Merhaba arkadaşlar sizlerle başımdan geçen tatsız bir hadiseyi paylaşıp alabileceğim aksiyonlar ile ilgili fikir alışverişi yapmak istiyorum. 12 gün önce 10/08/2021 tarihinde MediaMarkt internet sayfası üzerinden 13.999,00 TL ücret ödeyerek SAMSUNG 65Q80T model bir televizyon satın aldım. Ürün aynı gün stoktan kargo ibaresi ile satılan bir ürün ve 2 gün önceye kadar internet sitesinde satışı devam etmekteydi. Aynı gün fatura kesilip tarafıma mail yolu ile iletildi hikaye bundan sonra başlıyor. Fatura kestiklerini ürünün akıbeti hakkında bilgiye satın aldığım günden itibaren ulaşamıyorum. Çağrı merkezindeki çalışanlar her aradığımda farklı yalan yanlış bilgiler veriyorlar ürününüz kargoda(kargo bilgisi takip vs ellerinde yok) bugün gelir yarın gelir gibi türlü türlü bilgilendirmeler ile 12 gündür beni oyalıyorlar. Tarafıma paylaşılmış herhangi bir lojistik takip bilgisi mevcut değil. İşin özü dolandırıldığımı düşünüyorum ortada 12 gün önce faturası kesilmiş ve sevk edilmemiş bir ürün var ve karşımda bir muhattap yok. MediaMarkt tarafında dediğim gibi herhangi bir muhattap bulamıyorum konuştuğum çağrı merkezi yetkilileri devamlı farklı yalan veya yanlış beyanlarda bulunuyorlar. MediaMarkt firmasını bu vurdumduymaz basiretsiz yaklaşımı için kınıyorum hayatımda bu kadar kötü bir satış sonrası performansına şahit olmamıştım. Konu ile ilgili olarak ne yapabilirim yardım ve fikirlerinizi rica ediyorum. Konuyu yukarı taşıyabilirseniz çok sevinirim, şimdiden teşekkürler.... |
MediaMarkt Fatura Kestiği Ürünü Göndermiyor
-
-
Sözleşmenin ifası ve teslimat
MADDE 16 – (1) Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin siparişinin kendisine ulaştığı tarihten itibaren taahhüt ettiği süre içinde edimini yerine getirmek zorundadır. Mal satışlarında bu süre her halükarda otuz günü geçemez.
(2) Satıcı veya sağlayıcının birinci fıkrada yer alan yükümlülüğünü yerine getirmemesi durumunda, tüketici sözleşmeyi feshedebilir.
(3) Sözleşmenin feshi durumunda, satıcı veya sağlayıcı, varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri fesih bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde tüketiciye 4/12/1984 tarihli ve 3095 sayılı Kanuni Faiz ve Temerrüt Faizine İlişkin Kanunun 1 inci maddesine göre belirlenen kanuni faiziyle birlikte geri ödemek ve varsa tüketiciyi borç altına sokan tüm kıymetli evrak ve benzeri belgeleri iade etmek zorundadır.
(4) Sipariş konusu mal ya da hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde satıcı veya sağlayıcının bu durumu öğrendiği tarihten itibaren üç gün içinde tüketiciye yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirmesi ve varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim tarihinden itibaren en geç on dört gün içinde iade etmesi zorunludur. Malın stokta bulunmaması durumu, mal ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması olarak kabul edilmez.
-
Vergi Usul Kanunu'nun 231/5. maddesinde “Faturanın, malın teslimi veya hizmetin yapıldığı tarihten itibaren azami 7 (yedi) gün içinde düzenlenmesi gerektiği, bu süre içerisinde düzenlenmeyen faturaların hiç düzenlenmemiş kabul edileceği” belirtilmiştir.
urun teslim edilmeden fatura kesilmez. @YandAngeL faturaya resmi iletisim kanalindan email vb ile itiraz edin ve kaydi saklayin
bence ellerinde olmayan urun satmislar bi sekilde gonderecek yada iade edeceklerdir ama rezalet bir firma oldugu icin boyle uzuyor iste. gecmis olsun
-
Ürün teslim edilmeden fatura kesilemez diye nerede yazıyor? Sizin paylaştığınız maddede faturanın en geç ne zaman kesilebileceği belirtiliyor en erken ne zaman kesilebileceğiyle ilgili bir durum belirtilmemiş. Çoğu satıcı faturayı ürün ile birlikte yolluyor. Yani fatura ürün teslim edilmeden kesilmiş oluyor. Ürün teslim edilmeden fatura kesilemiyorsa irsaliyeli fatura ne işe yarıyor?
Arkadaşın sorusuna gelince de 30 gün beklemek zorunda. Yasa böyle diyor. Bu süre dolmadan bir aksiyon alınamaz.
-
Merhaba, benim de duyduğum sevk gerçekleşmeden faturanın kesilemeyeceği yönünde diğer türlü elinde olmayan bir ürünü faturalandırmış oluyorsun ki muhtemelen cezai yaptırımı vardır böyle bir durumun.
30 gün konusu konusunda emin misiniz siparişe istinaden gelen mailde "1-10 gün içerisinde kargoda" ibaresi mevcut bunun bağlayıcılığı yok mudur acaba?
-
Öncelikle ilginiz için teşekkürler, (2). maddede bahsedilen tüketici sözleşmeyi feshedebilir kısmı çok açık uçlu gözüküyor bu fesih işlemi için ne yapmak gerekiyor? Gelen sipariş mailinde 1-10 günde kargoda ibaresi mevcut, sanırım bu firmanın taahhüt ettiği süreyi gösteriyor 12 günde kargo ya da lojistik firmasına ürünü teslim etmedi çünkü.
-
Yazdigim kanun alintisindan siz oyle anliyorsaniz yapacak bisey yok. Fatura en erken malin/hizmetin yerine getirildigi gun kesilir daha once fatura kesilmez. Kargoya vermeden fatura kesenlee var diye kanun degismez o onlarin hukuksuzlugu. Buradaki ornekte oldugu gibi.
-
Merhaba, evet ben de ellerinde olmayan ürünü sattıklarını düşünüyorum üstüne üstlük olmayan ürüne fatura keserek başka bir rezalete de imza attılar.
İşin garibi özür dilemek ve çözüm üretmek bir yana dursun firmanın umrunda bile değil müşterinin maduriyeti. Her gün o kadar farklı yalanlar duyuyorum müşteri hizmetlerinden, şu ana kadar 5 farklı gün kargoya verildiği söylendi ama ortada takip numarası yok, bir gün kargoya verdik dedikleri ürüne ertesi gün depodan haber bekliyoruz diyebiliyorlar. Artık yıldım gerçekten tüketici hakem heyetine başvuru yapayım dedim onda da 10.000,00 tl üstü işlem olduğu için yapamıyorum.
-
Sizin dediğiniz gibi elinde olmayan bir ürüne fatura kesmek başka bir şey sevk edilmeye hazır bir ürüne fatura kesmek başka bir şey. Bu yüzden ürün teslim edilmeden fatura kesilemez gibi bir ifade doğru değil.
Diğer sorunuza gelince de ürün sayfasında ya da size gelen e-postada bulunan "aynı gün kargoda", "ertesi gün kargoda", "10 günde kargoda" gibi ifadelerin kanunen ne kadar bağlayıcı olduğunu bilmiyorum.
Hadi bağlayıcı olduğunu varsayalım hakkınızı aramak için Tüketici Mahkemesine gitmek zorunda kalacaksanız. Çünkü Tüketici Hakem Heyeti başvuru sınırı 11.330 TL. Tüketici Mahkemesinde süreç nasıl işliyor bilmiyorum.
Hadi mahkemeye gidip kazandığınızı varsayalım. Media Markt işi yokuşa sürmek için elinden geleni yapıyor. Size şöyle bir örnek vereyim. Garantideki ürünün tamir süresiyle ilgili sorun yaşadım. Cumartesi günleri iş günü değildir dediler ben de kanuna göre iş günüdür dedim. Bunun üzerine azami tamir süresini aştıkları için THH başvurusu yaptım. Lehime sonuçlandı şu an 160 TL vermemek için yapmadıkları kalmadı. Sürekli oyalıyorlar. Şimdi gidip icraya vereceğim bir de onun masraflarını ödeyecekler. Ama akıllanırlar mı hiç sanmıyorum.
Aldığınız ürün şu an Vatan Bilgisayarda da aynı fiyat gözüküyor. Üstelik "24 Ağustos tarihine kadar mağazadan alımlarda 800 TL para kart hediye fırsatı" diyor. Zaten online satışı kapanmış. Sadece stoktaki mağazalardan alınabiliyor. Size yakın olan mağaza varsa değerlendirin bence.
www.vatanbilgisayar.comSAMSUNG QE 65Q80T 65" 163 CM 4K UHD SMART QLED TV,DAHİLİ UYDU ALICI fiyatı, teknik özellikleri, modelleri, en ucuz fiyatlarla Vatan Bilgisayar'dahttps://www.vatanbilgisayar.com/samsung-qe-65q80t-65-163-cm-4k-uhd-smart-qled-tv-dahili-uydu-alici.html
-
quote:
Orijinalden alıntı: denSizin dediğiniz gibi elinde olmayan bir ürüne fatura kesmek başka bir şey sevk edilmeye hazır bir ürüne fatura kesmek başka bir şey. Bu yüzden ürün teslim edilmeden fatura kesilemez gibi bir ifade doğru değil.
Diğer sorunuza gelince de ürün sayfasında ya da size gelen e-postada bulunan "aynı gün kargoda", "ertesi gün kargoda", "10 günde kargoda" gibi ifadelerin kanunen ne kadar bağlayıcı olduğunu bilmiyorum.
Hadi bağlayıcı olduğunu varsayalım hakkınızı aramak için Tüketici Mahkemesine gitmek zorunda kalacaksanız. Çünkü Tüketici Hakem Heyeti başvuru sınırı 11.330 TL. Tüketici Mahkemesinde süreç nasıl işliyor bilmiyorum.
Hadi mahkemeye gidip kazandığınızı varsayalım. Media Markt işi yokuşa sürmek için elinden geleni yapıyor. Size şöyle bir örnek vereyim. Garantideki ürünün tamir süresiyle ilgili sorun yaşadım. Cumartesi günleri iş günü değildir dediler ben de kanuna göre iş günüdür dedim. Bunun üzerine azami tamir süresini aştıkları için THH başvurusu yaptım. Lehime sonuçlandı şu an 160 TL vermemek için yapmadıkları kalmadı. Sürekli oyalıyorlar. Şimdi gidip icraya vereceğim bir de onun masraflarını ödeyecekler. Ama akıllanırlar mı hiç sanmıyorum.
Aldığınız ürün şu an Vatan Bilgisayarda da aynı fiyat gözüküyor. Üstelik "24 Ağustos tarihine kadar mağazadan alımlarda 800 TL para kart hediye fırsatı" diyor. Zaten online satışı kapanmış. Sadece stoktaki mağazalardan alınabiliyor. Size yakın olan mağaza varsa değerlendirin bence.
www.vatanbilgisayar.comSAMSUNG QE 65Q80T 65" 163 CM 4K UHD SMART QLED TV,DAHİLİ UYDU ALICI fiyatı, teknik özellikleri, modelleri, en ucuz fiyatlarla Vatan Bilgisayar'dahttps://www.vatanbilgisayar.com/samsung-qe-65q80t-65-163-cm-4k-uhd-smart-qled-tv-dahili-uydu-alici.htmlFatura kestikleri için siparişimi iptal etmiyorlar normal şartlarda teslim(fatura tarihi de olabilir emin değilim) tarihinden itibaren 2 hafta içinde iade edebilirim fakat ürünü göndermediler ki neyi iade edeyim.
Bu kadar rezil bir firma olduklarını bilsem katiyen sipariş vermezdim. Tüketici hakem heyetine başvuru yapmayı denedim e-devlet üzerinden dediğiniz gibi tutar nedeniyle yapamadım tüketici mahkemesi dediğiniz için adliyeye gidip dilekçe mi veriyoruz acaba yoksa farklı bir başvuru süreci mi vardır. Kısa sürede halledebileceğim birşey ise yarın işten izin alıp halletmeye çalışayım.
Vatan ın kampanyası güzelmiş keşke oradan alsaydım şimdi gidip alsam bir de mediamarkt dan paramı kısa vadede alamazsam ekonomik olarak zorlanabilirim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YandAngeL -- 22 Ağustos 2021; 11:16:13 >
-
Tüketici mahkemesine nasıl başvuru yapılıyor, sonuçlanması ne kadar sürüyor hiç bilmiyorum.
Media Markt sitesinde siparişlerim kısmında iptal/iade gibi bir kısım yok mu? Yoksa bile en kötü kargoya verirler teslim almazsanız geri gider. Siz de paranızı geri alınırsınız.
Ya da ikinci bir ihtimal olarak zaten sizi böyle bekletirler bekletirler ondan sonra da ürünü temin edemiyoruz paranızı da iade ettik diye dönüş yaparlar.
O yüzden bence Vatan Bilgisayardan satın alma şansınız varsa değerlendirin. Bazen Vatan Bilgisayarda da stokta var olarak gözüken mağazada ürün teşhir filan oluyor ona da çok güvenmemek lazım.
-
Media Markt sitesinde siparişlerim kısmında iptal/iade gibi bir kısım yok, zaten faturalandırılmış bir ürün iptal edilemiyor telefonla sordum ortada ürün yokken iade sürecine başvurabilirsiniz dediler dalga geçer gibi.
Beyaz eşyalar aldım bu ay kredi kartımda limitim dolmak üzere o sebep ile sonuna kadar kullanmak istemiyorum, mahkemelik olursam ve ücret iadesini uzun süre beklemek zorunda kalırsam sıkıntı olabilir benim açımdan yoksa keşke paramı geri verseler de gidip istediğim yerden alıp gelsem.
-
Aynı gün stoktan kargo şeklinde bi ekran görüntüsü aldıysanız iş biraz daha kolay, yoksa bunlar her durumda 30 günü bekleyecekler anlaşılan. Binlerce müşteriye aynısın yapsa işte çok avantajlı faizsiz kredi. Ürün elinde yok, bekleyip belki daha da düşüğe getirecek maliyeti. Bu arada parayı da kullanır çifte sarılı kazanç işte.
-
Ben benzer bir konudan bunları thy ne verdim ama 2 ay oldu tık yok. Bela okusaydım daha çabuk yerini bulurdu
-
quote:
Orijinalden alıntı: Code140Ben benzer bir konudan bunları thy ne verdim ama 2 ay oldu tık yok. Bela okusaydım daha çabuk yerini bulurdu
Güldüm hocam geçmiş olsun.
-
Ekşi'ye rezalet başlığı aç. Onlar seni bulur mağduriyeti giderir
-
Aynı süreci yaşadım tablet aldım faturası mailme düştü para çekildi 2-3 gün sonra pat sipariş iptal etmişler.THH başvurdum sonuç geçen hafta geldi cevap ticaret bakanlığına şikayet edin oldu.Mağaza paramı iade etmiş o yüzden ortada mağduriyet yokmuş.Yada ben mağdur olmamışım yani bunu belgeleyememişim artık nasıl belgeleyeceksem.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sadbul -- 2 Eylül 2021; 15:8:20 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X