arkadaşlar bende kübanın kc4000 modeli olan elektrikli bisiklet var 7 ay önce aldım kmsi suanda 1500km de ilk bisikleti aldım 45 55 km arası gidiyordu sonra kış ayı girdi 25 30a kadar düştü sonra servis buna normal dedi yaz ayı girince düzelir dediler ama bir türlü düzelmedi
akülerin 2 tanesi ölmüş dedi gönderdi sıfırını göndermişler taktı sarja taktım 4 saatte sarj oldu 11 km gitti sonra tekrar götürdüm kendileri binmişler 35km götürüyormuş dün geceden sarja taktm 6 saatte sarj oldu bugün 16km de akü yine komple bitti. kafayi yedirmek üzereler ne yapmam lazım basına gelen varsa yardımcı olurmusunuz..
elektrikli pişmanlıktır
Eğer üründe veya serviste bir hata olduğunu düşünüyorsan ve bunu kanıtlayabilecek durumda isen ilgili yönetmeliği bulup okuyup anladıktan sonra zararının miktarına göre ilçe/il tüketici hakem heyetine veya tüketici mahkemesine başvurarak gereken işlemin yapılmasını istiyorsun.
Sorununuz hakkında çözüme ne kadar katkısı olur bilemem ama bildiğim kadarıyla yorumda bulunayım. Ben 2 yıl kadar önce Kuba K8-S almıştım. Yaklaşık 1 ay kullanıp 500 km'de bir arkadaşıma sattım. Moped sıfır iken bir şarjla ortalama 40 km gidiyordu. Arkadaşta yaklaşık 2500 km'de iken bir şarjla gidebildiği mesafe 15-20 km arasına düşünce tamirciye götürdük. Genelde garanti konusunda belli periyotlarla servise gidip hiç bir şey yapılmadığı halde sadece kaşe basıp 30-40 TL istediklerinden ve buna rağmen arka tekerlek motoru dışında çıkan arızaları garanti kapsamına almadıklarından biz yetkili servise garantiye hiç başvurmadık. Akü test cihazı olan ve yük altında test yapabilen bir tamirciye gittik. Bu test için tam şarjlı akülerin teker teker yaklaşık 5 sn 50-60 amper yük altında voltajları ölçülüyor. Akülerden ikisi yük altında 10.5 voltun altına düştüğünden tamirci değişmesi gerektiğini söyledi. Böyle durumlarda doğru olan tüm akülerin de değişmesidir. Eğer şartlar tüm aküleri değiştirmeye elvermiyorsa çok ideal olmasa da bir diğer çözüm bulunabilirse ölü akülerin yerine kullanılmış orta derece aküler takılmasıdır. Bunun sebebi akülerin mopedde seri bağlı olması ve toplu şarj edilmesidir. Şöyle ki; mopediniz 5 akülü ve siz 2 aküyü değiştirdiniz. Değişim sonrası eski 3 akünüz ölü olmasa da bir miktar yıpranmış halde. Şarj makineniz toplu şarj ettiği için çıkış voltajı 70-72.5 volt civarıdır. Dolayısıyla her bir aküye toplu şarj sırasında 14.5 14.5 volt civarı gerilim uygulanır. Sıfır olan aküler için bu sorun değildir ve bu yeni aküler akü başına kalitesine göre 13.25-13.5 volt civarı bir gerilimi depolarlar. Ancak bu sırada eski olan aküler eskime oranına göre 12.5-12.75volt civarı bir gerilimi kabul edebilecektir. Bunun sonucu eski akülerin kabul etmediği fazla gerilimin yükü eski aküleri daha da yıpratması yanında bir yandan da yeni akülere de aşırı yük bindirip onların da yaklaşık 1 -2 ay gibi bir sürede eskiler seviyesine düşmesine diğer bir deyimle erken yaşlanmasına sebep olur. Bu nedenle ya akülerin tamamı bir değiştirilmeli ya da eski akülere yakın ikinci el akü takılmalıdır. Benim arkadaşım uyarımı dikkkate almadı ilk planda tekrar 40 km gitmeye başlayan motor bir kaç ay sonra tekrar 15 km gitmeye başladı. Sizin zaten sorununuz çözülmemiş ama şimdilik çözülmüş olsa bile aslında yine kandırılmış olacak ve sorunu sadece birkaç ay öteleyecektiniz. Bizim yaşadıklarımızla sizin durum arasında bir paralellik var bu gerçekten Kuba motorun kullandığı aküler kötü olduğundan mı yoksa tesadüf mü bilemiyorum. Ancak bir konuyu da hatırlatmak isterim. Elektrikli araçların şarj - deşarj prosedürleri konusunda satıcı, tamirci ve internetteki paylaşımlarda birbirinden kopyalama şekilde zincirleme giden bir bilgi kirliliği var. Belki siz de bu yanlış bilgilendirmelerin zararını yaşıyor olabilirsiniz. Bu nedenle bu konuda bildiklerimi de aktarayım. Bu araçlarda kurşun asit temel kimyasal yapıda deep cycle jel aküler kullanılır. Bu aküler de tüm kurşun asit aküler gibi tamamen bitirildiklerinde kısa ömürlü olurlar. En ideali mümkün olduğunca sık şarj edilmeleridir. Ancak şarja takınca dolmadan da alınmamalıdır. Bu nedenle tam dolacak kadar zaman varsa her kullanım sonrası şarj edilmeleri gerekir. Her kullanım sonrası şarj etmek mümkün değilse ortalama deşarj seviyesi %50 civarına ayarlanmalıdır. Yani ara sıra %50'den fazla hatta bitene dek kullanılsa da mümkün olduğunca genel ortalamayı yarı seviyede şarja bağlayacak şekilde ayarlamak gerekir. Bunun dışında kullanılan şarj makinesinin şarj bitiminde kapanma ya da akü başı 13.5 volt civarı float şarj yapma özelliği yoksa ( ki makine özel olarak alınmadıysa orjinal motorlarla gelenlerin çoğunda yok) şarj bitiminde yeşil ışık yanında zaman kaybetmeden şarjdan çekilmelidir. Yine şarj bitirildiyse aküler boş vaziyette bekletilmeden acilen şarja takılmalıdır. Ayrıca yüksek akımla deşarj da akü ömrünü kısaltacağından kalıkışlarda özellikle rampada ve iki kişiyken dip gaz yapmayıp yavaş kalkmak gerekir. Sizin durumunuza tekrar dönecek olursak, servis sizden aracı bırakmanızı isteyip akülerin durumunu anlamak için kullanıp kaç km gittiğini ölçüyorsa yazıklar olsun öyle servise ve öyle yere yetkili servis belgesi veren firmaya. Akü test cihazı dediğimiz alet bir kaç yüz lira fiyatı olan ve genelde oto elektrikçilerde bulunan bir alettir ancak onlar yüksek kapasiteli araba akülerini ölçmek için olduğundan anlık 50-60 amper çeken modeller elektrikli bisiklet -mopedler için uygundur. Test için aküler tam dolu iken teker teker polarizasyona dikkat ederek cihaza bağlanır düğmesine basılıp 3-5 sn cihazın ekranından voltaj düşümü takip edilir. Sağlam aküler bu testte 11.5 volt civarından aşağı düşmez. 10.5 volta düşen aküler ölü demektir. Gittiğiniz servisten bu testi talep edin. Yapamıyorsa şirketin merkezinden bu testi yapabilecek servise yönlendirmesini talep edin. Belki de onların sağlam dedikleri eski aküler içinde de ölü olan var. Ya da yeni gönderilen akülerin sağlam olmama ihtimali var. Akülerde imal tarihi önemli. Rafta bekleyip kullanılmamış olsa da 1-1.5 yıl sonra akü bayatlayıp kapasite kaybeder. Bu nedenle hem eski hem yeni akülerin üst yüzünde yazan imal tarihini kontrol edin. Bazen sıfır motorun aküleri 1 - 1.5 yıl önce üretilmiş olabiliyor.
quote:
Orijinalden alıntı: medvet
Sorununuz hakkında çözüme ne kadar katkısı olur bilemem ama bildiğim kadarıyla yorumda bulunayım. Ben 2 yıl kadar önce Kuba K8-S almıştım. Yaklaşık 1 ay kullanıp 500 km'de bir arkadaşıma sattım. Moped sıfır iken bir şarjla ortalama 40 km gidiyordu. Arkadaşta yaklaşık 2500 km'de iken bir şarjla gidebildiği mesafe 15-20 km arasına düşünce tamirciye götürdük. Genelde garanti konusunda belli periyotlarla servise gidip hiç bir şey yapılmadığı halde sadece kaşe basıp 30-40 TL istediklerinden ve buna rağmen arka tekerlek motoru dışında çıkan arızaları garanti kapsamına almadıklarından biz yetkili servise garantiye hiç başvurmadık. Akü test cihazı olan ve yük altında test yapabilen bir tamirciye gittik. Bu test için tam şarjlı akülerin teker teker yaklaşık 5 sn 50-60 amper yük altında voltajları ölçülüyor. Akülerden ikisi yük altında 10.5 voltun altına düştüğünden tamirci değişmesi gerektiğini söyledi. Böyle durumlarda doğru olan tüm akülerin de değişmesidir. Eğer şartlar tüm aküleri değiştirmeye elvermiyorsa çok ideal olmasa da bir diğer çözüm bulunabilirse ölü akülerin yerine kullanılmış orta derece aküler takılmasıdır. Bunun sebebi akülerin mopedde seri bağlı olması ve toplu şarj edilmesidir. Şöyle ki; mopediniz 5 akülü ve siz 2 aküyü değiştirdiniz. Değişim sonrası eski 3 akünüz ölü olmasa da bir miktar yıpranmış halde. Şarj makineniz toplu şarj ettiği için çıkış voltajı 70-72.5 volt civarıdır. Dolayısıyla her bir aküye toplu şarj sırasında 14.5 14.5 volt civarı gerilim uygulanır. Sıfır olan aküler için bu sorun değildir ve bu yeni aküler akü başına kalitesine göre 13.25-13.5 volt civarı bir gerilimi depolarlar. Ancak bu sırada eski olan aküler eskime oranına göre 12.5-12.75volt civarı bir gerilimi kabul edebilecektir. Bunun sonucu eski akülerin kabul etmediği fazla gerilimin yükü eski aküleri daha da yıpratması yanında bir yandan da yeni akülere de aşırı yük bindirip onların da yaklaşık 1 -2 ay gibi bir sürede eskiler seviyesine düşmesine diğer bir deyimle erken yaşlanmasına sebep olur. Bu nedenle ya akülerin tamamı bir değiştirilmeli ya da eski akülere yakın ikinci el akü takılmalıdır. Benim arkadaşım uyarımı dikkkate almadı ilk planda tekrar 40 km gitmeye başlayan motor bir kaç ay sonra tekrar 15 km gitmeye başladı. Sizin zaten sorununuz çözülmemiş ama şimdilik çözülmüş olsa bile aslında yine kandırılmış olacak ve sorunu sadece birkaç ay öteleyecektiniz. Bizim yaşadıklarımızla sizin durum arasında bir paralellik var bu gerçekten Kuba motorun kullandığı aküler kötü olduğundan mı yoksa tesadüf mü bilemiyorum. Ancak bir konuyu da hatırlatmak isterim. Elektrikli araçların şarj - deşarj prosedürleri konusunda satıcı, tamirci ve internetteki paylaşımlarda birbirinden kopyalama şekilde zincirleme giden bir bilgi kirliliği var. Belki siz de bu yanlış bilgilendirmelerin zararını yaşıyor olabilirsiniz. Bu nedenle bu konuda bildiklerimi de aktarayım. Bu araçlarda kurşun asit temel kimyasal yapıda deep cycle jel aküler kullanılır. Bu aküler de tüm kurşun asit aküler gibi tamamen bitirildiklerinde kısa ömürlü olurlar. En ideali mümkün olduğunca sık şarj edilmeleridir. Ancak şarja takınca dolmadan da alınmamalıdır. Bu nedenle tam dolacak kadar zaman varsa her kullanım sonrası şarj edilmeleri gerekir. Her kullanım sonrası şarj etmek mümkün değilse ortalama deşarj seviyesi %50 civarına ayarlanmalıdır. Yani ara sıra %50'den fazla hatta bitene dek kullanılsa da mümkün olduğunca genel ortalamayı yarı seviyede şarja bağlayacak şekilde ayarlamak gerekir. Bunun dışında kullanılan şarj makinesinin şarj bitiminde kapanma ya da akü başı 13.5 volt civarı float şarj yapma özelliği yoksa ( ki makine özel olarak alınmadıysa orjinal motorlarla gelenlerin çoğunda yok) şarj bitiminde yeşil ışık yanında zaman kaybetmeden şarjdan çekilmelidir. Yine şarj bitirildiyse aküler boş vaziyette bekletilmeden acilen şarja takılmalıdır. Ayrıca yüksek akımla deşarj da akü ömrünü kısaltacağından kalıkışlarda özellikle rampada ve iki kişiyken dip gaz yapmayıp yavaş kalkmak gerekir. Sizin durumunuza tekrar dönecek olursak, servis sizden aracı bırakmanızı isteyip akülerin durumunu anlamak için kullanıp kaç km gittiğini ölçüyorsa yazıklar olsun öyle servise ve öyle yere yetkili servis belgesi veren firmaya. Akü test cihazı dediğimiz alet bir kaç yüz lira fiyatı olan ve genelde oto elektrikçilerde bulunan bir alettir ancak onlar yüksek kapasiteli araba akülerini ölçmek için olduğundan anlık 50-60 amper çeken modeller elektrikli bisiklet -mopedler için uygundur. Test için aküler tam dolu iken teker teker polarizasyona dikkat ederek cihaza bağlanır düğmesine basılıp 3-5 sn cihazın ekranından voltaj düşümü takip edilir. Sağlam aküler bu testte 11.5 volt civarından aşağı düşmez. 10.5 volta düşen aküler ölü demektir. Gittiğiniz servisten bu testi talep edin. Yapamıyorsa şirketin merkezinden bu testi yapabilecek servise yönlendirmesini talep edin. Belki de onların sağlam dedikleri eski aküler içinde de ölü olan var. Ya da yeni gönderilen akülerin sağlam olmama ihtimali var. Akülerde imal tarihi önemli. Rafta bekleyip kullanılmamış olsa da 1-1.5 yıl sonra akü bayatlayıp kapasite kaybeder. Bu nedenle hem eski hem yeni akülerin üst yüzünde yazan imal tarihini kontrol edin. Bazen sıfır motorun aküleri 1 - 1.5 yıl önce üretilmiş olabiliyor.
dün bisikletimi götürüp bıraktım al ne yapıyorsanız yapın ben bıktım işi gücü bırakıp bu bisikletle ugrasmaya basladım dedim tamam dedi tüm akülerü servise gönderecegını söledi bir taraftan baska elemanıda aküler deismez sadece soklarlar sonra geri gönderirler dedi beni üzen taraf ise 2 akü deisti dediler 30 km giden elektrikli bisikletim 10 15 km seviyesine düşmesiydi . Aküler sıfır olmadıgını ikinci el veya eski aküler takıldıgını iddia etiysemde elimde el le tutulur bir kanıt olmadıgı için hiç birşey yapamadım
adam kendisi binip test etmiş 32km götürdü diye bana söyledi getirip kendim sarj edip bindimde 15km götürdüğün görünce neye ugradımı sasırdım o sekilde tekrar bıraktım servis servis deil ki bildgin kozanın motorcusu resmen dalga geciyorlar benımle ben elektronik okudum az cok hepsini bilirim ama bunu gelde kendisine anlat resmen mal yerine konuldum . en son care tüm aküleri sıfırlayıla deistirecegm adınıda kötüleyecegm bana bu yaptıgı yalnıs için.
quote:
Orijinalden alıntı: entarhan
Eğer üründe veya serviste bir hata olduğunu düşünüyorsan ve bunu kanıtlayabilecek durumda isen ilgili yönetmeliği bulup okuyup anladıktan sonra zararının miktarına göre ilçe/il tüketici hakem heyetine veya tüketici mahkemesine başvurarak gereken işlemin yapılmasını istiyorsun.
çin malı motosikletlerden herşey beklenir hele elektrikli ise teknoloji isteyen üretme geliştirme gerektiren bi dalda çinlilere hiç güvenilmez
Bence ilk merkez firma ile iletişime geçin. Ama olumlu cevap alamazsanız diğer arkadaşların da söylediği gibi tüketici hakem heyetlerine başvurun. Bir arkadaş kral marka elektrikli mopedin teknik kataloğunda ve internet sitesinde son hız 55 km/s yapacağı yazdığı halde gerçekte 37 km/s hızı geçemediğinden başka bir arıza olmadığı halde sadece bu yüzden başvuru yapıp malın iadesi yönünde karar çıkarttı. Elektrikli mopedlerin de genellikle bir şarjla gidebileceği mesafe 40-70 km yazar siz de bu noktadan yola çıkarak şikayette bulunup ürünün iadesini isteyin.
quote:
Orijinalden alıntı: Parola_18
çin malı motosikletlerden herşey beklenir hele elektrikli ise teknoloji isteyen üretme geliştirme gerektiren bi dalda çinlilere hiç güvenilmez
yemin ederim garantiye servise verdiime bin pismanım her götürmeme bisikletin performansı 10km düstü en son
quote:
Orijinalden alıntı: medvet
Bence ilk merkez firma ile iletişime geçin. Ama olumlu cevap alamazsanız diğer arkadaşların da söylediği gibi tüketici hakem heyetlerine başvurun. Bir arkadaş kral marka elektrikli mopedin teknik kataloğunda ve internet sitesinde son hız 55 km/s yapacağı yazdığı halde gerçekte 37 km/s hızı geçemediğinden başka bir arıza olmadığı halde sadece bu yüzden başvuru yapıp malın iadesi yönünde karar çıkarttı. Elektrikli mopedlerin de genellikle bir şarjla gidebileceği mesafe 40-70 km yazar siz de bu noktadan yola çıkarak şikayette bulunup ürünün iadesini isteyin.
bunun gibi bişi düsünüyorum servis bayiliğini yapan dükkan'da iş yok sıkıntı nın en büyüğü burada
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme