Şimdi Ara

LASTİKLERİMDE ÇATLAMALAR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
9.172
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aracımın lastiklerinde ince ince kılcal çatlamalar var özellikle dişlerinin arasında bu bir sorun teşkil edermi ? birde 4 mm ye düşmüş diş derinliği , değişmenin zamanı gelmişmi yoksa bu yazı çıkarırmı ? üstündeki lastikler michelin energy saver 185 - 70- 14



  • Öncelikle lastiğinizin üzerindeki imal tarihini beliten DOD numarasına bakın. Örnek olarak lastikde DOD 1407 yazıyorsa bunun anlamı, lastiğin 2007 yılının 14. haftasında üretildiğidir. Lastik bu üretim tarihinden itibaren 5 yılllık bir ömüre sahiptir. Lastik bu sınıra yaklaştığında veya geçtiğinde üzerinde ince çatlaklar oluşabilir, bu kauçuğun artık özelliğini kaybettiğini gösterir ve lastiğin değiştirilmesi güvenlik açısından uygun olanıdır.
  • enery saver piyasaya çıkalı pek bir şey olmadı bence

    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    Aracımın lastiklerinde ince ince kılcal çatlamalar var özellikle dişlerinin arasında bu bir sorun teşkil edermi ? birde 4 mm ye düşmüş diş derinliği , değişmenin zamanı gelmişmi yoksa bu yazı çıkarırmı ? üstündeki lastikler michelin energy saver 185 - 70- 14
  • sayın mendel50 ,

    aracın dişleri arasındaki çatlaklar lastiği ömrünün dolduğuna bir işarettir. Ancak kesin cevabı yan yüzeylerde çizgi şeklinde çatlaklar görürseniz karar verebilirsiniz. Kesin test için havası indirilerek lastik katlandığında çatlağın derinliği ve ciddiyeti hakkında bilgi sahibi olursunuz .

    Ladstiğin bir kullanma yaşı vardır bundan sayın volkan067 bahsetmiş ancak süresi dolmamış bile olsa çatlak metaldeki korozyon gibi lastikte de bir ömür bitişi göstergesidir. Bu tür çatlaklar uzamaya başladığında lastik artık şor diye konunan yumuşaklık ve sertlik mertebelerini kaybetmiştir durma mesefesi uzayacaktır. Bilginiz olsun.


    quote:

    Orijinalden alıntı: mendel50

    Aracımın lastiklerinde ince ince kılcal çatlamalar var özellikle dişlerinin arasında bu bir sorun teşkil edermi ? birde 4 mm ye düşmüş diş derinliği , değişmenin zamanı gelmişmi yoksa bu yazı çıkarırmı ? üstündeki lastikler michelin energy saver 185 - 70- 14




  • Öncelikle lastik değiştirme kriterlerini sıralamak isterim. Aşağıda yazılı kriterlerden herhangi birisi oluşursa lastiklerinizi değiştirmelisiniz.

    1- Lastikleriniz 3 mm sınırının altına inerse,
    2- Lastiklerinizin km ömrü 50.000 - 60.000 arasında ise
    3- Lastik araca takıldıktan sonra 5 yıl tamamlanırsa ( 2 yıl raf omru göz önune alınırsa üretim tarihinden itibaren 7 yıl )

    yukarıda yazılan kriterler normal kullanım kriterleridir. Ayrıca lastiğinizde yarılma, kesik, vs hasar durumları olduğunda tamiri mümkün olmayan durumlarda da lastiklerinizi değiştirmelisiniz.

    Diş aralarındaki çatlaklar
    * Ozon Çatlaması
    * Az veya fazla hava uygulamaları
    * Fazla yük
    * Aşırı ısınma

    gibi sebeplerden oluşur. Çatlaklar yüzeysel ise kullanılabilir.Fakat hava basınçları kontrol edilmeli ve virajlara yavas-dikkatli girilmeli. Hasar sırt altı kaucuğuna yada kusak tellerine işlemiş ise lastik hurdaya çıkarılmalıdır.




  • yüksek hızlara ve uzun yola çıkmayacaksanız bu yazı çıkarabilir ancak uzun yol ve yüksek süratte, yol ile temasınızı sağlayan avuç içi kadar bir alanı risk etmenizi hiç tavsiye etmem
  • hemen değiştir, yüksek hızlarda gümleyebilir
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    maxxis ve kumho kış lastikleri
    17 yıl önce açıldı
    Aracımın lastikleri ötüyor !!!
    16 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Abicim aklinda bulunsun,eger konfor ii oluyor diye lastik basincini dusuk tutuyorsan lastik omru kisalir ve sanirim sebdeki catlamalarda lastigin koselerindedir,oralarda catlama hatta kucuk parca kopmalarina sebep olur.. ben de yasadim ordan biliyorum..
  • Lastiklerde ozon çatlakları tabir ettiğimiz durum söz konusu olmaktadır.
    Lastiğin yük altında ezilmiş olması, uzun süreli park halinde kalması,zararlı temizleme mazlemeleri kullanılması,az veya fazla hava,güneşten gelen ozon ışıklarına maruz kalma, aşırı ısınma genel sebepleridir.
     LASTİKLERİMDE ÇATLAMALAR

    Bu durum da çatlamalar yüzeysel ise kullanılabilir fakat tavsiye edilen bir durum değildir.
    Çatlaklar derin ise derhal değiştirilmelidir.
  • Bende de Michelin Energy var 2 senelik her yeri çatlamış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinan_i

    Bende de Michelin Energy var 2 senelik her yeri çatlamış.

    aynı durum babamın arabasında da var, hep çatlıyor bu energy saverlar
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.