Şimdi Ara

Lastik ebatı değişimi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
668
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Zahmet edip cevap yazanlara şimdiden teşekkür.

    Fiat Punto Evo Multijet aracımda 185/65 r15 lastikler ve alaşım jantlar var. Bu jantlara 195/60 r15 takılabileceği söylendi bir lastikçi tarafından.

    Baktığımda arabanın 6.5 mm alçalacağını hesapladım, ayrıca lastikler de genişliyor. Yakıta biraz kötü etkisi olabilir ama önemli değil, yol tutuşa ve viraj dönmeye faydası olacaksa yapacağım.

    Önerisi olan? Bir sakıncası var mıdır? Tavsiye eder misiniz?



  • Bende lastik degistirecegim de konu varken sorayim. lastiklerimin 2si kotu degil.Atmaya icim el vermez. cikan lastikleri ne yapiyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gokhan G. kullanıcısına yanıt
    Çıkan lastikler lastikçide kalıyor. Verecek satacak veya saklayacak durumum yok. O herhalde satıyordur ikinci el olarak birilerine, veya başka lastikçiye. Çok aşırı eskitmeden değişitiriyorum zira. 10-20 bin km daha gider ama ben riske giremem.

    Benim soruma bir cevap gelmeyecek mi acaba?
  • Yakıt,yol tutuşu artar. Sorun olmaz.
  • 185 65 15 yerine 195 65 15 aldim. Kalkista cok az zorlanma haric bi fark goremedim. Tavsiye ederim. Lastik capinda %2 artis var. Hissetmek bile cok zor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77

    185 65 15 yerine 195 65 15 aldim. Kalkista cok az zorlanma haric bi fark goremedim. Tavsiye ederim. Lastik capinda %2 artis var. Hissetmek bile cok zor.

    Mehmet arkadaş, senin yaptığın değişiklik 13 mm yükseltiyor, benim yapmayı düşündüğümde ise araba 6,5 mm alcaliyor.
    Yani seninki daha radikal bir değişiklik olmuş. Yani onda sorun yoksa bunda hiç olmaz...
    Peki arkaya 3-4 kişi ve yük binerse, sende lastik davlumbaza sürtmüyor mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 185*0,65 = 120 mm şimdiki yanak yüksekliğiniz.

    195*0,6 = 117 mm oluyor, 3 mm alçalacak araç.

    Teker çapınız da 6 mm küçülecek, hiç fark yok denebilir. Taban 1 cm genişliyor, yol tutuş artacaktır ama ne kadar etkiler bilemem, hem yakıtta, hem de yol tutuşta çok da fark hissedeceğinizi sanmıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: genie1


    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77

    185 65 15 yerine 195 65 15 aldim. Kalkista cok az zorlanma haric bi fark goremedim. Tavsiye ederim. Lastik capinda %2 artis var. Hissetmek bile cok zor.

    Mehmet arkadaş, senin yaptığın değişiklik 13 mm yükseltiyor, benim yapmayı düşündüğümde ise araba 6,5 mm alcaliyor.
    Yani seninki daha radikal bir değişiklik olmuş. Yani onda sorun yoksa bunda hiç olmaz...
    Peki arkaya 3-4 kişi ve yük binerse, sende lastik davlumbaza sürtmüyor mu?


    4 kişi ve yük bindik. toplam 240 kg. bagaj da 60 kg olsa 300 kg yapar. istanbul-edirne gidiş geliş bi sürtme olmadı. şehiriçi kasiste kalabalık olarak denemedim henüz. otobana çıkışa kadar birkaç kasis vardı bişey olmadı. kasislere çok sert girmedim. 6,5 milimetrenin sorun olacağını düşünmüyorum. toleransları vardır diye düşündüm. birdaha araba yüklü olursa kasise sert girip denerim.

    bu arada araç lpg li. depo tam dolu çıktık yola. depo tam doluyken 25 kg ordan geliyor, 30 kg kadar da benzin var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmetyilmaz77 -- 4 Haziran 2014; 13:05:04 >
    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >




  • Çok bir fark yok sıkıntı olmaz muhtemelen
  • Çaptaki fark (-) % 0.97 çıkıyor +/- % 2.5 fark normal karşılanıyor bu durumda lastik değişiminde bir sakınca yok.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.