Şimdi Ara

MEGANE'MI -- ASTRA'MI !! Lütfen Tartışmaya Katılın !! (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
165
Cevap
0
Favori
11.548
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu değerlendirmeyi 3 kategoride yapmak istiyorum. Şu anda megane HB kullanıyorum. Astra'yı da uzun süre kullandım.

    1. Motor:

    Astranın motoru kağıt üstünde daha güçlü gözükse de aslında megane'nın motoru daha keyifli...
    Bunu şöyle açıklayabilirim, megane 1900 devirden itibaren gücünü ortaya koyuyor. astra ise 2500 lerden itibaren performansını gösteriyor.
    Daha açık ve net olarak; aynı performans için astrada gaza daha çok yüklenmeniz gerek. Bu da yakıt tüketimini direk artırır.
    Bu arada kimse astranın motorunu kötülediğimi filan düşünmesin. Ama megane zorlanmadan çok daha keyifli sürüş sunuyor.

    2. Konfor ve güvenlik:

    Bir arkadaş megane'da uğultudan bahsetmiş. Kesinlikle öyle birşey olmadığını söyleyebilirim. İnanmayanı da davet ediyorum gelsin arabamda gezdireyim.
    Aksine bu linkteki testi okursanız, astranın kapı fitillerinde rüzgar sesi problemi olduğunu görebilirsiniz.

    Bunun dışında Konfor olarak birbirlerine yakınlar
    Güvenlik olarak her ikisi de bana göre aynı. Çarpışma testleri 5 yıldız. Fren mesafeleri ve yol tutuşları da çok iyi

    3. Dizayn:

    Bu tamamen zevkler ve renkler meselesi.. Herkesin zevki başkadır.

    Ben megane sahibi olmama rağmen astranın dış görünüşünü daha çok seviyorum :)

    Önemli Not: Opel'in servis ve yedek parça maliyetleri renault'un 2 katına yakındır.


    Sonuç olarak Megane II türkiye'nin en çok satan modelidir ve bu gerçek herşeyi ortaya koyuyor zaten.




  • Tercihim tabiki ASTRA
  • Eğer öyleyse bana bunu teknik olarak açıkla neden astrahb nin yol tutuşu meganesedan dan iyi? HB bi araba neden sedan bi arabadan daha iyi yol tutsun ???
    quote:

    Orjinalden alıntı: alysentr

    quote:

    Orjinalden alıntı: muratugras

    Astra hb megane sedan dan daha iyi yol tutar öyle mi...
    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Megane daha iyi yol tutar diyene kadar idare ediyordu. Fakat işte yol tutuş konusuna gelince bu işten pek anlamadığını gösteriverdin...
    quote:

    Orjinalden alıntı: muratugras

    GM in 1.3 cdti motoru 70 ps versiyonunda bayağı tuttu ama 90 da ne olur bilemiyorum çünkü verebileceği en son gücü veriyor ve bu yüzden arıza yapma riski daha fazla, yakıtına suyuna çok ve çok dikkat etmek gerekir. Renaultun 1.5 dCi si ise tartışılmaz. Konfor olarak ikiside iyidir ama megane daha iyi yol tutar. İkinci el olarak da megane daha çabuk satılır çünkü piyasada 10 megane dCi varsa 1 astra cdti90 var. İkisinden birini seç diyorsanız megane derim







    evet aynen öyle... astra hatcback megane sedan dan daha iyi yol tutar




  • Arkadaşım bu motorun ECOSpeedster'da kullanılan versiyonu, motorun turbo barının arttırılmış versiyonudur ve başka modifysel işlemler de vardır. Turbo barları standart kalarak ve hiçbir modify işlemi yapılmayarak sadece ecu daki sistem değişikliğinde en fazla 90 hp üretebilir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Janjan


    quote:

    Orjinalden alıntı: muratugras

    GM in 1.3 cdti motoru 70 ps versiyonunda bayağı tuttu ama 90 da ne olur bilemiyorum çünkü verebileceği en son gücü veriyor ve bu yüzden arıza yapma riski daha fazla, yakıtına suyuna çok ve çok dikkat etmek gerekir. Renaultun 1.5 dCi si ise tartışılmaz. Konfor olarak ikiside iyidir ama megane daha iyi yol tutar. İkinci el olarak da megane daha çabuk satılır çünkü piyasada 10 megane dCi varsa 1 astra cdti90 var. İkisinden birini seç diyorsanız megane derim



    Şu türk mantığını bir kenara bırakamadık artık.. Ne olmuş 1248cc ise? Ona bakarsan BMW motoru 3.0lt 272hp, turbodizel verebilceği max. güç bu mu sence? BMW motoru zorlanır mı kibar mı sürmek gerekir?? Bak araştır bulcaksın 1.3 litre motorun ECOSpeedster'da kullanılan versiyonu 112hp ve 230nm'dir! Araçla da rekor kırılmış, motor limitlerine kdr zorlanmıştır, sonrasında da önce 70 daha sonra 75 ve 90hp olmak üzere 3 farklı versiyonu olmuştur, verebilceği max güç ayakları hikayedir kısaca..




  • benzinli olmak kaydıyla megane
    dizelde her ikiside çöp.
  • en kötü almanı en iyi fransıza tercih ederim
  • yol tutuşunda astra daha başarılı.
    ses ve yalıtım konusunda ise megane daha başarılı ne kadar bozuk yola girerseniz girin tek bi ses yok.
  • bir kere hb araba sedan arabadan daha iyi yol tutar.. bu tam tersi kanıya nerden vardın anlamadım.. ağırlık merkezinin pozizyonu hb lerde sedana göre daha iyidir buda yol tutuşa + katkı sağlar.. ayrıca tam bağımsız araka süspansiyon sistemini focustan sonra en iyi uygulanan otomobil c sınfı araç astradır.. bu testlerle sabittir.
  • yorumsuz astra derim. sebebini ne siz sorun ne ben söyliym
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alysentr

    bir kere hb araba sedan arabadan daha iyi yol tutar.. bu tam tersi kanıya nerden vardın anlamadım.. ağırlık merkezinin pozizyonu hb lerde sedana göre daha iyidir buda yol tutuşa + katkı sağlar.. ayrıca tam bağımsız araka süspansiyon sistemini focustan sonra en iyi uygulanan otomobil c sınfı araç astradır.. bu testlerle sabittir.


    dostum takım arkadaşıyız ama söylemek zorundayım Y A N I L I Y O R S U N !!!

    bir kere hb sedandan daha iyi yol tutar diye bir kaide yok (bende hb ile sedan arasında kalsam hb seçerdim )

    hatta sedanların rüzgar direnci hb lere göre daha azdır bu bilinir ama hb ler daha iyi yol tutar diye bilinen bir tez yok .

    megane ile astranın yol tutuş konusuna gelirsek şu arabam.com testi:

    Megane II yumuşak olmamasıyla "klasik Fransız" tanımlamasından uzaklaştırıp Alman ekolüne yaklaştıran süspansiyon sistemi, yol tutuş kararlılığı ve kabin konforunu çok iyi dengeliyor. Otomobil, hızlı dönülen virajlarda tutunma kararlılığından ödün vermezken bu disiplinde zirvedeki model olan Focus'un başarısına en yakın model gibi görünüyor.




  • Kesinlikle tam tersidir. Ağırlık merkezi olarak düşünürsen sedan araçlarda ön ve arka birbirini daha çok dengeler hb ler genelde zorlanmalarda arkayı bırakır. Sırf ben sedan daha iyi yol tutar dedim diye zıttını savunuyorsun. Ben hb iyi yol tutar deseydim sedan diyecektin....
    quote:

    Orjinalden alıntı: alysentr

    bir kere hb araba sedan arabadan daha iyi yol tutar.. bu tam tersi kanıya nerden vardın anlamadım.. ağırlık merkezinin pozizyonu hb lerde sedana göre daha iyidir buda yol tutuşa + katkı sağlar.. ayrıca tam bağımsız araka süspansiyon sistemini focustan sonra en iyi uygulanan otomobil c sınfı araç astradır.. bu testlerle sabittir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: muratugras

    Kesinlikle tam tersidir. Ağırlık merkezi olarak düşünürsen sedan araçlarda ön ve arka birbirini daha çok dengeler hb ler genelde zorlanmalarda arkayı bırakır. Sırf ben sedan daha iyi yol tutar dedim diye zıttını savunuyorsun. Ben hb iyi yol tutar deseydim sedan diyecektin....
    quote:

    Orjinalden alıntı: alysentr

    bir kere hb araba sedan arabadan daha iyi yol tutar.. bu tam tersi kanıya nerden vardın anlamadım.. ağırlık merkezinin pozizyonu hb lerde sedana göre daha iyidir buda yol tutuşa + katkı sağlar.. ayrıca tam bağımsız araka süspansiyon sistemini focustan sonra en iyi uygulanan otomobil c sınfı araç astradır.. bu testlerle sabittir.







  • opel in renault dan daha çok sorun çıkarttığını duymuştum bikaç kere....ben de megane derim
  • www.sikayetimvar.com / sikayetoku / R ve O harflerinde ilgili markalara bakarsanız ikiside şikayet konusunda birbiriyle yarışır.. firma rapora tıklanıp analizler incelendiğinde toplam oto şikayetlerinin %13 ü reno %17 si opeldir.. ancaaak opel %80 le bu şikayetleri en çok çözen markayken reno malesef %4 le en sondadır..
  • Megané 1,5DCI 100hp
  • takdir edersinizki sedan aracın ağırlık merkezi hb e göre daha geridedir.. ağırlık merkezi önde olan araçlar understeer e arkada olan araçlar oversteer e meyillidir. focus hb o yüzden ağırlık merkezi sedana göre daha dengeli ayarlandığı için.. understeer ve oversteer karşı daha hassadır. sedan araçlar çok az olmakla birlikte hb e göre virajlarda oversteer yani arkadan kayma eyilimi daha fazladır.. bu basit bir fizik kuralıdır. ama focus için konuşursak hb ile sedan yada sw modeli arasındaki bu fark çok azdır.. ama yinede fark vardır. tabi ağırlık merkezi yol tutuş için tek kriter değildir.. lastik çapından süspansiyonlara hava koşullarına ve aerodinamic e kadar birçok etken vardır. ben bu yorumu yaparken diğer şartlar eşit olarak kabul ediyorum.. ama aynı model hb ve sedan araç arasındaki bu fark dediğim gibi çok azda olsa hb lehinedirrr


    edit: bu yorumu megane sedan - astra hb için yapmıyorumm.. sadece ağırlık merkezi bu 2 aracın yol tutuşunu karşılaştırmaya yetecek bir kriter değill.. çünkü diğer özellikleride bu araçların tamamen farklıı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alysentr -- 17 Haziran 2006; 14:24:46 >




  • 2 side ii arac ama ben opel astra yı tip olarak megane de n cok begeniyorum .

    2 aracıda uzun soluklu kullanmadıgım için baska bir yorum yapmam yanlıs olur ama ikisi arasında astrayı secerim
  • Ya arkadaşlar kusura bakmayın ama Astra ile Megane arasıda çok fark var be... Megane a güzel araba filan diyorum ben de Astra yanında plastikten bişi yani...

    Megane sonra 80Bg...

    Bizim komşumuzda var Astra 1.3 CDti, benim en yakında arkadaşım aynı zamanda bi sokak arkada oturuyor onda var Megane, araçlar yanyana durduğunda ne bileyim Megane yok ya...

    MEgane öldü artık arkadaşlar...
  • kimisinin de ne dediği belli değil :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    kimisinin de ne dediği belli değil :)



    kimi kastetin beni mi??
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.