Bildirim
Lastik üretim tarihi
HUAWEI Watch GT3 Pro 46mm Titanyum Kasa - Gri Deri : Amazon.com.tr: Elektronik
https://www.amazon.com.tr/HUAWEI-Watch-46mm-Titanyum-Kasa/dp/B09ZSPJLNS
2 hafta önce paylaşıldı
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü, 1 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
4 haneli bir kutu olmalı -
Bu tarih değil mi diyorsunuz. Yarım saat baktım başka bulamadım. İnşallah dediginiz gibidir.quote:
Orijinalden alıntı: Emekkk
4 haneli bir kutu olmalı -
-
-
Gündüz gözüyle tekrar bi bakın hocam, muhtemelen görememişsinizdir. -
Diger lastikleride kontrol edebilirsin veya lastigin arka tarafinda kalmiş olabilir 4 haneli olmasi lazim -
Bugün lastikçiyi aradım 2017 tarihliymiş. Lastiğin iç tarafında yazıyormuş. Ayrıca artık lastik raf ömürleri 10 yıl olarak kabul ediliyormuş. -
Sen sen ol lastikçilere asla güvenme, raf ömrü 10 yıl olabilir ama aracınız rafta durmuyor , takıldığından itibaren lastiğin ömrü 5 senedir. Daha fazla kullanmak sakıncalıdır.quote:
Orijinalden alıntı: melangee
Bugün lastikçiyi aradım 2017 tarihliymiş. Lastiğin iç tarafında yazıyormuş. Ayrıca artık lastik raf ömürleri 10 yıl olarak kabul ediliyormuş. -
Gereksiz israfa sebep olmamak için lastiğin ömrünü yaş ve kilometre kıstasına sokmamak lazım. Lastik risk alınacak bir mevzu değil, mümkün mertebe iyi durumda lastik tutmak lazım arabanın altında burası doğru fakat yaş ve kilometre kıstası yeterli bir sonuç değil.
Eğer sıfır lastik alıyorsanız tabii ki olabildiğince yeni almaya bakın ama 4 senesi doldu diye canavar gibi yol tutan lastiği değiştirmek müsrifliktir bana göre.
Şöyle iki tane lastiğim oldu:
1- Kumho Solus KR 21
Bu lastikler ya 2 yıllıktı ya 3 yıllıktı emin değilim ama kesinlikle daha eski değil, arabayı aldığımda üzerinde gelenlerdi. Dişleri güzeldi, lastikte çatlama falan yoktu ama inanın lastik kesinlikle yol tutmuyordu. Her frende ABS hatta yokuş aşağı araba hızlanıyordu resmen. Her kalkışta patinaja düşme vardı desem abartmış olmam herhalde. Özellikle yokuş yukarı kalkmak imkansız gibiydi. Yağmur yağınca hiç tehlike oluşturmuyordu yalnız. Çünkü kalkamıyordunuz ki tehlikeli hızlara ulaşabilin. Sahil yolunda yeşil ışık yanınca kalktım, devir saati falan yükseliyor ama araba gitmiyor. Arkadan korna yiyorum. İnanın 2. vitesle kaldırdım arabayı, sanki karda buzda kalkıyoruz. Neyse günlerden bir gün ben önüme çıkan bir çocuğa vurmamak için adeta yürüme hızındaki arabayı kaldırıma yaslamak zorunda kaldım. Ara sokakta 90 derecelik sol dönüş yaptım, baktım çocuk fırladı frene bastım falan ama cık araba yavaşlamadı bile (Yokuş vardı hafif), ben de direksiyonu hiç toplamadan sürdüm kaldırıma sol ön lastik yarıldı, 99 yılında fabrikanın koyduğu, Dot tarihi olmayan stepneyi taktım sol ön tekere. Maltepe'den Pendik'e E5'ten geldim, bilenler bilir E5'ten Üst Kaynarca'ya çıkmak için yan yola girer yokuş aşağı inip E5'in altından Ytong'un olduğu yere dönersiniz. İşte o yolda ışıkta durmak için bir fren yaptım, arabanın arkasının sağa doğru açılmaya çalıştığını hissettim resmen. Sol öndeki stepne diğer 3 lastikten çok daha iyi tutunduğu için araba sol ön merkezli kasılıyordu. Sonra 4 tane Petlas Velox Sport Pt741 aldım, onların 5. senesi ufaktan çatlamalar başladı ama hala yolda güven veriyor.
2- Bridgestone Blizzak LM25
Bunlar 2007 üretim tarihliydi ve 2014-2018 yılları arası kullandım. Son kullandığım sene lastik 11 yaşındaydı. Kışlık lastiklerdi ve tek sorun ses yapmasıydı. Dişleri sağlam, çatlama çok böyle belli belirsiz vardı. Hatta lastiğin yaşını bilmeyenler (Bilhassa araba yıkanıp lastikler tertemiz olduğunda) lastiği sıfır zannediyordu. Halbuki 10 yıllık lastik mesela. Her türlü karda kışta kıyamette kullandım, uzun yol yaptım yeri geldi kaçınma manevrası yaptım yeri geldi panik fren yaptım. İnanın arabayı yoldan bir kere olsun koparamadım. Kışın da başkasının çıktığı yeri ben de çıktım, benim çıkamadığım yeri de başkaları da çıkamadı. Öyle bir performansı vardı. Fren, kalkışlar muntazamdı. ABS çok nadir devreye giriyordu. Jantları satarken üstünde verdim, daha kullanılırdı. Galiba o arkadaş hala kullanıyor o lastikleri bilemiyorum.
Buyrun size 2016 yılında çektiğim lastiklerin resimleri:
Bu da Ocak 2017'de çektiğim resim, o lastiklerle bu koşullarda sorun yaşamadan kullandım.
-
Lastik görselinden anladığım kadarı ile muhtemelen Continental Grubuna ait bir lastik marka/modeli olsa gerek ilettiğiniz lastik.
Lastik yaşı ve bekletme koşulları önemli tabiki,ancak üretim yeri ve kauçuk bileşen niteliği,tel kalitesi,karkas yapının ar-ge mühendisliği gibi bileşenler de en az yaşı kadar mühim konular.
Bu hususta tecrübeme dayanarak diyebilirim ki;orijinal Japonya üretimi lastikler kaliteden taviz vermeyen lastikler olarak öne çıkıyor.Peşinden orijinal Almanya üretimler geliyor. -
Hocam lastiği normalinden ucuza mı aldınız? Eğer değil ise bence lastikçinize gidin olay çıkarın bana 2 yıl eski lastiği neden verdiniz diye. Hatta iade edin mümkünse yenisi ile değiştirsinler. Lastik kullanılmasa bile durdukça sertleşir. -
Bir babayiğit youtuber rafta 10 yıl beklemiş lastiği alıp test edecek ve 10 yıl beklemiş lastiğin ne durumda olduğunu göreceğiz. Bildiğim kadarıyla dünyada bile böyle bir test yok. Gerçi uygun koşullarda diye bekletilmiş diye kiviracaklar ama olsun. Buna değer. -
Beni bildiğim 4 5 senede bir lastiğin değişmesi gerektiği. -
Evet biraz ucuz aldım. Aslında 2 yılı da kafaya takardım da internette 10 yıl raf ömrü muhabbetini görünce çok da üzerinde durmadım.quote:
Orijinalden alıntı: ibiza123
Hocam lastiği normalinden ucuza mı aldınız? Eğer değil ise bence lastikçinize gidin olay çıkarın bana 2 yıl eski lastiği neden verdiniz diye. Hatta iade edin mümkünse yenisi ile değiştirsinler. Lastik kullanılmasa bile durdukça sertleşir. -
Muhtemelen ben de lastik değişeceğim zaman 2017 model sıfır lastik alacağım. Piyasadaki muadillerine göre lastik başına 100-150tl daha ucuz. Bence değer. -
Keşke o Bridgestone'ları satmasaydım. Çekerdim bir video.quote:
Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77
Bir babayiğit youtuber rafta 10 yıl beklemiş lastiği alıp test edecek ve 10 yıl beklemiş lastiğin ne durumda olduğunu göreceğiz. Bildiğim kadarıyla dünyada bile böyle bir test yok. Gerçi uygun koşullarda diye bekletilmiş diye kiviracaklar ama olsun. Buna değer. -
Yani hatırı sayılır bir miktarda ucuza aldıysanız çok sorun değil, sıfır set lastik sıfır set lastiktir. Ancak yeni modelleri ile çok yakın bir fiyat ise ya da benzer segmentte başka markaların yeni lastikleri ile yakın fiyatsa ben olsam geri verirdim. Sonuçta lastikçinin size o lastiği satarken sizi uyarması gerekiyordu.
Ama çok kafaya takılacak da konu değil bence. Bu arada 2017'nin hangi haftası? 40-50.hafta (Kasım-Aralık) falan ise 2018 sayılır mesela.
Bu arada benim kafama bir konu takıldı. Yanlış biliyor olabilirim ama genelde yaz lastiklerinde asimetrik modellerde 4 lastiğin de dış yüzeyinde bulunur tarih kısmı. Kış lastiklerinde V desen olanlarda 2 lastiğin dış yüzeyinde 2 lastiğin iç yüzeyinde bulunur tarih kısmı. Sizin 4 lastikte de tarih kısmı içeride kalmışsa bazı lastikler ters takılmış olabilir bilginiz olsun.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ibiza123 -- 22 Nisan 2019; 20:54:49 >
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X