Şimdi Ara

Lastiğe çivi saplanırsa?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
65
Cevap
1
Favori
50.868
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yola çıkmadan havalara bir baktırayım dedim ve arka lastiğe tabandan çivi girdiğini fark ettik,usta 5 dakikada tamir ederiz dese de ben huylanıp 140 YTL ye yenisini aldım.Aracı genelde uzun yolda kullanıyorum,yanlış mı yaptım acaba?

    Not: Aynı akstaki diğer lastik daha 10.000 km civarında yaptığı için onu değiştirmedim,yol tutuş sorunu olur mu?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Lastiğe Çivi Girerse Ne Yapmalısın?

    Lastiğinize bir çivi saplanırsa, bu hem can sıkıcı hem de tehlikeli bir durum olabilir. Ancak paniğe kapılmayın; sorunu güvenli bir şekilde çözmek için yapabileceğiniz adımlar vardır.

    Lastiğe Çivi Girerse Ne Olur?

    Lastiğe çivi girdiğinde, bu, havanın lastikten kaçmasına neden olabilir ve sonunda lastiğin patlamasına yol açabilir. Patlak lastik, sürüşünüzü tehlikeye atabilir ve maliyetli onarım masraflarına neden olabilir.

    Lastiğe Çivi Girerse Ne Yapmalısın?

    Çiviyi fark ettiğiniz anda, lastiğin tamamen inmesini önlemek için aşağıdaki adımları izleyin:

    • Aracı güvenli bir yere park edin: Hızlı bir şekilde hareket etmeyin, aksi takdirde lastiğe daha fazla zarar verebilirsiniz.
    • Çiviyi çıkarmayın: Çiviyi çıkarmak lastiğin daha da inmesine neden olabilir.
    • Lastiğin havasını boşaltın: Bu, lastiğin daha fazla hasar görmesini önleyecektir.
    • Stepneyi takın: Çalışır durumda bir stepneniz varsa, bunu takın.
    • Bir lastik tamircisine gidin: En kısa sürede bir lastik tamircisine gidin ve lastiğin onarılmasını sağlayın.

    Lastik Çivi Batması Tamiri

    Lastik tamircileri, çivi batması onarımlarını genellikle lastiğin iç kısmına bir yama uygulayarak veya deliği kapatmak için bir fitil kullanarak gerçekleştirirler. Onarımın maliyeti, hasarın boyutuna ve lastiğin türüne bağlı olarak değişebilir.

    Lastik Çivi Girmesine Nasıl Önlem Alınır?

    Lastik çivi batmalarını önlemek için aşağıdaki ipuçlarını izleyebilirsiniz:

    • Lastiklerinizi düzenli olarak kontrol edin: Çivi veya diğer keskin nesneler olup olmadığını kontrol edin.
    • Çukurlu ve engebeli yollardan kaçının: Bu tür yollar, çivilerin lastiğinize girme olasılığını artırır.
    • Arabanızın altına düzenli olarak baktırın: Bu, çivilerin veya diğer nesnelerin aracınızın altına takılıp lastiğinize zarar vermesini önlemeye yardımcı olur.

    Lastiğinize bir çivi saplanırsa, paniğe kapılmayın. Yukarıdaki adımları izleyin ve lastiğinizi en kısa sürede bir profesyonele kontrol ettirin. Bu, lastiğin patlamasını önleyecek ve size güvenli bir sürüş sağlayacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • yol tutuşu bilemeyecem ama benim aracın lastiklerinde de iki üç çivi mevcut. hiç dokunmamak en iyisi. dokunursam havası iner zaten. öyle kullanıyorum ne zamandır. bu arada lastikler çift kat benim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: iakalinli

    Yola çıkmadan havalara bir baktırayım dedim ve arka lastiğe tabandan çivi girdiğini fark ettik,usta 5 dakikada tamir ederiz dese de ben huylanıp 140 YTL ye yenisini aldım.Aracı genelde uzun yolda kullanıyorum,yanlış mı yaptım acaba?

    Not: Aynı akstaki diğer lastik daha 10.000 km civarında yaptığı için onu değiştirmedim,yol tutuş sorunu olur mu?


    kardeşim senin paran çok heralde...tabandan girmiş bir çivi için huylanıp yeni lastik alınır mı...usta onu en az eskisi kadar iyi tamir ederdi..ve korkmadan binebilirdin....yanaktan yarılmış lastikleri bile onarıyorlar bu devirde...kaldı ki tabandan bir çivi....ayrıca eski lastiği ne yaptın...allah bilir ustaya vermişsindir...o da tamir edip ikinci el diye satacaktır....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi grkn -- 17 Ağustos 2007; 14:41:53 >




  • Bizde de aynı problem vardı.Tamir ettirmiştik.Daha sonra uzun yolda yaptık.Herhangi bir meseleyle karşılaşmadık.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: iakalinli

    Yola çıkmadan havalara bir baktırayım dedim ve arka lastiğe tabandan çivi girdiğini fark ettik,usta 5 dakikada tamir ederiz dese de ben huylanıp 140 YTL ye yenisini aldım.Aracı genelde uzun yolda kullanıyorum,yanlış mı yaptım acaba?

    Not: Aynı akstaki diğer lastik daha 10.000 km civarında yaptığı için onu değiştirmedim,yol tutuş sorunu olur mu?


    Yapman gereken 5 ytl vererek 5 dakika beklemekti. Daha sonra gönül rahatlığıyla yoluna devam ederdin. İş işten geçmiş artık
  • lastik run on flat değilse patlak lastik tamirinin bir sakıncası olmadığını düşünüyorum
  • peki dağ başında bir yerde bu olay başına gelseydi ne yapacaktın?? çok merak ettim doğrusu...neyse artık geçmiş olsun...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Lastiğe vurulacak Hava
    3 ay önce açıldı
    Lastiği kaldırıma sürttüm
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • çivi ile delinen lastiklerde o deliğe kauçuk bi şerit sıkıştırıyolar sonra dışarıda kalan kauçuğu kesip havayı basıyolar sonrada lastik eskisi gibi oluyo yola devam her çivi battığında lastik değiştireceksek işin altından kalkamayız sende bidaha böyle bi olayla karşılaşırsan lastiği tamir ettirirsin
  • benimkine de civi değilde şu prizlere takılan fişler varya ondan girmişti hemde 2si birden lastikciye götürdüm yaptırdım 2 aydır bi sorun cıkmadı
  • arkadaşım lastiğe çivi battı diye değiştirmek komik gerçekten de. yol tutuş konusunda çok bir sorun yaşamazsın. ama lastikleri çift değiştirmen önerilir. zira sürtünmeden dolayı diğer lasitğin dişlileri aşınmış olacak bu da seyir esnasında bazı balans sorunlarına neden olabilir.

    Çivi batan lastiğe çivinin girdiği yer kadar dişliden madde eksilmesi yaşanır ki bu denizden bir bardak suyun eksilmesine benzer. bu durum ne bir yol tutuş problemine yol açar ne de lasitk eskisinden daha kalitesiz olur.

    son olarak yeni aldığın lastiğin üretim tarihini kontrol edip almalısın. ancak içine kuşku düşürmemek için anlatmayım bumkonuyu.
  • Br çivi ile ile lastik değiştirilmez ancak herkesin tercihi kendinedir.

    Sadece aynı aksta sorun yaratabilir.10000 km eski lastikle yeni lastik uyum sorunu yaşar.Ancak aracın arkadan çekişliyse 2sini öne takarak daha az zarar görebilirsin.
  • dua edelim yüksek süratte saplanmasın...
  • Bazen çivi, lastiğe yan olarak batabiliyor yani batıyor ama içine işlemiyor. Tamirciler de çiviyi gördüğü gibi hemen yeni lastik diyebiliyorlar.
    Çivi olaylarında bilgili ve tanıdık servislere gitmenizi öneririm.
  • Benim de aracımın ön lastigine çivi saplanmıştı. Şantiye çıkışında olmuştu batan çivi ise büyük inşaat çivilerindendi. Götürdüm Lastikçide 10 YTL e tamir ettirdim. 12.000 KM kadar da yol yaptım o lastiklerle hiç bir problem yaşamadım. Boşuna huylanmışşsınız. Hem bu arada belirtmek isterim Tek bir lastik degiştirmek cok ta mantıklı degil. Degişirse dördü birden degişir. Aşınmaya baglı olarak yol tutuşunda farklılık meydana geleceginden cokta saglıklı degil tek yada çift lastik degiştirmek
  • tamir ettirseydiniz yenisi kadar sağlam olabilirdi benim lastik yanaktan yarıldı tamir ettirdim 15.000 km yi geçti bir sorun yok şükür
  • neyse eskimişti zaten...
  • Lastiğe yapılacak bir mantar yamayla sorun çözülecekken siz lastiği değiştirmişsiniz
    neyse birdahaki sefere birinci yöntemi uygulayın
  • adamı birde dövün üstüne istiyorsanız bence en temizini yapmış belki sizin ustalarınız mükemmel işçilik sergiliyor adam nerden bilsin o gittiği ustanın mükemmel olduğunu mükemmel olsa bile herşeyin bir kusuru vardır gidip 0 lastik takmakla en doğrusunu yapmış mal candan önemlimi sanki 140 ytl hiçbirşey değil can paha biçilemez
  • tek lastik değiştirmek sakat.En az 2 lastik değişmelisiniz(önler-arkalar şeklinde)
  • 10.000 km pek bir fark değil.. Tek de değiştirse bişey olmaz bence
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.