Şimdi Ara

Lütfen Yardım 1. Viteste kalkıştan sonra araç 30 devirde stop ediyor. Hareket halinde olmasa bile

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
2.692
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 99 model fiat palio 1.4 EL benzin artı lpg li bir aracım var. Başlıkta bahsettiğim gibi araç yürürken yada boştayken hareket halinde olmasa bile 1. viteste 3000 devire doğru tık diye çok hafif bir ses geliyor ve araba stop ediyor. Sorun ne olabilir? Cevap yazan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim. Diğer viteslerde böyle bir sorun yok.



  • Sanki bir şeyin koruması devreye giriyor ve gazı kapatıyor gibi hissettim
  • En yakın sanayiye gitmenizi tavsiye ederim.

    Gitmeden önce de forumdaki Palio bölümüne mesaj atın ve fikir alın.

    http://forum.donanimhaber.com/m_25424071/tm.htm
  • Sağolun mesaj attım şimdi orada da, valla aracın durumu 3-4 gundur bu sekılde sanırım, sanayıye gıdecegım fakat dün arabanın anahtarının plastık aksamı kırıldı, pimi temazsızlık yaptıgı ıcın calıştıramadım. İstanbulda yenı sayılırım, bır oto elektrıkcıye gıttım ölçtü etti aku bıtmıs dedı aku satmaya calıstı. Almadım kumandalı anahtarı yaptırdım calıştı baktım akude de bı sıkıntı yok. Bunun ustune ıstanbul sanayısınden korkmaya basladım. Sunun basıma gelmesınden cekınıyorum. Dıyelım kı aracın ''a'' bolgesınde sorun var ve malıyetı 30 lira... sanayıye gıttım bana dedı kı ''b'' bolgesınde sıkıntı var degısmesı gerek 300 lira...sonra ''a'' bolgesınde kı sıkıntıyı gıderıp ''b'' bolgesınde işlem yaptık bak sorununu hallettık'' dıyerek 300 lira alırlar mı :) o sebeple once burada sorup bır tahmın alayım dedım ki yarın sanayıye gıttığımde aklımda bır seyler olsun.
  • lpg den çıkarıncada aynı sorun varmı? eğer benzinde yapmıyorsa LPG servisine gidin. Ama bana sorarsanız sanki ateşleme sistemiyle alakalı gibi, ama aküden sanmıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: h@ydut

    lpg den çıkarıncada aynı sorun varmı? eğer benzinde yapmıyorsa LPG servisine gidin. Ama bana sorarsanız sanki ateşleme sistemiyle alakalı gibi, ama aküden sanmıyorum.

    Dün biraz aceleye gelmişti fazla uğraşamadım. Bu gün sadece benzinde çalıştırdım ve yürüdüm hiç bir sorun yaşamadım. lpg ye geciş esnasında bir sorun yaşıyorum. Sizce bunun nedeni ne olabilir, acaba ayar konusunda mı bir sorun var yoksa arıza mı? Ve bu ne kadar masraf acar bir tahmınınz var mı? Cevap veren herkese tekrar tesekkur ederım
  • Benzer bir sorun başıma gelmişti. 2000 Palio 14 EL AC var. Bende herhangi bir ses yapmadan lpgde iken direk duruyordu. İlk önce krank sensörü dediler. Balata temizleyici sıktım olur gibi oldu. Kısa bir süre sonra yine yaptı. Sonradan diyaframın patlamış olduğunu buldular. Garantide olduğu için değiştridiler sorun ortadan kalktı. Benim sorunum böyle çözüldü. Birde hava filitresinden gelen hortumları kontrol edin başka bir arkadaşımın rolanti ve devir ayarı için filirte kutusundan gelen hortumum dandik hortumla değiştirmişler hava cekmeye başladığında hortumun büzüldüğünü görmüştük. Değiştirince oda onun aracıda normale döndü.
    Saygılarımla
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turan_gv

    quote:

    Orijinalden alıntı: h@ydut

    lpg den çıkarıncada aynı sorun varmı? eğer benzinde yapmıyorsa LPG servisine gidin. Ama bana sorarsanız sanki ateşleme sistemiyle alakalı gibi, ama aküden sanmıyorum.

    Dün biraz aceleye gelmişti fazla uğraşamadım. Bu gün sadece benzinde çalıştırdım ve yürüdüm hiç bir sorun yaşamadım. lpg ye geciş esnasında bir sorun yaşıyorum. Sizce bunun nedeni ne olabilir, acaba ayar konusunda mı bir sorun var yoksa arıza mı? Ve bu ne kadar masraf acar bir tahmınınz var mı? Cevap veren herkese tekrar tesekkur ederım

    Açıkcası çok bir maliyeti olacağını sanmıyorum. Ama iyi LPG ustasına gitmek lazım.




  • teşekkürler içimi rahatlattınız
  • Motoru ilk çalıştırdığımda bir su devirdaim sesi gibi şırıl şırıl bir ses geliyor belki bununla da alakalı olabilir. Gideceğim ustaya söylediğiniz noktalara da bakmasını soyleyecegım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turan_gv

    Motoru ilk çalıştırdığımda bir su devirdaim sesi gibi şırıl şırıl bir ses geliyor belki bununla da alakalı olabilir. Gideceğim ustaya söylediğiniz noktalara da bakmasını soyleyecegım

    Dostum bu şırıl şırıl dediğiniz ses içerideki kalorifer peteğinden mi geliyor?
    Eğer öyle ise inanmayacaksınız ama conta yakmışınız demektir. Benim aracım bundan 9 ay önce aynı sesle ilk marşta şırıl şırıl ses yapıyordu her hafta sonu havasını alıyordum yine yapıyordu.
    conta değişti ust kapak taslandı 6 ay sonra yine conta yaktı aynı gözlemlerle gittim ustaya takrar bakalım dedi baktık blokta 0,45mm atıklık varmış rektifiye istersen sokalım sekman atalım dedi yada elle yediririz dedi. elle yaptık kontrol ettik 0,08mm cıktı silindir etrafında sorun olmadığı için problem olmayacağını söyledi ve ikinci kez topladı. Daha öncesinde 35 krş yakan araç şehir içi 21-25krş arasında yakmaya başladı. Şehirler arasında en iyi gittiğim yol 29lt ile 295km idi şu anda 365km gidebiliyorum. Bursadan çıkıp izmir- aydın otobanındaki burger kingin ordaki Shellde tekrar doldurdum ki daha araç gidiyordu.
    gelelim gözlemlerime

    - Taşırma kabına kusma şeklinde minik hava kabarcıkları var mı
    - taşırma kabındaki su çamur rengine dönmüş mü ve içinde balgam tarzı (contadan kopan parçacıkların zamanla etrafına oluşan mukusumsu şey)bir yapı var mı?
    - Kabut açıkken 3500-4500 devir arasında yaklasık 10sn tutun birden rolantiye bırakın araç stop ediyormu etmediyse taşırma kabına gelen su bol miktarda geri taşıyor mu?
    - son olarak bir gece önceden bir 30-40 Km yapıp motor sıcaklığını kontrol ettikten sonra sabah ilk marşa bastığınızda 2-3 saniye parpalama yapıyor mu motor? (yani silindire su indirmiş mi?) onu kondtol edin. Eğer bunlardan birkaçı ya da hepsi birlikte ise sanayinin yolunu tutmanız ve iyi bir usta bulmanız gerekmekte.
    Eğer conta gitmiş ise;
    -Üst kapak tornaya gidecek (250tl ye yaptılar)
    -Conta değişecek (75Tl ye alındı)
    -3-4 tane daha conta değişmek zorunda kalacak (50 tl gibi onlar tuttu)
    -subablarda sıkıntı varsa değişmesi yada düzeltilmesi gerekebilir( benim 3 adet değişti 120Tl verdim tanıdık yoluyla)
    -Birde ustanın aldığı işçilik var 200Tlye anlaştık. Dağıttı topladı blokta sol tarafta yağ sızıntısı vardı o gitti. yaklasık 5500Km yaptım lpg tüketimi iyi seviyelerde. Umarım conta değildir diyorum ama çıkarsa epey bir koşturmacaya girmeniz gerekebilir. Ayrıca conta yakma ihtimaline karsı aracı sanayiye kadarda olsa olabildiginde sakin kullanın.
    (sekman atma motor yapma için ortalama 1950Tl fiyat çıkmıştı bilgi için paylaşmak istedim)
    Geçmiş olsun.
    Saygılarımla.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.