Şimdi Ara

Lancer otomatik?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7
Cevap
0
Favori
12.225
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2009 üzeri Mitsubishi Lancer bakıyorum. Köpekbalığı kasadan yani.
    Şimdi aracı İstanbul içinde kullanacağım. Bu yüzden otomatiği düşünüyorum. Kaldı ki bildiğim kadarıyla otomatik vitesli araçları triptonik olarak kullanabiliyoruz. Yani istediğim gibi vites kontrolü yapabileceğim.
    Kaldı ki araç kullanmayı zevkten ziyade rahatlık için istiyorum.

    Lancer'i de otomatik düşünüyorum lâkin, bu markanın otomatik şanzımanı nasıldır? Sorunlu yanları var mı? Sarsıntı, hantallık v.b?

    Ya da manuel al derseniz nedenini de sorayım.



  • Araç değiştirme düşüncem ile C sınıfı otomatik belli araçlara bakıyorum...

    Bunlardan biri de Lancer.

    2009 sonrası olan köpek balığı tasarımlı lancer'lar 4ileri tam otomatik vitese sahip. öyle sarsıntı vuruntu yapmaz... Tek sıkıntısı 109hp/1,5lt 117/1.6lt olan motorları manuel ile şehir içinde 7,5lt filan yakarken şehir içi 9-9,5lt yakmasına sebep oluyor. zaten 1.6 motoru manuelinin şehir içi az tüketmesi ile ünlüdür. aslında benzer araçlar içinde otomatik olanı da gayet iyi. çünkü 1.6 tam otomatik araçlar 10-11lt yakıyor. geneli 11 diyor. Lancer bir de LPG uygunladı mı şehir içinde 1.6 manuel diğer araçlar kadar yakar.

    İnternette edindiğim bilgiler ise; sorunsuz, yakıtı az, lpg uygulanabilir, servisi uygun fiyatlı, biraz ses alan şeklinde oldu...

    Konfor istiyorsanız tam otomatik olmalı, dogal olarak 1.6 tam otomatik size biraz hantal gelebilir. çünkü manueli ile 0-100 arasında 2sn civarında fark var böyle araçlarda...

    Yarı otomatiklerin modeline göre derdi var Mesela DSG konfor olarak sizi tatmin edebilir çift kavrama ama sarsıntı, şıngırtı, servis pahalılığı gibi olasılıklarla sizi deli edebilir. easytronic var bir de tek kavrama, vites geçişleri acemi bir şoför gibi sizi konfor olarak tatmin etmez.

    2009 sonrası lancer düşündüğünüze göre o fiyata düzgün yarı otomatik bulmak da zor olur...
    Şehir içi kullanacaksanız Lancer'in sizi tatmin edeceğini düşünüyorum.




  • Peki bu Lancer'in otomatiğini triptonik olarak kontrol edebiliyor muyuz?
    Bu kontrolde ne kadar yakıyor bir de. Şimdi 2 litre büyük fark ama İstanbul içinde kalırsam da Manuel işkence. Ama Eskişehir'e kesin dönüş yaparsam kesinlikle Manuel alırım bu mesajınıza göre.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Peki bu Lancer'in otomatiğini triptonik olarak kontrol edebiliyor muyuz?
    Bu kontrolde ne kadar yakıyor bir de. Şimdi 2 litre büyük fark ama İstanbul içinde kalırsam da Manuel işkence. Ama Eskişehir'e kesin dönüş yaparsam kesinlikle Manuel alırım bu mesajınıza göre.

    1.3lt tam otomatik araçla ben 9lt yakıyorum şehir içinde. kışın 10lt görüyor. altı üstü 82hp araç ama içiyor tam otomatik yüzünden...

    bunu düşününce bile lancer otomatik olarak gayet iyi yani. ayrıca bir çok firmanın tam otomatik 1.6 aracı 11lt yakar. lancer yine avantajlı. ayrıca lpg uygulanabilir tekrardan avantajlı...

    Ben 500bin nüfuslu şehirde bile otomatiği rahat buluyorum... bir de en kısa zamanda LPG'ye geçersem çok iyi olacak...

    sanırım triptonik özellik yok.. olsa bile çok oynamaz, yarım litre belki.. şu ana kadar kendi açımdan sadece rampada aradım. çünkü 2-3 arası sürekli git gel yapıyor araç... 2de devirleniyor 3e geçiyor. 3te devirden düşüyor 2e alıyor, motorunun zayıf olması sebebiyle... benim aracımda vites kolu üzerinde overdrive tuşu var, aktif iken sürekli en yüksek vitese atma isteği oluşuyor ve kendince ekonomik oluyor araç bu tuş olmayan araçlarda bile yüksek vites atma eğilimi görüyorum.. bu tür tam otomatik araçlar tork konvektörü yüzünden çok yakıyor. vitesleri ayarsız atmasından dolayı değil...

    Ayrıca lancer düşünüyorsanız 1.5/1.6 invite bakın.. Ayrıca çok uzun süre değiştirmeyi düşünmüyorsanız; 1.8 intense modeli var lancerin. 40bin TL dolaylarında 2.eli. belki pazarlık ile uyguna gelebilir. Zira ben alıp sıkıntı çıkarmadığı sürece 6-7yıl kullanmayı düşündüğüm için bütün araçları kontrol ettim. 1.8 intense modeli CVT şanzımanlı, konfor odaklıdır, tam otomatik gibi... motorsiklet şanzımanı mantığı var. ayrıca direksiyondan kulakçık denilen ingilizce'de pedal shift olarak geçen şey vardır... bu model ise 10lt yakıyor. donanım olarak inviteden daha iyi. 143bg performans olarak da sizi tatmin eder tabi bir manuel 140hp gibi olmaz. yine bu model lpg uyumlu...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sadece Sürücü -- 21 Ağustos 2012; 2:46:15 >




  • Tavsiyeler için çok çok teşekkürler. Ancak aracı Eskişehir'de kullanırsam günlük en fazla 1,5 KM ötedeki işyerime git gel yapacağım. Bununla beraber 30 binlere daha yakın fiyat daha çok ilgimi çekiyor.

    Evet 9 litre de güzel rakam ama 7 litre çok cazip geliyor. Bu yüzden Esk'e gelirsem Manuel yoksa Otomatik düşünmeli miyim?

    Bir de CVT şanzımana ben alışamam yani. Biliyorum nasıl birşey olduğunu ama devir sabit hız artıp azalacak alışmak zor.
    Aracı ise aldımmı bitene kadar kullanmaya niyetim var. Yani uzuun yıllar aynı aracı kullanmak istiyorum Allah izin verirse.
  • Öyle ise o zaman manuel düşünülebilir..

    CVT manuel modda iken devir değişiyor öyle kullanabilirsiniz.

    manuel bir lancer'i düşündüğünüz fiyata bulabilirsiniz. invite modeli sizi uzun bir süre götürebilir.
  • Lancerin şanzımanı eski teknoloji olmasına rağmen sorunsuzluğuyla öne çıkar.
    Lpg attırılacaksa 0 sorun yaratır.
    Eğer çok elzem değilse manuel almak daha mantıklı.
    Zira otomatik alırsanız hem yakıtta hem performansta ödün vermiş olursunuz.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Otomatik vites ford focus....
    16 yıl önce açıldı
    RENAULT LAGUNA OTOMATİK ŞANZIMAN
    16 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.