Şimdi Ara

Km düşürmeyi önlemeye kendimce öneri?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
762
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İşin mantıksız tarafı şu avrupada km düşürme boyalı değişen parçalara aldırış edilmediği için bu sistem gerekli görülmeyebilir.

    TEORİ
    Otomobil şirketleri Araçların çekiş yapmayan tekerine basit elektronik bir km sayacı koysa.

    Bu sayaca da sadece kendi servislerinin ulaşabileceği bir yazılımla okunabilen sistem geliştirse.Ve bu sisteme kaç kez girildiği hangi tarihte okunduğu silinmeyecek bir şekilde o sisteme kaydedilse böylece daha önce bu sisteme ulaşılmış mı hangi tarihte kaç km okunmuş bilgileri görülmüş olsa sizce iyi olmazmı?

    Faydaları:
    sadece servis bakabilecek ve her bakmada en az 75-100 tl kazanabilecek masraf neredeyse sıfır

    kullanıcı kesinlikle km den emin olabilecek içi rahat olacak

    ZOR KISMI
    Bu sistem kopyalanması çok zor olmalı şifreli ya da sadece her araca özel konulan atıyorum 64 bit şifreyle erişilmeli böylece sistemi açan kopya yazılım yapılsa bile o şifre olmadan o bilgileri değiştirmek imkansıza yakın olmalı

    EKSİ YÖNLER
    Tr gibi ülkeler için firmaların masrafa girmek istememesi

    yazılımım ve sensörlerin argesinin pahalı olma durumu







  • 👏👏👏
  • Fikir güzel ancak firmalar için ek maliyet oluşturacağından bulaşmamayı tercih ederler. Tüm bunların yerine Sahtekarlık kapsamında sağlam cezalar koyup, adam gibi uygula akıllarından bile geciremezler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mathematician_01

    Fikir güzel ancak firmalar için ek maliyet oluşturacağından bulaşmamayı tercih ederler. Tüm bunların yerine Sahtekarlık kapsamında sağlam cezalar koyup, adam gibi uygula akıllarından bile geciremezler.

    Ya da tüketiciyi aldatmaya yönelik davranış olarak.
  • Yazılımda hayatta silinemez diye bir şey yok. Bu işi yapanlar illegal olarak yapıyor. Adam akıllı bir yazılımcı onuda değiştirir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mathematician_01

    Fikir güzel ancak firmalar için ek maliyet oluşturacağından bulaşmamayı tercih ederler. Tüm bunların yerine Sahtekarlık kapsamında sağlam cezalar koyup, adam gibi uygula akıllarından bile geciremezler.

    bu memlekette ya da dünyada kaç ülke var bunu sağlayabilen bu cezaları adil uygulayan. Ki türkiyeyi düşününce bu sistem yasaları uygulamaktan daha ucuz ve mantıklı :(:(
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayaştakalmazsana

    quote:

    Orijinalden alıntı: mathematician_01

    Fikir güzel ancak firmalar için ek maliyet oluşturacağından bulaşmamayı tercih ederler. Tüm bunların yerine Sahtekarlık kapsamında sağlam cezalar koyup, adam gibi uygula akıllarından bile geciremezler.

    bu memlekette ya da dünyada kaç ülke var bunu sağlayabilen bu cezaları adil uygulayan. Ki türkiyeyi düşününce bu sistem yasaları uygulamaktan daha ucuz ve mantıklı :(:(

    Alıntıları Göster
    Türk girişimciler 3 günde çözer. Şifre mifre onlara sökmez...




  • Bence işin içinde bir yazılım olursa mutlaka buna müdahale eden, değiştiren bir korsan yazılım yapılacaktır. Yada en basiti bu sayaç araç elden çıkarılacağı zaman komple değiştirilir.

    Bunun tek çözümü sizin bahsettiğiniz gibi bu verileri internet üzerinde bir veri bankasına tarih ve kullanıcı bilgisi ile kaydetmek. Bu şekilde izinsiz müdahale olsa bile bir anlam ifade etmeyecek. Tabi bu durum araçların en azından belli aralıklarla internete bağlantı yapmalarını zorunlu kılar.

    Ben aslında bir adım ilerisinin geleceğini düşünüyorum. Her araçta bulunacak olan GPS çipi ile daha fabrika kapısından itibaren araçlar izlenecek. Daha sonra satış esnasında alıcı aracın kaç km olduğunu, nerelerde hangi şehirlerde bulunduğunu internetten görebilecek. Ortalama hangi hızlarda kullanıldığına, en yüksek kaç km hıza çıkıldığına dahi bakabilecek. Hatta aracı çalınırsa nerede olduğunu anlık takip edebilecek.

    Elbette bu durumda özel hayatın gizliliği diye birşey kalmayacak korkarım.

    Ayrıca düşüncenizden ötürü sizi tebrik ediyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayaştakalmazsana

    quote:

    Orijinalden alıntı: mathematician_01

    Fikir güzel ancak firmalar için ek maliyet oluşturacağından bulaşmamayı tercih ederler. Tüm bunların yerine Sahtekarlık kapsamında sağlam cezalar koyup, adam gibi uygula akıllarından bile geciremezler.

    bu memlekette ya da dünyada kaç ülke var bunu sağlayabilen bu cezaları adil uygulayan. Ki türkiyeyi düşününce bu sistem yasaları uygulamaktan daha ucuz ve mantıklı :(:(

    Alıntıları Göster
    aracı almadan önce expertize sokuyoruz. alınmayacak gibiyse sıfır km olsa dahi almıyoruz.

    bir tanıdığımızın 30bin miydi 50bin miydi kilometredeki aracına bindim. tangır tungur dökülüyordu. ne motor ne döşeme kalmış. kendileri sıfır aldılar. benim araca binince bu sıfır mı demişti o zamanlar 100bin km yi geçikti oysaki. not: araçlarımız aynı marka aynı modeldi. benimki bir yıl önce alınmıştı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _mp_ -- 20 Eylül 2014; 13:54:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vigilant

    Bence işin içinde bir yazılım olursa mutlaka buna müdahale eden, değiştiren bir korsan yazılım yapılacaktır. Yada en basiti bu sayaç araç elden çıkarılacağı zaman komple değiştirilir.

    Bunun tek çözümü sizin bahsettiğiniz gibi bu verileri internet üzerinde bir veri bankasına tarih ve kullanıcı bilgisi ile kaydetmek. Bu şekilde izinsiz müdahale olsa bile bir anlam ifade etmeyecek. Tabi bu durum araçların en azından belli aralıklarla internete bağlantı yapmalarını zorunlu kılar.

    Ben aslında bir adım ilerisinin geleceğini düşünüyorum. Her araçta bulunacak olan GPS çipi ile daha fabrika kapısından itibaren araçlar izlenecek. Daha sonra satış esnasında alıcı aracın kaç km olduğunu, nerelerde hangi şehirlerde bulunduğunu internetten görebilecek. Ortalama hangi hızlarda kullanıldığına, en yüksek kaç km hıza çıkıldığına dahi bakabilecek. Hatta aracı çalınırsa nerede olduğunu anlık takip edebilecek.

    Elbette bu durumda özel hayatın gizliliği diye birşey kalmayacak korkarım.

    Ayrıca düşüncenizden ötürü sizi tebrik ediyorum.

    gps mntıklı ama bahsettiğiniz gibi özel hayatın gizliliği bitmiş olur ve bu uluslararsı yasalarla nerdeyse imkansız gibi
    sayaç sistemini sökme işi konusunda sayacın seri numarası şasi numarasıyla eşleştirilebilir böylece sistem okunurken bu sayacın bu araca ait olmadığı bilinebilir

    ikincisi yazılıma dışarıdan müdahale konusunda mantıklı şeyler söylemişsiniz.
    Belli aralıklarla veriler bilgi bankasında tutulabilir. Bu bilgilere erişmek parayla olabilir. Sayaç ve veri bankasnda bilgiler eşleştirilerek neredeyse en doğru sonuca ulaşılabilir

    ama
    buna kimse uğraşmaz özellikle ucuza araç mal etmek için çıldıran firmalar




  • aracın km si belli zaman aralıklarında km sayacındaki rakam servis veri bankasında depolanarak km takibi yapılabilir.

    Arkadaşın dediği gibi sayaç seri numarası ile şasi numarası eşleştirilerek bir değişiklik yapıldığı öğrenilebilir aslında o kadar komplike bir iş değil günümüz teknolojisinde bence en büyük sorun verinin güncellenmesi internet yada gps ihtiyacı ki günümüz teknolojisi ilerledikçe artık bunlar lüks olmaktan ziyade bir süre sonra zorunluluk haline de gelecek.
  • Daha basiti var , trafik polisi her ceza yazarken , her uygulamada km kaydi alsin.

    Senese 3 4 defa polisin cevirmedigi araba yoktur .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    Daha basiti var , trafik polisi her ceza yazarken , her uygulamada km kaydi alsin.

    Senese 3 4 defa polisin cevirmedigi araba yoktur .
    Aracın pahalı bir parçası üstüne her bakımda km kazınsa olay çözülür.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    Daha basiti var , trafik polisi her ceza yazarken , her uygulamada km kaydi alsin.

    Senese 3 4 defa polisin cevirmedigi araba yoktur .

    ehliyetli ehliyetsiz yaklaşık 10 yıl ort. 150bin km araç kullandım şehirler arası ve şehiriçi
    toplam 3 kez çevirmeye grdim. Onlar da rutin alkol kimlik kontrolü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    Daha basiti var , trafik polisi her ceza yazarken , her uygulamada km kaydi alsin.

    Senese 3 4 defa polisin cevirmedigi araba yoktur .
    ulusal araç veri bankası oluşturulur aracın sigorta muayene alım satım kaza tramer adli sicil maliye vb. tüm dataları o merkezde tutulur.

    alım satımda da km bilgisi girilir.

    özel-yetkili servisler, servise aldıkları aracın km bilgisini net üzerinden bu sisteme girerler.

    trafik çevirmesinde km bilgisi alınır.

    muayenede zaten alınıyor.

    sistem belli koşullar çerçevesinde (tarih - km bilgisi giren kurum vs.) sistem abonesine belli bilgileri verir.

    bu şekilde sağlama da yapılmış olur.

    tabi km oynamasının cezai karşılığı olması ile desteklenmesi gerek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DOMIX

    ulusal araç veri bankası oluşturulur aracın sigorta muayene alım satım kaza tramer adli sicil maliye vb. tüm dataları o merkezde tutulur.

    alım satımda da km bilgisi girilir.

    özel-yetkili servisler, servise aldıkları aracın km bilgisini net üzerinden bu sisteme girerler.

    trafik çevirmesinde km bilgisi alınır.

    muayenede zaten alınıyor.

    sistem belli koşullar çerçevesinde (tarih - km bilgisi giren kurum vs.) sistem abonesine belli bilgileri verir.

    bu şekilde sağlama da yapılmış olur.

    tabi km oynamasının cezai karşılığı olması ile desteklenmesi gerek.

    Alıntıları Göster
    Bazı araçların bir kaç yerinde km sayacı var ama onları da bulup değiştiriyorlar. Ayrıca avrupa'da da çok yaygın km düşürme olayı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeArAnGeL

    Bazı araçların bir kaç yerinde km sayacı var ama onları da bulup değiştiriyorlar. Ayrıca avrupa'da da çok yaygın km düşürme olayı.

    Alıntıları Göster
    Bilgisayar, yazılım sistemlerinde kırılamayacak, kopyalanamayacak sistem yok.. Onun da bir yolu bulunur.. Sistemin güvenirliği sadece ne kadar zamanda kırılacağını belirler..

    Banka vs. sistemlerin kırılamamasının sebebi (ki kıranlar oluyor nadir de olsa) anlık olarak güncellenmeleri ve beyaz hacker denilen iyiler tarafından anlık olarak kontrol altında tutulması ve bunun yanısıra database lerini birçok farklı makinada tutup, olası bir tehdit şühesinden o cihaz kapatılıp hemen başka bir cihaza geçilmesinden dolayıdır..

    Kısacası araçlar için şuan için böyle bir sistem imkansız.. İlerde her araç uyduya vs bağlı kalmak zorunda olur vs. öyle anlık olarak kontrol edilebilir ancak..

    Onun dışında bunları yazarken aklıma gelen, (saçma olabilir) araca misalen altın bir plaka tarzı birşey takacaksınız ve araç çalıştığı sürece o plakayı az az nanometre boyutunda aşındıracak ve bu sayede her km kaydedilecek plakaya.. Bu plaka olmadan araç çalışmayacak.. Yerine muadil birşey takılamayacak sadece altın plaka kabul edecek sistem.. Bu sayede o plakayı değiştirmek maliyetli olacağı için (sonuçta altın) milletde o playakı değiştirip para verip km düşürmek yerine aracı 3-5 aşağıya satmak zorunda kalacak? Olmaz mı? Maliyetli ama bence olur..




  • doğuşta staj yaparken 1-2 şüpheli araç gelmişti km oynandığı servis kayıtlarından bariz belliydi. Sıkıntı servis kayıtlarında olmayan bakım ve onarımlarıda kayıt altına alacak bir sistem lazım araçın ECU suna bunla ilgili bir yazılım yapılabilir mi bilemiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayaştakalmazsana


    quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    Daha basiti var , trafik polisi her ceza yazarken , her uygulamada km kaydi alsin.

    Senese 3 4 defa polisin cevirmedigi araba yoktur .

    ehliyetli ehliyetsiz yaklaşık 10 yıl ort. 150bin km araç kullandım şehirler arası ve şehiriçi
    toplam 3 kez çevirmeye grdim. Onlar da rutin alkol kimlik kontrolü

    Demek bende sans yok
  • Vigilant kullanıcısına yanıt
    söylediğiniz güzelmiş ama özel hayat konusu var + bunun maliyeti de olur gibi
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.