Şimdi Ara

KO NEDEN GÜZELDİ, NASIL KÖTÜLEŞTİ VE KO NOSTALJİSİ.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
84
Cevap
0
Favori
2.735
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hepiniz aşağı yukarı bilirsiniz. Bir iskambil kağıdı ile oyun oynarken, kazanmak için hile yapanlardan nefret edilir. Çünkü kuralsız oyun olmaz ve oyunun belli kuralları var. Eline gelen kâğıda razı olacaksın. Elindeki doğru kâğıdı, doğru zamanda kullanıp kazanmaya çalışacaksın. Gizlice elinde sakladığın kâğıdı çekip hile yapmayacak ve hile ile avantaj elde etmeye çalışmayacaksın. Herkesin kâğıt çaldığı, herkesin kare as açtığı bir oyun ve saçmalık düşünebiliyor musunuz? Kim oynar ki öyle bir saçmalığı?

    İşte KO sonradan tam da öyle oldu.

    Yıl yıl, gün gün hatırlamıyorum. Yanlış olabilir ama 2002 ya da 2003 yılı gibi, birkaç arkadaş söylediği için, ilk olarak internet kafede bir karakter açıp Dies serverında oyuna başladım. Sanırım Dies de yeni açılmıştı.
    Başladım ama ne başlayayım. Etraf ana baba günü. Öyle bir kalabalık ki, inanılmaz. Mahşeri bir kalabalık. Çok sayıda yabancı da vardı. Yabancıların daha seviyeli olduğunu ve oyunu güzelleştirdiklerini üzülerek söylemek zorundayım. Bana "en kolayı bu" diye priest açtılar, iyi mi? Halbuki en zor char priest idi. En kolayı warrior idi. Ne yapacağım filan hiç bilmiyorum. İşte bir şeyler söylüyorlar ama hemen tüm özellikleri ve ne yapacağını anlamak kolay değil.
    Parti arıyorum. Girdiğim her partiden kısa süre sonra atıyorlar. Çünkü, tamam, heal yapıp ve buf vermem gerektiğini az çok anladım ama, buf vermek ya da heal yapmak için, partideki kişilerin üzerine tıklamaya çalışıyorum, o kalabalık ve sıkışıklıkta çoğu kez yanlış kişinin üzerine tıklayıp buf ve heal yapmaya çalışıyorum. Meğer sağ tarafta parti üyelerinin ismi olan yere tıklayıp buf ve heal yapılacakmış O zaman daha onu bilmiyorum. Girdiğim her partiden atıyorlar. Kendimde bir eksiklik hissedip üzülüyorum. Heal ve bufu nasıl geliştireceğimi ise hiç bilmiyorum. Hele bir gün parti ararken bir okçuya rastladım. Bana "kaç heal atabiliyorsun?" diye sordu. Ben de, şöyle bir yere göz atıp, altmış mı ne demiştim. "O kadarını ben de basıyorum" deyip çekip gitti.
    Ben çok mızmızlanınca sonra bana warrior açtılar sanırım. Parti yaparken bir arkadaş bana sık sık, "sen yatmayasın diye çabalarken yine ben yattım" diyordu. Yattığımız yer de, golem filan değil, Lycan idi. Bir de az ileride kurtlar vardı, neydi o siyah şey ya, kristal mi neydi, o çok düşüyor ve o değerli diye oraya çok takılıyor ve çok yatıyor idik. İşin en güzel ve eğlenceli tarafı aslında sık sık yatıp üzülmek ve duruma ve exp kaybına bozulmak idi. Tamam, şikayet eden, mızmızlananlar oluyordu ama, efendi insanlar çğok idi ve çğoğu kişi yattığı zaman prieste kızıp küfretmiyor, efendi gibi kalkıp exp kasmaya devem ediyordu.
    Ama tabi ipne kılıklılar da vardı. Bir gün kurt keserken parti başkanı bana, "o kristali bana ver" dedi, çantama baktım, kristal filan göremiyorum "yok bende kristal filan" dedim, beni partiden attı. Az sonra fark ettim ki çantamın köşesinde siyah bir şey var ve üzerinde kristal yazıyor. Kristal için partiden disband yapılan günlerdi.
    Para kasmak için sık sık goblinlere gittiğimiz, goblin slotlarının tıka basa dolu olduğu ve goblinden düşen giysilerin patır patır satıldığı, abis dungeondaki yaratıklardan artı dokuz yüzük düşünce insanların sevinçten çılgına döndüğü, artı dokuz yüzüklerin üç yüz ya da dört yüz milyona satıldığı günler idi. Bir gün abis gem düşürmek için Abis Dungeona gittiğimizde, ki levelimiz düşük idi ve humanlar bizi yatıracak diye korkudan ödümüz patlıyordu, baktım biri bana trade attı ve yirmi tane abis gem koydu. Hem şaşırdım, hem hoşuma gitti. Bir Amerikalı imiş. Mage charı vardı. İlginç bir şey ama içinden gelip bana yirmi abis vermişti ki, abis gem için millet birbirini yiyordu. En fazla da ara sıra chitin çıkıyordu.
    Sonra o Amerikalı beni kalan aldı. Savaşlara götürdü. Her sıkıştığımda beni çekip yanına alıyordu. İyi bir klanları vardı. Humanların kalesine girip oturuyorlar, bana da çatır çatır NP geliyordu.
    O yüzden hep derim ki, KO'de dostluktan, birlikte dostça bir şeyler yapmaktan, birlikte dostça sohbetler ederek exp kasmaktan daha değerli bir şey yoktur.
    Neyse. Sonra devam eder ve oyunun içine koxp ile nasıl sıçtıklarını anlatırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Crealog -- 16 Ekim 2016; 22:25:50 >







  • guzel yazmıssın kardes okudum duygulandım vallaha eskileri hatırladım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: red alert2

    guzel yazmıssın kardes okudum duygulandım vallaha eskileri hatırladım
    Gerçek parayla eşya satan bütün MMOlar ölmeye mahkumdur. Başlarda bir hevesle bir sürü çocuk oynar, ama bir süre sonra maaşının önemli bir kısmını oyuna akıtan büyüklerle kapışamazlar. Bu çocukların bazıları babalarının cüzdanlarından para çalıp oyuna yatırır. Bazısı sıkılır gider. Oyun birkaç yıl dayanırsa, en son sadece para harcayan tayfa, yeni başlayanlar ve hala parasız bir yerlere gelebileceğini zanneden idealist aptallar kalır. Sonra zaten free to play olan bu oyunumuza hile gelir, yapımcılar profesyonel olmadığından pek muhtemelen hileyi kalıcı olarak çözemezler. Hile yüzünden bu sefer para veren insanlar da şikayet etmeye başlar. Adam yüzlerce lira yatırdığı +1241312 bilmemne silahın dupe'landığını görünce azıcık gururu varsa char'ını satar gider. Para veren tayfayı kaybettiği an oyun yapımcıları, gerçek parayla alınabilen itemları ucuzlatır, piyasa 2 yıl önce kimsenin hayal edemeyeceği silahların 10 lira veren bebenin bile elinde görünmesiyle sonlanır. Son vurgunu yapan yapımcı da kapatır gider. Tabii birkaç yılda bir eski nostaljik oyuncuları tekrar yolmak için Steam server'ı gibi vurgunlar yaparlar.

    Knight Online'ın komik olayı son dönemlerinde serverların dolu olması, girmek için de premium gerekmesiydi. Sanırsam en ucuz premium da World of Warcraft'ın aylık ücretinin 4-5 katı kadardı. İnsanlar WoW gibi bir oyun varken, berbat tasarlanmış Knight gibi bir saçmalığa kat kat fazla paralar ödediler. Bizim millete yolacak eleman lazım, başka bir şey değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Straw Hat

    Gerçek parayla eşya satan bütün MMOlar ölmeye mahkumdur. Başlarda bir hevesle bir sürü çocuk oynar, ama bir süre sonra maaşının önemli bir kısmını oyuna akıtan büyüklerle kapışamazlar. Bu çocukların bazıları babalarının cüzdanlarından para çalıp oyuna yatırır. Bazısı sıkılır gider. Oyun birkaç yıl dayanırsa, en son sadece para harcayan tayfa, yeni başlayanlar ve hala parasız bir yerlere gelebileceğini zanneden idealist aptallar kalır. Sonra zaten free to play olan bu oyunumuza hile gelir, yapımcılar profesyonel olmadığından pek muhtemelen hileyi kalıcı olarak çözemezler. Hile yüzünden bu sefer para veren insanlar da şikayet etmeye başlar. Adam yüzlerce lira yatırdığı +1241312 bilmemne silahın dupe'landığını görünce azıcık gururu varsa char'ını satar gider. Para veren tayfayı kaybettiği an oyun yapımcıları, gerçek parayla alınabilen itemları ucuzlatır, piyasa 2 yıl önce kimsenin hayal edemeyeceği silahların 10 lira veren bebenin bile elinde görünmesiyle sonlanır. Son vurgunu yapan yapımcı da kapatır gider. Tabii birkaç yılda bir eski nostaljik oyuncuları tekrar yolmak için Steam server'ı gibi vurgunlar yaparlar.

    Knight Online'ın komik olayı son dönemlerinde serverların dolu olması, girmek için de premium gerekmesiydi. Sanırsam en ucuz premium da World of Warcraft'ın aylık ücretinin 4-5 katı kadardı. İnsanlar WoW gibi bir oyun varken, berbat tasarlanmış Knight gibi bir saçmalığa kat kat fazla paralar ödediler. Bizim millete yolacak eleman lazım, başka bir şey değil.

    Bazı önemli noktaları güzel ifade etmişsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Crealog

    quote:

    Orijinalden alıntı: Straw Hat

    Gerçek parayla eşya satan bütün MMOlar ölmeye mahkumdur. Başlarda bir hevesle bir sürü çocuk oynar, ama bir süre sonra maaşının önemli bir kısmını oyuna akıtan büyüklerle kapışamazlar. Bu çocukların bazıları babalarının cüzdanlarından para çalıp oyuna yatırır. Bazısı sıkılır gider. Oyun birkaç yıl dayanırsa, en son sadece para harcayan tayfa, yeni başlayanlar ve hala parasız bir yerlere gelebileceğini zanneden idealist aptallar kalır. Sonra zaten free to play olan bu oyunumuza hile gelir, yapımcılar profesyonel olmadığından pek muhtemelen hileyi kalıcı olarak çözemezler. Hile yüzünden bu sefer para veren insanlar da şikayet etmeye başlar. Adam yüzlerce lira yatırdığı +1241312 bilmemne silahın dupe'landığını görünce azıcık gururu varsa char'ını satar gider. Para veren tayfayı kaybettiği an oyun yapımcıları, gerçek parayla alınabilen itemları ucuzlatır, piyasa 2 yıl önce kimsenin hayal edemeyeceği silahların 10 lira veren bebenin bile elinde görünmesiyle sonlanır. Son vurgunu yapan yapımcı da kapatır gider. Tabii birkaç yılda bir eski nostaljik oyuncuları tekrar yolmak için Steam server'ı gibi vurgunlar yaparlar.

    Knight Online'ın komik olayı son dönemlerinde serverların dolu olması, girmek için de premium gerekmesiydi. Sanırsam en ucuz premium da World of Warcraft'ın aylık ücretinin 4-5 katı kadardı. İnsanlar WoW gibi bir oyun varken, berbat tasarlanmış Knight gibi bir saçmalığa kat kat fazla paralar ödediler. Bizim millete yolacak eleman lazım, başka bir şey değil.

    Bazı önemli noktaları güzel ifade etmişsiniz.

    Alıntıları Göster
    Benim oyunu ilk oynadığım zaman bile yaşım küçük değildi. Önce bunu söylemiş olayım.
    Ama bir arkadaş söz ettiği için ve birkaç defa WOW da oynadığım için karşılaştırmalı bir şeyler yazayım önce.

    WOW tabii ki çoğu yönden KO'dan kat kat kaliteli bir oyundu. Çok çok daha büyük bir emeğin ve ince çalışmanın ürünü idi. Ama önce KO ile başlamıştım. WOW'a epey sonra girmiştim.

    WOW'da en nefret ettiğim şeyin düzeltilmesinde ciddi bir payım olduğunu sanıyorum. O konuda çok ama çok fazla mesaj attım ve kızdım ve epey yıldır aynı olan şey, benim o mesajlarımdan sonraki sürümde düzeltildi. Düzeltilen şey de, hani neresi idi, birlikte parti yaparak bir yere giriyor ve item kasıyorduk ve özellikle orada ölünce yolu bulup partiye dönmek çok ama çok zor oluyordu. Kaç defa İngilizce mesaj atıp dedim ki, "oyun eğlence için oynanan bir şey. Siz öldükten sonra yolu bulmayı işkence haline getirmişsiniz." O kadar kızmıştım ki o zaman bırakmıştım. Çünkü ölüyorum, parti bir kişi eksik kalıyor, yolu bulmakta zorluk çekince çekip gidiyorlar haklı olarak. Yani resmen işkence idi o olay ve yaklaşık otuz ya da kırk civarı mesaj atmışımdır. WOW'un öyle bir saçmalığı vardı. Bir de WOW'da hoşlanmadığım şey, karakterler fazla abartılı derecede çocukların ilgisini çekecek kadar çocukça ve karikatür gibi yapılmıştı.Ben biraz daha ciddi görüntüler beklerdim. Motorsiklet olayı filan da o oyun için bana saçma gözüküyordu. Ama bunlara rağmen tartışmasız şekilde WOW KO'dan çok çok daha kaliteli idi. Bir defa, kendi başınıza level atlama olanağı ve bir hayli ilginç ve zevkli görevler vardı. Harita büyük ve görseller çok harika idi.
    KO'ya kosp girince çok rahatsız olmuştum ve ilgimi kaybetmiştim, sadece arada bir çok sıkılınca girip biraz dolanıyordum, ama KO'dan beni tamamen soğutan şey ise, en sonunda "kanat" gibi, tam anlamı ile çocuklara yönelik şeyler koymaya başlamaları oldu. Belli ki artık ticari hedefleri çocuklar idi. Yoksa aklı başında büyük bir insanın şu kanat filan takmak gibi bir aptallıktan hoşlanacağını sanmıyorum. Kospu önleyemediler mi, yoksa bilerek mi önlemediler, tam bilmiyorum. Ama bana öyle geliyor ki, kosp kullanarak oynayanları kaybetmek istemediler. Ki, bir süre sonra onlar çoğunluk idi zaten. Çok nadiren göstermelik birkaç ban dışında hiçbir ciddi önlem yoktu. Yani bence çok iğrenç bir ticari anlayış nedeniyle kospa göz yumdular.
    Fakat oyun git gide öyle beterleşti ki, oyun içinde en değerli şeylerin düştüğü slotları sırf ticari amaçla uğraşan kişiler esmen gasp etti. Adamlar basbayağı profesyonel amaçlarla, yani meslek niyetine oyunla uğraşıyorlar, iyi kasıyorlar ve kurdukları klanlarla en değerli şeylerin düştüğü slotlarda kimseye göz açtırmıyorlardı. Kosp olayı başladıktan sonra zaten oyunda yabancı mabancı kalmadı. Çünkü resmen boku çıktı, oyun başka bir şeye dönüştü. Ben oyunda on tane char birden kasan adamlar gördüm. Sırf kasıp satmak için. E, öyle oyunun ne zevki olacak?
    Benim açımdan oyunun asıl zevki PK filan değil, güzel sohbetler edebildiğim kişilerle exp kasıp başka şeyler yapmak idi. Kosp o olayı tamamen yok etti. Emek vererek, yorularak level atlama olayı ortadan kalınca, kospla kasıp parayı basıp ortada "kabadayı" gibi gezinen sefil tipler kaldı. O tiplerle de ne konuşacak, ne yapacaksın?
    Neyse, sonra devam ederiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Crealog -- 16 Ekim 2016; 23:03:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Crealog

    Benim oyunu ilk oynadığım zaman bile yaşım küçük değildi. Önce bunu söylemiş olayım.
    Ama bir arkadaş söz ettiği için ve birkaç defa WOW da oynadığım için karşılaştırmalı bir şeyler yazayım önce.

    WOW tabii ki çoğu yönden KO'dan kat kat kaliteli bir oyundu. Çok çok daha büyük bir emeğin ve ince çalışmanın ürünü idi. Ama önce KO ile başlamıştım. WOW'a epey sonra girmiştim.

    WOW'da en nefret ettiğim şeyin düzeltilmesinde ciddi bir payım olduğunu sanıyorum. O konuda çok ama çok fazla mesaj attım ve kızdım ve epey yıldır aynı olan şey, benim o mesajlarımdan sonraki sürümde düzeltildi. Düzeltilen şey de, hani neresi idi, birlikte parti yaparak bir yere giriyor ve item kasıyorduk ve özellikle orada ölünce yolu bulup partiye dönmek çok ama çok zor oluyordu. Kaç defa İngilizce mesaj atıp dedim ki, "oyun eğlence için oynanan bir şey. Siz öldükten sonra yolu bulmayı işkence haline getirmişsiniz." O kadar kızmıştım ki o zaman bırakmıştım. Çünkü ölüyorum, parti bir kişi eksik kalıyor, yolu bulmakta zorluk çekince çekip gidiyorlar haklı olarak. Yani resmen işkence idi o olay ve yaklaşık otuz ya da kırk civarı mesaj atmışımdır. WOW'un öyle bir saçmalığı vardı. Bir de WOW'da hoşlanmadığım şey, karakterler fazla abartılı derecede çocukların ilgisini çekecek kadar çocukça ve karikatür gibi yapılmıştı.Ben biraz daha ciddi görüntüler beklerdim. Motorsiklet olayı filan da o oyun için bana saçma gözüküyordu. Ama bunlara rağmen tartışmasız şekilde WOW KO'dan çok çok daha kaliteli idi. Bir defa, kendi başınıza level atlama olanağı ve bir hayli ilginç ve zevkli görevler vardı. Harita büyük ve görseller çok harika idi.
    KO'ya kosp girince çok rahatsız olmuştum ve ilgimi kaybetmiştim, sadece arada bir çok sıkılınca girip biraz dolanıyordum, ama KO'dan beni tamamen soğutan şey ise, en sonunda "kanat" gibi, tam anlamı ile çocuklara yönelik şeyler koymaya başlamaları oldu. Belli ki artık ticari hedefleri çocuklar idi. Yoksa aklı başında büyük bir insanın şu kanat filan takmak gibi bir aptallıktan hoşlanacağını sanmıyorum. Kospu önleyemediler mi, yoksa bilerek mi önlemediler, tam bilmiyorum. Ama bana öyle geliyor ki, kosp kullanarak oynayanları kaybetmek istemediler. Ki, bir süre sonra onlar çoğunluk idi zaten. Çok nadiren göstermelik birkaç ban dışında hiçbir ciddi önlem yoktu. Yani bence çok iğrenç bir ticari anlayış nedeniyle kospa göz yumdular.
    Fakat oyun git gide öyle beterleşti ki, oyun içinde en değerli şeylerin düştüğü slotları sırf ticari amaçla uğraşan kişiler esmen gasp etti. Adamlar basbayağı profesyonel amaçlarla, yani meslek niyetine oyunla uğraşıyorlar, iyi kasıyorlar ve kurdukları klanlarla en değerli şeylerin düştüğü slotlarda kimseye göz açtırmıyorlardı. Kosp olayı başladıktan sonra zaten oyunda yabancı mabancı kalmadı. Çünkü resmen boku çıktı, oyun başka bir şeye dönüştü. Ben oyunda on tane char birden kasan adamlar gördüm. Sırf kasıp satmak için. E, öyle oyunun ne zevki olacak?
    Benim açımdan oyunun asıl zevki PK filan değil, güzel sohbetler edebildiğim kişilerle exp kasıp başka şeyler yapmak idi. Kosp o olayı tamamen yok etti. Emek vererek, yorularak level atlama olayı ortadan kalınca, kospla kasıp parayı basıp ortada "kabadayı" gibi gezinen sefil tipler kaldı. O tiplerle de ne konuşacak, ne yapacaksın?
    Neyse, sonra devam ederiz.
    KO'da yoksul insanları ya da oyuna para vermeyenleri zengin insanlara ya da yoksul olduğu halde oyuna çılgınca para harcayanlara meze yapıyorlardı. Girişlerine sırf bunun için izin veriyorlardı. Çünkü ciddi para ödeyenler istedikleri her şeyi elde ediyorlar ve birbirine denk oluyordu. Sonra bunlar eğlensin diye önlerine atacakları zavallılar lazımdı. Girişse ücretsiz izin verilmesinin en önemli sebebi bu idi. Şahsen ben neredeyse hiç CZ'ye gitmedim. Kimseye meze olmadım. En başından beri de öyle idi maalesef.
    Oyunda kospa bilerek izin verdiler. Bunu bir kez daha söyleyeyim. Çünkü "zamanım yok, hem de ben kendimi yoramam" triplerine giren budala paralı herifler, premium alıyorlardı, kospu çalıştırıp gidiyorlardı. Evet, bizzat konuştuklarımdan biliyorum, kospçuların birçoğu premium filan alan insanlardı. Bunu KO'yu işletenler de biliyorlar ve göz yumuyorlardı. Çünkü banlasalar ya da engelleseler bir sürü ticari gelirden olacak, ayrıca WOW!a kaptıracaklardı.

    WOW'un ve KO'nun ne olduğunu bilen ve para veren aklı başında bir tek kişinin KO oynayacağını sanmam. Tekrr söyleyeyim, WOW KO'dan karşılaştırma yapılamayacak kadar kat kat üstün bir oyundur. Haritalarının büyüklükleri bile başlı başına fark yaratır. Yer altı madenleri filan.. KO'da öyle bir şeye rastlamak mümkün mü? En son saçma sapan bir madencilik koymuşlardı. Biliyorum, çünkü sıkıldığımda ara sıra girip dolanıyordum.
    KO'yu yapanların en büyük aptallıklarından biri de, "geliştirme yapalım" derken, bazı slotların tamamen boşalmasına ve anlamsız yere orada öyle durmalarına sebep olmaları idi. Bunların başında goblin düşürülen Kobalt slotları ve Abis Dungeon gelir. Ama diyorum ya, WOW'daki harika harita ve harika görevler ile karşılaştırılamaz bile.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Crealog

    KO'da yoksul insanları ya da oyuna para vermeyenleri zengin insanlara ya da yoksul olduğu halde oyuna çılgınca para harcayanlara meze yapıyorlardı. Girişlerine sırf bunun için izin veriyorlardı. Çünkü ciddi para ödeyenler istedikleri her şeyi elde ediyorlar ve birbirine denk oluyordu. Sonra bunlar eğlensin diye önlerine atacakları zavallılar lazımdı. Girişse ücretsiz izin verilmesinin en önemli sebebi bu idi. Şahsen ben neredeyse hiç CZ'ye gitmedim. Kimseye meze olmadım. En başından beri de öyle idi maalesef.
    Oyunda kospa bilerek izin verdiler. Bunu bir kez daha söyleyeyim. Çünkü "zamanım yok, hem de ben kendimi yoramam" triplerine giren budala paralı herifler, premium alıyorlardı, kospu çalıştırıp gidiyorlardı. Evet, bizzat konuştuklarımdan biliyorum, kospçuların birçoğu premium filan alan insanlardı. Bunu KO'yu işletenler de biliyorlar ve göz yumuyorlardı. Çünkü banlasalar ya da engelleseler bir sürü ticari gelirden olacak, ayrıca WOW!a kaptıracaklardı.

    WOW'un ve KO'nun ne olduğunu bilen ve para veren aklı başında bir tek kişinin KO oynayacağını sanmam. Tekrr söyleyeyim, WOW KO'dan karşılaştırma yapılamayacak kadar kat kat üstün bir oyundur. Haritalarının büyüklükleri bile başlı başına fark yaratır. Yer altı madenleri filan.. KO'da öyle bir şeye rastlamak mümkün mü? En son saçma sapan bir madencilik koymuşlardı. Biliyorum, çünkü sıkıldığımda ara sıra girip dolanıyordum.
    KO'yu yapanların en büyük aptallıklarından biri de, "geliştirme yapalım" derken, bazı slotların tamamen boşalmasına ve anlamsız yere orada öyle durmalarına sebep olmaları idi. Bunların başında goblin düşürülen Kobalt slotları ve Abis Dungeon gelir. Ama diyorum ya, WOW'daki harika harita ve harika görevler ile karşılaştırılamaz bile.

    Alıntıları Göster
    Bu koxp olayı ortaya çıktıktan bir süre sonra yapmayan topluluk azınlıkta kaldığından kimse kalmasını istemiyordu, kaldırmadılar demiştiniz. Bunun daha güncel bir örneği var ki Elder Scrolls Online.

    Zamanında hastalık derecesinde Elder Scrolls serisi hayranı olan ben Online çıkınca çok şeyler beklemiştim. Animation cancelling denen saçmalık yüzünden hayal kırıklığına uğradım. ESO, cooldown denen bir şey olmadığından enerji kaynaklarınız bitene kadar sürekli skill spamleyebilme özelliğine sahip bir oyun olarak çıktı. Dolayısıyla zaten var olan haliyle hızlı mekaniklere sahipti. Sonra oyunda yetenek animasyonlarını iptal etmeyi buldular. Buna göre bir yeteneği kullanırken ardından hemen başka bir şey yaparsanız (düz vuruş yapma vb.) o yeteneğin animasyonu tamamlanmıyor, ama sanki tamamlanmış gibi full damage vuruyordu.

    Bu saçmalık ilk çıktığında forumlarda şikayetler ardı ardına gelmeye başladı. Ancak oyunun yapımcısı Zenimax aylarca hiçbir hamlede bulunmayınca insanlar bunu bir oyun mekaniğiymiş gibi benimsediler ve herkes kullanmaya başladı. Zenimax hemen durumdan istifade etti. "Beklediğimiz bir şey değildi ama bir oyun hatası da değil, güzel bir özellik kaldırmıyoruz" dediler. Şu an ESO'nun hangi bir forumunda bu olayın saçmalığından söz etsen oyuncu topluluğu seni linç eder. Şu an oyunda bütün yeteneği animasyon iptalinden oluşan ve bu özellik olmasa bir bok yapamayacak insanlar var. Neden?

    Eskiden pvp'de rakibin yetenekleri counterlanabiliyordu. Bilgi sahibi birisi karşısındakinin animasyonunu görüp tahmini tepki verebiliyordu. Şu an olay tamamen ping savaşına döndü. 30-40 gibi ping farklarıyla pvp'de göremediğin bir skillin hasarını yiyebiliyorsun. Karakterler özürlü gibi savaşıyorlar, kılıcı kaldırıp indirme diye bir olay yok, kaldırıp animasyonu kesiyorsun, kolu yukarı aşağı titriyor. Dungeonlarda kalkan kaldırma animasyonunu bile kesebiliyorsun, aynı handa hem hasar verirken hem de boss'un sana vurma durumunda kalkanın kalkıkmış gibi oluyor. Animation canceling bilmeyen biri pvp'de üst sıralara oynayamaz artık.

    Zenimax'ın yapması gereken global cooldown gibi bir şey getirmek veya skill animasyonlarını hızlandırmaktı. En azından görsel olarak mantıklı gözükürdü. Şu an benim gözümde bir gram güvenleri kalmadı. ESO'da koxp çıksa ve Zenimax bunu birkaç ay çözemese, aylar sonra da insanlar "koxp çok güzel bir özellik, oyunculara yararlı" dese, Zenimax koxp'u serbest bırakır. Ciddiyim bırakır. Bir online oyun, oyuncularının görüşlerini önemsemelidir, ama bazı konularda katı çizgileri olmalıdır. Yapımcının otoritesi kalmazsa o oyun biter. ESO mesela asla online oyun tahtına oynayamaz artık.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Ogame Nedir ve Nasıl Oynanır?
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Straw Hat

    Gerçek parayla eşya satan bütün MMOlar ölmeye mahkumdur. Başlarda bir hevesle bir sürü çocuk oynar, ama bir süre sonra maaşının önemli bir kısmını oyuna akıtan büyüklerle kapışamazlar. Bu çocukların bazıları babalarının cüzdanlarından para çalıp oyuna yatırır. Bazısı sıkılır gider. Oyun birkaç yıl dayanırsa, en son sadece para harcayan tayfa, yeni başlayanlar ve hala parasız bir yerlere gelebileceğini zanneden idealist aptallar kalır. Sonra zaten free to play olan bu oyunumuza hile gelir, yapımcılar profesyonel olmadığından pek muhtemelen hileyi kalıcı olarak çözemezler. Hile yüzünden bu sefer para veren insanlar da şikayet etmeye başlar. Adam yüzlerce lira yatırdığı +1241312 bilmemne silahın dupe'landığını görünce azıcık gururu varsa char'ını satar gider. Para veren tayfayı kaybettiği an oyun yapımcıları, gerçek parayla alınabilen itemları ucuzlatır, piyasa 2 yıl önce kimsenin hayal edemeyeceği silahların 10 lira veren bebenin bile elinde görünmesiyle sonlanır. Son vurgunu yapan yapımcı da kapatır gider. Tabii birkaç yılda bir eski nostaljik oyuncuları tekrar yolmak için Steam server'ı gibi vurgunlar yaparlar.

    Knight Online'ın komik olayı son dönemlerinde serverların dolu olması, girmek için de premium gerekmesiydi. Sanırsam en ucuz premium da World of Warcraft'ın aylık ücretinin 4-5 katı kadardı. İnsanlar WoW gibi bir oyun varken, berbat tasarlanmış Knight gibi bir saçmalığa kat kat fazla paralar ödediler. Bizim millete yolacak eleman lazım, başka bir şey değil.

    Konudaki ilk mesajı okuyunca gülümsedim, konu sahibi çok dolmuş. Sizde doğru noktalara değinmişsiniz.

    Ara ara knight online forumuna girmek beni eğlendiriyor, yazıyor ve bir nevi "hayal kırıklığını" paylaşarak zamanında vakit ve nakit harcadığım oyunların durumu hakkında konuşmak iyi geliyor. Zira çok eminim pekçok türk gencinin ki şu an pekçoğu evli barklı adam geleceğini değiştirmiş oyunlar bu knightonline silkroad hatta metin2.

    F2P mmorpg denilen olay zaten durup düşününce " ulan oyun ücretsizde nasıl para kazanacak bu oyunu yapan, bunun serverı var, çalıştırman gereken insanı var" diye pekçok kişi sormuştur. Genelde türün mekaniğinde oyun içi alışverişle yapımcı ve yayımcı para kazanmaya çalışır. Bu bazı oyunlarda sadece kozmetik ürünler veya gelişimi hızlandıran ürünlerdir. Bazı oyunlardaise hakikatten parayı verip oyuniçi elde edilebilecek en iyi itemden daha iyisini elde edbiliyor yada oyuniçi normal bir oyuncunun aylarca uğraşarak yapabileceğini 1 tık 1 banka transferi ile sağlayabiliyorsun.

    Örneğin eski knightonline premium sistemi. Şu gold silver bronze çağı. Bu dönemde açıkcası oyunu işleten firmanın sattığı ürünler size pvp bazında pek bir üstünlük sağlamıyordu. Ve bu haliyle k2 networkun iyi para kazandığı fikrindeyim zira çok ama çok fazla oyuncu vardı. sonra malum koxp, czkombo türevleri çıktı. hele ölümsüzlük, pot gitmemesi, seri cs gibi karanlık bir çağ yaşadı bu oyun. Çok iyi hatırlıyorum koxpsuz paramun brahmanda partiye giremiyordunuz. Bir avuç kalan yabancı oyuncu ise bu çağı görünce elini eteğini çekti bu oyundan.

    Bu oyun öyle bir hale geldiki, internet cafecisi para kazanıyordu, esn kod işi yapan para kazanıyordu, gb kasıp satan cafeci veya farmer para kazanıyordu, şansa bala değerli birşey basan yada düşüren genç çocuk para kazanıyordu. ronark serverında partiden biri drop çalmıştı, iron neck o zamanki piyasası 400 450 tl idi sanırım sene 2007. Yani çok ciddi paralar dönmeye başladı bu oyunda. Çıplak 80 level warrior 1200 tl, rogue 1000 npsi varsa 1100 tl idi. sene 2007. 9 sene öncesi.

    Bu oyun ve silkroad gibi oldukça fazla potansiyeli olan (bana silkroad hikaye ve kurulduğu mantık olarak mmo dünyasındaki en yüksek potansiyele sahip oyun olarak gelirdi ki hala geliyor) oyunların bu hale düşmesinin ana sebebi bu oyunu işleten insanların vizyonsuz ve aç insanlar olmasıdır.

    Adam o yıllarda bu oyunu yapmış veya oyunu yayımlıyor ama adam 5 sene sonrasını değil o ay o yıl cebine girecek parayı düşünüyor. Marka değeri gram umrunda değil, çünkü birşeyi farketmiş. Ne yaparsam yapayım belli başlı ülkelerden bana para geliyor. Bknz Türkiye, silkroad içinde araplar. Neverwinter diye bir oyun var mesela bu oyun içinde avrupalılar öyle karakterler varki binlerce dolar yatırıldığına adım gibi eminim. Binlerce doların karşılığı ise tabiki daha parlak bir item, ve herkesi öldüren bir karakter.

    Tüm bu karanık dönemde ne oldu ? Türklerde koxp işine girmeye başladı, gb işi yapan büyük internet cafeler türkiyede cafecilğin zayıflaması adsl devrinin başlamasıyla birlikte artık işi cafeden çıkartıp siteye dökmeye başladılar. Ticaret siteleri kuruldu, oyun kodu, gb satışı çok sonradan gb alışı, ihtiyaca yönelik item-karakter alışverişinde aracılık. Koxp yapanlarda çok iyi paralar kazandı küçümsemeyin. Şu an 2 haftalık bir koxp ortalama 20 tl, elit botlar ise daha pahalı ve kolay ulaşamıyorsunuz. Emin olun özellikle server açılışlarında binlerce satış yapıyorlar, günlük dönen paranın binlerce tl ile ifade edildiği bir iş bu bot işi.

    Tüm bunları neden yazdım ? Bu oyundan herkes para kazanmaya başladı, yayın yapan firma k2 "ulan herkes para kazanıyor ben neden daha fazla kazanmayayım" diye düşündü. Premium fiyatı arttırmak filan olacak iş değildi, işin temeline indiler ve sipariş üzerine item satılmaya başlandı. Açık şekilde k2 network den veya çalışanlarından edit item satışı yapıldı, hatta belli bir dönemde okadar işin cılkı çıktıki +10 set alırsanız indirim filan oluyordu ve bu işi organize eden birkaç kişi vardı iletişimi sağlayan.

    Tüm bunlardan sonra oyun el değiştirdi falaaan filaaan. Oyunun eu-usa-tr hakkını alan 2 şirket oldu şu ana kadar, k2-ntt. ikisininde ortak özelliği vizyonsuz olmaları. Biraz geleceği görebilseler ve doğru hamleleri yapsalar daha fazla kazanacak ve potansiyeli kaybetmeyeceklerdi.

    Benim özellikle knight online için anlam veremediğim bir olay var, oyunu geliştiren noah system mgamein alt şirketi yani mgame e bağlı. mgame dediğimiz firmada kendi ülkesinde bu oyun işinde "eh işte buda mgame" denilen bir firma sanırım. Ve knightonline oyununu iplemiyor adamlar. Yeni oyunlarla uğraşıyorlar, yeni oyunlarıyla ilgileniyor ve onları gözönüne getirmek istiyorlar yani ko yu silmiş gibiler ama gelen parayıda cebe atıyorlar. Yani oyunu geliştirme iyileştirme, çağa uydurma gibi bir amaçları zaten yok. Adamların kafa "bir su kaynağı bulduk kuruyana kadar, gittiği yere kadar içeriz" kafası.

    Ama konu sahibinin bahsettiği yıllardır hala ayakta olan wow nasıl ? Tam anlamıyla blizzard etkisi. Şirket, yönetici, vizyon, kafa etkisi. Koreli kafasıyla u.s.a kafası farkı.

    Steam gibi bir fırsatıda aptalca yönetim, güvenliksizlik sebebiyle teptiler. öyleki maradon luferde tren partiler turluyordu hatta sro daki gibi clientless vardı oyunda, otomatik karakter açan görevleri belli levele kadar alıp veren yapan sonundada herşeyini bir kasa charına satmaya kodlanmış robotlar.

    Ulan ne boş yazdım, neyse stres attım. Ntt nin türk ortağını taktir etmek lazım ama iyi girişim yaptı adamlar, yolunacak kazı suya sokup sokup yoluyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Xreleave -- 17 Ekim 2016; 5:00:21 >




  • Crealog C kullanıcısına yanıt
    aynen hocam o kanat tarzı şeyler beni de resmen tiksindirdi yav

    dediğiniz gibi koxpa kesinnlikle göz yumduklarını dusunuyorum cunku bir sure sonra oyunun cok buyuk bir kısmını illegaller olusturdu.tamamen farm mevzusuna dondu iş.

    illegale bu kadar göz yummayıp legal kitleyi kaybetmemeleri lazımdı.

    ve dediğiniz gibi o emekle muhabbetle geçen zamanlar gercekten efsaneydi hocam.vay anasını ya ne günlerdi.
  • Xreleave kullanıcısına yanıt
    hocam kesşiinlikle katılıyorum dediğiniz gibi sirketler bu ay ne kadar doldururum cebimi mantıgındalar
    blizzard gibi ileriye oynayan bir firmanın farkını goruyoruz.

    ko nun resmen kurtarıcısı olabilirdi steam ama oyle bir batırdılar ki bence hani eskiden oynayıp sko geldi bir deniyelim diyen adamlar gelip geri gittiler ve bir daha geliceklerini sanmıyorum. adam pathosda multi ile 12 tane char acmıs 12 sinde de tanesi 3.5 4 m den artı yedi citin satıyor
  • Suan oyunu oynuyormusunuz? Her ay eski ko muhabbetleri acmasaniz olursunuz yil 2016 oldu hala yok 2004 de boyleydi 2006 da soyle oldu diye konusuyorsunuz gecti bitti o yillar memleket meselesi degil bu ya oyun lan oyun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH | equ*

    Suan oyunu oynuyormusunuz? Her ay eski ko muhabbetleri acmasaniz olursunuz yil 2016 oldu hala yok 2004 de boyleydi 2006 da soyle oldu diye konusuyorsunuz gecti bitti o yillar memleket meselesi degil bu ya oyun lan oyun
    Süper görmüş ve anlatmışsınız bazı şeyleri.
    Gerçi benim daha yazacak çok şeyim var ve fırsat buldukça yazacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH | equ*

    Suan oyunu oynuyormusunuz? Her ay eski ko muhabbetleri acmasaniz olursunuz yil 2016 oldu hala yok 2004 de boyleydi 2006 da soyle oldu diye konusuyorsunuz gecti bitti o yillar memleket meselesi degil bu ya oyun lan oyun

    Okuma. Mecbur musun okumaya. Tam bir arıza tip ya.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: red alert2

    aynen hocam o kanat tarzı şeyler beni de resmen tiksindirdi yav

    dediğiniz gibi koxpa kesinnlikle göz yumduklarını dusunuyorum cunku bir sure sonra oyunun cok buyuk bir kısmını illegaller olusturdu.tamamen farm mevzusuna dondu iş.

    illegale bu kadar göz yummayıp legal kitleyi kaybetmemeleri lazımdı.

    ve dediğiniz gibi o emekle muhabbetle geçen zamanlar gercekten efsaneydi hocam.vay anasını ya ne günlerdi.



    Size de teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Crealog

    quote:

    Orijinalden alıntı: red alert2

    aynen hocam o kanat tarzı şeyler beni de resmen tiksindirdi yav

    dediğiniz gibi koxpa kesinnlikle göz yumduklarını dusunuyorum cunku bir sure sonra oyunun cok buyuk bir kısmını illegaller olusturdu.tamamen farm mevzusuna dondu iş.

    illegale bu kadar göz yummayıp legal kitleyi kaybetmemeleri lazımdı.

    ve dediğiniz gibi o emekle muhabbetle geçen zamanlar gercekten efsaneydi hocam.vay anasını ya ne günlerdi.



    Size de teşekkür ederim.

    Alıntıları Göster
    Şimdi bazıları şunu anlamıyor: Güzel bir kız görüyorsun, hoşuna gidiyor, beğeniyorsun, seviyorsun....

    Derken bir gün bakıyorsun ağzını gözünü dağıtmış, o güzellikten eser bırakmamışlar.

    O kızı bu hale getirenlere kızıyorsun hali ile.

    Neydi bu kız zamanında be, diyorsun. Şimdi şu hale bak.

    Üzülüyorsun.

    Bunu böyle yazıp söyleyince de bazı arıza tipler gelip, "yine mi aynı konu?" filan...

    Okuma lan!..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Crealog -- 19 Ekim 2016; 22:06:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Crealog

    Şimdi bazıları şunu anlamıyor: Güzel bir kız görüyorsun, hoşuna gidiyor, beğeniyorsun, seviyorsun....

    Derken bir gün bakıyorsun ağzını gözünü dağıtmış, o güzellikten eser bırakmamışlar.

    O kızı bu hale getirenlere kızıyorsun hali ile.

    Neydi bu kız zamanında be, diyorsun. Şimdi şu hale bak.

    Üzülüyorsun.

    Bunu böyle yazıp söyleyince de bazı arıza tipler gelip, "yine mi aynı konu?" filan...

    Okuma lan!..

    Alıntıları Göster
    Maalesef ülkede zekâ düzeyi çok yüksek değil. Bu nedenle kosp gibi şeylerin oyunu nasıl öldürdüğü hiç anlaşılamadı. Sadece en sonunda, kosp kullananlar bile, oyunun zevk vermediğini fark ederek terk etmeye başladılar ama oyunu o hale kendilerinin getirdiğini asla anlamadılar.

    Mesela normalde, bir yaratık olsun başka bir kişi olsun, dibine girmeden üçlü ok vurmanız mümkün değildi. Dibine girince de sizi öldürme riski yükseliyordu. Oyunun zevkinin de tam da buradan kaynaklandığını bazıları asla kavrayamadı. Hemen en yüksek levele geçip item satın alarak CZ'de kabadayılık yapmayı ve egolarını tatmine çalışmayı eğlence edindiler ki, o eğlencenin uzun ömürlü olması mümkün değildi.

    Yahu ben, kullandığı kosp nedeniyle kıçından ok ata ata giden adamlar gördüm. Aptal olmayan biri böyle bir saçmalıktan ne zevk alır ki? Yani bir defa görsel olarak mantığa uymayan şeyler var. Bunu "saçma" bulmayan ve rahatsız olmayan bir akıl, nasıl manyak bir akıl olabilir ki?

    Normalde KO'da tek başına bir kimsenin exp kasması pek mümkün değil. Özellikle belli bir levelden sonra imkânsız gibi bir şey. Ama adam açıyor kospu, yaratık kılığına girip tek başına üç-dört slottaki yaratıkları öldürerek exp kasıyor. Bu öyle bir saçmalık ki, oyunu öldürüyor ama bunu yapan ahmak öldürdüğünü ve bir süre sonra oyundan zevk almayacağını fark etmiyor.

    Tabii bir arkadaşın dediği gibi, KO'da gelir elde etmek için pot satmak çok iyi ve eğlenceli bir şeydi. Bir defa 60 level olmanız ve heale vermeniz gerekiyordu skil puanları. Ama orada da öyle bir şey oldu ki, kosp ile herkes kendi priestini kasıp pot yapmaya ve satmaya başladı. Onu da öyle öldürdüler.

    Oyundan zevk alınacak, eğlenilecek ne var ise, kosp ve item sattın alma ile öldürdüler.

    Yani şöyle bir saçmalık var mı: Bir program senin yerine karakteri kontrol ediyor ve level atlatıyor, ama sen kalkıp "ben seksen level oldum" diye şişiniyorsun. Ahmak anlamıyor ki, level atlayıp üst düzey bir char yapmanın asıl zevki emek vermekte. Ancak onunla öğünebilirsin. Kosp kullanmanın nesiyle övünüyorsun.

    Otomatik heal, asla yatmayan charlar....

    Hakikaten böyle bir sapıklık ve saçmalıktan zevk almak için bence ancak embesil olmak lazım. Sanırım embesiller de bu tür şeylerin yazılıp gerçeklerin yüzlerine vurulmasından rahatsız oluyorlar. Çünkü oyunun içine kosp kullanmayı reddetmeyen, marifet sanan embesiller ve işi profesyonel ticarete döken uyanıklar ettiler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Crealog -- 19 Ekim 2016; 21:12:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH | equ*

    Suan oyunu oynuyormusunuz? Her ay eski ko muhabbetleri acmasaniz olursunuz yil 2016 oldu hala yok 2004 de boyleydi 2006 da soyle oldu diye konusuyorsunuz gecti bitti o yillar memleket meselesi degil bu ya oyun lan oyun

    Burası dorum yahu, adam isterse günlük tutar bugun ne yediğini yazar sizene
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Xreleave

    quote:

    Orijinalden alıntı: DH | equ*

    Suan oyunu oynuyormusunuz? Her ay eski ko muhabbetleri acmasaniz olursunuz yil 2016 oldu hala yok 2004 de boyleydi 2006 da soyle oldu diye konusuyorsunuz gecti bitti o yillar memleket meselesi degil bu ya oyun lan oyun

    Burası dorum yahu, adam isterse günlük tutar bugun ne yediğini yazar sizene

    Alıntıları Göster
    Bu arada size ilginç ve şok yaşadığım bir hatıramı anlatayım.

    CZ'ye neredeyse hiç gitmedim denilebilir. Ama elbette ki birkaç defa gitmişliğim var.

    Human warrior charım vardı. Kaç leveldim o zaman, hatırlamıyorum. Ama korkuyordum. Genelde humanların CZ'ye ışınlandığı noktalarda dolaşıyordum ki, diğerleri oraya gelecek olursa, nasılsa orada humanlar olur, beraber öldürürüz diye. Fazla uzaklaşmadan oralarda dolanırken, bir tane düşman mage gördüm. Üstüne bakılınca ezik gibi gözüküyordu. "Aha ben bunu rahatça öldürürüm" dedim. O da ilk anda kaçtı biraz ama peşinden koşup yakaladım. Vurmaya başladım, ama o da ne, sanki betona vuruyorum. Hiç enerjisi gitmiyor ve derken o beni birkaç vuruşta kesip biçip gitti. Halbuki onun gibi görünen birkaç mage öldürmüştüm. O ezik gözüken armorlara rağmen, sanırım ya diğer itemleri çok yüksek idi ya armorları artı sekiz, dokuz filan idi. ya da şu satın alınarak basılan buf ve armor kâğıtları filan vardı, muhtemelen de hepsi bir arada idi. Çünkü onun gibi gözüken birkaç magei rahatça yatırmıştım.
    Ama tam anlamı ile şok olmuş, kendimden utanmıştım.
    Not: Kospun olmadığı zamanlardan söz ediyorum.




  • Ben bu oyunu uzun yıllardır oynuyorum.
    Yaklaşık 10 senedir mageyim. Ne bir kuruş para verdim ne de illegal program, tbl vs. kullandım. Şuan hatrı sayılır iteme sahibim, işten geliyorum pk atıyorum keyfime bakıyorum.
    Eventlerden kastığım itemlerle ticaret yapıp aylık PUS üstlerimin ve premium paramı çıkartıyorum.
    Yani anlatmak istediğim emek verince de bazı şeyler oluyor her şey para değil.
    Ama o para ile aldı diye mızıkçılık yapacağınıza gidip farm yapıp, item basıp kutu toplayan köpek parası çıkartıp 1 ay kassanız yine orta seviye bir char yaparsınız.
    Ama kolaya kaçın sitelerden gbleri çekip pazardan itemleri alın sonra emekle bir yere gelinmiyor. Yok öyle bir şey kardeşim kandırma kendini. Yapmak isteyen yapıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sánchez

    Ben bu oyunu uzun yıllardır oynuyorum.
    Yaklaşık 10 senedir mageyim. Ne bir kuruş para verdim ne de illegal program, tbl vs. kullandım. Şuan hatrı sayılır iteme sahibim, işten geliyorum pk atıyorum keyfime bakıyorum.
    Eventlerden kastığım itemlerle ticaret yapıp aylık PUS üstlerimin ve premium paramı çıkartıyorum.
    Yani anlatmak istediğim emek verince de bazı şeyler oluyor her şey para değil.
    Ama o para ile aldı diye mızıkçılık yapacağınıza gidip farm yapıp, item basıp kutu toplayan köpek parası çıkartıp 1 ay kassanız yine orta seviye bir char yaparsınız.
    Ama kolaya kaçın sitelerden gbleri çekip pazardan itemleri alın sonra emekle bir yere gelinmiyor. Yok öyle bir şey kardeşim kandırma kendini. Yapmak isteyen yapıyor.
    8 senedir 4 kişi oynuyoruz , Mage+Warrior+Warrior+Priest olarak , bizim için halen oldukça keyifli ve güzel.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Maxwell1 -- 20 Ekim 2016; 20:09:37 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.