Şimdi Ara

Lastikler İçten Yemiş?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
7
Cevap
0
Favori
6.504
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Bir kaç gündür arabamız sola çekiyordu. Bugün şöyle bir lastiklere bakayım dedim, arka lastiklerde birşey yok.. Ön lastiklerde de görünüşte bir şey yok, ehh dedim bir de direksiyonu çevirip bakayım. Bir de baktım ki lastikler hep iç kısımdan erimiş gitmiş.. Sanki 60'000 kilometre gitmişiz o derece iç kısımlar kabak olmuş. Oysa ki lastikler henüz 10'000 km'lik.. Bu neden oluşmuştur, bir fikriniz var mı?

    Şimdiden teşekkürler..



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Lastik İçten Yemesi: Nedenleri ve Çözümleri

    Lastiklerin içten aşınması, araç sahipleri için yaygın bir sorundur. Ön lastiklerinizin içten aşındığını fark ederseniz, bu sorunun nedenini belirlemek ve uygun çözümü uygulamak önemlidir.

    Lastik İçten Yemesinin Nedenleri:

    • Yanlış Ayarlanmış Ön Takım: Ön takımınız düzgün ayarlanmamışsa, lastikler yol üzerinde düzgün bir şekilde dönmeyebilir ve bu da içten aşınmaya neden olabilir.
    • Aşırı Kamber Ayarı: Kamber ayarı, lastiklerin yol ile temas açısını belirler. Aşırı negatif kamber ayarı, lastiklerin iç kısımlarının daha fazla yol ile temas etmesine neden olarak içten aşınmaya yol açabilir.
    • Yanlış Lastik Basıncı: Düşük lastik basıncı, lastiğin yol üzerinde düzgün bir şekilde yuvarlanmamasına neden olarak içten aşınmaya neden olabilir.
    • Aşırı Yük: Aracınız sürekli olarak aşırı yükleniyorsa, bu durum lastiklerin içten aşınmasına neden olabilir.
    • Sürekli Frenleme: Sık sık sert fren yapmak, özellikle de virajlarda, lastiklerin iç kısımlarına baskı uygulayarak içten aşınmaya neden olabilir.

    Çözümler:

    • Ön Takım Ayarını Kontrol Ettir: Ön takımınızdaki herhangi bir yanlış ayarı düzeltmek için aracınızı kalifiye bir tamirciye götürün.
    • Kamber Ayarını Ayarlat: Aşırı negatif kamber ayarı varsa, bunu düzgün bir kamber ayarına ayarlatarak içten aşınmayı azaltabilirsiniz.
    • Lastik Basıncını Kontrol Et ve Ayarla: Lastiklerinizin basıncını düzenli olarak kontrol edin ve üretici tarafından önerilen basınçlara ayarlayın.
    • Aracı Aşırı Yüklemekten Kaçının: Aracınızı, lastiklerinin kaldırabileceğinden fazla yüklemekten kaçının.
    • Sert Fren Yapmaktan Kaçının: Mümkün olduğunda yumuşak fren yapın ve virajlarda sert fren yapmaktan kaçının.

    Lastik içten yemesini erken tespit etmek ve sorunu gidermek, lastiklerinizin ömrünü uzatmaya ve sürüş güvenliğini sağlamaya yardımcı olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bir ön düzenciye hızlı cinsinden seyahat gözüküyor size Hatalı ön kamber açıları lastiklerin iç kısımlarının aşınmasına yol açabilir...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    Bir ön düzenciye hızlı cinsinden seyahat gözüküyor size Hatalı ön kamber açıları lastiklerin iç kısımlarının aşınmasına yol açabilir...


    Öncelikle yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim.. Ön kamber açılarının hatalı oluşu peki neden oluşur? Çok mu soru soruyorum Belki diyorum, lastikçinin hatası olabilir mi bu işte




  • En son yapılan ön düzen kontrolü ve ayarında bir sorun olmuş olabilir. Aracınızın ön düzen yapısını bilemiyorum, kamber ayarlı olmayabilir. Bu durumda akla alınan bir darbe sonucu bir sorun oluşabileceği geliyor. Her durumda iyi bir kontrol şart. Lastik havalarının fabrika değerlerinin altında olması da lastiklerin düzensiz aşınmasına yol açabilir tabi. Öncelikle bunu bir kontrol edip, hemen sonrasında da aracınızın yürüyen aksamını kontrol ettirmenizi öneririm.
  • Rot-balans ayarı?
  • Yardımlarınız için sağolun, rot balansa gitmek gerekecek orası kesin, ehh bir de ön lastikleri değiştirmek gerekecek.. Ben yalnızca acaba lastikçimizin bir hatası olup olmadığını anlamaya çalıştım. Çünkü, lastikleri yeni aldığımızda Rot-Balans ayarını da yapmışlardı haliyle.. Neyse sağlık olsun.. Tekrar sağolun
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    En son yapılan ön düzen kontrolü ve ayarında bir sorun olmuş olabilir. Aracınızın ön düzen yapısını bilemiyorum, kamber ayarlı olmayabilir. Bu durumda akla alınan bir darbe sonucu bir sorun oluşabileceği geliyor. Her durumda iyi bir kontrol şart. Lastik havalarının fabrika değerlerinin altında olması da lastiklerin düzensiz aşınmasına yol açabilir tabi. Öncelikle bunu bir kontrol edip, hemen sonrasında da aracınızın yürüyen aksamını kontrol ettirmenizi öneririm.


    camber caster toe in toe out ayarları neden nasıl ne kadar zamanda bozulur ?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.