Şimdi Ara

LPG'DE STOP ETME SORUNU

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
123
Cevap
5
Favori
121.080
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar sıralı sistem LPG kiti kullanıyorum.
    Havalar soğuduğundan bu yana (ki henüz burada sıcaklık sıfırın altına bile düşmedi), şu iki sorunu yaşıyorum:

    1) Araç 5 km. gitmeden LPG'ye geçmiyor. Benzin sarfiyatım çoğaldı. Sizde de böyle mi? 5 km. çok fazla değil mi?

    2) LPG'ye geçtikten sonra, stop etme sorunu yaşıyorum. Işıklarda durduğum, vitesi boşa aldığım, ya da yavaşladığım/sağa-sola dönüş yaptığım zamanlarda, veya gaz pedalını bıraktığım..vs.vs. gibi durumlarda araç stop ediyor.

    Hatta birkaç kez de 50-60 km civarında hızla giderken, düz yolda stop ettiği oldu, araç boşta giderken yeniden çalıştırdım ve devam ettim. Bu çok tehlikeli de olabilirdi.


    Motor biraz daha ısındıktan sonra ise hiç bir sorun kalmıyor, motor asla stop etmiyor ama LPG'ye geçilen o ilk 10 dk. içinde bu tür sorunları yaşıyorum.

    Geçiş ısısını daha önce yükselttirmiştim. Biraz daha yükselttirsem, bu kez 8-10 km.den önce LPG'ye geçmeyecek...Nasıl çözerim bu sorunu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ultranet -- 22 Aralık 2008; 0:35:07 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    LPG'de Stop Etme Sorunu

    Aracı LPG ile çalıştırırken yaşadığın stop etme sorunu, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir. İşte bu soruna neden olan yaygın nedenler ve çözümleri:

    Lpg de Gaz Yemiyor Stop Ediyor * Yakıt filtresi tıkanmış olabilir. Filtreyi değiştirmeyi deneyin. * Yakıt pompası arızalanmış olabilir. Pompayı kontrol ettirin veya değiştirin. * Enjektörler tıkanmış olabilir. Enjektörleri temizletin veya değiştirin.

    Lpg Li Araç Soğukken Stop Ediyor * Sıcaklık sensörü arızalı olabilir. Sensörü kontrol ettirin veya değiştirin. * Rölanti motoru arızalı olabilir. Motoru kontrol ettirin veya değiştirin.

    Tüplü Araba Yolda Giderken Stop Ediyor * Yakıt hortumlarında kaçak olabilir. Hortumları kontrol edin ve gerekirse değiştirin. * Yakıt basınç regülatörü arızalanmış olabilir. Regülatörü kontrol ettirin veya değiştirin. * Bujiler arızalı olabilir. Bujileri kontrol edin veya değiştirin.

    Araba Gaza Geçince Neden Stop Eder * LPG sistemi doğru ayarlanmamış olabilir. Sistemi ayarlatın. * LPG enjektörleri kirli veya arızalı olabilir. Enjektörleri temizletin veya değiştirin.

    Lpg De Araç Soğukken Stop Ediyor * Motor soğukken LPG buharlaşması için yeterli ısı olmayabilir. Aracı benzinde çalıştırın ve ısındıktan sonra LPG'ye geçin.

    Benzinden Gaza Geçerken Stop Ediyor * LPG mikser valfi arızalanmış olabilir. Valfi kontrol ettirin veya değiştirin. * LPG ayarları yanlış olabilir. Ayarları kontrol ettirin ve gerekirse değiştirin.

    Bu çözümleri denedikten sonra sorun devam ediyorsa, aracınızı yetkili bir tamirciye götürmeniz önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Hocam ne güzel izah etmişsin yahu. Bende geçen hafta aynı sorunları yaşadım.
    Sanırım iyi bir gaz ayarı yapmak gerekiyor. Özellikle klima veya kalorifer açıkken ve hava soğukken bu sorun daha fazla oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarpkaya -- 22 Aralık 2008; 1:38:38 >
  • eğer arabayı çalıştırınca hemen hareket ediyorsanız hareket etmeden önce 1-2 dk rölantide motoru ısıtmanızı tavsiye ederim, aklıma gelen diğer bir çözüm de lpg kapatma düğmesinden lpg yi kapatın, motor ısınınca aynı düğmeden tekrar açın, benzin tüketiminiz artacaktır ama tehlikeli bir şekilde stop ettiğini yazmışsınız, biraz fazla benzin yakmak tehlikeye girmekten iyidir diye düşünüyorum, bir de 5 km gitmeden lpg ye geçmiyor demişsiniz, bende lpg'ye geçiş 1 km sürmüyor, sanırım otomobilinizin termostatında ya da radyatör sisteminde problem olabilir, servise göstermenizi tavsiye ederim...
  • lpg filtresini temizletmek, hava filtresini değiştirmek ve güzel bir gaz ayarı sorununuzu çözebilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: toggy06

    eğer arabayı çalıştırınca hemen hareket ediyorsanız hareket etmeden önce 1-2 dk rölantide motoru ısıtmanızı tavsiye ederim, aklıma gelen diğer bir çözüm de lpg kapatma düğmesinden lpg yi kapatın, motor ısınınca aynı düğmeden tekrar açın, benzin tüketiminiz artacaktır ama tehlikeli bir şekilde stop ettiğini yazmışsınız, biraz fazla benzin yakmak tehlikeye girmekten iyidir diye düşünüyorum, bir de 5 km gitmeden lpg ye geçmiyor demişsiniz, bende lpg'ye geçiş 1 km sürmüyor, sanırım otomobilinizin termostatında ya da radyatör sisteminde problem olabilir, servise göstermenizi tavsiye ederim...


    Aracınızın motoru yeterli ısıya 1 km'den önce ulaşıyor mu? Önemli olan motor su sıcaklığının regülatördeki LPG'yi gaz haline getirecek ısıya ulaşması değil midir?

    @merulaalba; hava filtrem yeni değişti. LPG filtresi de yıpranmış olamayacak kadar yeni. Bence de sisteme iyi bir ayar gerekiyor.




  • evet, otomobilimin motorunun ısınması 1 km civarı sürüyor, hareket etmeden önce de yaklaşık 1 dk rolantide çalıştırıyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: toggy06

    evet, otomobilimin motorunun ısınması 1 km civarı sürüyor, hareket etmeden önce de yaklaşık 1 dk rolantide çalıştırıyorum.


    Ben beklemeden hemen hareket ediyorum.

    Yazın benim de 1 km. civarıydı ama hava soğuyunca stop etme probleminden dolayı geçiş ısısını yükselttirdim. Sonuç 5 km...

    Ama farkettim ki, aracımda fanlardan ılık hava gelmeye başlaması dahi, zaten 2 km.yi buluyor. Fan havası "sıcak" denecek düzeye geldiği anda aracım da LPG'ye geçiyor. Farklı araçların motorları farklı sürelerde mi ısınır, bu durum motor hacmiyle mi ilgilidir?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • motor ısınırken fan açmamanızı öneririm, hatta bundan önceki otomobilimde radyatör fanında problem olmuştu ve hareret yapmıştı, servis sahibi olan arkadaşımı aradığımda havalandırmayı en sıcak ayara getirip fanı sonuna kadar açmamı tavsiye etmişti ve gerçekten motor sıcaklığı düşmüştü, bu olaydan hareketle fan açtığınız zaman radyatörün ısınması daha uzun süreceğini tahmin ediyorum...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ultranet

    Arkadaşlar sıralı sistem LPG kiti kullanıyorum.
    Havalar soğuduğundan bu yana (ki henüz burada sıcaklık sıfırın altına bile düşmedi), şu iki sorunu yaşıyorum:

    1) Araç 5 km. gitmeden LPG'ye geçmiyor. Benzin sarfiyatım çoğaldı. Sizde de böyle mi? 5 km. çok fazla değil mi?

    2) LPG'ye geçtikten sonra, stop etme sorunu yaşıyorum. Işıklarda durduğum, vitesi boşa aldığım, ya da yavaşladığım/sağa-sola dönüş yaptığım zamanlarda, veya gaz pedalını bıraktığım..vs.vs. gibi durumlarda araç stop ediyor.

    Hatta birkaç kez de 50-60 km civarında hızla giderken, düz yolda stop ettiği oldu, araç boşta giderken yeniden çalıştırdım ve devam ettim. Bu çok tehlikeli de olabilirdi.


    Motor biraz daha ısındıktan sonra ise hiç bir sorun kalmıyor, motor asla stop etmiyor ama LPG'ye geçilen o ilk 10 dk. içinde bu tür sorunları yaşıyorum.

    Geçiş ısısını daha önce yükselttirmiştim. Biraz daha yükselttirsem, bu kez 8-10 km.den önce LPG'ye geçmeyecek...Nasıl çözerim bu sorunu?





    aynen 307 mde atiker kit ile yaşıyorum halihazıda..
    süratle giderken debriyaja basıyorum devir saati rölanti seviyesini hiç takmadan hoooop sıfıra düşüyor ve ortalık kıpkırmızı oluyor ikazlardan dolayı.bırakıyorum debriyajı çalışıyor haliyle sürat varken.bir nevi vurduruyorum.hiç içime sinmesede.....




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mecase


    quote:

    Orjinalden alıntı: ultranet

    Arkadaşlar sıralı sistem LPG kiti kullanıyorum.
    Havalar soğuduğundan bu yana (ki henüz burada sıcaklık sıfırın altına bile düşmedi), şu iki sorunu yaşıyorum:

    1) Araç 5 km. gitmeden LPG'ye geçmiyor. Benzin sarfiyatım çoğaldı. Sizde de böyle mi? 5 km. çok fazla değil mi?

    2) LPG'ye geçtikten sonra, stop etme sorunu yaşıyorum. Işıklarda durduğum, vitesi boşa aldığım, ya da yavaşladığım/sağa-sola dönüş yaptığım zamanlarda, veya gaz pedalını bıraktığım..vs.vs. gibi durumlarda araç stop ediyor.

    Hatta birkaç kez de 50-60 km civarında hızla giderken, düz yolda stop ettiği oldu, araç boşta giderken yeniden çalıştırdım ve devam ettim. Bu çok tehlikeli de olabilirdi.


    Motor biraz daha ısındıktan sonra ise hiç bir sorun kalmıyor, motor asla stop etmiyor ama LPG'ye geçilen o ilk 10 dk. içinde bu tür sorunları yaşıyorum.

    Geçiş ısısını daha önce yükselttirmiştim. Biraz daha yükselttirsem, bu kez 8-10 km.den önce LPG'ye geçmeyecek...Nasıl çözerim bu sorunu?





    aynen 307 mde atiker kit ile yaşıyorum halihazıda..
    süratle giderken debriyaja basıyorum devir saati rölanti seviyesini hiç takmadan hoooop sıfıra düşüyor ve ortalık kıpkırmızı oluyor ikazlardan dolayı.bırakıyorum debriyajı çalışıyor haliyle sürat varken.bir nevi vurduruyorum.hiç içime sinmesede.....

    Böyle bir vurdurma siboplarınızı yamultabilir - triger kayışınızı yorar. Tavsiye etmiyorum.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: toggy06

    motor ısınırken fan açmamanızı öneririm, hatta bundan önceki otomobilimde radyatör fanında problem olmuştu ve hareret yapmıştı, servis sahibi olan arkadaşımı aradığımda havalandırmayı en sıcak ayara getirip fanı sonuna kadar açmamı tavsiye etmişti ve gerçekten motor sıcaklığı düşmüştü, bu olaydan hareketle fan açtığınız zaman radyatörün ısınması daha uzun süreceğini tahmin ediyorum...


    Evet, ilginç bir düşünce. Yarın sabah unutmazsam deneyeceğim bunu.
  • Bu arada akü durumu nasıl kardeş. Çünkü iyi marka ve sağlam akü olmazsa lpg de sorun çıkıyormuş diye duydum.
  • Aküm yeni ve iyi durumda. Ayrıca sabah fan kapalı denedim, değişen birşey olmadı.

    Ankara'da bugün hava bayağı soğudu. Akşam işten çıktığımda birkaç km. gitmeme rağmen fandan gelen hava da ısınmadı, sistem LPG'ye de geçmedi.(Zaten ikisi aynı anda oluyor). Sonunda kendim düğmeye basıp LPG'ye geçtim. Hava soğuyunca bu geç ısınma meselesinden dolayı benzin tüketimim de gözle görülür şekilde arttı.

    Motorun/radyatör suyunun geç ısınması ile motor hacmi arasında bağlantı var mıdır? Büyük motorlu arabalar daha mı geç ısınırlar?
  • aynı sorunu bende aylarca çektim.önce hava filtresi dediler onun bazı yerlerini kapattılar.buji,kablo,balatalar filan derken epeyce bakım yaptırttım.lpg takan servis,tavsiye üzerine ustalar filanda fayda etmedi.son olarak sadece bilgisayarlı lpg ayarı yapan yaşlı bir amcaya yolladılar. bekleme salonu gibi hem kendi hem dükkanı tertemizdi. 5 6 dakikada ayar yaptı 7 tl aldı.1 senedir hiç bir problemim kalmadı.bir kaç ayda gel bir bakalım dedi onada kısmet olmadı.
  • necmi arkadaşım.
    ankarada mısınız.
    gittiğiniz yaşlı amcanın adını adresini verirseniz sevinirim...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mecase


    quote:

    Orjinalden alıntı: ultranet

    Arkadaşlar sıralı sistem LPG kiti kullanıyorum.
    Havalar soğuduğundan bu yana (ki henüz burada sıcaklık sıfırın altına bile düşmedi), şu iki sorunu yaşıyorum:

    1) Araç 5 km. gitmeden LPG'ye geçmiyor. Benzin sarfiyatım çoğaldı. Sizde de böyle mi? 5 km. çok fazla değil mi?

    2) LPG'ye geçtikten sonra, stop etme sorunu yaşıyorum. Işıklarda durduğum, vitesi boşa aldığım, ya da yavaşladığım/sağa-sola dönüş yaptığım zamanlarda, veya gaz pedalını bıraktığım..vs.vs. gibi durumlarda araç stop ediyor.

    Hatta birkaç kez de 50-60 km civarında hızla giderken, düz yolda stop ettiği oldu, araç boşta giderken yeniden çalıştırdım ve devam ettim. Bu çok tehlikeli de olabilirdi.


    Motor biraz daha ısındıktan sonra ise hiç bir sorun kalmıyor, motor asla stop etmiyor ama LPG'ye geçilen o ilk 10 dk. içinde bu tür sorunları yaşıyorum.

    Geçiş ısısını daha önce yükselttirmiştim. Biraz daha yükselttirsem, bu kez 8-10 km.den önce LPG'ye geçmeyecek...Nasıl çözerim bu sorunu?





    aynen 307 mde atiker kit ile yaşıyorum halihazıda..
    süratle giderken debriyaja basıyorum devir saati rölanti seviyesini hiç takmadan hoooop sıfıra düşüyor ve ortalık kıpkırmızı oluyor ikazlardan dolayı.bırakıyorum debriyajı çalışıyor haliyle sürat varken.bir nevi vurduruyorum.hiç içime sinmesede.....


    aman sakın yapmayın triger diş atlarsa zamanlama hatası nedeniyle siboplara pistonlar çarpar siboplar eğilir masraf çok olur. sıkıştırma oranları yüksek içten patlamalı motorlar vurdurma ile çalıştırılmaz. şahin doğan renault 9 gibi araçların pistonu üön bile siboplarla boşluk vardır onlarda sorun çıkmaz ancak modern motorlara zarar verme ihtimali yüksektir




  • quote:

    Orjinalden alıntı: fsaglam2002

    necmi arkadaşım.
    ankarada mısınız.
    gittiğiniz yaşlı amcanın adını adresini verirseniz sevinirim...

    maalesef konyadayım.lpg ayarını mutlaka bilgisayarlı bir iş yerinde yaptırt.
  • Kış geldiğinde ortaya çıkan ve bir çok kişinin yaşadığı bir sıkıntı bu. Sorunu çözmek için neler denenmemişki, birçokları ustaların aslında ustalıktan anlamadığı anlamış..Sorunu kendileri çözmüş, veya hala sorun üzerinde çalışıyorlar. Allah kolaylık versin.

    Daha detaylı bilgiler burda
    donanımhaber forum
    Aracı motor soğukken çalıştıramıyorum? » Sayfa 7 - 10
    http://forum.donanimhaber.com/m_15156582/mpage_3/tm.htm




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mulkiyeli

    Kış geldiğinde ortaya çıkan ve bir çok kişinin yaşadığı bir sıkıntı bu. Sorunu çözmek için neler denenmemişki, birçokları ustaların aslında ustalıktan anlamadığı anlamış..Sorunu kendileri çözmüş, veya hala sorun üzerinde çalışıyorlar. Allah kolaylık versin.

    Daha detaylı bilgiler burda
    donanımhaber forum
    Aracı motor soğukken çalıştıramıyorum? » Sayfa 7 - 10
    http://forum.donanimhaber.com/m_15156582/mpage_3/tm.htm



    Buradaki arkadaşların sabah arabalarını benzinle dahi çalıştıramamak şeklinde bir problemleri var sanırım? Ama benim sorunum bu değil.

    Yukarıda anlattığım gibi, sorun LPG'nin geç devreye girmesi ve LPG'ye geçişten sonra zaman zaman aracın stop etmesi.

    Bendeki kit Ekogas Versiyon-II. Sistemin ayarını bilgisayarla iyi bir yerde yaptırmak için birkaç LPG servisi dolaştım, fakat bilgisayarlarında Ekogas/Ultragas yazılımı yoktu. (BRC, Lovato, Atiker vs. vardı.)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ultranet


    quote:

    Orjinalden alıntı: mulkiyeli

    Kış geldiğinde ortaya çıkan ve bir çok kişinin yaşadığı bir sıkıntı bu. Sorunu çözmek için neler denenmemişki, birçokları ustaların aslında ustalıktan anlamadığı anlamış..Sorunu kendileri çözmüş, veya hala sorun üzerinde çalışıyorlar. Allah kolaylık versin.

    Daha detaylı bilgiler burda
    http://forum.donanimhaber.com/m_15156582/mpage_3/tm.htm


    Buradaki arkadaşların sabah arabalarını benzinle dahi çalıştıramamak şeklinde bir problemleri var sanırım? Ama benim sorunum bu değil.

    Yukarıda anlattığım gibi, sorun LPG'nin geç devreye girmesi ve LPG'ye geçişten sonra zaman zaman aracın stop etmesi.

    Bendeki kit Ekogas Versiyon-II. Sistemin ayarını bilgisayarla iyi bir yerde yaptırmak için birkaç LPG servisi dolaştım, fakat bilgisayarlarında Ekogas/Ultragas yazılımı yoktu. (BRC, Lovato, Atiker vs. vardı.)




    Bence eğer ekogas takılıysa ekogas yazılımını güncellemeli ve ona göre bir değerlendirme yapmalısınız. Bunun içinde rastgele bir LPG servisi yerine aracınızda takılı markanın yetkili servisine gitmenizde fayda var.

    Bayi : EKOGAS LPG ANKARA
    Telefon : 0312 397 87 46
    Faks : 0312 397 87 48
    Adres : ERCİYES İŞYERLERİ SİTESİ 9.CADDE NO:67 MACUNKÖY/ANKARA

    ÖZGÜR OTOGAZ
    Oto Sanayi Sitesi 2.Cadde No:10 (Ptt Yanı)
    Tel: 0 312 278 33 17 Faks: 0 312 278 33 18
    Gsm: 0 544 968 41 45 Gsm: 0 535 866 26 56

    Ankara için bu adresler var internette belki işinize yarar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarpkaya -- 27 Aralık 2008; 2:07:59 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.