Şimdi Ara

Manuel Araç Debruyaj

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
1.078
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bu zamana kadar sürekli anne babamın otomatik vitesli aracını kullandım. Direksiyon dersinde ise manuel vitesli araba kullanıyorum

    Yavaşlamak için ne zaman frene bassam direksiyon hocası kızıyor bu manuel vitesli araç diyor debriyaja basmadan fren kullanamazsın diyor. Debriyaj + Fren yaptırınca ise tamamen duruyor. SADECE hızı birazcık azaltnak için ne yapılmalı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • gazı kes
  • Oleyy cevap gelmis saol manaqa

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kanka bence sen araç sürme Kim dedi debriyaj ve frene basınca tam duruyor diye

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Manuel de frene debriyaja basmadan da basılır

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hazırda otomatik araç bul onu kullan
  • Hızın düşükse (saatte 20 kilometre mesela) sadece fren basamazsın araç stop eder. Hoca bunu demek istemiştir. Yoksa 100 ile giderken kimse debriyaj+fren yapmaz.
  • 1. vitesteyken çok düşük hızdayken debriyajsız basmaman gerekir hızlı giderken veya 2. vitesteyken 20nin altına düşmediğin sürece debriyaj kullanmanın mantiği yok
  • Manuelde yavaşlamak için debriyaja bastığınız an araba boşa çıkar.Hele bir de bayır aşağıysanız sıkıntı.Durmaya yakın kontrollü debriyaja basmak, yavaşlamak açısından kanımca daha iyi.
  • Arkadaşlar da yazmış zaten ama debriyaja sadece çok düşük hızlarda hatta durucakken basılır.
    Tabikide debriyajsız frene basacaksın seyir halinde yavaşlamak için.
  • Teşekkürler cevaplarınız için artık bende forumda millete yardımcı olucam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bunu burdan anlatmasi cok zor. Dedigin seyler devirle alakali. 50 km hizla ve 3. Viteste gidiyorsan yavaslamak icin sadece frene basabilirsin. Hizin 40 kmye dustu ve tekrar hizlanman gerekti diyelim. Eger arabanin devri cok dusmediyse ve 3. Viteste devam edebilcekse freni birakip gaza basarsin. Eger kaldirmiyorsa debriyaja basip vites kucultup tekrar gaza basarsin. Tamamen durman gerekiyorsa benim fikrim devir 1250-1500 civarina gelesiye kadar debriyaja basma. Motor freniyle birlikte daha kolay ve kontrollu yavaslama saglarsin. Daha sonra debriyaja tamamen basip durursun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • "debruyaj" kısmına güldürdün. :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocan eksik bilgi vermiş. Debriyaj ve frene aynı anda basmak çok tehlikeli olabilir. Mesela çok yavaş isen 10 ile falan gidiyorsan frene dokununca araba stop edevilir böyle durumlarda hemen debriyaja basmalısın. Ama diyelim ki hızın 80 ve sen 70 e düşmek istiyorsun hafifçe ayağını gazdan çek ani düşmek istersen freni resmen okşayacaksın o kadar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ha bu debruyaj ayarını yapamayruk hojaammm


    Şaka maka zor geliyor bana da. Arabaya merakım yoktu, çok geç öğrendim hala da zorlanıyorum
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.