Chevrolet Türkiye LPG ekonomisinin daha net anlaşılabilmesi için internet sitesinde (www.chevrolet.com.tr) yeni bir uygulama başlattı : LPG kazanç haritası.
Bu uygulama ile siteye giren kişiler isterlerse 2 il arasında LPG’nin ne kadar ekonomik olduğunu görebilmekte, isterlerse yıllık km. girerek toplamda ne kadar tasarruf edeceklerini görmektedirler. Örneğin ; 60.000 km. yapılması durumunda LPG benzine karşı 5.418 YTL ve dizele karşı da 1.350 YTL daha ekonomik olmaktadır. Chevrolet Türkiye Kasım 2006 ayında başladığı LPG dönüşüm programı kapsamında sektörün gelişimi yönünde bir çok ilke imza atmıştı :
1. Benzinli motora sahip tüm ürün gamında LPG dönüşümü programını geçerli kılan ilk marka – Spark, Aveo HB, Aveo Sedan, Lacetti HB, Lacetti Sedan, Lacetti SW ve Rezzo
2. Pazarın tüm müşteri katmanlarını (perakende, filo, taksi, kiralama) LPG dönüşümü ile hedefleyen ilk marka , 3. LPG dönüşümü programını Türkiye çapında mekanik garanti ile paralel olarak 3 yıl veya 100.000 km kapsamında garanti ile sunan ilk marka,
4. 2006 Auto-Show fuarında LPG dönüşümlü araç teşhir eden ilk marka,
5. 2008 LPG & CNG fuarına katılan tek otomobil markası,
6. Bir Otogaz şirketi ( Aygaz A.Ş.) ile LPG sektörünün gelişimi yönünde yapılan ilk işbirliği çalışmasına imza atan marka,
7. Bir kit sağlayıcı firma (BRC Türkiye distribütörü 2A firması) ile Türkiye çapında ürün gamı bazında garantili olarak LPG dönüşümü anlaşması yapan ilk marka,
8. İnternet sitesinde LPG dönüşümü bölümü açan ilk marka,
9. LPG dönüşümü ile ilgili ilk kampanya düzenleyen marka (LPG kiti Chevrolet’den hediye!),
10. LPG ile ilgili reklam çalışması yapan ilk otomotiv markası,
11. Basın filosunda LPG’li araç bulunduran ilk marka,
12. LPG’ye özel satış noktası malzemelerini bayi showroomlarında kullanan ilk marka.
LPG günümüz koşullarında yakıt tüketiminde yarattığı yaklaşık % 35 tasarruf ve en çevre dostu (benzin ve dizele gore daha az karbondioksit salınımı) yakıt olmasından dolayı bilinçli tüketiciler için en akıllı seçimdir.
Chevrolet LPG dönüşümlü araçlar, LPG depolarının yerleşimleri (bagaj hacmini daraltmamaktadır) ve LPG kiti montaj uygulaması sebebiyle orjinalliklerini muhafaza etmektedirler. Chevrolet’de LPG dönüşümü tamamen araca entegre olmaktadır. Chevrolet LPG dönüşümlü araçlar son derece güvenlidir. LPG dönüşümleri işinin eğitimini almış uzmanlar tarafından yapılmaktadır. Kullanılan BRC markalı LPG dönüşüm kitleri Avrupa Birliği’nin ECE R 67.01 standardına gore üretilmiş olup yangın dahil tüm güvenlik testlerinden başarı ile geçmiştir.
Bu konuda görüşlerine başvurduğumuz Chevrolet Satış ve Pazarlama Müdürü Murat Aydın şu açıklamayı yaptı : ‘’Marka bazında garantili LPG dönüşümümün Türkiye’de öncü markası olan Chevrolet LPG ekonomisini tüketicilerin daha kolay algılayabilmesi için yeni bir çalışmaya imza attı : Chevrolet LPG Kazanç Haritası. Bu çalışmamız LPG dönüşümünün yakıt tüketimi açısından ne kadar etkili olduğunu çok pratik bir şekilde interaktif olarak ortaya koyuyor. Chevrolet Türkiye ekolojik ve ekonomik yararlarından dolayı Türk otomotiv sektörünün en önemli projelerinden birisi olan marka bazında garantili LPG dönüşüm programını desteklemeye devam edecektir.’’
onun bunun üretim hatası derken bizim açtığımız faydalı konular boşa gidiyor
Hocam cidden ya.Üretim hatası olayı aştı kendini. Bu arada bu konuyla ilgili sen LPG'nin ne kadar ekonomi sağladğını kendin daha iyi bilirsin
quote:
Orjinalden alıntı: Screamer
Hocam cidden ya.Üretim hatası olayı aştı kendini. Bu arada bu konuyla ilgili sen LPG'nin ne kadar ekonomi sağladğını kendin daha iyi bilirsin
bu karışıklıkta bu konuya zaman ayırdığın için teşekkür ederin
lpg karlı bi olay elimden geldiğince paylaşmaya çalışıyorum
Asıl ben herkes adına size teşekkür ederim LPG'nin ekonomiyi artırdığı bir gerçek.Zaten bu yüzden artık araç bakarken LPG uyumu nasıl vs. gibi bakıyoruz Bu arada babam ikna oldu LPG işine artık iş sadece araç bulmaya kaldı
quote:
Orjinalden alıntı: Screamer
Bu arada babam ikna oldu LPG işine artık iş sadece araç bulmaya kaldı
artık o çok yakar bu çok yakar demenize gerek yok istediğiniz 2,0 litre aracı alabilirsiniz yeterki montajı düzgün bir ustada yaptırın şimdiden hayırlı olsun
ayrıca elimden geldiğince lpg yi savunmaya ve anlatmaya devam edicem
Lpg kullanımı son zamanlarda arttı.Bunun nedeni fiyatında verginin olmamasıydı yanlış hatırlamıyorsam.Yakında devlet lpgye de iyi bir vergi koyarsa o zaman iş çok kötü olacak...
hocam yapma anlatma lpg yi lpg çok sorun yaratıyor aracın anası ağlıyor.. bence kimse yaptırmamalı
benzine nazaran ort %40 karlı
tabi kendi araçtırmalarım sonucu çok yakan araçlarda daha karlı oluyor
quote:
Orjinalden alıntı: Whisper911
hocam yapma anlatma lpg yi lpg çok sorun yaratıyor aracın anası ağlıyor.. bence kimse yaptırmamalı
LPG motoru öldürüyor Hiç tavsiye etmem zırt pırt LPG konusu açmayın ortalıgı bulandırmayın net kullanan kişiler okuma yazma bılmeyen kısıler degıl bu sayfaya takılan kısıler otomobılden yada LPG nın neoldugundan ekonomısınden az cok haberdardır.
basligi gorunce "giza boyle bir konu acmamistir herhalde" diye dusundum ve hakli da ciktim icerigini okuyunca.
eskiden lagunamda lpg vardi, gercekten de %40 oraninda tasarruf sagliyordu. iyi yanlari da vardi, kotu yanlari da. ondan sonraki araclarimda taktirmadim ama.
quote:
Orjinalden alıntı: MAJAY
LPG motoru öldürüyor Hiç tavsiye etmem zırt pırt LPG konusu açmayın ortalıgı bulandırmayın net kullanan kişiler okuma yazma bılmeyen kısıler degıl bu sayfaya takılan kısıler otomobılden yada LPG nın neoldugundan ekonomısınden az cok haberdardır.
haklısınız kimseye bir şey öğretmek bizim haddimiz değil ama burası paylaşım forumu. ben bu siteden aracıma lpg taktırmaya ikna oldum hatta bu sitedeki yorumlara dayanarak şu an ki aracımı satın aldım.
ortalığın bulanması şahsi düşüncenizdir saygı duyarım.
arabam 1.4 şehirler arası benzin tüketimi sehirler arası 100km de 5,4lt (test ettim 2kişi ile tutuyor) km de 191bin
gazda ise aynı kullanımda şehirler arasında km de 120binliraya düşüyor.
asıl ekonomi şehir içinde oluyor 150-160bin ankara şehiriçi tüketimi
quote:
Orjinalden alıntı: Whisper911 hocam yapma anlatma lpg yi lpg çok sorun yaratıyor aracın anası ağlıyor.. bence kimse yaptırmamalı
Biz heralde 4 senedir LPG li arabaya biniyorum daha bir sorunla karşılaşmadık Allah'a şükür bu aldığımız arabada gösterse çalışmıyor bir onun için gittik o kadar düzgün bir ustaya veya servise taktırılırsa sorun yaratmaz
quote:
Orjinalden alıntı: huseyin16
quote:
Orjinalden alıntı: Whisper911 hocam yapma anlatma lpg yi lpg çok sorun yaratıyor aracın anası ağlıyor.. bence kimse yaptırmamalı
Biz heralde 4 senedir LPG li arabaya biniyorum daha bir sorunla karşılaşmadık Allah'a şükür bu aldığımız arabada gösterse çalışmıyor bir onun için gittik o kadar düzgün bir ustaya veya servise taktırılırsa sorun yaratmaz
hocam whisperdede lpg var millet lpg ye geçipte tüketimi arttırmasın (zam gelmesin ) diye böyle yazıyor
üstelik araç 5,20 bmw
chevy almamki lpglisini aliyim
ayrica 60.000 km de 1300 ytl yi dizelin torkuna ara hizlanmasina vs değismem. bide kapali otoparka girememe stresi yaşa değmez
LPG ye alıstım hem az yakıp hemde cok gezıyorum. bundan 2 ay oncesıne kadar benzın derdım ama olay faklı yone kaydı
benzinde ortalama 8.5-9 litre yakan aracımız lpg ile ortalama 178binlira yakıyor.varın siz düşünün ekonomisini
3. LPG li aracımı kullanıyorum. Yaklaşık 100 000 km yaptıysam. Yaklaşık 15 000 YTL harcamışım (aralıklı, toplamda 4 sene falan). Benzinde kullansaydım (ilk arabam benzinliydi, az yaktığı iddia edilen broadway) yaklaşık 30 000 YTL harcayacaktım. Hesap ortada. Yok motoru öldürüyormuş, yok arabanın dengesini bozuyormuş... Biip bilmeden atmayın lütfen. Yanma ısıları büyükten küçüğe mazot > benzin > LPG dir. Yani yanmaları için gerekli ısılar. Sonuçta, açığa çıkardıkları ısı bakımından da sıralama aynıdır. Dizel araçların bakım periyodu daha sıktır, çünkü parçalar daha çabuk aşınır. LPG nin motora benzinden fazla zararı yoktur. Neymiş, pistonlar boş dönüyormuş. Arabanıza yağ koymuyor musunuz? Pistonların kaymasını sağlayan şey benzin değil, yağdır. Benzin yanma odasına girdiği anda yanıp gaz haline dönüşür ve ortaya çıkan gaz basınç yaparak motora hareket verir. Benzin motorda sıvı olarak kalmaz. Eksozdan CO2, SO2, SO,CO ve diğer bilimum gazlar çıkar. LPG yaptığınızda ise ortaya çıkan gaz karışımı daha az oranda CO2, CO, SO, SO2 içerir. Ne kadar Karbon, o kadar ısı, o kadar zararlı gaz. Bunun aksini ispatlarım diyene hodri meydan diyorum. Ayrıca LPG li araçlarda egsoz daha az ısındığı için daha uzun ömürlü olur. Bütün ustalar bilirler ki egsozu çürüten şey aşırı ısınıp, soğumadır. LPG ile torkun düşeceğini iddia eden arkadaşlara da sadece gülerim. LPGnizi işin ehli insanlara taktırırsanız yakıtınız en az % 40 azalır, kaybınız ise en fazla 1-2 beygirdir. Güçlü motoru olan arabalarda hissetmezsiniz bile. Bir arkadaşımda fiesta 1.4 var. Klima açık, benim 3 ile çıktığım yokuşları, o da 3 ile çıkıyor. Araba bi de otomatik. Motorda kurum yapar diyen arkadaşlara tavsiyem bir motor ustasının yanına gidip baksınlar. Kurumun sebebi yakıtın pis olması, motorun yıpranmış olmasıdır veya kısaca arabanın yıpranmış olmasıdır. LPG ile ilgisi yoktur. Sebebin LPG olduğunun zannedilmesi ise, LPG nin önceden sadece eski arabalara takılmasıdır. Araba zaten eski, motor zaten ölü. LPGnin ne suçu var ? Ayrıca Carbon Clean denen sistemle 50-60 YTL ye motoru pırıl pırıl hale getirebilirsiniz. Arabanın değerini düşürüyor diyenlere de sadece gülerim. Düşürse bile 15000 YTL mi düşürür? Hesap ortada. Kim ne istiyorsa kullansın. Benim etrafımda benzin kullanan bir kişi kaldı, ona da herkes hayrtt ediyor. Yakında geçer diye tahmin ediyorum. Ben burdayım, şuraya yazıyorum.