Şimdi Ara

LPG TAKTIRIRKEN MARKA ÖNEMLİMİ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
2.452
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1.6 motorlu 1995 model 5 kapı vitaraya lpg taktırmayı düşünüyorum yaşadığım şehirde bir bayiden fiyat aldım ATİKER 1200 tl 10 taksit, TARTARİNİ 1400 tl yine 10 taksit sizce bunlardan hangisini taktırmalıyım yerli veya italyan olmasının avantajı veya dezavantajları olabilirmi cevaplar için teşekkürler



  • Benim araba karbüratörlü. Daha önce tartarini vardı, 10 yılı doldu ben de komple değiştirdim. Atiker taktırdım eskisinden daha iyi diyebilirim. Ben daha atikerden şikayet edeni görmedim, en azından diğerlerinden bir eksiği yok.

    Ayrıca bir parçasını değiştirmek durumunda kalırsanız Tartarini daha pahalıya geliyor. 3 yıl önce tüp üstü kapak çatlamıştı, parçayı sadece tartarini bayinde bulabilmiştim. Zaten her şehirde bir ya da iki bayisi var. Atikerin çok yaygın olması ve çok kullanılması bir avantaj bence. Atikeri 1000 liraya takıyorlar diye biliyorum.
  • Üçü beşi aramayın ; çünkü sonrasında pişman olabilirsiniz.İyi bir lpg kitinin yanı sıra , montajı yapacak olan teknik elemanlar da çok önemli.

    Önereceğim markalar : Brc - Landi Renzo...İkisi de gerçekten çok iyi.Performans olarak da düşüş olmuyor gibi bir şey..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onder46

    Üçü beşi aramayın ; çünkü sonrasında pişman olabilirsiniz.İyi bir lpg kitinin yanı sıra , montajı yapacak olan teknik elemanlar da çok önemli.

    Önereceğim markalar : Brc - Landi Renzo...İkisi de gerçekten çok iyi.Performans olarak da düşüş olmuyor gibi bir şey..
    Megane vardı BRC taktırdım - Pişman olmadım
    Hyundai Elentra vardı Ramses taktırdım - Biraz sıkntı oldu sonra sorunsuz çalıştı
    Chevrolet Tahoe var ona da Atiker taktım - Memnunum tavsiye ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: portiwashere

    Megane vardı BRC taktırdım - Pişman olmadım
    Hyundai Elentra vardı Ramses taktırdım - Biraz sıkntı oldu sonra sorunsuz çalıştı
    Chevrolet Tahoe var ona da Atiker taktım - Memnunum tavsiye ederim.

    Alıntıları Göster
    yaklasık bir yıldır atiker kullanıyorum ilk ay stop etme sorunu ile ugrastım ustasını bulana kadar ama sonra düzgün bir kalibrasyon ile bu sorundan kurtuldum su an herhangi bir sorun yasamadan kullanıyorum. marka önemli mi derken sanırım daha önce tecrübe edilip memnun kalınmış ürünler arasından seçim yaparsanız fazla basınız agrımaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest

    yaklasık bir yıldır atiker kullanıyorum ilk ay stop etme sorunu ile ugrastım ustasını bulana kadar ama sonra düzgün bir kalibrasyon ile bu sorundan kurtuldum su an herhangi bir sorun yasamadan kullanıyorum. marka önemli mi derken sanırım daha önce tecrübe edilip memnun kalınmış ürünler arasından seçim yaparsanız fazla basınız agrımaz.

    Alıntıları Göster
    lpg uygulamaları ne yazık ki hala daha çok sorunlu.lpg taktıranlar performanstan vazgeçecek araçları en az 40 bg kaybedecek, ve motor ömürleri de kısalacak. ben lpg uygulamasını hiçbir zaman benimsemedim ve sevmedim.onlarca lira verilerek alınan araçların sağının solunun delinmesi de cabası, sürekli yanan arıza lambaları ve bitmeyen çekiş sorunları da diğer sorunlar.. kullanıcılar bu uygulama ile tasarruf ettiklerini sanıyorlar ama aslında zarar ediyorlar, litre fiyatı benzinden ucuz doğru ama litre olarak sarfiyat daha fazla ve de motorun ömrünü yarı yarıya kısaltıyor.ben kendi adıma lpgye hayır diyorum.eğer aracıma benzin koyamacak hale gelirsem de aracımı kullanmam ama sağını solunu da deldirmem ve uyduruk lpg sistemlerini taktırmam.. yazıktır günahtır..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest

    yaklasık bir yıldır atiker kullanıyorum ilk ay stop etme sorunu ile ugrastım ustasını bulana kadar ama sonra düzgün bir kalibrasyon ile bu sorundan kurtuldum su an herhangi bir sorun yasamadan kullanıyorum. marka önemli mi derken sanırım daha önce tecrübe edilip memnun kalınmış ürünler arasından seçim yaparsanız fazla basınız agrımaz.

    Alıntıları Göster
    Kendim ve geniş ailemizdeki diğer üyelerin sahip olduğu araçlara LANDI-RENZO ve BRC taktırdık. SEAT Toledo'ların hepsine (toplamda 4 adet) LANDI-RENZO takıldı, hiçbir sorun yaşanmadı. FIAT Grande Punto'ya da LANDI-RENZO takıldı, o da kusursuz. 2008 model HONDA CIVIC 1.6 Otomatik araca da BRC, 2010 model VOLKSWAGEN PASSAT'a da aynı şekilde BRC taktırdık.

    ATİKER ilk yıllardaki "atölye" üretiminden uzaklaşıp fabrika ve tesis ortamında imâlata başladığından kendini oldukça geliştirdi. Serviste ATİKER takılı 2008 VOLKSWAGEN PASSAT gördüm, motor bölümünde LPG'ye ait hiçbir iz ve işaret yoktu, silindir tank da arka koltuğun arkasında kapalı bir bölmede saklanmıştı, montajı yapan da Osmaniye BRC bayiydi.

    Eniştem 1990 model HONDA ACCORD aldı, 2.0 motor, ona da VOLTRAN takılmıştı ama galiba ilk çıkan sıralı sistem LPG'lerden olsa gerek çok amatörce ve hatalı takılmıştı ve araç fazla tekliyordu. Mersin'de bir bayi yapmıştı LPG dönüşümünü. İki defa yanına gittikten sonra enjektörler değiştirildi ve sorun giderildi ancak ifade etmeliyim ki VOLTRAN hiç hoşuma gitmedi.

    Ayrıca komşum 2010 model HYUNDAI i30 aldı, "fabrika" çıkışlı LPG'li (Adana'da Polat otogaz taktı, BRC marka sıralı sistem), 5 yıl da garantili ancak sistemde bir su kaçağından dolayı motor 3 defa (!) susuz kaldı (!!) ve az daha yanıyordu (!!!). Araç servisi ve LPG dönüşüm servisi kusuru düzeltmekten imtina ettikleri için şu anda üçü de birbiri ile mahkemelik. Komşum aracı geri vermek istiyor, araç servisi kabul etmiyor, LPG dönüşüm servisi de kendi sorumluluğunun olmadığını belirtiyor.

    Bu tabi münferit bir durum ancak BRC ve LANDI-RENZO'dan şimdiye kadar kendim ve çevrem hiçbir sıkıntı yaşamadı.

    Taner Göde

     LPG TAKTIRIRKEN MARKA ÖNEMLİMİ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Taner Göde -- 12 Mart 2010; 18:57:40 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Kendim ve geniş ailemizdeki diğer üyelerin sahip olduğu araçlara LANDI-RENZO ve BRC taktırdık. SEAT Toledo'ların hepsine (toplamda 4 adet) LANDI-RENZO takıldı, hiçbir sorun yaşanmadı. FIAT Grande Punto'ya da LANDI-RENZO takıldı, o da kusursuz. 2008 model HONDA CIVIC 1.6 Otomatik araca da BRC, 2010 model VOLKSWAGEN PASSAT'a da aynı şekilde BRC taktırdık.

    ATİKER ilk yıllardaki "atölye" üretiminden uzaklaşıp fabrika ve tesis ortamında imâlata başladığından kendini oldukça geliştirdi. Serviste ATİKER takılı 2008 VOLKSWAGEN PASSAT gördüm, motor bölümünde LPG'ye ait hiçbir iz ve işaret yoktu, silindir tank da arka koltuğun arkasında kapalı bir bölmede saklanmıştı, montajı yapan da Osmaniye BRC bayiydi.

    Eniştem 1990 model HONDA ACCORD aldı, 2.0 motor, ona da VOLTRAN takılmıştı ama galiba ilk çıkan sıralı sistem LPG'lerden olsa gerek çok amatörce ve hatalı takılmıştı ve araç fazla tekliyordu. Mersin'de bir bayi yapmıştı LPG dönüşümünü. İki defa yanına gittikten sonra enjektörler değiştirildi ve sorun giderildi ancak ifade etmeliyim ki VOLTRAN hiç hoşuma gitmedi.

    Ayrıca komşum 2010 model HYUNDAI i30 aldı, "fabrika" çıkışlı LPG'li (Adana'da Polat otogaz taktı, BRC marka sıralı sistem), 5 yıl da garantili ancak sistemde bir su kaçağından dolayı motor 3 defa (!) susuz kaldı (!!) ve az daha yanıyordu (!!!). Araç servisi ve LPG dönüşüm servisi kusuru düzeltmekten imtina ettikleri için şu anda üçü de birbiri ile mahkemelik. Komşum aracı geri vermek istiyor, araç servisi kabul etmiyor, LPG dönüşüm servisi de kendi sorumluluğunun olmadığını belirtiyor.

    Bu tabi münferit bir durum ancak BRC ve LANDI-RENZO'dan şimdiye kadar kendim ve çevrem hiçbir sıkıntı yaşamadı.

    Taner Göde

     LPG TAKTIRIRKEN MARKA ÖNEMLİMİ?


    Alıntıları Göster
    lpg sistemleriyle çokfazla ilgilenmedim ama etrafımda lpg li araç kullanan arkadaşlardan gördüğüm kadarıyla markadan çok takan usta çok önemli.




  • Kesinlikle çok doğru! Zaten ilginçtir, bu piyasada da "iyi ustalar" yüksek bedellerle "transfer" de ediliyor, kızgınlıklar ve küskünlükler de yaşanabiliyor.

    quote:

    Orijinalden alıntı: alikum

    lpg sistemleriyle çokfazla ilgilenmedim ama etrafımda lpg li araç kullanan arkadaşlardan gördüğüm kadarıyla markadan çok takan usta çok önemli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Taner Göde -- 12 Mart 2010; 17:58:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg
    lpg uygulamaları ne yazık ki hala daha çok sorunlu.lpg taktıranlar performanstan vazgeçecek araçları en az 40 bg kaybedecek, ve motor ömürleri de kısalacak. ben lpg uygulamasını hiçbir zaman benimsemedim ve sevmedim.onlarca lira verilerek alınan araçların sağının solunun delinmesi de cabası, sürekli yanan arıza lambaları ve bitmeyen çekiş sorunları da diğer sorunlar.. kullanıcılar bu uygulama ile tasarruf ettiklerini sanıyorlar ama aslında zarar ediyorlar, litre fiyatı benzinden ucuz doğru ama litre olarak sarfiyat daha fazla ve de motorun ömrünü yarı yarıya kısaltıyor.ben kendi adıma lpgye hayır diyorum.eğer aracıma benzin koyamacak hale gelirsem de aracımı kullanmam ama sağını solunu da deldirmem ve uyduruk lpg sistemlerini taktırmam.. yazıktır günahtır..


    kusura bakmayın ama sadece önyargı sizinkisi.

    birkere 40bg kayıp olsa kimse lpg takmaz, zaten 105bg arabaya biniyoruz 40 ı gitse anlarız değil mi okadar da değil yani

    sistem düzgün olduktan sonra çekiş sorunu diye birşeyde olmuyor, ha 2 sn daha yavaş hızlanmak bayırda çok dertse size o başka.

    zarar etmek diye birşey yok, 8 lt benzin yerine 10 lt lpg yakıyorum 8*3.75=30tl 10*1.83=18tl. 100km de 12 lira hani bunun zararı nerede?

    yarı yarıya diye kendi kendinize bulduğunu oranlar vermeyin motor ömrü konusunda, bu muhabbet çok edilir fakat kanıt yok ortada. ben buji değişimini baya bir unuttuğum halde son derece temiz çıkmıştı motordan en basit örnek.


    kişisel önyargınızdan dolayı taktırmazsınız anlarım fakat insanları niye doğru olmayan bilgilerle korkutmaya çalışıyorsunuz onu anlamadım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Real_ETA

    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg
    lpg uygulamaları ne yazık ki hala daha çok sorunlu.lpg taktıranlar performanstan vazgeçecek araçları en az 40 bg kaybedecek, ve motor ömürleri de kısalacak. ben lpg uygulamasını hiçbir zaman benimsemedim ve sevmedim.onlarca lira verilerek alınan araçların sağının solunun delinmesi de cabası, sürekli yanan arıza lambaları ve bitmeyen çekiş sorunları da diğer sorunlar.. kullanıcılar bu uygulama ile tasarruf ettiklerini sanıyorlar ama aslında zarar ediyorlar, litre fiyatı benzinden ucuz doğru ama litre olarak sarfiyat daha fazla ve de motorun ömrünü yarı yarıya kısaltıyor.ben kendi adıma lpgye hayır diyorum.eğer aracıma benzin koyamacak hale gelirsem de aracımı kullanmam ama sağını solunu da deldirmem ve uyduruk lpg sistemlerini taktırmam.. yazıktır günahtır..


    kusura bakmayın ama sadece önyargı sizinkisi.

    birkere 40bg kayıp olsa kimse lpg takmaz, zaten 105bg arabaya biniyoruz 40 ı gitse anlarız değil mi okadar da değil yani

    sistem düzgün olduktan sonra çekiş sorunu diye birşeyde olmuyor, ha 2 sn daha yavaş hızlanmak bayırda çok dertse size o başka.

    zarar etmek diye birşey yok, 8 lt benzin yerine 10 lt lpg yakıyorum 8*3.75=30tl 10*1.83=18tl. 100km de 12 lira hani bunun zararı nerede?

    yarı yarıya diye kendi kendinize bulduğunu oranlar vermeyin motor ömrü konusunda, bu muhabbet çok edilir fakat kanıt yok ortada. ben buji değişimini baya bir unuttuğum halde son derece temiz çıkmıştı motordan en basit örnek.


    kişisel önyargınızdan dolayı taktırmazsınız anlarım fakat insanları niye doğru olmayan bilgilerle korkutmaya çalışıyorsunuz onu anlamadım.

    Alıntıları Göster
    Montajı, iyi işçiliği olan bir yere yaptırın da markası çok da sorun değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    lpg uygulamaları ne yazık ki hala daha çok sorunlu.lpg taktıranlar performanstan vazgeçecek araçları en az 40 bg kaybedecek, ve motor ömürleri de kısalacak. ben lpg uygulamasını hiçbir zaman benimsemedim ve sevmedim.onlarca lira verilerek alınan araçların sağının solunun delinmesi de cabası, sürekli yanan arıza lambaları ve bitmeyen çekiş sorunları da diğer sorunlar.. kullanıcılar bu uygulama ile tasarruf ettiklerini sanıyorlar ama aslında zarar ediyorlar, litre fiyatı benzinden ucuz doğru ama litre olarak sarfiyat daha fazla ve de motorun ömrünü yarı yarıya kısaltıyor.ben kendi adıma lpgye hayır diyorum.eğer aracıma benzin koyamacak hale gelirsem de aracımı kullanmam ama sağını solunu da deldirmem ve uyduruk lpg sistemlerini taktırmam.. yazıktır günahtır..

    Yanlış bir bakış açısı ve yanlış bilgilendirme var, birincisi sahibi olduğum araçlardan birisi 2004 bora 36000 de lpg taktırdım ve şu anda 82000de olması lazım yanlış hatırlamıyorsam. Bu aracı yaz sezonunda yılın 6 ayı çeşmeden izmire işe giderken kullanıyorum günde 190km gibi bir uzaklık ayrıca şu anki bir diğer aracım benzinli tiguan 1.4 ortalamam 11 lt civarında ve ondan önceki aracım mazda rx-8 di 15lt ortalama yakıyordu. Maddi durum olarak bakarsan rx8 le de çeşmeye gidip gelebilirim yani ayda 3000 tl verebilirim ama niye ve kime veriyim, onun yerine iki aracım var.

    İlerideki ilk yapacağım iş de borayı satıp passat alıp lpg takmak bu arada bora aracım 30000de yakıt kurum yapması yüzünden garantiden çıktıktan bir ay sonra arıza yaptı ve bana 1800tl ye maloldu demek ki arızalar olabiliyormuş.

    Bu arada kitim prins, aracıma binseniz ve size lpgli demesem anlama imkanınız yok, aracı kullanan eşim bile ben söyleyene kadar anlamadı. Performans kaybı diye birşey yok de en azından benim aracımda ve kitimde yok varsa da belki dynoda çıkabilecek cinsten bir fark vardır.

    Motorun ömür kısalmasına gelince; böyle birşey olsa taksiler ilk olarak etkilenir kanımca, ki hiç birinden böyle birşey duymadım. Yakıt olarak litre bazında benzinin 1.2 katı yaktığı doğru ama nakitte %45 gibi bir tasarruf sağlıyor sonuçta.

    Ön yargılı arkadaşlara şöyle bir şey söylemek isterim lpg bir realitedir arkadaşlar ve yakın zamanda passat ve mondeonun orjinalden lpgli ve cngli modellerini piyasada görüceksiniz. Bu teknoloji destek gören ve daha yeşil bir teknolojidir. Ülkemizde vergi yüzünden daha ucuz olan birşeyin herzaman kötü veya aşağı statü belirten bir durum olarak lanse edilmesi cahillik ve kendini beğenmişlikten başka bir şey değil bence, evet lpgli araçlar var ve çok var, çok ta kaliteli, imkanlı insanların altında da var, maddi imkanları az insanların altında da var.

    Bu arada bir çok araç kullandım ve çıkardığım sonuç siz aracı ne kadar çok kullanırsanız sonuçta okadar kar edersiniz, siz araçtan ne kadar hizmet alıyorsanız o kadar kardasınız demektir, ülkemizde araç zaten masraflı ve pahalı bir meta, alırken zarar, satarken zarar o yüzden ben aracımı maximum kullanmaya ve en az vergi vermeye bakarım bunu yolu da az vergi için düşük hacim/yüksek performans (tiguan-rx-8) ve ucuz yakıt (lpg-dizel).

    edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evolvo -- 12 Mart 2010; 20:22:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    lpg uygulamaları ne yazık ki hala daha çok sorunlu.lpg taktıranlar performanstan vazgeçecek araçları en az 40 bg kaybedecek, ve motor ömürleri de kısalacak. ben lpg uygulamasını hiçbir zaman benimsemedim ve sevmedim.onlarca lira verilerek alınan araçların sağının solunun delinmesi de cabası, sürekli yanan arıza lambaları ve bitmeyen çekiş sorunları da diğer sorunlar.. kullanıcılar bu uygulama ile tasarruf ettiklerini sanıyorlar ama aslında zarar ediyorlar, litre fiyatı benzinden ucuz doğru ama litre olarak sarfiyat daha fazla ve de motorun ömrünü yarı yarıya kısaltıyor.ben kendi adıma lpgye hayır diyorum.eğer aracıma benzin koyamacak hale gelirsem de aracımı kullanmam ama sağını solunu da deldirmem ve uyduruk lpg sistemlerini taktırmam.. yazıktır günahtır..

    lpg uygulamalarının hala daha sorunlu oldugunu söyleyebiliriz ancak her soruna da bir çözüm bulunabiliyor ayrıca benzinli araclarda da -dogal olarak- sorunlar cıkabiliyor , performans konusunda 40 hp bayagı bir abartı olmus gercekle uzaktan yakından alakası yok motor ömrünün kısalması konusunda kesin bir bilgim yok ancak yarı yarıya kısalttığı iddiası da yine mübalagalı olmus, öte yandan lpg li motor ömrünün benim aracı kullanım süremden daha uzun olacagı kesin, bir lpg kullanıcısı olarak zarar ettigimi sanmıyorum tasarruf ettigimi sabit verilerle biliyorum son olarak aracın sagını solunu deldirmek konusundaki hassasiyet de bana manasız geliyor zira sonucta bu bir sanat eseri degil ki orjinalitesi bize bir fayda saglasın bu bir araç ve beni bir noktadan digerine en uygun hangi sekilde götürüyorsa o sekilde yürütmek rasyonel insan davranısını temsil eder.
    son olarak da lpg cok daha cevreci bir yakıt bu özelligi bile sistemi tesvik etmeye yeterli




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest

    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    lpg uygulamaları ne yazık ki hala daha çok sorunlu.lpg taktıranlar performanstan vazgeçecek araçları en az 40 bg kaybedecek, ve motor ömürleri de kısalacak. ben lpg uygulamasını hiçbir zaman benimsemedim ve sevmedim.onlarca lira verilerek alınan araçların sağının solunun delinmesi de cabası, sürekli yanan arıza lambaları ve bitmeyen çekiş sorunları da diğer sorunlar.. kullanıcılar bu uygulama ile tasarruf ettiklerini sanıyorlar ama aslında zarar ediyorlar, litre fiyatı benzinden ucuz doğru ama litre olarak sarfiyat daha fazla ve de motorun ömrünü yarı yarıya kısaltıyor.ben kendi adıma lpgye hayır diyorum.eğer aracıma benzin koyamacak hale gelirsem de aracımı kullanmam ama sağını solunu da deldirmem ve uyduruk lpg sistemlerini taktırmam.. yazıktır günahtır..

    lpg uygulamalarının hala daha sorunlu oldugunu söyleyebiliriz ancak her soruna da bir çözüm bulunabiliyor ayrıca benzinli araclarda da -dogal olarak- sorunlar cıkabiliyor , performans konusunda 40 hp bayagı bir abartı olmus gercekle uzaktan yakından alakası yok motor ömrünün kısalması konusunda kesin bir bilgim yok ancak yarı yarıya kısalttığı iddiası da yine mübalagalı olmus, öte yandan lpg li motor ömrünün benim aracı kullanım süremden daha uzun olacagı kesin, bir lpg kullanıcısı olarak zarar ettigimi sanmıyorum tasarruf ettigimi sabit verilerle biliyorum son olarak aracın sagını solunu deldirmek konusundaki hassasiyet de bana manasız geliyor zira sonucta bu bir sanat eseri degil ki orjinalitesi bize bir fayda saglasın bu bir araç ve beni bir noktadan digerine en uygun hangi sekilde götürüyorsa o sekilde yürütmek rasyonel insan davranısını temsil eder.
    son olarak da lpg cok daha cevreci bir yakıt bu özelligi bile sistemi tesvik etmeye yeterli

    Alıntıları Göster
    Bu islere cok kafa yormus ve sektordeki bir cok insani tanimam vesilesiyle;

    secenekleriniz sadece bu 2 marka ise kesinlikle tartarini.

    Atiker'in yeni versiyonu hala randiman vermedi ki fiyati da pahali soylemisler size.

    Tartarini olmazsa; Landi Renzo, Landi, BRC tercih edin. BRC 1500 Landi 1200 Landi Renzo 1350 civarina piyasada yaygin olarak takiliyor. Tartarini de orjinal Italyan olmasi sebebiyle o parayi fazlasiyla hakediyor.

    LPG de 1 kez sorun cikti mi aractan sogursunuz bu yuzden ucuza kacip basiniza bela almayin, adam gibi bir usta bulup iyi bir marka taktirin.




  • Sevgili meteg arkadaşim atacaksan destekli at biraz değil mi ama. 40hp ne demek ya. Sen pahalı yakıt almayı seviyorsun demek ki. Para benden çıkmayacağı için sorun değil ama bilmeden konuşmak yani biraz önce dediğim gibi desteksiz sallamak ayıptır. Öğrenmek ayıp değildir ama
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikum

    lpg sistemleriyle çokfazla ilgilenmedim ama etrafımda lpg li araç kullanan arkadaşlardan gördüğüm kadarıyla markadan çok takan usta çok önemli.

    kesinlikle çok doğru
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolf_HKN

    quote:

    Orijinalden alıntı: alikum

    lpg sistemleriyle çokfazla ilgilenmedim ama etrafımda lpg li araç kullanan arkadaşlardan gördüğüm kadarıyla markadan çok takan usta çok önemli.

    kesinlikle çok doğru

    Alıntıları Göster
    voltrandan uzak durunda ne takarsanız takın benden söylemesi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    lpg uygulamaları ne yazık ki hala daha çok sorunlu.lpg taktıranlar performanstan vazgeçecek araçları en az 40 bg kaybedecek, ve motor ömürleri de kısalacak. ben lpg uygulamasını hiçbir zaman benimsemedim ve sevmedim.onlarca lira verilerek alınan araçların sağının solunun delinmesi de cabası, sürekli yanan arıza lambaları ve bitmeyen çekiş sorunları da diğer sorunlar.. kullanıcılar bu uygulama ile tasarruf ettiklerini sanıyorlar ama aslında zarar ediyorlar, litre fiyatı benzinden ucuz doğru ama litre olarak sarfiyat daha fazla ve de motorun ömrünü yarı yarıya kısaltıyor.ben kendi adıma lpgye hayır diyorum.eğer aracıma benzin koyamacak hale gelirsem de aracımı kullanmam ama sağını solunu da deldirmem ve uyduruk lpg sistemlerini taktırmam.. yazıktır günahtır..


    Baştan sona sallama bir yazı...

    65 beygirlik araçlara da lpg takılıyor; dediğin gibi 25 beygire düşüyor aletler sadece 1. viteste gidiyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaMKaN

    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    lpg uygulamaları ne yazık ki hala daha çok sorunlu.lpg taktıranlar performanstan vazgeçecek araçları en az 40 bg kaybedecek, ve motor ömürleri de kısalacak. ben lpg uygulamasını hiçbir zaman benimsemedim ve sevmedim.onlarca lira verilerek alınan araçların sağının solunun delinmesi de cabası, sürekli yanan arıza lambaları ve bitmeyen çekiş sorunları da diğer sorunlar.. kullanıcılar bu uygulama ile tasarruf ettiklerini sanıyorlar ama aslında zarar ediyorlar, litre fiyatı benzinden ucuz doğru ama litre olarak sarfiyat daha fazla ve de motorun ömrünü yarı yarıya kısaltıyor.ben kendi adıma lpgye hayır diyorum.eğer aracıma benzin koyamacak hale gelirsem de aracımı kullanmam ama sağını solunu da deldirmem ve uyduruk lpg sistemlerini taktırmam.. yazıktır günahtır..


    Baştan sona sallama bir yazı...

    65 beygirlik araçlara da lpg takılıyor; dediğin gibi 25 beygire düşüyor aletler sadece 1. viteste gidiyor...

    Alıntıları Göster
    Kaliteli bir kitle, iyi bir montajla, iyi bir kalibrasyonla farkı hissetmeniz çok zor olacaktır. Herşey kitabına uygun yapılırsa güç kaybı %5'i asla bulmaz.

    Motora zararı ancak karışım düzgün kalibre edilemediğinde, genelde de fakir karışımda olacaktır. Onun haricinde çok uzun kullanımda bile oluşabilecek tek zarar ısıdan kaynaklı subaplarda ve subap yataklarında aşınmadır ki subaplar ve yatakları tek değişiyorsa(ki genelde değişir) 500 lira civarına, veya komple üst kapak değiştirerek (ithal bir arabada)1000 lira civarına sorun çözülecektir. Kaldı ki böyle bir sorunu düzgün bir kalibrasyonla yaşamanız neredeyse 3-5 yüz bin km'leri bulacaktır. Ve böyle bir duruma gelene kadar oluşabilecek hasarı bırakın, aracın değerinin iki katı amortizasyonu sağlamış olacaksınız.

    Ben LPG ile 50 bin km'deyim. Şimdilik 7000 tl civarında kârım var. Motorda ölçülebilen hiçbir komprasyon kaybı yok. Hararet veya yağ eskiltme sorunu gözlemlenmiyor. Aracıma düşük km'de komple bir çıkma motoru 2000-2500tl civarına alabiliyorum. Yani motorun rektefeyesiz komple değişim parası 50 bin km'de 3 kez çıktı bile. Ama hala eldeki motor aynı performansı ve sorunsuzluğuyla bende...

    Hedefim birbuçuk sene içerisinde aracın değerininin tamamını amorti etmek...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Kaliteli bir kitle, iyi bir montajla, iyi bir kalibrasyonla farkı hissetmeniz çok zor olacaktır. Herşey kitabına uygun yapılırsa güç kaybı %5'i asla bulmaz.

    Motora zararı ancak karışım düzgün kalibre edilemediğinde, genelde de fakir karışımda olacaktır. Onun haricinde çok uzun kullanımda bile oluşabilecek tek zarar ısıdan kaynaklı subaplarda ve subap yataklarında aşınmadır ki subaplar ve yatakları tek değişiyorsa(ki genelde değişir) 500 lira civarına, veya komple üst kapak değiştirerek (ithal bir arabada)1000 lira civarına sorun çözülecektir. Kaldı ki böyle bir sorunu düzgün bir kalibrasyonla yaşamanız neredeyse 3-5 yüz bin km'leri bulacaktır. Ve böyle bir duruma gelene kadar oluşabilecek hasarı bırakın, aracın değerinin iki katı amortizasyonu sağlamış olacaksınız.

    Ben LPG ile 50 bin km'deyim. Şimdilik 7000 tl civarında kârım var. Motorda ölçülebilen hiçbir komprasyon kaybı yok. Hararet veya yağ eskiltme sorunu gözlemlenmiyor. Aracıma düşük km'de komple bir çıkma motoru 2000-2500tl civarına alabiliyorum. Yani motorun rektefeyesiz komple değişim parası 50 bin km'de 3 kez çıktı bile. Ama hala eldeki motor aynı performansı ve sorunsuzluğuyla bende...

    Hedefim birbuçuk sene içerisinde aracın değerininin tamamını amorti etmek...

    Alıntıları Göster
    Yaşadığınız şehirde en iyi servis hizmeti veren hangi markaysa onu taktırın. Yoksa benim gibi 40 bin km sonra gittiğinizde filtre ve enjektör temizliğine gerek yok cevabı aldığınızda üzülürsünüz.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.