Şimdi Ara

MAZDA'DAN YENİ HABERLER VAR!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
2.078
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mazda firması 2011 yılının ilk yarısından itibaren kullanmaya başlayacağı yeni motor ve teknolojiler hakkında resmi açıklamalarda bulundu. Siz değerli arkadaşlarımı bilgilendirmek istedim. Zira son dönemde sitemizde Mazda'nın yeni motor atılımları gerçekleştirmediğine dair, benim de büyük ölçüde katıldığım eleştiriler artmıştı.
    Mazda bu yeni teknolojilerini "SKYACTIV" teknolojiler olarak adlandırıyor. Bu teknolojik gelişim paketi 2011 yılından başlayarak 2015 yılına kadar tamamlanmış olacak.
     MAZDA'DAN YENİ HABERLER VAR!


    1- SKYACTIV-G: Yeni jenerasyon yüksek verimli direkt enjeksiyonlu benzinli motor, dünyanın ilk ve en yüksek kompresyon oranına (14.0:1) sahip benzinli motorudur ve anormal bir yanmadan bağımsızdır. Yüksek kompresyonlu yanma sayesinde motor verimliliği arttırılarak, yakıt verimliliği ve torkta %15 artış sağlanmıştır. Ayrıca torktaki artış düşük ve orta motor hızlarında elde edilmektedir. Skyactiv-G teknolojisine sahip mazda 2, 2011 yılının ilk yarısında Japonya'da satışa sunulacak ve 1 lt. benzin ile tam 30 km. yol alabilecek. (100 km'de 3,3 lt tüketim) Bu aracın 2011 yılının 2. yarısında Türkiye'de satışa sunulması bekleniyor.

    2- SKYACTIV-D: Yeni jenerasyon temiz dizel motor, global emisyon değerlerini yakalamış olup, dünyanın en düşük kompresyon oranına (14.0:1) sahip dizel motorudur. Bu düşük kompresyon oranıyla %20 oranında daha iyi yakıt verimliliği sağlanmıştır. Yeni iki aşamalı turbocharger ile düşük motor hızlarından yüksek hızlara kadar yumuşak ve lineer bir cevap elde edilmiştir. Böylece düşük ve yüksek son tork değerlerinde büyük artış meydana gelmektedir ve Euro 6 emisyon değerleri ile uyumludur.

    3- SKYACTIV-Drive: Yeni nesil yüksek verimli otomatik transmisyon mükemmel bir tork transfer etkinliği yakalamakta ve tüm transmisyon türlerinin en iyi özelliklerinin bileşimini sunmaktadır. Konvansiyonel, devamlı değişken ve çift kavramalı transmisyon tiplerinin tüm avantajları kombine edilmiştir. Manuel transmisyona eşit bir sürüş hissi gerçekleştirilmiştir. Ayrıca sadece bu yeni transmisyon sistemi ile % 4-7 oranında yakıt ekonomisi elde edilmiştir.

    4- SKYACTIV-MT: Hafif ve kompakt yeni nesil manuel transmisyon hızlı ve hafif geçişlerle spor otomobil hissi oluşturmaktadır. Boyut ve ağırlıkta önemli azalma sağlanmıştır. Sürtünme azaltılarak da yakıt ekonomisi de elde edilmektedir.

    5- SKYACTIV-Body: Yeni gövde modeli %8 daha hafif, %30 daha fazla rijid ve güvenlidir. Azalmış ağırlık, yeni birleştirme metodu ile yüksek gerilimli çelik kullanılarak gerçekleştirilmiştir.

    6- SKYACTIV-Chassis: Yeni nesil şasi %14 daha hafiftir. Yeni süspansiyonlarla mükemmel bir yol tutuş keyfi yaşanmaktadır.

    Wankel motor gelişimine geldiğimiz zaman, Mazda bu konuda aslında diğer markalara sitemkar. Çünkü dünyada rotary motoru geliştirmek üzere emek ve para harcayan tek marka Mazda olup, bunun yüküne tek başına katlanmak zorunda kalıyor. Son zamanlarda AUDI'nin Mazda'nın rotary teknolojisini yakından takip ettiği ve bu konuda ortak teknoloji arayışına girebileceğine dair söylentiler artmakta arkadaşlar. Ama bu bir dedikodu da olabilir. Mazda rx-8 yüksek tüketim değerleri nedeniyle Euro5 emisyon değerlerini karşılayamadığı için büyük ihtimalle 2011 yılı içerisinde Avrupa'da satıştan kaldırılacak. Ancak beklediğimiz heyecan verici bomba açıklama yine Mazda'dan geliyor ve asla rotary motor geliştirme çalışmalarından vazgeçmeyeceklerini bildiriyorlar. Şu anda büyük bir aşama katedilmiş durumda. 16X kodlu yeni rotary motor 800x2 çift rotor 1.6 lt hacminde. Bu hacim artışı ve yeni motor konfigürasyonu ile soğutma kayıplarında azalma ve daha hızlı bir yanma elde edilmiş. Ayrıca dünyada yine ilk kez olmak üzere Mazda, direkt enjeksiyon sistemi ile rotary motoru kombine edip bunun patentini almıştır. Bu kombinasyon ile çalışma elemanlarına benzin yapışmasında azalma, yakıt atomizasyonu için hava-yakıt karışımının soğutulması ve daha iyi hava-yakıt karışması sağlanmıştır. Böylece rotary motorun eksik yönlerinden olan tork yetersizliğinde de büyük yol alınmakta. Yeni alimünyum parçalar kullanılarak motor çok daha hafif hale getirilmiştir.
    Şu anda motorun gücünün 270-300 hp olması, 0-100 km hızlanmasını 5 saniye altında gerçekleştirmesi beklenmekte. Mazda yaptığı açıklamada şu andaki yeni motorun, güncel 2.0 lt motorlardan daha az yakıt tüketmeyi başardığını belirtmiştir. Ancak Euro 6 emisyon değerlerini 1.6 lt motor hacminde yakalamak için biraz daha emisyon değerleri üzerinde çalışmaya ihtiyaç olduğu belirtilmekte. Bu emisyon kriterleri, Mazda'nın bu konudaki yalnızlığı ve maddi güçlükler nedeniyle bu motorun gelişimi programın 1 yıl gerisinden gelmekte. Ancak 2012 sonu veya 2013 yılı başlarında yeni rotary motorlu mazda spor otomobili için hazır olabiliriz. Yeni aracın adı rx-9 mu yoksa eskiye övgü olarak rx-7 mi olacak henüz belli değil.
    Bu arada Ford sahip olduğu %11'lik Mazda hisselerini son devir işlemleri ile %3.5'e indirmiş durumda. Bu devir Mazda'nın Japon iş ortaklarına yapılmış.


    mazda3fanclub.com sitesinden alıntıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zoom-Zoom -- 8 Nisan 2011; 1:56:35 >







  • Ya helal olsun bu mazda ya bataktan tekrar doğuşa, şimdide ilerlemeye başladı...
  • SKYACTIV-G; "dünyanın ilk ve en yüksek kompresyon oranına (14.0:1) sahip benzinli motorudur"

    SKYACTIV-D; "dünyanın en düşük kompresyon oranına (14.0:1) sahip dizel motorudur".

    Yanlış anlamayın bilmediğimden soruyorum.Dizel motorlarda sıkıştırma çok daha yüksek galiba.O yüzden mi en düşük sıkıştırma oranı yazılmış?
  • Mazda benimde gayet hoşuma giden bir firma ancak benzinli motorlarda güç anlamında biraz geride kaldığından pek tercih sebebi olmuyor açıkçası.Dizeli zaten pahalı.Yeni nesil benzinlisini test ettikten sonra listemde tercih edeceğim araçların ilk başına yerleştirmeyi düşünürüm.Zaten tip olarak oldukça hoşuma gidiyor.Gayet güzel gelişme.Sevindirici..
  • yani bunlar yeni değil ki...Zaten hepsi açıklanmıştı sadece rotary motorun 800X2 olacağını öğrendik fazladan..

    Bize lazım olan bilgiler şunlar:
    - benzinli motor hacimleri ne: Misal bahsettiğiniz 1 litre ile 30 km giden mazda 2 kaç cc, miller cycle mı, CVT mi?

    - dizel motor hacimleri: Bildiğimiz kadarıyla mazda tüm parayı 2.2 dizeli geliştirmeye yatırmıştı. 1.3-1.4 dizel, 1.6 dizel, 2.0 dizel de üretecek mi.

    - Madem forddan iyice koptu. 1.6 ford dizellerini bıraksın (mazda2deki ve mazda3, mazda5 tekini) üstün teknolojisiyle kendi dizellerini yapıversin bir zahmet.
  • japonyayı vuran felaketten sonra bu yatırımlar baya aksar diye düşünüyorum. programda aksama ve gecikmeler olacaktır.
  • Mazda otomobil dünyası için çok önemli bir marka gerçekten. SKYACTIV-Drive sistemi benim ilgimi çekti baya. Mazda eminim ki başarılı olacaktır ama Türkiye'de daha fazla satılması gereken bir araca gereken değeri ne yazık ki vermiyor Türk halkı.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x-rayted

    yani bunlar yeni değil ki...Zaten hepsi açıklanmıştı sadece rotary motorun 800X2 olacağını öğrendik fazladan..

    Bize lazım olan bilgiler şunlar:
    - benzinli motor hacimleri ne: Misal bahsettiğiniz 1 litre ile 30 km giden mazda 2 kaç cc, miller cycle mı, CVT mi?

    - dizel motor hacimleri: Bildiğimiz kadarıyla mazda tüm parayı 2.2 dizeli geliştirmeye yatırmıştı. 1.3-1.4 dizel, 1.6 dizel, 2.0 dizel de üretecek mi.

    - Madem forddan iyice koptu. 1.6 ford dizellerini bıraksın (mazda2deki ve mazda3, mazda5 tekini) üstün teknolojisiyle kendi dizellerini yapıversin bir zahmet.



    3 litre ile 100 km giden mazda 2 1.3 litrelik skyactiv-g ve skyactiv-t olacak.
    dizel motorlarda 1.6litrelik olanı da geliştirilecek ancak, 2.2litrelik motorun co2 salımı o kadar düşük ki (112g/km) (4.2litre/100km yaktığını da belirtelim) vergilendirme sistemi emisyona göre olan ülkeler için düşük hacme ihtiyaç olmayacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ardakutlu


    quote:

    Orijinalden alıntı: x-rayted

    yani bunlar yeni değil ki...Zaten hepsi açıklanmıştı sadece rotary motorun 800X2 olacağını öğrendik fazladan..

    Bize lazım olan bilgiler şunlar:
    - benzinli motor hacimleri ne: Misal bahsettiğiniz 1 litre ile 30 km giden mazda 2 kaç cc, miller cycle mı, CVT mi?

    - dizel motor hacimleri: Bildiğimiz kadarıyla mazda tüm parayı 2.2 dizeli geliştirmeye yatırmıştı. 1.3-1.4 dizel, 1.6 dizel, 2.0 dizel de üretecek mi.

    - Madem forddan iyice koptu. 1.6 ford dizellerini bıraksın (mazda2deki ve mazda3, mazda5 tekini) üstün teknolojisiyle kendi dizellerini yapıversin bir zahmet.



    3 litre ile 100 km giden mazda 2 1.3 litrelik skyactiv-g ve skyactiv-t olacak.
    dizel motorlarda 1.6litrelik olanı da geliştirilecek ancak, 2.2litrelik motorun co2 salımı o kadar düşük ki (112g/km) (4.2litre/100km yaktığını da belirtelim) vergilendirme sistemi emisyona göre olan ülkeler için düşük hacme ihtiyaç olmayacak.


    O zaman mazda vergilendirme emisyona göre alınan ülkeler için araba üretiyor demektir. Burada kimsenin almamasını da hoş karşılamak gerekir. Bizde daha çok tanıtmak için post kasmaya gerek yok. Adam sana satmaya uğraşmıyor ki ingiltere almanya fransa satışları yetiyor ona...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x-rayted


    quote:

    Orijinalden alıntı: ardakutlu


    quote:

    Orijinalden alıntı: x-rayted

    yani bunlar yeni değil ki...Zaten hepsi açıklanmıştı sadece rotary motorun 800X2 olacağını öğrendik fazladan..

    Bize lazım olan bilgiler şunlar:
    - benzinli motor hacimleri ne: Misal bahsettiğiniz 1 litre ile 30 km giden mazda 2 kaç cc, miller cycle mı, CVT mi?

    - dizel motor hacimleri: Bildiğimiz kadarıyla mazda tüm parayı 2.2 dizeli geliştirmeye yatırmıştı. 1.3-1.4 dizel, 1.6 dizel, 2.0 dizel de üretecek mi.

    - Madem forddan iyice koptu. 1.6 ford dizellerini bıraksın (mazda2deki ve mazda3, mazda5 tekini) üstün teknolojisiyle kendi dizellerini yapıversin bir zahmet.



    3 litre ile 100 km giden mazda 2 1.3 litrelik skyactiv-g ve skyactiv-t olacak.
    dizel motorlarda 1.6litrelik olanı da geliştirilecek ancak, 2.2litrelik motorun co2 salımı o kadar düşük ki (112g/km) (4.2litre/100km yaktığını da belirtelim) vergilendirme sistemi emisyona göre olan ülkeler için düşük hacme ihtiyaç olmayacak.


    O zaman mazda vergilendirme emisyona göre alınan ülkeler için araba üretiyor demektir. Burada kimsenin almamasını da hoş karşılamak gerekir. Bizde daha çok tanıtmak için post kasmaya gerek yok. Adam sana satmaya uğraşmıyor ki ingiltere almanya fransa satışları yetiyor ona...


    Mazda'nın en çok sattığı iki pazar Japonya(doğal olarak) ve Amerika'dır.Bu iki ülke Mazda'nın global satışlarının yarısını oluşturuyor zaten.Ondan sonra Avrupa ardından Rusya geliyor.Mazda dünya çapında 1 milyon küsür satıyor.Doğal olarak Türkiye pazarı için otomobil üretmesi beklenemez.

    Kimse Mazda çok satsın diye post kasmıyor,zaten ben şahsım adına Mazda'nın Türkiye'de çok satmasınıda istemem.Ne kadar az olursa o kadar ilgi çekici ve özel olur.Şimdi benim 36.000 ne aldığım aracıma altında MB C olan bir adam hayran hayran bakıyor,gelip yanıma bu araç kaç bg kaç para vs diye meraklı meraklı soruyorsa.Ardından aldığı "ikinci eli 25.000 lira 105bg " cevabından sonra dumur oluyorsa bu iyi bir şeydir




  • x-rayted konuyu gereksiz geriyorsun...

    paylaşım için teşekkürler
  • Gereksiz olan bu başlığın kendisi çünkü bu bilgiler aylar önce bu forumda verildi zaten..

    Eğer motor hacimleri, tüketimleri ve performansları hakkında bilginiz varsa paylaşın .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x-rayted

    Gereksiz olan bu başlığın kendisi çünkü bu bilgiler aylar önce bu forumda verildi zaten..

    Eğer motor hacimleri, tüketimleri ve performansları hakkında bilginiz varsa paylaşın .




    Aylar önce paylaşılan konunun linkini verebilirmisin?Tabi çevirisi otomatik(google translate ile) yapılmış olan (ve dolayısı ile anlaşılmayan) bu konudan bahsetmiyorsan...

    http://forum.donanimhaber.com/m_45959094/mpage_1/f_/key_sky//tm.htm#46035372

    Kaldı ki seni neden rahatsız ediyor konu anlamış değilim.Daha önce açıldı ve gördün madem mesaj yazmak zorunda değilsin.Sürekli mesaj atarak ortamı germek zorunda da değilsin.

    Ayrıca yukarıda motor hacimleri ve tüketimleri ile ilgili bilgiler yeterince açık,tabi görmek isteyene...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zoom-Zoom -- 18 Mart 2011; 13:27:30 >




  • @zoom zoom
    forumda o kadar çöp konu varken böyle bir konuya laf atmak için çok iyi niyetli olmamak lazım, sen iyisimi konunun başına 'x-rayted farkıyla' yaz sorun çözülsün.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    @zoom zoom
    forumda o kadar çöp konu varken böyle bir konuya laf atmak için çok iyi niyetli olmamak lazım, sen iyisimi konunun başına 'x-rayted farkıyla' yaz sorun çözülsün.

    Başta arkadaşın mizacı böyle heralde demiştim ama şimdi anlaşılıyorki ortada bir art niyet var
  • MAZDA TÜRKİYEDE İNSALLAH HAKKETİGİNİN YARISINA OLSA BİLE BİR YERLERE GELİR...
  • Konu sapmasın.
    Avrupalı araba üreticilerinin skyactiv-d verilerini yakalamak için çok çalışması gerekiyor. 2.2 litreden 4.2litre/100km yakan başka dizel motor var mı? Bunun 1.6sıda çıkacak. 2015e kadar mazdanın bütün modelleri skyactiv motor kullanıyor olacak. Mazda 3 1.6 skyactiv-d en iddalı performans ve yakıt verilerine sahip olacağını söylemek yanlış olmayacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    @zoom zoom
    forumda o kadar çöp konu varken böyle bir konuya laf atmak için çok iyi niyetli olmamak lazım, sen iyisimi konunun başına 'x-rayted farkıyla' yaz sorun çözülsün.


    O konuların hepsi bu forumda ilk kez verilen resimlerden oluşur hatta bir kısmı Türkiye forumlarında ilktir.

    Bu konuda yeni bişey yok ama başlık "Yeni Haberler" .Başlıkta "mazdadan Haberler" olsa hiç itiraz etmezdim..
    Daha fazla rating için reklam kokan hareketler bunlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x-rayted


    quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    @zoom zoom
    forumda o kadar çöp konu varken böyle bir konuya laf atmak için çok iyi niyetli olmamak lazım, sen iyisimi konunun başına 'x-rayted farkıyla' yaz sorun çözülsün.


    O konuların hepsi bu forumda ilk kez verilen resimlerden oluşur hatta bir kısmı Türkiye forumlarında ilktir.

    Bu konuda yeni bişey yok ama başlık "Yeni Haberler" .Başlıkta "mazdadan Haberler" olsa hiç itiraz etmezdim..
    Daha fazla rating için reklam kokan hareketler bunlar.

    Açtığın konuları okuyorum, emeğini takdir ediyorum ama içerisinde bilgi bulunan bir başlığa direk negatif bir yorum yazmanı pek anlayamıyorum, bu da bana kıskançlık kokan bir hareket gibi geldi. Forumu uzun bir süredir çok aktif olarak takip ediyorum, mazda ile ilgili bu bilgiler daha önce bu kadar ayrıntılı yazıldıysa da ben görmedim, ben görmediysem de başkalarının da görmeme ihtimali yüksek. O yüzden bu konu tekrar bir konu ise orjinalinin linkini verip burdan devam edelim diyebilirsin ki bu çok sıkca yapılan birşey....
    dediğim gibi forumda o kadar gereksiz ve sadece polemik için açılan konunun içerisinde bu konu mazda takip edenler için altın değerinde olabilir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x-rayted


    quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    @zoom zoom
    forumda o kadar çöp konu varken böyle bir konuya laf atmak için çok iyi niyetli olmamak lazım, sen iyisimi konunun başına 'x-rayted farkıyla' yaz sorun çözülsün.


    O konuların hepsi bu forumda ilk kez verilen resimlerden oluşur hatta bir kısmı Türkiye forumlarında ilktir.

    Bu konuda yeni bişey yok ama başlık "Yeni Haberler" .Başlıkta "mazdadan Haberler" olsa hiç itiraz etmezdim..
    Daha fazla rating için reklam kokan hareketler bunlar.

    Yazının yarısını oluşturan şu bölümünün daha önce yayınlandığı bir konu göster konuyu editleyip sileceğim.Peki gösteremessen sen ne yapacaksın?

    "Wankel motor gelişimine geldiğimiz zaman, Mazda bu konuda aslında diğer markalara sitemkar. Çünkü dünyada rotary motoru geliştirmek üzere emek ve para harcayan tek marka Mazda olup, bunun yüküne tek başına katlanmak zorunda kalıyor. Son zamanlarda AUDI'nin Mazda'nın rotary teknolojisini yakından takip ettiği ve bu konuda ortak teknoloji arayışına girebileceğine dair söylentiler artmakta arkadaşlar. Ama bu bir dedikodu da olabilir. Mazda rx-8 yüksek tüketim değerleri nedeniyle Euro5 emisyon değerlerini karşılayamadığı için büyük ihtimalle 2011 yılı içerisinde Avrupa'da satıştan kaldırılacak. Ancak beklediğimiz heyecan verici bomba açıklama yine Mazda'dan geliyor ve asla rotary motor geliştirme çalışmalarından vazgeçmeyeceklerini bildiriyorlar. Şu anda büyük bir aşama katedilmiş durumda. 16X kodlu yeni rotary motor 800x2 çift rotor 1.6 lt hacminde. Bu hacim artışı ve yeni motor konfigürasyonu ile soğutma kayıplarında azalma ve daha hızlı bir yanma elde edilmiş. Ayrıca dünyada yine ilk kez olmak üzere Mazda, direkt enjeksiyon sistemi ile rotary motoru kombine edip bunun patentini almıştır. Bu kombinasyon ile çalışma elemanlarına benzin yapışmasında azalma, yakıt atomizasyonu için hava-yakıt karışımının soğutulması ve daha iyi hava-yakıt karışması sağlanmıştır. Böylece rotary motorun eksik yönlerinden olan tork yetersizliğinde de büyük yol alınmakta. Yeni alimünyum parçalar kullanılarak motor çok daha hafif hale getirilmiştir.
    Şu anda motorun gücünün 270-300 hp olması, 0-100 km hızlanmasını 5 saniye altında gerçekleştirmesi beklenmekte. Mazda yaptığı açıklamada şu andaki yeni motorun, güncel 2.0 lt motorlardan daha az yakıt tüketmeyi başardığını belirtmiştir. Ancak Euro 6 emisyon değerlerini 1.6 lt motor hacminde yakalamak için biraz daha emisyon değerleri üzerinde çalışmaya ihtiyaç olduğu belirtilmekte. Bu emisyon kriterleri, Mazda'nın bu konudaki yalnızlığı ve maddi güçlükler nedeniyle bu motorun gelişimi programın 1 yıl gerisinden gelmekte. Ancak 2012 sonu veya 2013 yılı başlarında yeni rotary motorlu mazda spor otomobili için hazır olabiliriz. Yeni aracın adı rx-9 mu yoksa eskiye övgü olarak rx-7 mi olacak henüz belli değil.
    Bu arada Ford sahip olduğu %11'lik Mazda hisselerini son devir işlemleri ile %3.5'e indirmiş durumda. Bu devir Mazda'nın Japon iş ortaklarına yapılmış."


    Kelime oyunlarıyla kimsenin vaktini harcama!Yok yeni haberler demeyecekmişim de sadece heberler diyecekmişim bilmem neymiş.Dediğim gibi art niyetlisin ve bu konuda işin yok...Gölge etme başka ihsan istemez...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.