Şimdi Ara

lastik yanak hasarı (konulara baktım aradığımı bulamadım)(resim eklendi)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
0
Favori
11.426
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracımda sanırım kaldırıma çıktığım bi gün yanağın bi kısmı kopmuş lastikte inme veya lastik içinde herhangi bi katman gözükmüyor ama değiştirmeyi düşünüyorum. Benim sorum aracım 6000 km de ve araçta tek bir lastiğin değişmesi bi sıkıntı yaratırmı aracın üstünde suan sportcontact5 ler var yine aynı lastikten alıcam ama bu soru kafamı karıştırıyor.
    Araç 2014 eylül çıkışlı 6 ay falan oldu alalı
    kesik tam olarak buna benziyor
     lastik yanak hasarı (konulara baktım aradığımı bulamadım)(resim eklendi)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anttt -- 2 Şubat 2015; 21:40:09 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Lastik Yanak Hasarı: Bilmeniz Gerekenler

    Arabanızın lastikleri, yol koşullarıyla aracınız arasındaki bağlantı görevi görür. Ancak, lastiklerin yanakları hasar görebilir ve bu da güvenlik risklerine yol açabilir. Bu nedenle, lastik yanak hasarının belirtilerini ve bunun nasıl önlenebileceğini bilmek çok önemlidir.

    Lastik Yanak Hasarı Belirtileri

    Lastik yanak hasarı, yanak bölgesinde aşağıdakilerden birini veya birkaçını içerebilir:

    • Kesikler veya yırtıklar ({lastik yanak kesiği}, {lastik yanak zedelenmesi})
    • Şişkinlikler veya çıkıntılar
    • Parça kopmaları ({lastik yanağından parça kopması})
    • Aşınma ({lastik yanak aşınması})

    Lastik Yanak Hasarına Neden Olan Faktörler

    Lastik yanak hasarı, aşağıdakiler dahil olmak üzere çeşitli faktörlerden kaynaklanabilir:

    • Bordürlere veya yol çukurlarına çarpma
    • Keskin nesneler
    • Yanlış hava basıncı
    • Aşırı yük
    • Güneş ışığı ve ozon gibi çevresel faktörler

    Lastik Yanak Hasarını Önleme

    Lastik yanak hasarını önlemeye yardımcı olmak için aşağıdaki adımları atmalısınız:

    • Yollardaki tehlikelerden kaçının.
    • Lastiklerinizi düzenli olarak kontrol edin ve hasar olup olmadığını inceleyin.
    • Doğru hava basıncını koruyun.
    • Aracınıza aşırı yük yüklemeyin.
    • Lastiğinizi güneş ışığı ve ozon gibi çevresel faktörlerden koruyun.

    Lastik Yanak Hasarı Onarımı

    Lastik yanak hasarı küçükse, geçici olarak bir lastik tamir kiti ile kapatılabilir. Ancak, hasar daha büyükse, lastiğin değiştirilmesi gerekebilir.

    Lastiğin Yazlık mı Kışlık mı Olduğunu Nasıl Anlarız?

    Lastiğin yazlık mı kışlık mı olduğunu anlamak için yanak kısmına bakabilirsiniz. Yazlık lastiklerde genellikle "S" harfi, kışlık lastiklerde ise "W" veya "M+S" (çamur ve kar) harfleri bulunur.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Değiştirmeden Lastikçiye bir gösterin belki gerek olmayabilir değişime. Bir de iki lastik arasında aşınma farkı aracın bir tarafa çekmesine neden olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Değiştirmeden Lastikçiye bir gösterin belki gerek olmayabilir değişime. Bir de iki lastik arasında aşınma farkı aracın bir tarafa çekmesine neden olabilir.

    daha iilk aracım 19 yasındayım hiç tecrübem yok bu tarz konularda servise mi götürmeliyim herhangi i continental bayisinemi ?
    muhtemelen degiştir diceklerdir. Lastik yanagından ten 1cm genişlige yakın bir parça geldi elime
  • Herhangi bir lastikçiye götür baksın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Herhangi bir lastikçiye götür baksın

    tamamdır teşekkürler
  • O yanak kesigi balon yapar.sehirler arasi yola cikmayin.diger lastiklerin durumu nasil eger kotuyse
    ,cikma bakinin'digerleri eskiyene kadar idare eder cikmayi arkaya alin.eger sifir alirsaniz siritir sanirsam


    Edit:6bin km bir lastik icin kisa bir sure sifir almanizi tavsiye ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jacques1791 -- 2 Şubat 2015; 21:45:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jacques1791

    O yanak kesigi balon yapar.sehirler arasi yola cikmayin.diger lastiklerin durumu nasil eger kotuyse
    ,cikma bakinin'digerleri eskiyene kadar idare eder cikmayi arkaya alin.eger sifir alirsaniz siritir sanirsam


    Edit:6bin km bir lastik icin kisa bir sure sifir almanizi tavsiye ederim

    araç daha 5500 km de 6 aylık araç. Lastiklerin fazla aşındıgını yada bozuldugunu zannetmiyorum. Lastikler daha 6 aylıkken o teki şimdi değiştirip 3 4 yıl kullanmak mantıklı gibi geliyor ama yinede bilemiyorum. Kord bezleri gozukmuyor sadece kaucuk bi parça koptu probler olurmu onu dülünüyorum
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jacques1791

    O yanak kesigi balon yapar.sehirler arasi yola cikmayin.diger lastiklerin durumu nasil eger kotuyse
    ,cikma bakinin'digerleri eskiyene kadar idare eder cikmayi arkaya alin.eger sifir alirsaniz siritir sanirsam


    Edit:6bin km bir lastik icin kisa bir sure sifir almanizi tavsiye ederim

    birde aracın tutuş dengesini bozarmı yada sağa sola çekme yaparmı onu düşünüyorum bu tarz bir problem olurmu tek lastik değiştirirsem.
  • anttt A kullanıcısına yanıt
    Oncelikle kaldirima nasil ciktiniz ?arac silkelendiyse rot balansa sokmaniz gerekir birde +100 kmde araci dinlemeniz lazim ben 6 ay once kaldirima cikmistim lastigim balon yapti 110dan sonra titreme yapiyordu arac rot balans istemisti bence alin sifir lastiginizi gidin 30 lira verin ayarlamalari yaparlar..
    mottomuz su olmali aracin varsa masrafin var:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jacques1791 -- 2 Şubat 2015; 21:58:02 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ş. dışı yolculuga cıkmadıgın surece o lastık sorun olmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jacques1791

    Oncelikle kaldirima nasil ciktiniz ?arac silkelendiyse rot balansa sokmaniz gerekir birde +100 kmde araci dinlemeniz lazim ben 6 ay once kaldirima cikmistim lastigim balon yapti 110dan sonra titreme yapiyordu arac rot balans istemisti bence alin sifir lastiginizi gidin 30 lira verin ayarlamalari yaparlar..
    mottomuz su olmali aracin varsa masrafin var:)

    en son kaldırıma cıkalı baya oldu dostum. Geçen hafta da yazlığa giderken yol çok boştu ve 220 gördüm. Araç bana hiçbir güvensizlik direksiyon titremese vb birseyde bulunmadı bu yuzden rot balansında bir problem oldugunu düşünmüyorum. Şu lastik işi canımı sıktı. Tek lastiği değiştirmek sıkıntı yaratırmı benim durumumda. Araç 6000km de 6 aylık. Hasar arka lastikte zaten
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BOLDVIPER

    ş. dışı yolculuga cıkmadıgın surece o lastık sorun olmaz

    değiştirmişken şimdi değiştirip 4 lastigide uzun süre kullanmayı düşünüyorum. 1 yıl sonra falan başıma o hasar yuzunden bi sorun cıkartırsa tek lastik değiştirmek pek de mantıklı bi seçenek olmicak. Birde 2 haftada bi 100 gidiş 100 donüş olmak üzere 200 km yol gidiyorum bu yolda sıkıntı cıkarırmı?
  • 220'lerle gidiyorsanız dört lastiği de değiştirin. 140'ı geçmiyorsanız, yolculuklardan önce gözle kontol edin, kordlar da görünmüyorsa, sorun yok.
  • anttt A kullanıcısına yanıt
    o halde 4 ünüde değiştir ve dikkatli kullan bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    220'lerle gidiyorsanız dört lastiği de değiştirin. 140'ı geçmiyorsanız, yolculuklardan önce gözle kontol edin, kordlar da görünmüyorsa, sorun yok.



    dostum normal şartlarda aracı kullanırken ailem oluyor ve 140 ı geçmiyorum ilk defa arabada tek uzun yola cıkmıştım. Hem motor açılsın kendine gelsin diye bastım. Motor açma yapılmadı cunku fırsat olmadı hemde araba ne yapabiliyor onu denemek için bastım yoksa normal şartlarda sakin kullanan bi yapım var. Yarın bi servise gidiym bakalım ne dicekler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BOLDVIPER

    o halde 4 ünüde değiştir ve dikkatli kullan bence

    Düşüncen için sağol dostum ama normalde çok basan biri değilim. Motor açmaya fırsatım olmamıştı aradan cıksın diye bastım ozaman. Tek lastiği değiştirdikten sonra 3 4 bin km sonra digerleriyle aynı kıvama gelmez mi o lastık aynı marka aynı lastik sadece aralarında 6 ay bi fark olucak. Continental SportContack 5 lerde zaten suan piyasadaki en iyi lastiklerden biri olarak geçiyor saga sola çekme yaparmı beni düşündüren o. Lastikçiye sorsam bana o lastiği satmak için 40 takla atıcak zaten o yuzden sizlere soruyorum
  • Hız önemli parametre. 140'a kadar testler yapılıyor, lastik patlasa bie süspansiyon dengeleyebliyor, lastik janttan çıkmıyor, araç şertte kalıyor. Bu hızın üzerinde resmi test yok, her şey sürücüye kalmış.

    Süspansiyonun terazileme kabiliyetine bağlı biraz ama makul hızlarda 6000 km fark ile lastik çekme yapmaz. Ayrıca 2-3 psi oynama hakkımız vardır, böylece basıçta %5~10 içinde kalarak ön-arka hissi değiştirebliriz.

    Aynı akstaki lastikleri beraber değiştirin derler ama onda bile yüksek hızlarda bir virajda, bir yağmurda, bir limitte, bir gün yağışta unutup direksiyonu sert çevirince kendisini belli eder. Dört lastik aynı olduğunda, arabanın alışıp irtibat kurulabilen bir hissi olur.

    Hızlar düşükse uzun tarafı ~1cm olup korda ulaşmayacak derinlikteki bir kopma için hiç değiştirmeyin, ama gözünüz üzerinde olsun oradan bir şişkinlik oluşuyor mu diye. Kordlar görünmüyorsa oradaki durum aniden değişmez. En kötüsü bile olsa önce titremeye başlayacaktır. Şimdiye kadarki bütün "balon"lar içerdeki yanakta kalıp göremediğim için yolda farkettiğim bozukluklar oldu. Araba titremeye başladığında epey ilerlemiş oluyor.

    Bu lastik denilen "hayvancağızlar" süratle çok değişiyor, yüksek hızlarda aniden değişebilirler, hiç bir şeyi anlayacak vakit olmayabilir, o yüzden yüksek hızlar için en iyi şartlarda tutulmalı.

    Yakından görmek en iyisi olurdu tabii ama sertifikalı bir lastikçiye gösterin. Bazıları hiç bir şey bilmiyorlar, yanağa sıcak pres yama yapanları bile vardı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Hız önemli parametre. 140'a kadar testler yapılıyor, lastik patlasa bie süspansiyon dengeleyebliyor, lastik janttan çıkmıyor, araç şertte kalıyor. Bu hızın üzerinde resmi test yok, her şey sürücüye kalmış.

    Süspansiyonun terazileme kabiliyetine bağlı biraz ama makul hızlarda 6000 km fark ile lastik çekme yapmaz. Ayrıca 2-3 psi oynama hakkımız vardır, böylece basıçta %5~10 içinde kalarak ön-arka hissi değiştirebliriz.

    Aynı akstaki lastikleri beraber değiştirin derler ama onda bile yüksek hızlarda bir virajda, bir yağmurda, bir limitte, bir gün yağışta unutup direksiyonu sert çevirince kendisini belli eder. Dört lastik aynı olduğunda, arabanın alışıp irtibat kurulabilen bir hissi olur.

    Hızlar düşükse uzun tarafı ~1cm olup korda ulaşmayacak derinlikteki bir kopma için hiç değiştirmeyin, ama gözünüz üzerinde olsun oradan bir şişkinlik oluşuyor mu diye. Kordlar görünmüyorsa oradaki durum aniden değişmez. En kötüsü bile olsa önce titremeye başlayacaktır. Şimdiye kadarki bütün "balon"lar içerdeki yanakta kalıp göremediğim için yolda farkettiğim bozukluklar oldu. Araba titremeye başladığında epey ilerlemiş oluyor.

    Bu lastik denilen "hayvancağızlar" süratle çok değişiyor, yüksek hızlarda aniden değişebilirler, hiç bir şeyi anlayacak vakit olmayabilir, o yüzden yüksek hızlar için en iyi şartlarda tutulmalı.

    Yakından görmek en iyisi olurdu tabii ama sertifikalı bir lastikçiye gösterin. Bazıları hiç bir şey bilmiyorlar, yanağa sıcak pres yama yapanları bile vardı.

    dostum yarın kendi aracımın resmini çekip koyarım ona göre bi yorumda bulunursan çok sevinirim
    otoparktaki adama sordugumda suan havalar soguk lastiği fazla ısıtamazsın düşük hızlarda birşey olmaz dedi. Fakat yazın değiştirmeye çalış dedi birden patlayabilir uzun yolda dedi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anttt -- 3 Şubat 2015; 0:35:52 >




  • anttt A kullanıcısına yanıt
    ben senınkınden daha vahım jant lastık kullandım bısıy olmadı tabı ben ımkansızlıktan ve lımıtlerınde kullandım en azından 1 tanesını al degıstır o halde tahmınım 6 ayda fark edebılır ama yınede emın degılım içine sineni yap
  • o lastiği değiştirmen gerekir. kord tellerin olduğu bölüm olsa hot compress ile çözülürdü iş. yanak kopmuşsa lastik ölmüş demektir. zira yanak lastiğin en zayıf bölgesi.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.