Şimdi Ara

Lastik omuzlarının aşınması. Lütfen yardım edin!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
1.652
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar iyi günler, bugün benzinlikte lastiklerin havasını kontrol ederken farkettim ki daha 9800 km'de olan aracımın (leon 1.6 tdi) sadece ön lastiklerinin dış omuzları (yanak ile taban arasında kalan bölge) aşınmış. Ancak arka lastiklere baktığımda böyle bir durum yok.
    Aracı agresif kullanan birisiyim, ancak 9800 km'de rot ayarı bozulur mu?
    Aracın lastik basıncı hep gözetim altındaydı.
    Aracı ilk aldığımda muhterem doğuş bana tüm lastiklere 50 psi basıp arabayı teslim etmişti bende bu şekilde 600 km kadar gitmiştim bu sorunla alakalı olabilir belki.

    Özetle bu neden olmuştur? nasıl giderilir?



  • Lastiklerin iç kısımlarını yemişse kamber ayarı veya rotlarla alakalı bir durum olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Lastiklerin iç kısımlarını yemişse kamber ayarı veya rotlarla alakalı bir durum olabilir.

    İç değil hocam dış kısımlar. gerçi dış olsa da gene kamber olabilir. pozitif. peki bu 9000 kmde olur mu bilginiz var mı?
  • Lastik havalarınız ile alakalı olabilir. Az hava var ise lastik yanaklarına fazla yük bindirip aşındırabilir.
  • ozgur_gs_91 O kullanıcısına yanıt
    fabrika önerisinde(31/29)psi sabit 15 günde bir düzenli kontrol edildi.
  • virajda yatırıyo musunuz? agreif kullanımdaki hareketlere de bağlı olabilir
  • lastik basıncına ilişkin eklediğim görseller yardımcı olur.Lastik aşınmanızdaki durum kamber ayarından olabilir.
     Lastik omuzlarının aşınması. Lütfen yardım edin! Lastik omuzlarının aşınması. Lütfen yardım edin! Lastik omuzlarının aşınması. Lütfen yardım edin!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bunlarda fotoğraflar bu tırtırlı kısımın üstü. Lastik kaynaklı bir hata olabilir mi? tahmininiz  Lastik omuzlarının aşınması. Lütfen yardım edin!var mı?
     Lastik omuzlarının aşınması. Lütfen yardım edin!
     Lastik omuzlarının aşınması. Lütfen yardım edin! Lastik omuzlarının aşınması. Lütfen yardım edin! Lastik omuzlarının aşınması. Lütfen yardım edin!




  • http://i.hizliresim.com/4Rk8p0.jpg buradada lastikerin basıncı var arkadaşlar
  • @Karbon 12 hocam konuda bilgili olduğunuz söylendi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ghost&Roach

    @Karbon 12 hocam konuda bilgili olduğunuz söylendi.

    Dönüşlerde çok sert kırıp 'understeering'e sokuyor musunuz arabayı? Eğer öyleyse, yani sert kullanıyorsanız bence normal. Hatta sıcak günlerde çok hızlı giderseniz dişleri bile ufak ufak yırtılır, asflatların çoğu sabit çakıl zaten. Hız indeksi sadece güvenlik içinidir, aşınma ve ömür için değil. Belirli sıcaklık ve hızda yapılan bir saatlik test...

    On binde lastikleri bozacak bir kamber veya toe hatası olsa, direksiyondan da şikayet ederdiniz büyük ihtimalle. Rotillerde veya salıncak burçlarında boşluk olsa yük altında toe kazanır yine benzer aşınmaları yapardı. Ama yeni arabada pek ihtimal değil. Soskay arkadaşın gösterdiği resimlerde, düşük basıç da ilk akla gelen şeylerden. Ancak anladığıma göre basınca dikkat ediyorunuz. Kısa süreli 40-50 psi zararlı değil, ama bu basıçla serrt bir çukura girilirse kordlar bozulabilirdi, o da çeper boyunca düzensiz aşınma yapardı, kenar-orta düzensizliği değil.

    Fotograflardan sadece biraz dönüşler sert gibi geldi bana. Lastikleri bir ön-arka yapın bence, zamanı gelmiş. Genelde yeni lastiklerde on bin, otuz bin, otuz bin km... rotasyon aralığı tavsiye edilir. İlk ön-arka değişim mesafesi 1/3~1/2 daha kısadır yani.




  • Onden kaydirarak kullanmisinizdir o nedenle olur.
    Her iki tarafta olsa idi dusuk hava olabilirdi .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Hocam çok teşekkür ederim, understeering olayı tork kavramına yabancı olduğumdan (bkz.eski aracım,imza) baya bi gündemimde :) rotlara baktırdıktan sonra rotasyon yaparsam sağlıklı olur herhalde, yeni lastik almama gerek var mıdır? ayrıca sanayide bir yerde yapsam bu işlemi garanti dışı kalma gibi bir durum olur mu? (özellikle rot ayarını)
  • froster2006 kullanıcısına yanıt
    her iki taraftan kastınız sağ sol mu yoksa ön arka mı hocam?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ghost&Roach

    Bunlarda fotoğraflar bu tırtırlı kısımın üstü. Lastik kaynaklı bir hata olabilir mi? tahmininiz  Lastik omuzlarının aşınması. Lütfen yardım edin!var mı?
     Lastik omuzlarının aşınması. Lütfen yardım edin!
     Lastik omuzlarının aşınması. Lütfen yardım edin! Lastik omuzlarının aşınması. Lütfen yardım edin! Lastik omuzlarının aşınması. Lütfen yardım edin!

    lastikler energy saver mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ghost&Roach

    Hocam çok teşekkür ederim, understeering olayı tork kavramına yabancı olduğumdan (bkz.eski aracım,imza) baya bi gündemimde :) rotlara baktırdıktan sonra rotasyon yaparsam sağlıklı olur herhalde, yeni lastik almama gerek var mıdır? ayrıca sanayide bir yerde yapsam bu işlemi garanti dışı kalma gibi bir durum olur mu? (özellikle rot ayarını)

    Ön lastikler için dıştan aşınıyor diye problemi söyleyin bir kontrol etsinler, ayarlara gerekmiyorsa dokunmasınlar, öncelikle sadece okuma yaparlar. Sorun ihtimali düşük çünkü. Ayar yapın derseniz yapmış gibi de yapabilirler, işi 'büyütebilirler'.

    Lastiklerde görünen sorun yok bence. "Understeering" direksiyonu ataletin aracın dönmesine izin vereceğinden daha çok çevirmekle olur, böylece ön lastikler biraz sürüklenir. Dış dişlerdeki tabandaki çapraz çizikler bu durumu düşündürüyor. Yüksek hızlara gerek yoktur, sert kullanıyorsanız sokak girişlerinde de lastğin dışını sürükleyeblirsiniz. Lastik sesindeki küçük bir farktan anlaşılabilir.

    Teknik olarak (hukuken :) bildiğime göre garanti dışına alamazlar. Pek ihtimal vermiyorum ama anlarlarsa bazı servisler mızmızlık yapabilirler. Benim de lastiğime çivi girmişti, serviste falan yaptırmadım. Rotasyonu da, ilk olarak 10 veya 15 binde tavsiye ediliyordu, ilk bakımda, ~18bin deyken serviste yaptırmıştım. Hatta Fiat ~40 psi hava basmıştı :) Hadi üretimde yüksek oluyor, bekledikçe lastikler taban yapmasın diye ama bakımda nasıl 40 psi oldu bilemiyorum.




  • evet hocam üstünde geldi. beğenmedim ben açıkçası
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    İçim rahatladı iki bakımdan. Birincisi 10 kmde rot ayarını bozmamış olmam. ikincisi forumda hala sizin gibi kıymetli ve yardımsever insanların olduğunu farketmem. Dediklerinizden anladığım şunlardır;
    1- Yetkili servise en kısa zamanda gideceğim (rot ayar için)
    2- lastikleri değiştirmeyeceğim
    3- rotasyon yapacağım.

    çok teşekkür ediyorum :)
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.