Şimdi Ara

Manuel vites dişli oranı değiştirme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28
Cevap
2
Favori
7.565
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar. Bir konu hakkında kafam karışık. Benim 2003 Model Passat 2.0 aracım var. Araç 5 ileri ve 110-120 km arası 3100 devir/dakika'da ilerliyor. Biraz kafa şişiriyor. Bunu 2500'lü devirlere indirme şansımız var mıdır? Varsa olası sorunlar, maaliyetler ve yapabilecek kişi durumu nedir? O arabayı sat 6 ileri falan al demeyin boşa. Şu an için 3-4 bin lira dışında masraf edemem. Konu hakkında bilgisi olanlardan cevap bekliyorum. Teşekkür ederim şimdiden..



  • Sizin Passat'ın daha uzun vites oranlısı varsa mümkün ama 3-4 bin lira içinde biter mi bilemem.
    Aynı düşüncedeyim ben de, en basit çözüm şu:
    Aynı şanzımanın daha uzun son dişli oranlısı varsa ya da 6 ileri şanzımanlı kazalı bir araçtan o şanzımanı alabilir, kendinizdeki sağlam şanzımanı da satabilirsiniz.
    Diğer bir alternatif de, kendi şanzımanınızdaki son vites dişlisini söküp, iyi bir torna ustasında daha küçük bir kopyasını yaptırabilirsiniz. Tabii yapabilirler mi, ne kadar sağlam olur bilmiyorum.
  • Arabayı sat 6 vitesli al. Komple şanzıman değiştirmekten bahsediyon bunun 3-4 bin liradan daha maliyetli olacağı aşikar. Öyle olmasa zaten sanayide bir sürü millet uygun fiyata çevirttirirdi herkes yapardı.
  • Sizin Passat'ın daha uzun vites oranlısı varsa mümkün ama 3-4 bin lira içinde biter mi bilemem.
    Aynı düşüncedeyim ben de, en basit çözüm şu:
    Aynı şanzımanın daha uzun son dişli oranlısı varsa ya da 6 ileri şanzımanlı kazalı bir araçtan o şanzımanı alabilir, kendinizdeki sağlam şanzımanı da satabilirsiniz.
    Diğer bir alternatif de, kendi şanzımanınızdaki son vites dişlisini söküp, iyi bir torna ustasında daha küçük bir kopyasını yaptırabilirsiniz. Tabii yapabilirler mi, ne kadar sağlam olur bilmiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Sizin Passat'ın daha uzun vites oranlısı varsa mümkün ama 3-4 bin lira içinde biter mi bilemem.
    Aynı düşüncedeyim ben de, en basit çözüm şu:
    Aynı şanzımanın daha uzun son dişli oranlısı varsa ya da 6 ileri şanzımanlı kazalı bir araçtan o şanzımanı alabilir, kendinizdeki sağlam şanzımanı da satabilirsiniz.
    Diğer bir alternatif de, kendi şanzımanınızdaki son vites dişlisini söküp, iyi bir torna ustasında daha küçük bir kopyasını yaptırabilirsiniz. Tabii yapabilirler mi, ne kadar sağlam olur bilmiyorum.
    Yapılmak istendikten sonra yapılabilir bu iş çok kafaya takıldıysa haddeleme işi ile uğraşan herhangi bir firma yapar aslında en son helisel dişliye sinterleme yapılır ve fabrika dayanımına ulaşır bunun için para zaman ve makina sektörünün içinden biri olması lazım çok pahalıya patlar yoksa

    Şanzıman değişiminde uyacağının garantisi yok hocam sonuçta aynı motor için 6 ileri opsiyonu varsa olur yoksa o iş yaş volan baskı balata vs farklı olacak şanzıman milinin çapı aynımı kalacak belli değil riskli iş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Yapılmak istendikten sonra yapılabilir bu iş çok kafaya takıldıysa haddeleme işi ile uğraşan herhangi bir firma yapar aslında en son helisel dişliye sinterleme yapılır ve fabrika dayanımına ulaşır bunun için para zaman ve makina sektörünün içinden biri olması lazım çok pahalıya patlar yoksa

    Şanzıman değişiminde uyacağının garantisi yok hocam sonuçta aynı motor için 6 ileri opsiyonu varsa olur yoksa o iş yaş volan baskı balata vs farklı olacak şanzıman milinin çapı aynımı kalacak belli değil riskli iş

    Alıntıları Göster
    Bizim s40'larda hocam biliyorsunuzdur M56 şanzıman var. 2.0, 2.0T ve T4 motorlar aynı şanzımanı kullanıyor. Tek fark son vites dişlilerinde.
    Öyle bir durum varsa olabilir.




  • Gelen cevaplar için teşekkür ediyorum. 1.9 TDi olan kasalarda 6 ileri var. Hafta içi bi şanzımancı ile görüşecem. Bakalım değiştirme durumuna ne diyecekler.
  • Bence düşük maliyetle heleki kıt kanaat geçinen biriysen asla bulaşma. Araç arkadan tahrikli olsa diferansiyeli küçültün derdim ama önden tahriklide o kadar kolay değil diye biliyorum.

    En mantıklı yol çıkma şanzıman almak ama inan bana ağrımayan dişe kerpeten sokuyorsun. Alacağın çıkma şanzımanın nasıl bir geçmişi var belirsiz, uyacak sanırsın ama bir pürüz çıkarır ekstra tadilat isteyebilir, ustanın işçiliği nasıl olacak belirsiz.

    Bu tür işlerde hep kazancı düşünürüz ama ben olası kayıpları en kötümser şekilde sıralayayım:

    *Çıkma şanzıman bozuk olabilir, takılmadan anlaşılmaz. Garantisi işe yaradı değiştirdin diyelim ustayı oyalamış oldun, zamanın da gitmiş oldu. Ustanın buna ek ücret isteme hakkı bence var.

    *Takılırken tadilat yapılması gerekti, o tadilatın öngörülemeyen bir sorun yaratmayacağı meçhul.

    *Şanzıman dişlisini tornalattın ve bunun ilerde sorun çıkarmayacağı kesin değil. Tornalanan dişli takılırken işçilik iyi yapılmalı, yoksa dişli küçültüm derken bir bakarsın senkromeç bozulmuş, bir bakarsın vitese girmiyor, artık hatalarına göre başına ne geleceği meçhul. Bu yöntemin ucuz olacağını düşünmüyorum ve asla tavsiye etmiyorum.

    Benim tavsiyem sürekli bu işlerle uğraşmış ustalara danışman yönünde. Ne bileyim drift arabası hazırlayanlar mesela, şanzıman oranlarını daha önce değiştirmiş olan ustalar mesela ama bu ustalar ucuza çalışmayacaklardır ama emin ol kafan çok daha rahat olur ve kötü varsayımların başa gelme ihtimali düşünüldüğünde çok daha ucuza mal olur. Normal şanzıman ustasının altından kalkacağı bir iş değil bu, kalkarım diyene de ben güvenmezdim şahsen.

    Şöyle bir baktım şanzımanları nedir ne değildir diye ama teknik verilere ulaşamadım, tasarımları kabaca birbirine benziyor. Yine de iyice araştırmadan bu işe girilmemesini tavsiye ederim. Farklı ülkelerin forumlarında otomatik şanzımanı manuele dönüştürenler var, belki araştırılırsa 5 vitesliyi 6 vitesli şanzımana dönüştürenler vardır, ordan bakıp öngörü sahibi olmak çok yol katetmek anlamına gelir.

    Eğer tek sorun ses ise ve aracın motor, şanzıman kulakları sağlam ise yalıtım yoluna gidebilirsin hem aracına paha katmış olursun.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • fiat marea da aynı durum var, doblo 1.9 jtd 5. vites dişlisini değiştirmişti birisi ,3000dd 120 km hız yapıyordu işlem sonrası,
    mareaturkiye.com
    HLX 5. vites dişli değişimi
    http://mareaturkiye.com/showthread.php?tid=2362



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi somet 16 -- 13 Ağustos 2019; 9:44:30 >
  • Bunu yapmak zor değil. Ama yapacak adam bulamazsın kanımca.
    Şamzımanın açılacak 5. Vites dişilerinin biri biraz (tabi hesabı yapılarak) küçültülecek biri de büyütülecek. Bi orijinal dişlinin tasarımı kopyalanarak oranı değişik şekilde cnc tezgahında yapılabilir.
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Mesajınızın devamını okumadım. Diferansiyel değişince bütün viteslerde hız değişir bu da uygun olmaz. Özellikle ilk 3 vitesi fabrika oranlarının üstüne güç artışı olmadan çıkarmak uygun olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: etusch

    Mesajınızın devamını okumadım. Diferansiyel değişince bütün viteslerde hız değişir bu da uygun olmaz. Özellikle ilk 3 vitesi fabrika oranlarının üstüne güç artışı olmadan çıkarmak uygun olmaz.
    Çok haklısın, bütün viteslerde hızın değişeceğini biliyorum. Bana kalırsa hangi yöntem olursa olsun motora müdahale edilmeden yapılması yanlış. En masumu son vites oranını değiştirmek gibi duruyor ama şanzıman içine mühendislik isteyecek şekilde bir müdahalenin sonuçları çok büyük ihtimalle tatmin etmeyecektir diye düşünüyorum. Diferansiyel dişlisi bulunduğum ülkede özellikle Ford'un Crown Victoria modelinde değiştirilirdi, iyi hızlanma isteyenler büyük dişli, iyi son sürat isteyenler ise küçük dişli takarlardı ama sözünü ettiğin otomobil 4600cc hacminde.




  • Hocam tavsiye etmem. Bende de megane 4 1.6 benzin vardı. Ayni dertten muzdariptim. Satıp 6 vitesli araba aldım mis gibi
  • benden tek tavsiye bakım ve zaruri arızalar dışında sanayinin havasını hava filtresine koklatmayın,bakımlarını vs kendiniz yapabiliyorsanız hiç gitmeyin.
  • sürekli uzun yol yapıyorsanız ciddi rahatsız ediyorsa lastiklerin çapını büyültün bi nebze rahatlatır sizi.
  • Yakıttan muzdarip değilseniz mühendislik istemeyen bi şekilde ekstra ses yalıtımı
  • b5.5 da dizel 6 ileriydi benzinlide niye böyle bir şey yapmışlar acaba
  • Dmax Tamirat tadilat programini izlemenin etkileri bunlar hep. Sanayide fren balatasini duzgun değiştiren biri bile zor bulunuyor vazgeçin bu sevdadan.
  • 1. viteste 2000 devir git?
  • Pek fazla etkili olmasa da lastik çapını arttırmak işe yarayabilir. Sadece önler yeterli. Ama jantı da değiştirmeden gerekebilir.
  • Çok pahaliya gelir. Öyle birşey yapsaniz bile arabanin performansi düşecek, bu yüzden düşük viteste kullanıp ayni sonucu elde edeceksiniz.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.