Şimdi Ara

Mercedes, elektrikli araçlar için yeni fren teknolojisi geliştirdi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
1
Favori
2.101
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Mercedes, elektrikli araçlar için yeni fren teknolojisi geliştirdi
    Otomobillerin büyük çoğunluğunda tekerlek göbeklerine bağlı dış frenler bulunuyor ve yalnızca birkaçında iç frenler yer alıyor. Mercedes ise bir adım daha ileri giderek frenleri elektrikli aracın tahrik ünitesinin muhafazasının içine yerleştirdi. Şirket, bu yenilikle aracın ömrü boyunca frenlere bakım yapılmasına gerek duyulmayacağını ve başka birçok avantaja sahip olduğunu belirtiyor.



    Elektrikli araçlar, rejeneratif frenleme sayesinde, geleneksel sürtünme yoluyla frenlemeye çok fazla gereksinim duymuyor. Bu nedenle Wolkswagen, çok güçlü motorlara sahip elektrikli araçlarında bile arka tekerlekler için kampana frenlerin yeterli olduğunu savunuyor. Frenlemenin çoğunun ön tekerlekten yapıldığını söyleyen şirket, maliyeti azaltmak için arkada disk yerine kampana frenleri kullanıyor.



    Sistem nasıl çalışıyor?



    Mercedes şimdi bunu bir adım öteye taşıyarak tahrik ünitesinin içerisine fren sistemini entegre etti. Ancak şirket, geleneksel bir disk veya kampana fren kurulumunu alıp tahrik ünitesinin içine yerleştirmedi. Bunun yerine frenlemeyi tamamen yeniden tasarladı. Bu sistemde disk su ile soğutuluyor ve dönmüyor. Dairesel yapıdaki fren balatası ise motorla birlikte dönüyor. Ayrıca geleneksel bir kaliper de bulunmuyor ve yavaşlama, dairesel fren balatasının sabit diske itilmesiyle sağlanıyor. Mercedes, bu sistemin aracın ömrü boyunca bakıma ihtiyaç duymayacağını ve üretilen tüm fren tozunun, boşaltılmasına gerek olmayan bir bölmede sistem içinde tutulduğunu belirtiyor.



     



     



    Mercedes, elektrikli araçlar için yeni fren teknolojisi geliştirdi
    Yaklaşan Euro 7 emisyon standardı yalnızca egzoz emisyonlarına bakmıyor. Ayrıca araçlardan kaynaklanan lastik ve fren partikül emisyonlarını da hesaba katıyor, bu nedenle fren tozunun çevreye karışmasını önlemek, 2026'da Euro 7 yürürlüğe girdiğinde Avrupa'da daha çok konuşulan bir konu haline gelecek.



    Ayrıca Bkz.Elektrikli Mercedes eSprinter Türkiye'de satışa sunuluyor: İşte fiyatı ve özellikleri



    Diğer avantajları neler?



    Mercedes, sistemin "neredeyse hiç bakım gerektirmemesi" dışında birçok avantajı olduğunu savunuyor. Disk suyla soğutulduğu için yoğun kullanımda fren performansı düşüşü yaşamıyor.  Ayrıca süspansiyon sisteminde ağırlığı azaltarak yol tutuşunu iyileştiriyor. Bir diğer avantajı ise tamamen kapalı ve aerodinamik tekerleklerin yerleştirilmesine olanak sağlaması. Sistem ayrıca fren sesini azaltıyor ve fren disklerinin paslanması probleminin önüne geçiyor.



     




    Kaynak:https://insideevs.com/news/742005/mercedes-in-drive-ev-brakes/







  • Bunlarda çok güzel teknolojiler ama batarya konusuna el atmaları gerekiyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • wolf silver W kullanıcısına yanıt
    Adamlar makina yapmayı biliyor kimyasal batarya değil zaten sonlarıda bu nedenle olacak.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • otobüs retarderi gibi ses de çıkarsa keşkeMercedes, elektrikli araçlar için yeni fren teknolojisi geliştirdi 

  • Bisikletlerdekine mi benziyor biraz?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Çok güzel sistem yapmışlar helal olsun da bunu sanayide kim tamir edecek ? Kaç bin km bozulmadan çalışabilecek veya yedek parça fiyatı ne olacak ? Ben şahsen kampanaya dönmeyi planlıyorum.

  • ne zamandan beri teknoloji sanayideki ustanın buna ne zaman ayak uydurabileceği hesap edilerek üretiliyor

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • sbc mi

  • Mantığı tam anlamadım ama belki de bundan olsa gerek çok mantıklı gelmedi. Tek mantıklı gelen balata artıklarının ayrı bir bölgede depolanması oldu. Tabi boşaltılmaya gerek olmayan kısmı garip geldi. EGR jenerasyonu gibi o bölmedeki atıkları da yakmak için bir şeyler geliştirilir mi zamanla? Mercedes, elektrikli araçlar için yeni fren teknolojisi geliştirdi 


    Çok bakımsız demişler sisteme ama inanasım gelmedi. Bence elektrik motorları çok sorun çıkarmıyorya, servislere motor dağıtıp toplayacak iş çıkartıyorlar bu fikir ile. Balata bitti, disk bitti, balatada şu oldu, şu bozuldu, geç duruyor, tez duruyor diyerek motor açacaklar. Mercedes, elektrikli araçlar için yeni fren teknolojisi geliştirdi 


    Kaldı ki yağda dönen kayışlı araba motorlarına da 200 bin kilometre kayışı değiştirmeye gerek yok, yağ kayışı koruyor diyorlardı. 100 bin görmeden kayışlar motorların düşük yağ basıncı göstergelerini yakmaya başladı.





  • fabahcivan kullanıcısına yanıt

    Hayır. Tekerleğe giden mili frenliyor. Aslında ömür boyu bakım gerektirmeyeceği şüpheli, sürtünme ve direncin olduğu yerde aşınma kaçınılmazdır aşınmaya nasıl engelleyecekler pek anlaşılır değil. Bunun yerine elektrik motoruna ters akım vererek yavaşlatmak bence çok daha mantıklı.

  • Yapılan başka iş anlatılan başka bu fren elektrik motoruna ters akımyönü uygulayarak frenlemedir bu yıllar önceki bir teknik tabiii baltaya toza baskıya gerek yok basit bir tenik

  • Yahu fren sadece fren değil ki.

    Abs’si var, ebs’si var, devrilme önlemesi var var oğlu var.

    Motor freni gibi bir şey olmuş. Motor freniyle devrilme önlemeyi nasıl kullanıcaksın. Kullanamayacaksın. Çünkü bağımsız frenleme yapamayacaksın araba devrilmeye müsait olacak. Devrilen mercedes’ler görürüz yollarda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • reno motorlu mersedesden sonra arkalar kampana mersedese hazır olun.

  • Koskoca! Wv araçlardan 5-10 avro kısmak için ne geree var yeaa, arka frene ucuz kampana da koysak olur zaten çalışmıyor o yeaa demiş ya. Oha artık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mercedes batarya konusunda da bir atılım yaparsa şayet kimse rakip olamaz segmentindeki mercedese

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.