Şimdi Ara

LPG PERFORMANS SORUNU

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
2.479
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,
    1997 model 2000 motor Toyota Carina arcım var. 2008 yılı şubat ayında ankarada tartarini sıralı sistem taktırdım. son zamanlarda arcımın gaz ayarlarında bozulmalar meydana geldi. montajı yapan servise gittim, ayarların biraz performanslı olmasını istedim. bilgisayardan otomatik ayar diye bir yer var. yani programın yaptığı ayarlarda bıraktık. bu şekilde biraz kullandım. düşük hızlarda performansı eskisine göre daha arttı. geçenlerde şehir dışını çıktım ve uzun yoldaki durumuna baktım bu arada. aracım düz yolda giderken gazda 160 km ye geldiğimde gaz yememeye başladı. benzine aldım takılmadan geçti 180 e doğru. birde aracım gazda iken 120 den sonraki hızlara çıkarken çok geç kalıyor. hafif rampa bir yolda gazı pedalını zemine yapıştırmama rağmen ibre 140 ı bulamadı. servise gittim. dedim 4000 devirden sonraki ayarları arttıralım diye. servis elemanı 4000 devirden sonraki değerleri +10 arttırdı. otobana çıktım. biraz iniş aşağı olan yolda 160 a ulaştım ve 180 e doğru ilerledim ve gaz yeme noktasında sıkıntı olmadı. aynı yolun dönüş istikametine geçtim ve kökledim gaza (tabi bu sefer yol hafif rampa yukarı) ama 150 ye ancak ulaşabildim vede aracıma gaz kokusu gelmeye başladı. ben önceden klasik sistem lpg kiti kullanıyordum aracımda. aracım benzin performansını yakalasın diye eski kiti söküp sıralı sistem taktım. ama malesef bu zamana kadar (1 yıldan fazla oldu) söylenilen performansa hala ulaşamadım. ha ben normalde aracımı çok süratli kullanan biri değilim ama bir sürü para verip de söylenilen benzin performansını görememek insanı üzüyor. ben ankarada tartarini servisinde montajımı yaptırdım. ve malesef ankarada da alternatif bir başka tartarini servisi yok. varsa da ben bilmiyorum. mevcut servisin de elemanlarının bu ayar işinden iyi anladığını sanmıyorum. deneme yanılma yoluyla iş yapmaya çalışıyorlar.

    sayın okcan otogaz yetkilileri bana bu konuda yol gösterirseniz memnun olacağım. istanbula da gelme fırsatım olursa anadolu yakasındaki okcan lpg servisine inşallah uğrayıp orada aracımı kontrol ettirmek ve ayar yaptırmak istiyorum ayrıca.

    aslında şöyle bir yardımda bulunulabilinir. aracım 97 model 2000 motor enjeksiyonlu 16 valfli toyota carina e2.0 gli. istanbulda böyle bir araca tartarini montajı yapılmış ve ayarlarından kullanıcısı memnun ise, o aracın ayarkaydı maille gönderebilirsiniz. bizde buradaki servisten o ayarları aracımıza aktarırız. böyle de bir çözüm yapılabilir mi. yada bu işin distribütörü böyle bir işlem yapsa, araç marka ve modellerine göre otomatik olarak yüklenecek cofigürasyon dosyaları yayınlasalar da işi bilmeyenlerin elinde deneme tahtası olmasak.

    şimdiden teşekkürler ilgi ve alakanıza







  • Düşünceniz güzel ve bir başka araca yapılan ayarlamaya göre size gönderilecek kalibrasyon ayarını pc de kendi aracınzın ecusuna aktarma imkanınız var,ancak servisiniz bu olaya hangi gözle bakar bilmiyorum,bunun yanında hazır ayar yapılacağına,pc yi araca bağlayıp trafiğe çıkarak kaydedilen ayarın lpg ecusuna aktarılması,bence en iyi ayardır.Bu arada Tattarini piyasada bilinen kitler içerisinde en kaliteli olanlardan bilinir.Yinede montajı ve ayarlamaları yapan usta işinin ehli ise sorun olmadan binersiniz,bilmem kaçtan sonra biraz performans artsın diye manuel olarak artırılan değerler,başka sorunlara yol açabilmektedir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Okifi

    Düşünceniz güzel ve bir başka araca yapılan ayarlamaya göre size gönderilecek kalibrasyon ayarını pc de kendi aracınzın ecusuna aktarma imkanınız var,ancak servisiniz bu olaya hangi gözle bakar bilmiyorum,bunun yanında hazır ayar yapılacağına,pc yi araca bağlayıp trafiğe çıkarak kaydedilen ayarın lpg ecusuna aktarılması,bence en iyi ayardır.Bu arada Tattarini piyasada bilinen kitler içerisinde en kaliteli olanlardan bilinir.Yinede montajı ve ayarlamaları yapan usta işinin ehli ise sorun olmadan binersiniz,bilmem kaçtan sonra biraz performans artsın diye manuel olarak artırılan değerler,başka sorunlara yol açabilmektedir.






    Ben,
    Bırakın eski araçları,
    Sıfır araçlara daği kopyalama proğram atmayarak ÖZGÜN PROĞRAM atıyorum, Kopya proğrama hayır XXX




  • bence böyle birşey en başta servislerin işine yarar ve hatta servisler böyle standart ayarları (araç modellerine göre) üreticiden (lpg kiti üreticisi) talep etmeliler. çünki her lpg servisi konu hakkında yeterince uzman değil. ezberlemişler bir iki şeyi habire onu yapıyorlar (işinin ehli olanları tenzih ederim, sözün onlara değil). sorularıma mantıklı cevap alamıyorum. neden. çünki eleman da bilmiyor. Allahtan internet var. o da olmazsa kendini geliştirmekten aciz, öyle bir kaygısı olmayan araba tamircilerinin her dediğine eyvallah diyeceğiz.

    nereye giderseniz gidin, sıralı lpg sistemi için söylenen şudur (ki bende o nedenle klasik sistemi söktürüp sıralı taktırdım), benzin ile aynı performansı sağlar. hatta abi benzinden daha performanslı olur. evet aynen bu cümleleri her lpg servisinde duyabilirsiniz. aracım toyota carina 97 model 2000 motor 125 beygir. aracı yüksek hızlarda kullana biri değilim. ama geçenlerde aracımın lpg deki performansını görmek istedim, otobana çıktım, depomda da yeterince gaz olmasına rağmen 140 km. yi geçtim, 160 a geldim aracım teklemeye başladı, gaz yemedi, benzine aldım. tekrar denedim 180 i geçti ve hiç bir sorun olmadı.

    lpg taktırdığım yere götürdüm durumu anlattım biraz ayarları arttırdılar. bu seferde deneme yaptım lpg de 160 ı geçtim yol bitti. bu denemede yönüm rampa aşağı idi, bu sefer karşı yola geçtim rampa yukarı bastım gaza 140 geldi ve geçemedi ve de dışarıdan gaz kokusu gelmeye başladı. bir yerlerde bir sorun var ama servisim olayı çözemedi. işte durum bu. parayı alana kadar performans benzin performansı olacak oluyor, parayı ödedikten sonra da abi bu araba ancak bu kadar olur oluyor.

    ama adam hiç araştıralım bir bakalım böyle olmamalı vs. gibi bir şeyde söylemiyor.

    okifi arkadaşım, bu yolda ayar olayı nasıl oluyor, bizim serviste hiç öyle bir ayar teklifi olmadı. benzinle giderken gaz ecusu otomatik olarak mı alıyor bilgisayar yardımı ile o ayarları. bu konuda biraz bilgi verebilirmisin.

    teşekkürler...




  • Merhaba;

    Sn;Okifi ye sormuşsun musade olursa dilimin döndüğü kadar ben anlatmak istiyorum.

    Sıralı sistem de performans kaybı olamaz ötekinde olur işte şu kadar tasarruf, işte bukadar performans sadece sanayi kafası ile çalışan teknolojiye ayak uyduramamış ustaların yaptığı ve izlediği yoldur.

    Lpg benzinde yoğunluğun durumuna göre %1.2 ile %1.28 gibi fazla yakar tasarruf arasındaki fiyat farkıdır.

    Krb. sistemlerde ayar ustanın elinde istenilenden az bile yaktırıla bilir. ancak enjeksiyonlu sistemlerde bu böyle değil araç istediği kadar yakar. az yada çok yakarsa oksijen sensöründen(lamda müşürü) aldığı sinyalle size rahatsızlık var diye lamba yakar. yada yol bilgisayarınız varsa size ikaz verir. Performansa gelince %2.5 benzine göre düşüktür.

    İyi bir montaj ve iyi bir ayar %2.5 abzorbe eder. Lpg benzine göre daha yüksek oktanlıdır (105) bundan dolayı araç vuruntuzus çalışır kullanıcıda benzinden iyi çalıştığını düşünür.


    Sizin araçınızın sıkıntısı enjektörlerin küçük olması.. Enj. büyütülecek araç tekrar ayarlanacak. yükseltilen alfa çizgisi aşağıya çekilecek.

    Saygılar....





    quote:

    Orjinalden alıntı: ukala29

    bence böyle birşey en başta servislerin işine yarar ve hatta servisler böyle standart ayarları (araç modellerine göre) üreticiden (lpg kiti üreticisi) talep etmeliler. çünki her lpg servisi konu hakkında yeterince uzman değil. ezberlemişler bir iki şeyi habire onu yapıyorlar (işinin ehli olanları tenzih ederim, sözün onlara değil). sorularıma mantıklı cevap alamıyorum. neden. çünki eleman da bilmiyor. Allahtan internet var. o da olmazsa kendini geliştirmekten aciz, öyle bir kaygısı olmayan araba tamircilerinin her dediğine eyvallah diyeceğiz.

    nereye giderseniz gidin, sıralı lpg sistemi için söylenen şudur (ki bende o nedenle klasik sistemi söktürüp sıralı taktırdım), benzin ile aynı performansı sağlar. hatta abi benzinden daha performanslı olur. evet aynen bu cümleleri her lpg servisinde duyabilirsiniz. aracım toyota carina 97 model 2000 motor 125 beygir. aracı yüksek hızlarda kullana biri değilim. ama geçenlerde aracımın lpg deki performansını görmek istedim, otobana çıktım, depomda da yeterince gaz olmasına rağmen 140 km. yi geçtim, 160 a geldim aracım teklemeye başladı, gaz yemedi, benzine aldım. tekrar denedim 180 i geçti ve hiç bir sorun olmadı.

    lpg taktırdığım yere götürdüm durumu anlattım biraz ayarları arttırdılar. bu seferde deneme yaptım lpg de 160 ı geçtim yol bitti. bu denemede yönüm rampa aşağı idi, bu sefer karşı yola geçtim rampa yukarı bastım gaza 140 geldi ve geçemedi ve de dışarıdan gaz kokusu gelmeye başladı. bir yerlerde bir sorun var ama servisim olayı çözemedi. işte durum bu. parayı alana kadar performans benzin performansı olacak oluyor, parayı ödedikten sonra da abi bu araba ancak bu kadar olur oluyor.

    ama adam hiç araştıralım bir bakalım böyle olmamalı vs. gibi bir şeyde söylemiyor.

    okifi arkadaşım, bu yolda ayar olayı nasıl oluyor, bizim serviste hiç öyle bir ayar teklifi olmadı. benzinle giderken gaz ecusu otomatik olarak mı alıyor bilgisayar yardımı ile o ayarları. bu konuda biraz bilgi verebilirmisin.

    teşekkürler...




  • Sevgili Şafak Otogaz Asım Ustam son noktayı koymuş,teşekkürler.
  • aracın kendi paremetrelerine göre yapılan ayar yani map haritasına göre yapılan ayar en doğru ayar olmakla beraber kopya program kesinlikle kullanılmamalı faruk beye ve şafak otogaza katılıyorum.ustalık ustalık başka söylenicek birşey yok ama ben yinede ekliyorum herzaman söylediğim gibi kalite satın alınır ama tecrübe asla satın alınamaz.çünki tecrübe uzun yıllarla ve deneyimle ortaya çıkar.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ustalarımızın ve tecrübeli arkadaşlarımızın yazılarını okuduktan sonra aracına yeni sıralı sistem taktırmış biri olarak bir sorum olacak.ben benzin kullanırken hız sabitleyici ile aracın hızını 95-99 arası sabitlleyip çıktığım rampayı, bugün lpg li aracımla yine aynı hıza sabitleyip deneyince aracın suratı 75-80 seviyesine kadar düştü.daha lpg yi taktıralı bir hafta oluyor.yani 1000 km kontrolüne gitmedim.ama buradaki yazılardan anladığım kadarı ile bu düzeltilebilir bi sorun.bide şunu düşündüm sanırım aracıma az gaz geldiği için bu süretlere kadar düştü.peki ben bu gaz ayarını arttırsam yani araca daha fazla gaz gelse bu seferde daha fazla gaz harcamış olmammı. ozamanda zaten ekonomi için taktırmış olduğum birşeyin neden daha fazla yakmasını isteyeyim.her araca aynı ayarlar konusuna gelince bunu yapan ustaların çok az olduğunu düşünüyorum ben.ben bilmeyen biri olarak burdaki ustalarıma soruyorum bunu yapmak o kadar zormu.
    HERKESE SAYGILAR




  • bende okcan lpg kullanıcıyım servısıne gıttım ayarları kontrol ettırdım sorun yok denıyor ama benım aracım cok yakıyor nedendır acaba aracım renault clio 2000 model 1600 motor 16V 14litre lpg ile 100 km zor gıdıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adil0352

    bende okcan lpg kullanıcıyım servısıne gıttım ayarları kontrol ettırdım sorun yok denıyor ama benım aracım cok yakıyor nedendır acaba aracım renault clio 2000 model 1600 motor 16V 14litre lpg ile 100 km zor gıdıyor

    km de 30 kuruş demek hocam fazla yakıyor.Tabi bu şehir içinde mi yoksa uzun yolda mı ve İstanbul'daysanız da gayet normal..
  • şehir içinde kullanıyom sizce normal mi
  • Normalden fazla yakıyorsunuz. Bugünkü fiyatlara göre 35-36 krş yakmaktasınız. Gerçi bu gibi eski model arabalarda fazla tüketim olabiliyor. 2010 model bir Astra (1.6) bugün LPG ile 30krş civarı yakar.
  • golf 1.4 tsi arca lpg takılırmı yoksa prins sıvı sistemi veya brc sıvı sisteminimi beklemek gerekir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vural85

    golf 1.4 tsi arca lpg takılırmı yoksa prins sıvı sistemi veya brc sıvı sisteminimi beklemek gerekir

    Bildiğim kadarıyla fsi, tsi gibi sistemler için "ldi" adlı liquid-sıvı sistemler öneriliyor. Bu tip olmayan motorlar için gaz fazında çalışan LPG sistemleri daha uygun ve gelişmiş durumda. Ama tsi kullanıyorsanız BRC sıvı sistemi bekleyin derim.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.