • Agorian kullanıcısına yanıt
    Cvplar için teşekkürler..peki sizin araç kayışı kopardiginda klima açık mıydı? Benim korkum çoluk çocuk bebekle yolda kalmak..kompresör, klima kapalıyken devrede mi oluyor?
  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    Zaten ödüm kopuyor yanlislikka düğmeye dokunucam diye..
  • Klima acikti. Fakat soyke bir durum vardi. Klima acik degilken bile kayis komp. gectigi icin bilyalardan ses geliyordu. Sonucta motorla birlikte klima komp. kasnagida donuyor. Klimanin acik olup olmamasi pek fark etmez galiba.

    Coluk cocukta varmis tavsiyem uzun yola cikacaksaniz tamir ettirin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Agorian

    Klima acikti. Fakat soyke bir durum vardi. Klima acik degilken bile kayis komp. gectigi icin bilyalardan ses geliyordu. Sonucta motorla birlikte klima komp. kasnagida donuyor. Klimanin acik olup olmamasi pek fark etmez galiba.

    Coluk cocukta varmis tavsiyem uzun yola cikacaksaniz tamir ettirin.
    Klima kompresörünün başında elektornik kavrama vardır siz devreye sokunca klimayı bu kavrama kasnağı tutar ve kompresör devree girer siz devreye sokmazsanız sadece kasnağı döner kompresör dönmez yani devreye sokmadıkça hiç bir sorun yaşamazsınız.
  • ozgur_gs_91 O kullanıcısına yanıt
    Biraz rahatladım teşekkür ederim. Çok tecrübeli bir şoför değilim eski doğan tipo palio tayfasindanim ben. Bu durum kafamı kurcaliyordu işin içinden çıkamadım buraya yazdım direk ustaya da sorulmuyor bu sefer birşey bilmiyoruz diye korkutup kazık atmaya çalışıyorlar..
  • everydayforus E kullanıcısına yanıt
    Klima kompresöründe ne sorun vardı kompresörde sorun varsa araç rölantide zorlanıyor gibi sesler çıkarır motor boğuluyor gibidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Klima kompresörünün başında elektornik kavrama vardır siz devreye sokunca klimayı bu kavrama kasnağı tutar ve kompresör devree girer siz devreye sokmazsanız sadece kasnağı döner kompresör dönmez yani devreye sokmadıkça hiç bir sorun yaşamazsınız.

    O kasnak havada boşta dönmüyor. neticede kasnağında bilyası var. eğer bilya sıkışırsa kayışı kopartır. klimanın devrede olup olmaması birşey ifade etmez. klima düğmesine basınca kavrama kasnağa yapışıp kompresörün içine giden mili çevirir.

    Kısacası bilyada ve kasnakta sorun yoksa kayış falan kopmaz.

    kompresörün ne gibi arızası varmış ki? Adam akıllı sisteme kaçak sıvısı basıp, sistemde kaçak olduğunu kontrol ettiler mi?
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Aracı 2 ay önce aldım. Klimacıya gittim. İlk önce kompresoru denemek için gaz bastı kompresör sorunsuz çalışınca gazı full bastı. 2 hafta sonra klima açıkken ses koku duman geldi hemen klimayı kapattım. Su an Araç boşta çalışırken klima açık olmadığı müddetçe herhangi bir ses koku vs. yok. Acaba yolda kalır miyim benim korkum bu. Teşekkürler.
  • ozgur_gs_91 O kullanıcısına yanıt
    Rölantide hiçbir farklı ses zorlanma vs hiçbirşey yok. Klimayı açınca garip bir sürtünme sesi , koku ve devamında duman geliyor. Klimaci sokup bakmam lazım dedi . Benim de çok durumum yoktu ve bebegimiz doğacağı için yolda kalma korkum var bu klima kiltlermi böyle açılmadan kullanırsak? Kilitlerde kayışı kopartip yolda kalır miyiz?
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Kaçak vardı tesbit edildi ve klima hortumunu değiştirdik 150 tl. Sonra tekrar kontrol ettiler sorun yoktu. Klima çok iyi sogutuyordu. 2 hafta sonra bu bahsettiğim koku duman ve garip ses olayı oldu. Koku aracın dışına sokağa yayıldı çok kötü böyle debriyaj yanması gibi balata kokusu gibi birşeydi.
  • 300 km dir böyle kullanıyorum.
  • yaptırdığınız yere neden gitmediniz ki
  • Klimayı açmazsan sorun olmaz durumun olunca yaptırırsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elegance883

    Klimayı açmazsan sorun olmaz durumun olunca yaptırırsın
    Hocam V kayışı kopunca araç yolda kalmaz. Yanlış biliyorsam arkadaşlar düzeltir. Göstergede şarj uyarısı verir. Aküden yemeye başlar araç.
  • cesmuru kullanıcısına yanıt
    Uzun yola çıkacağım yakında bebegimiz olacak diye bakımları yaptırdım ama bu klima hesapta yoktu. Beni yolda bırakır mı? Yani bu klima kompresoru zaten sürekli dönüyor mu? Yoksa klimayı açınca mi dönüyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: everydayforus

    Uzun yola çıkacağım yakında bebegimiz olacak diye bakımları yaptırdım ama bu klima hesapta yoktu. Beni yolda bırakır mı? Yani bu klima kompresoru zaten sürekli dönüyor mu? Yoksa klimayı açınca mi dönüyor?
    Geçen gün Renault servisinde klima kompresörü arızalanmış bir master geldi aynı sizin aracınız gibi klimayı devreye soktuğunda kasnak dönmüyor kayış üzerinden kayıyordu ciyaklama yaparak. Bir sıkıntı olmamıştı onda yanlışlıklada bassanız bir sorun olacağını sanmıyorum sesi duymamanız zor zaten.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.