Şimdi Ara

LG C9 Oled TV Mağdurları Kulübü (29. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
635
Cevap
7
Favori
32.414
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
70 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2728293031
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Suan icin herhangi bir rapor birakmadilar, tv de duruyor zaten.
    Sadece LG yonetimi C9'u ucretsiz olarak CX ile degistirme karari vermis dedim, pek yorum yapmadi.
    Henuz bilgisi yok anladigim kadariyla.

    Haftaici haber gelir diye tahmin ediyorum. Ona gore son kararimi verecegim.
    Bir kere panel degisimi deneyip yine ayni sorun cikarsa para iadesi alayim diye dusunuyorum ama panel degisiminden sonra oyle bir secenegim kalir mi bilmiyorum acikcasi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rapBiTT

    Suan icin herhangi bir rapor birakmadilar, tv de duruyor zaten.
    Sadece LG yonetimi C9'u ucretsiz olarak CX ile degistirme karari vermis dedim, pek yorum yapmadi.
    Henuz bilgisi yok anladigim kadariyla.

    Haftaici haber gelir diye tahmin ediyorum. Ona gore son kararimi verecegim.
    Bir kere panel degisimi deneyip yine ayni sorun cikarsa para iadesi alayim diye dusunuyorum ama panel degisiminden sonra oyle bir secenegim kalir mi bilmiyorum acikcasi.
    Bunu bende dusunuyorum .önce panel degisimi
    Olursa ne ala,baktim.olmuyor kusur problem devam ediyor,
    lanet olsun diyip para iadesi almak ..

    ilk 6 ay secimlilik hakkimdan faydalanamak tuketici kanununun emrettigi sekilde.
    Fakat lg turkiyeden bir cevap alamadim bu konuda whatsap destekten. Bunu cevaplamalari lazim. Net bir sekilde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkan1216 -- 18 Temmuz 2020; 20:16:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • serkan1216 kullanıcısına yanıt
    Ben de merak ediyorum.
    Paneli degistirdik dolayisiyla para iadesi hakkiniz kalmadi artik diyebilirler.
    Eger o hakkimiz olursa ben para iadesi alip Sony Xh ya da XG almayi dusunuyorum acikcasi.
    Oled de denemedik demeyiz artik, kismet degilmis, :)
  • serkan1216 kullanıcısına yanıt
    Ücretsiz Onarım
    Nasıl ki üretici, ürettiği ürünün satış sonrası hizmetlerinden ve takibinden
    sorumlu ise; bir ürünü ithal etmek suretiyle yurtiçi piyasasına süren ithalatçı
    da bu anlamda sorumludur. Bu yükümlülük, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması
    Hakkında Kanun’a dayanılarak çıkarılmış 13.06.2014 tarihli Satış Sonrası
    Hizmetler Yönetmeliği’nin 14’üncü maddesinde düzenlenmiştir. “Üreticinin,
    İthalatçı ve Satıcının Sorumluluğu” başlıklı 14’üncü maddeye göre:
    Üretici veya ithalatçılar, yetkili servis istasyonlarının
    ayrı bir tüzel kişiliği olsa dahi, satış sonrası hizmetlerin
    sağlanmasından ve yürütülmesinden yetkili servis
    istasyonları ile birlikte müteselsilen sorumludur.
    Ücretsiz onarıma ilişkin durumun bağlantılı olduğu diğer bir düzenleme de,
    yine Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği gibi, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması
    Hakkında Kanun’a dayanılarak çıkarılmış 13.06.2014 tarihli Garanti Belgesi
    Yönetmeliği’nin 5’inci maddesidir. Bu maddenin32 ilk fıkrası şu şekildedir:
    Üretici ve ithalatçılar, tüketicilere yönelik ürettikleri
    veya ithal ettikleri, bu Yönetmeliğe ekli listede yer alan
    kullanılmamış mallar için garanti belgesi düzenlemek
    zorundadırlar.
    Bu maddeyle üretici ve ithalatçıya, Garanti Belgesi Yönetmeliği’nin
    öngördüğü ürünler için, garanti belgesi düzenleme zorunluluğu getirilmiştir.
    Garanti belgesinde, tüketicinin seçimlik haklarına ilişkin bilgilendirme yer
    almak zorundadır33. Bu bağlamda üretici ve/veya ithalatçı, garanti verdiği
    ürünler için, garanti verdiği süre boyunca, bizzat veya yetkili servisleri aracılığı
    ile ücretsiz onarım hizmeti vermekle yükümlüdür.
    Üreticinin ve ithalatçının satış sonrası hizmetlerden sorumlu tutulması
    ve tüketiciye garanti verme yükümlülüğü altında olması isabetlidir. Zira bu
    konuda tüm yükün satıcıya yüklenmesinin hem tüketicileri hem de satıcıları
    olumsuz etkileyeceği kuşkusuzdur.
    3.4. Üreticinin ve İthalatçının 6502 sayılı Kanun’un 56’ncı Maddesine ve
    Garanti Belgesi Yönetmeliği’ne Göre Sorumluluğu
    Tıpkı Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği gibi, 6502 sayılı Tüketicinin
    Korunması Hakkında Kanun’a dayanılarak çıkarılmış 13.06.2014 tarihli Garanti
    Belgesi Yönetmeliği’nin 9’uncu maddesi, ücretsiz onarım hakkı ile ilgili ayrık bir
    düzenleme36 getirmiştir. Bu maddenin dayanak Kanun maddesi ise 6502 sayılı Kanun’un 56’ncı maddesidir37.
    Üreticinin ve ithalatçının Kanun’un 56’ncı maddesine ve Garanti
    Belgesi Yönetmeliği’nin 9’uncu maddesine göre, ücretsiz onarım hakkının
    kullanılmasından sonra
    ortaya çıkacak bazı muhtemel durumlarda diğer
    seçimlik haklara ilişkin bir yükümlülüğü öngörülmüştür38. Bu düzenlemeye
    göre, ayıplı bir malı satın alan tüketici, bu mal için ücretsiz onarım hakkını
    kullanmış fakat bu onarıma rağmen mal; garanti süresi içinde tekrar
    arızalanmışsa veya bu malın tamiri için öngörülen azami tamir süresi aşılmışsa
    veya bu malın tamirinin mümkün olmadığı tespit edilmişse, bu durumda
    diğer seçimlik haklarına başvurabilir. Burada madde metninden anlaşıldığı
    üzere tüketici, kural olarak, ücretsiz onarım hakkını kullandığında, artık diğer
    seçimlik haklara başvurma hakkını kaybeder. Zira ayıp nedeniyle tüketiciye
    tanınan seçimlik haklar, nitelikleri gereği yenilik doğuran haklardandır ve bir
    kez kullanılmakla tükenirler. Bu kuralın ücretsiz onarıma ilişkin istisnası bahsi Kanun’un 56’ncı maddesidir.
    Üreticinin ve ithalatçının Kanun’un 56’ncı maddesine ve Garanti
    Belgesi Yönetmeliği’nin 9’uncu maddesine göre, ücretsiz onarım hakkının
    kullanılmasından sonra ortaya çıkacak bazı muhtemel durumlarda diğer
    seçimlik haklara ilişkin bir yükümlülüğü öngörülmüştür. Bu düzenlemeye
    göre, ayıplı bir malı satın alan tüketici, bu mal için ücretsiz onarım hakkını
    kullanmış fakat bu onarıma rağmen mal; garanti süresi içinde tekrar
    arızalanmışsa veya bu malın tamiri için öngörülen azami tamir süresi aşılmışsa
    veya bu malın tamirinin mümkün olmadığı tespit edilmişse, bu durumda
    diğer seçimlik haklarına başvurabilir. Burada madde metninden anlaşıldığı
    üzere tüketici, kural olarak, ücretsiz onarım hakkını kullandığında, artık diğer
    seçimlik haklara başvurma hakkını kaybeder. Zira ayıp nedeniyle tüketiciye
    tanınan seçimlik haklar, nitelikleri gereği yenilik doğuran haklardandır ve bir
    kez kullanılmakla tükenirler Bu kuralın ücretsiz onarıma ilişkin istisnası bahsi kullanan fakat Kanun’un 56’ncı maddesi uyarınca ücretsiz onarım hakkını
    kullanmasına rağmen diğer seçimlik haklarına başvurma hakkına sahip hale
    gelen tüketicinin, diğer seçimlik haklarını satıcı, üretici ve ithalatçıdan birine
    veya hepsine karşı kullanabileceği anlaşılmaktadır. Oysaki Kanun, seçimlik
    haklardan sorumluluğu düzenlediği 11’inci maddede bu sorumluluğa ilişkin
    olarak satıcı-üretici/ithalatçı arasında bir ayrım yapmıştır. 56’ncı maddede ise
    bu ayrıma ilişkin herhangi bir ifadeye yer verilmemiştir. Her ne kadar 6502
    sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun md. 56/3’te aynı kanunun 11’inci
    maddesine atıf varsa da, kanımızca, seçimlik haklardan kimlerin sorumlu
    olduğu hususunun açıkça ayrım yapılarak ifade edilmesi daha isabetli olurdu.
    Zira gerek Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 56’ncı maddesinin
    3’üncü fıkrası, gerekse de Garanti Belgesi Yönetmeliği’nin 9’uncu maddesinin
    1’inci fıkrası tüm satıcı, ithalatçı ve üreticinin tüm seçimlik haklardan birlikte
    sorumlu olduğu anlamını yansıtmaktadır. Bir başka deyişle, Kanun’un getirdiği
    genel kurala (parasal taleplerden ithalatçı ve üreticinin sorumlu olmaması) bir
    istisnanın öngörüldüğü; ücretsiz onarım hakkı kullanıldıktan sonra maddede
    sayılan durumlardan biri gerçekleştiği takdirde bu kez tüm seçimlik haklardan
    üreticinin ve/veya ithalatçının da sorumlu olacağı anlamı madde lafzından
    çıkartılabilmektedir.
    Öte yandan hem 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun
    md.11’e yapılan atıf, hem de kanun koyucunun amacı dikkate alınarak yorum
    yapıldığında böyle bir istisnanın öngörülmediği sonucuna da ulaşılabilir. Kaldı ki,
    kanaatimizce böyle bir istisnaya ihtiyaç da yoktur; zira tüketici ücretsiz onarım
    hakkını kullandıktan sonra diğer seçimlik haklara başvurma konusunda zaten
    bir hakka kavuşturulmuş, bu konudaki olası bir mağduriyet giderilmiştir. Parasal
    taleplerden normal şartlarda sorumlu olmayan üreticinin ve ithalatçının,
    ücretsiz onarım hakkının kullanılmasından sonraki süreçte sorumlu tutulması
    Kanun’un getirdiği “tüketici-tüketicinin karşı tarafı” dengesini anlamsız ve
    ölçüsüzce tüketici lehine bozacak, tüketiciler nezdinde Kanun’a karşı birtakım
    kötü niyetli yollar izlemesine ve üretici ve/veya ithalatçının da sorumlu
    tutulabilmesi yönünde yöntemler kullanılmasına da olanak sağlayabilecektir.
    Ayrıca, tüketiciye sağlanan bu hakkın üretici veya ithalatçı tarafından
    sunulan garanti taahhüdüne dayandırılması41 da bu görüşümüzü değiştirecek
    nitelikte değildir. Zira üretici veya ithalatçı ile tüketici arasındaki garanti ilişkisi
    yukarıda da açıklandığı üzere ihtiyari olmayıp, kanundan doğmaktadır. Bir
    başka deyişle, üretici veya ithalatçının bu istisna ile karşı karşıya kalmasının
    nedeni irade serbestisi ile imzaladığı bir garanti sözleşmesi değil, bizatihi
    kanun hükmüdür.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bugün Gaziantep Ünal Şensöyler LG yetkili servisine gittim 55C9 ile ilgili bilgilendirme gelip gelmediğini sordum.Bilgilendirme gelmemiş Lg merkezi araması gerektiğini söyledim.Bilgilerin çağrı merkezi ile geldiğini öyle bir bilginin olmadığını söyledi.

    Büyük ihtimalle para iadesi almayı düşünüyorum. Cx ile değiştirmek isteyenlerin anlaşılan uzun yoldan halletmeleri gerekecek.
  • çetin169 Ç kullanıcısına yanıt
    Açıkçası mevcut piyasa şartlarında alacağınız iade ile C9’un yerini doldurmanız epey zor olacak Çetin Bey. Karar sizin hayırlı olsun diyelim şimdiden.
  • Altı üstü bir televizyon ama yazılanları bir senarist derlerse 3 sezonluk dizi malzemesi var.
    Yapmayın beyler, enerjinizi başka sorunlarınızı çözmek için kullanın.
    Sonuçta televizyonları herkes kendi parasıyla aldı, kimse kimsenin faturasını ödemedi. Kim nasıl hareket etmek istiyorsa öyle ilerlesin.
    Grup kurulur, çeşitli paylaşımlar yapılır, katılmak isteyen katılır ama bir televizyon için konuyu gereksiz şekilde bu noktaya getirmek vakit kaybından başka bir şey değil açıkçası.
  • nurullah390 N kullanıcısına yanıt
    Karşınızdakinin ergenliğe yeni adım atmış bir çocuk olduğunu hala anlamadınız mı?
    Bu çocuk grup kurdu diye gruba dahil olup birde seri numaralarını verdiniz
    Bu internet ortamında tc numaranızı vermek gibi bir şey
    Allah'tan şu meşhur mandracı tosuncuk gibi "Arkadaşlar panellerinizi şu adrese gönderin 3 vakte kadar size sıfır 2020 model Gx göndereceğim" demedi 🤣

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nurullah390 N kullanıcısına yanıt
    Hocam yanlis anlamayin ama bazi seyleri gormek icin isin ucunun insanin kendisine degmesi gerekiyor sanirim. Bu bahsettiginiz insan telegram grubu denen yerde 70 insan +lg yetlisi onunde ucanhollandali bana ozelden ana baci kufur etti karaktersiz insan vs. dedi. Ben burada defaatle bunun iftira, yalan oldugu yazdim. Eger oyle bir sey varsa, bir tane ettigim kufuru kanitlarsa ona istedigi tv'yi alacagimi falan da yazdim. Fakat kendisi tahmin edeceginiz uzere hic bir kanit sunamadi. Insanlar bu durumu sorgulamak yerine bu arkadasin gazina geldiler ve diger insanlar da bana turlu kufurler ve iftiralar da bulundular. Yok ben tv'yi kendim cizmisim, katakulli ile degistirmisim vs vs. Bu arkadasin gruptan bana iftira atmasinin sebebi ise tahminime gore benim "Grup yuzunden kimse foruma yazmaz oldu, konu surekli yukarda duruyordu eskiden surekli buraya yazip konuyu populere tasimaliyiz" yazmam. Grup sahibi oldugu icin icerledi basladi iftiraya. Yani bir tane iftira atmaktan yuzu kizarmayan, surekli kavga egiliminde olan, ortaligi karistiran, forumun huzurunu bozan, pesinden surukledigi insanlari buradaki diger insanlara dusman eden bir insan yuzunden ortalik savas yerine dondu madur insanlar forumda istenmez hale geldi. Simdi de siz sıkıyı gosterince grubu kapatmis kacmis gitmis. Kılavuzu karga olanların sonu da bu oluyor maalesef.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UcanHollandali -- 23 Temmuz 2020; 15:34:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Grup bir işe yaramadığı gibi LG kendini en az zararla kurtaracak çözümü buldu.

    Kuşlardan duyduğumu söyliyeyim
    hani LG, biz işinizi çözdük Vatan çözmedi algısı yapıyor ya; kazın ayağı öyle değil.

    Vatan Bilgisayar bu muadil değişimleri için üst yönetim nezdinde LG ile görüşüyor, müşterimizi mağdur etmeyelim bize yeni cihazları gönderin biz değişim formu olanlara kendi üzerimizden fatura kesip çıkışını yapalım diyorlar, LG ne diyor beğenirsiniz; sizlik mesele değil değişimi biz servisler üzerinden yapıcaz. ( DOA koşulları yerine klasik garanti işletiyorlar)

    Yani adam diyor ki bizim cihazlar öyle dandik ki sağlamını bulmak imkansız habire değiştir değiştir faturayı sıfırla bu iş sonsuz döngüye girer bizim bu işe bir yerde set çekmemiz lazım.

    Adamlar bu seti meşhur telegram grubundan topladıkları veriler ile çekti. Rica edicem kimin ne derdi çözümü varsa buradan paylaşırsa daha faydalı olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kimse kusura bakmasin ama grup konusunun bir ise yaramayacagini bugun net sekilde gormus oldum. Bunu bircok kez dile getiren arkadaslar gayet haklilar.
    Nedeni ise grupta sikintiyi nasil cozerizden ziyade kisilerin birbirleriyle olan sorunlarini orada cozmeye calismasi. Ozelden dert halletmek yerine grubu kullaniyorlar.
    Bugun telefona bir baktim 100’e yakin yeni mesaj geldi bildirimi var. Haliyle sanirim bir yol uzerinden konusuluyor diye girdim ve pisman oldum.
    Arkadaslardan sikintilarini ozelden cozmelerini rica ettim ama ne yazik ki onlar devam ettiler. Ben de ayrildim gruptan. He gruptaki diger arkadaslarin umrunda olur mu benim orada olmam ya da olmamam? Tabii ki hayir. Ama diger uyelerin de bu durumdan hosnut oldugunu sanmiyorum acikcasi.

    O yuzden sahsi kanaatim herkesin kendi bildigi sekilde ilerlemesinin en iyi cozum olacagi seklinde. Defaatle goruldugu uzere beraber hareket etmek en azindan c9 kullanicilari ozelinde mumkun degil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sahsen Vatan'dan para iadesi aldim, basvurmamla iade almam arasinda gecen sure c.tesi-pazar da dahil 4 gun oldu... Bir tek uzatilmis garanti icin ayri bir iade talebi istediler, o garip geldi... Onun disinda sikinti cikmadi...

    Bu sene OLED almam artik, seneye cikacak modelleri beklemek daha mantikli geliyor bana... 2021'de Samsung da OLED'e geciyor, Xiaomi vs. de var, bakariz artik duruma...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: keyn

    Sahsen Vatan'dan para iadesi aldim, basvurmamla iade almam arasinda gecen sure c.tesi-pazar da dahil 4 gun oldu... Bir tek uzatilmis garanti icin ayri bir iade talebi istediler, o garip geldi... Onun disinda sikinti cikmadi...

    Bu sene OLED almam artik, seneye cikacak modelleri beklemek daha mantikli geliyor bana... 2021'de Samsung da OLED'e geciyor, Xiaomi vs. de var, bakariz artik duruma...
    Uzatilmis ek garanti ucretini nasil geri alacaksiniz .geri veriyor mu vatan. Uzatilmis ek garanti ucretini ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkan1216 -- 23 Temmuz 2020; 22:44:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • b9 da sikinti yasayan neredeyse yok ama c9 yerli montaj sanirim, oradan patladi

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 2728293031
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.