|
Mercedes, üç yıl içinde 19 içten yanmalı ve 17 elektrikli model piyasaya sürecek



-
-
Sürsün sürsün, yoldan geçerken dönüp bakacak araç lazım bize.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Şuan var olan mercedes eqe serisi iptal mi olacak
-
Mercedesde bmw de içten yanmalıdan vazgeçmez .. en fazla mild hybrid falan yapar şehir içi sıfır emisyon uzun yolda normal içten yanmalı hesabı yola devam eder ..
Çünkü beğen beğenme Amerika ,Ortadoğu pazarı ,Rus pazarı, Afrika ,Latin Amerika , hindistan gibi pazarlarda hala içten yanmalı motora çok büyük devasal talep var .. zaten bu pazarlar AB normlarına dahil değil kendi normları var ... Yani avrupanın emisyon standartları bu pazarlarda geçerli değil ..
bmw daha yeni yeni kasa M5 çıkardı 4.4 CC mild hybrid önden de bayağı sipariş almış .
Ferrari 2027 ye kadar full kotaları dolu şimdi Ferrari sipariş verseniz size 2027 sonrasına gün veriyorlarmış..
Avrupa da öyle emisyon falan deniyor Avrupa'nın bazı zenginleri gene içten yanmalı ya biniyor ama halka geldimi elektrik iyidir temiz hava emisyon deniyor..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkmoon34 -- 21 Şubat 2025; 12:24:15 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Buharlı araba olmadan zengin hissetmiyorum
"things for your men to do everyday" @5.15
Jay Leno's Garageyoutube
1925 Doble E-20 Steam Car. Jay takes you for a ride in the greatest steam car ever built, once owned by Howard Hughes who took it up to 132.5 mph in 1925! » Subscribe: http://bit.ly/JLGSubscribe » Visit the Official Site: http://bit.ly/JLGOfficialSite THE BEST OF JAY LENO'S GARAGE » Exclusive First Looks: http://bit.ly/JLGExclusives » Ultra Rare Supercars: http://bit.ly/JLGSupercars » Jay's Book Club: http://bit.ly/JLGBookClub JAY LENO'S GARAGE ON SOCIAL Follow Jay: http://Twitter.com/LenosGarage Like Jay: http://Facebook.com/JayLenosGarage ABOUT JAY LENO'S GARAGE A new video every Sunday! Visit Jay Leno's Garage, the Emmy-winning series where Jay Leno gives car reviews, motorcycle reviews, compares cars, and shares his passion and expertise on anything that rolls, explodes, and makes noise. Classic cars, restomods, super cars like the McLaren P1, sports cars like Porsche 918 Spyder and Camaro Z28, cafe racers, vintage cars, and much, much more. Subscribe for more: http://full.sc/JD4OF8 NBC ON SOCIAL: NBC YouTube: http://full.sc/MtLxIM NBC Facebook: http://facebook.com/NBC NBC Twitter: http://twitter.com/NBC NBC Google+: https://plus.google.com/+NBC/posts 1925 Doble E-20 Steam Car - Jay Leno's Garage http://youtu.be/rUg_ukBwsyo Jay Leno's Garage http://www.youtube.com/user/jaylenosgaragehttps://www.youtube.com/watch?v=rUg_ukBwsyo -
M5 mild değil, plug-in hybrid. çok fazla sipariş aldı çünkü plug-in olduğu için bir çok ülkede anahtar teslim fiyatı vergiler dahil saf içten yanmalı Bmw M3'ten ucuza geliyor (ingiltere, İskoçya, Fransa vs).
720hp 2.5 tonluk otomobilin wltp fabrika verisi ortalama tüketimi 1.7lt/100km :) tabi ki gerçekle alakasız bir değer, hemen hemen kimse de şarja falan takmayacak zaten ama sonuçta bu büyük vergi avantajı sağlıyor. hatta bu modeli şirket arabası olarak alanlar bile varmış. Avrupa şuan kara kara bu açıkları nasıl kapatacağını, pazarı nasıl tekrar düzenleyebileceğini düşünüyor. plug-in araçlarda vergi artışı geliyor bile zaten. hesapsız kitapsız emisyon düşürme peşinde gidip mahvettiler kendi markalarını da, iç dinamiklerini de. Mercedes resmen milyarlarca euroyu sokağa attı politikacılar yüzünden. zaten yeteri kadar maliyet kısmamışlar gibi, şimdi iyice ultra tasarruf modunu açacaklar. gerçekten yazık.
-
Hocam şarj sorunu olmayan biri olsan %30 ötv ile phev mi alırdın yoksa %10 ötv ile ev mi ? Phev 200bin tl daha pahalı oluyor yaklaşık ancak çok daha güçlü ve 4 çeker. Ev orta şekerli performans ve 2 çeker
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hangi araçlardan bahsettiğini bilmiyorum ama phev bana çok komplike ve regülasyonların çevresinden dolaşmak için yapılmış gibi geliyor.
Şarj sorunu olmayan çoğunluk Phev'i deneyimledikten sonra elektrikli otomobile geçmeye karar veriyor. çünkü aracını şarj edebiliyorsa elektrikli kullandığını fark ediyor. içten yanmalı motor bırak yol yapmayı, çalışma saati olarak bile bir iş yapmıyor. sürekli soğuk soğuk arada derede çalışıp kapanıyor, öyleyse bu motoru, tüm motor, egzoz aksamı, emisyon sistemi, sensörler, turbosu yağ-filtre-soğutma şanzıman işi vb neden taşıyorsun ki yanında?
eğer şarj imkanın yoksa bu kez de kocaman pili niye taşıyorsun?
Şarj edemiyorsan, sana zor geliyorsa da içten yanmalıya geri dönüyorsun zaten. veya en kötüsü şarj etmeden pilleri sürekli %5-10 düzeyinde boş boş yanında taşıyorsun.
Phev resmen menzil anksiyetesi için yapılmış bir ara çözüm. çoğu insanın düşünme veya tercih etme sebebi teşvikler. bizde %30 teşvik var diye alınıyor veya Avrupada'da düşük yol vergisi için veya şirket otomobili oluyor diye alınıyordu.
Ama bir örnek vereyim, ilk çıkan Bmw F30 330e'ler vardı plug-in, teşviklerle kapış kapış gitti bu araçlar İngiltere'de. şu an bu araçların bir kısmı eskidi ve piller cycle ömrünü tamamladı, pil değişim ücretleri 10bin pound çıkıyormuş, araçların fiyatı 7500-8000 pound civarında. ve daha bu araçların motor bakımları var, kimse yaklaşmıyormuş bile. aslında mükemmel durumundaki bu araçların hepsi sırf bu yüzden hurdaya gitti. biliyorum bizde böyle bir şey olmaz otomobillerin ölüsü bile büyük para ettiği için ama bir otomobili gerçekten bu kadar komplike hale getirmeye gerek olmadığını gösteren isabetli bir örnek.
Benim görüşüm, şarj imkanı varsa, Tesla, Togg, İoniq 5-6 gibi doğuştan iyi hazırlanmış, %10'a giren full elektrikli otomobil en temiz çözüm gibi geliyor.
-
Fiyatlamalar da kafa karıştırıcı
BMW 220i Active Tourer için Mild Hybrid 3 Silindir 170hp yi fiyat listesinden kaldırmış
Plug in Hybrid xdrive 326hp olan araç var sadece
MPV olarak çok hoşuma giden bir araçtı
Fiyat kıyaslaması açısından ;
Yeni 2 serisi Gran Coupe Sedan M Sport Mild Hybrid 170hp - 2.854.500
2 Serisi Avtive Tourer MPV M Sport X Drive Plug in Hybrid 326hp - 2.870.100
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi werneke -- 23 Şubat 2025; 14:5:42 > -
2.30e luxury'e indirim yapıp %30 ötv'ye sokuyorlar hocam, fiyatı 2.150
Benim yukarıda sorduğum araçlardan biri oydu zaten. Mesela %10 ötv ile 1910'a countryman e mi yoksa %30 ötv ile 2150'ye bmw 2.30e'mi. Bunlar arasında gidip geliyorum. %80 ötv'li araç hayatta almam artık
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi masterap -- 23 Şubat 2025; 14:7:8 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Luxury için fiyat BMW sitesinde 2.685 görünüyor , dediğiniz rakamlarsa baya iyiymiş ( sarı sitede en düşük fiyat 2.525 M Sport için )
Kullandığım araç 4 yıl oldu ve artık filo uzatmıyor
Ya tekrar kiralama yapılacak 90-100 bin TL aylık , ya da kafama göre araç bulamazsam çok iyi fiyat verdiklerinden sıfırdan beri bende olan araç satın alınıp devam edilecek
BMW 220i 170hp M sport , 3 ile birlikte fiyat istediğim araçlardan biriydi. 3 e tedarik var ama 220i ye cevap gelmedi
BMW fiyat listesinden de kaltığını görünce muhtemelen artık getirmiyorlar diye düşünüyorum
Plug in Hybrid de yani çok aşina olduğum konular değil açıkçası
220i de bana C olmasına rağmen , D sınıfı 3 den daha geniş geliyor
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi werneke -- 23 Şubat 2025; 14:13:45 > -
Mart ayı için haber bekliyorum ben, çok az araç getiriyorlar. Büyük ihtimalle alacağım ancak son araştırmalarımı yapıyorum yine de. Ellerinde sıfır-2.el hiç araç olmadığı için inceleyemedim açıkçası. 2.150'ye 4 çeker 326hp 2025 model bmw alma fikri çok cazip geliyor. Bir kaç donanım eksiği var ama idare edilecek artık. Bundan sonra da gelir büyük ihtimalle ama donanım azalabilir veya 2.25e olabilir. Bayi de tam bilmiyor devamında ne olacak
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tek tek deneyimlemek lazım araçları, pek fikrim yok. ama Countryman electric çoklu platform model, doğuştan elektrik değil, reelde getirisi götürüsü bu araç özelinde nasıldır bakmak lazım.
Sadece önden çekiş elektrikli araç benim tercih edeceğim bir konsept değil. ben doğuştan elektrik, arkadan itiş modellere bakarım sadece.
Yine de %10'a giren bir otomobil için, diğerlerinden %80 ötv alındığı bir ülkede çok tatava yapmanında anlamı yok açıkcası. aklına yattıysa al geç, millet öyle yapıyor zaten.
-
230e'yi bilmiyordum, baktım şimdi bu teknik düzeyde bir araç böyle bir rakama gelecekse bu alınır tabi, yemişim doğuştan elektriği benzini mazotu :)
Ben plug-in şöyle böyle diyorum da teoride benim yazdıklarım. çoğu da yurtdışında otomobillerin "adil değer" üzerinden fiyatlandığı ortamlarda geçerli. tutup Danimarka'da 230e fiyatına 240iM falan alabiliyorsan anlamı kalmıyor ama bizde böyle bir imkan yok. çok mantıklıymış 230e.
-
Ev gibi 8 yıl batarya garantisi de veriyorlar hocam. Araç garantisi de 3 yıla çıkmış. Batarya 10 sene sonra %70'e düşse aracı çöp yapmıyor zaten, verimliliği düşüyor sadece. Bana mantıklı geldi ya :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hiç şarj edilmese de oluyormuş
Sadece elektrik avantajından faydalanmamış oluyorsun
isveç mi norveç mi orada bir araştırma yapılmış bir filo firması tarafından
plug in hybrid kullananların %86 sı aracı 6 ay boyunca hç şarj etmemiş
-
Hiç şarj etmeden verimlilik düşüyor ancak öyle bir kullanım şekli mevcut. Ben haftada bir yaparım o da bana yeter zaten. Ortalama 1.5 saat sürüyor şarjı
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
üretimini Almanya'dan, üretimin %70 daha ucuz olduğu Macaristan'a taşıyacak.
-
Ne oldu Mercedes tükürdüğünü böyle yalatırlar işte. Hani elektrikli otomobilde hiçbir gelecek yoktu ne oldu Merso
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X