Şimdi Ara

Milli uçak gemisi MUGEM'den yeni bilgiler açıklandı!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
2.113
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Milli uçak gemisi MUGEM'den yeni bilgiler açıklandı!
    Türkiye, LHD helikopter sınıfında yer alan ve İHA gemisi olarak kullanılan TCG Anadolu’dan daha büyük boyutlarda MUGEM (Milli Uçak Gemisi) geliştiriyor. Milli Uçak Gemisi hakkında yeni bilgiler ortaya çıktı.



    MUGEM’in boyutları daha önce açıklanmıştı. 285 metre uzunluğa ve 72 metre genişliğe sahip olan MUGEM’in inşasının tamamlanmasının ardından Türkiye kendi uçak gemisini üreten 8 ülke arasında yer alacak. MUGEM’den jet motorlu uçaklar kalkış ve iniş yapacak. Geminin deplasman ağırlığı 60 bin tonun üzerinde olacak. 50 uçak taşıyabilecek.



    Milli uçak gemisi MUGEM'den yeni bilgiler açıklandı!



    Deniz Kuvvetleri Dizayn Proje Ofisi Müdürü Doç. Dr. Albay Uçar, Sabah gazetesine verdiği röportajda MUGEM hakkında yeni bilgiler paylaştı. MUGEM’de kullanılacak bileşenlerin yanı sıra savaş yönetim sistemi yazılımları da yerli olarak geliştirilecek. Yerli ve milli gelişmiş savaş sistemleri ve ADVENT milli savaş yönetim sistemi ile donatılacak. Geminin yüzde 85’in üzerinde yerlilik oranı ile üretilmesi planlanıyor. 



    Hangi uçaklar kalkış ve iniş yapabilecek?



    Milli uçak gemisi MUGEM'den yeni bilgiler açıklandı!
    MUGEM’den kalkış ve iniş yapabilecek uçaklar arasında yerli olarak geliştirilen jet motorlu eğitim uçağı HÜRJET’in yanı sıra Türkiye’nin SİHA ailesinden Bayraktar Kızılelma, Bayraktar TB3 ve TUSAŞ ANKA-3 insansız savaş uçakları yer alıyor. Gemi, asgari 50 adet insanlı ve insansız hava aracı kapasiteyle deniz görevi icra edebilecek.



    KAAN’ın kalkış ve iniş yapabilmesi için deniz versiyonunun üretilmesi gerekiyor



    Jet motorlu savaş uçağı TUSAŞ KAAN, konvansiyonel pistlerden kalkış ve iniş yapacak şekilde tasarlandı. Uçak gemilerinden kalkış ve iniş yapabilmesi için KAAN’ın özel modifikasyonlara sahip deniz versiyonunun üretilmesi gerekiyor. Bu konuda TUSAŞ ile görüşmeler sürüyor.



    Özgün tasarım!



    Milli uçak gemisinin tasarımı tamamen Türkiye’ye özgü olacak. Uçuş güvertesinin tasarımı için BAYKAR ve TUSAŞ ile ortak çalışma yürütüldü. Rampalı uçuş güvertesi ve hangar tasarımları tamamlandı. Üç koşu yollu olarak 2 kalkış pisti ve 1 iniş pisti bulunacak. Uçakta STOBAR sistemi kullanılacak. HÜRJET, KAAN ve diğer savaş uçaklarının iniş yapabilmesi için halatlı yakalama sistemi kullanılacak. Halatlı yakalama sistemi yerli ve milli olarak geliştirilecek.



    Milli uçak gemisi MUGEM'den yeni bilgiler açıklandı!



    10 bin deniz mili menzil



    Milli uçak gemisi, yakıt ikmali yapmadan 10 bin deniz mili kat edebilecek. Yani İstanbul'dan New York'a kadar gidip gelebilecek. Gemi için özel geliştirilmiş yeni tip yumrubaş ile yakıt tüketiminde ciddi bir tasarruf sağlanacak. 4 adet gaz türbininden oluşan ana tahrik sistemi ile 25 knots azami (45 km/h) sürate çıkabilecek.



    Ayrıca Bkz.GÖKSUR, denizlerdeki gücünü kanıtladı: İlk atış başarıyla gerçekleşti



    Geminin sualtı akustik izini azaltmak ve düşman unsurlar tarafından tespit edilmesinin önüne geçmek amacıyla Milli Uçak Gemisine özel sessiz pervane takılacak. Su üstü ve su altı patlamalarına karşı ileri mühendislik gerektiren şok analizleri sayesinde yüksek dayanıklılık kazanacak. Gemi, farklı görevler için hızlıca yeniden yapılandırılabilecek. İnsani yardım operasyonları veya afet durumlarında lojistik ve tıbbi destek sağlamak için de kullanılabilecek.



    Modüler inşa tekniği sayesinde hızlı sürede üretilecek



    Gemi bloklar halinde tasarlandı. Mega bloklar inşa edilerek, parçalar birleştirilecek. Modüler inşa tekniği ile geminin üretim süreci hızlandırılacak, maliyetler düşürülecek. Gemi iskeleti tamamlanmadan gemi dahili sistemleri de entegre edilebildiği için üretim süresi yüzde 20-30 oranında kısalacak.



    Milli Uçak Gemisi MUGEM Özellikleri




    • Hava araçları: Bayraktar TB3, ANKA 3, HÜRJET, KIZILELMA

    • İnsanlı/insansız hava aracı kapasitesi: 50 adet (30 adet hangarda ve 20 adet uçuş güvertesinde. Artabilir)

    • Uzunluk: 285m

    • Genişlik: 72m

    • Su çekimi (Draft): 10,1m

    • Deplasman: 60.000t

    • Azami hız: 25kts

    • Seyir sığası (Menzil): 10.000 deniz mili

    • Silahlar: 32 hücreli MIDLAS + 4 adet GÖKDENİZ YHSS

    • Ana tahrik sistemi: COGAG (4 adet LM 2500 G/T)

    • Pervane: 2 adet piç kontrollü (CPP)

    • Kalkış/iniş sistemi: STOBAR

    • Pist sayısı: 3 adet (2 adet kalkış ve 1 adet iniş)

    • Personel sayısı: 400-500




    Kaynak:https://www.sabah.com.tr/galeri/gundem/sabah-turkiyenin-ilk-ucak-gemisini-tasarlayan-ekiple-bulustu-mavi-vatana-yuzer-havalimani







  • KAAN, F-16 ve F-4'ler nasıl uçak gemisinde kullanılsın? Bu platformların bir uçak gemisinden havalanması imkansız, yeterli pist yok. Hiçbir uçak gemisinde yok. Uçak gemisinden kalkabilecek ve inebilecek uçakların buna göre geliştirilmesi gerekiyor. Gövde tasarımından iniş sistemlerine kadar hepsi farklı olmak zorunda. Belki ileride KAAN'ın deniz varyantı geliştirilirse o da kullanılabilir. Kaldı ki Anka 3, Kızılelma ve diğer platformlar varken insanlılara ne derece gerek var onu da tartışmak gerek.
    İha’lar uçak değil mi ?

    Hürjet’in bile deniz versiyonu yok daha bitsin geliştirmesi geçiririz.

    Kaan devasa bir uçak çok ağır ve çok büyük buraya indirilmesi kaldırılması gereksiz.

    Bana sorarsan hürjet bile gereksiz stobar sistemini çalıştırmaya filan bile gerek yok. Bugün İHA çeşitlerimiz ile yapamayacağımız görev yok gibi bir şey.

    İnsanlı uçaklar büyük risk ve problem.
    Her uçak denizde kullanmaya elverişli değildir. Bu ABD donanması için de geçerli.

    ABD Hava Kuvvetlerinin kullandığı uçaklarla Donanmanın kullandığı uçaklar farklıdır.

    En basiti iniş sistemleri ve "şasi"sindeki farklılıklardır. Kara pistlerine inen uçaklar gemilere iniş yaparlarsa iniş takımlarını kırarlar. Ayrıca yakalama kancası da yoktur. Hadi bir tane takalım demekle de olmuyor tüm iskeletin buna göre kurulması gerek.

    Yine istenen yükte kısa mesafede kalkış yapabilecek bir uçak olması gerekiyor. F35 ler dikey iniş kalkışla bunu yapıyor.

    Hepsinden öte tuzlu deniz suyu her şeyi çürütüyor. Sen Kaan ı alıp gemiye koyarsan 2-3 ay sonra paslanır. Keza Hürjet de mevcut haliyle denizde kullanıma elverişli değil.

    1 hava savunma fırkateyni (TF2000)

    1 genel maksat fırkateyni (İstif sınıfı)

    2 Korvet (Ada sınıfı)

    2 denizaltı (reis veya milden sınıfı)

    1 lojistik destek gemisi (a-575 veya a-595)


    sürekli beraber hareket etmek zorundalar.

    maalesef uçak gemisi görev grubunu idame etmek pahalı bir iştir.


    "Bir ülkeyi batırmak istiyorsanız ona bir uçak gemisi hediye edin."

    [Winston Churchill]

    Uçak gemileri, kısa ve sınırlı bir iniş alanına sahip olduğundan, uçakların uçak gemisindeki bu kısa alanda güvenli bir şekilde durabilmesi için sert iniş yapmaları gerekiyor.


    Donanma uçakları, neredeyse uçuş güvertesine çarparak iniyorlar. Bu kadar sert inebildikleri için iniş takımlarının çok daha sağlam olması gerekiyor.


    F/A-18 Hornet uçakları, uçak gemilerine iniş yaparken kullanılan özel iniş takımlarına sahiptir. 


    F-16'nın iniş takımları, uçak gemisinde yapılan kısa mesafeli inişler için tasarlanmamıştır. Uçak gemisinde iniş yapan uçaklar, "arrestor hook" adı verilen bir sistemle yakalanır ve bu uçaklarda iniş takımları buna uygun olacak şekilde güçlendirilmiştir. F-16, bu tür bir sistemle donatılmamıştır ve standart iniş takımları bu tarz zorlu şartlarda güvenli bir şekilde iniş yapmaya uygun değildir.

  • Uçak gemisi diyor ama eğitim uçağı Hürjet'i saymazsak diğer kalkış yapabilen uçaklar İHA'lar...

    Kağan neden kalkamıyor? Deniz versiyonu olunca ne değişiyor? İniş takımları tekerlekleri yok mu abi?

    F-16'lar F-4'ler yani Hava Kuvvetleri'nde anlık mevcut olan diğer uçaklar da kalkış/iniş yapabilseydi iyiydi.

    Neyse dur bakalım... destek.

  • V4LKyR V kullanıcısına yanıt
    İha’lar uçak değil mi ?

    Hürjet’in bile deniz versiyonu yok daha bitsin geliştirmesi geçiririz.

    Kaan devasa bir uçak çok ağır ve çok büyük buraya indirilmesi kaldırılması gereksiz.

    Bana sorarsan hürjet bile gereksiz stobar sistemini çalıştırmaya filan bile gerek yok. Bugün İHA çeşitlerimiz ile yapamayacağımız görev yok gibi bir şey.

    İnsanlı uçaklar büyük risk ve problem.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • V4LKyR V kullanıcısına yanıt
    Her uçak denizde kullanmaya elverişli değildir. Bu ABD donanması için de geçerli.

    ABD Hava Kuvvetlerinin kullandığı uçaklarla Donanmanın kullandığı uçaklar farklıdır.

    En basiti iniş sistemleri ve "şasi"sindeki farklılıklardır. Kara pistlerine inen uçaklar gemilere iniş yaparlarsa iniş takımlarını kırarlar. Ayrıca yakalama kancası da yoktur. Hadi bir tane takalım demekle de olmuyor tüm iskeletin buna göre kurulması gerek.

    Yine istenen yükte kısa mesafede kalkış yapabilecek bir uçak olması gerekiyor. F35 ler dikey iniş kalkışla bunu yapıyor.

    Hepsinden öte tuzlu deniz suyu her şeyi çürütüyor. Sen Kaan ı alıp gemiye koyarsan 2-3 ay sonra paslanır. Keza Hürjet de mevcut haliyle denizde kullanıma elverişli değil.

  • V4LKyR V kullanıcısına yanıt
    KAAN, F-16 ve F-4'ler nasıl uçak gemisinde kullanılsın? Bu platformların bir uçak gemisinden havalanması imkansız, yeterli pist yok. Hiçbir uçak gemisinde yok. Uçak gemisinden kalkabilecek ve inebilecek uçakların buna göre geliştirilmesi gerekiyor. Gövde tasarımından iniş sistemlerine kadar hepsi farklı olmak zorunda. Belki ileride KAAN'ın deniz varyantı geliştirilirse o da kullanılabilir. Kaldı ki Anka 3, Kızılelma ve diğer platformlar varken insanlılara ne derece gerek var onu da tartışmak gerek.

  • gun kullanıcısına yanıt
    ihalar bir çok senaryoda iş gören aletler ama bir savaş uçağıyla kıyasladığında oyuncak gibi birşey onlar.

  • memlekette bu alanda ne yapılıyorsa başım üstünde yeri var. Yeterki geliştirme motivasyonumuz kaybolmasın. bugün 1 uçaklık gemi yapalım yarın 10 öbür gün 50 uçaklık yaparız. Böyle böyle öğrenip gelişeceğiz.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Dış ve iç düşmanlar için kötü haber.

  • V4LKyR V kullanıcısına yanıt
    Allah bize dünyanın en iyisini yapın diye emir vermemiş. Gücünüz yettiği kadarını yapın diye emir vermiş. Enfal 60.

  • kakarikikiri K kullanıcısına yanıt
    Daha Kızıl Elma ve Anka 3 düzgün kullanılmadı da ondan. Eğer kullanılırlarsa gizlilik özelliği ile çok gerek kalacağına inanmıyorum.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • V4LKyR V kullanıcısına yanıt

    Uçak gemileri, kısa ve sınırlı bir iniş alanına sahip olduğundan, uçakların uçak gemisindeki bu kısa alanda güvenli bir şekilde durabilmesi için sert iniş yapmaları gerekiyor.


    Donanma uçakları, neredeyse uçuş güvertesine çarparak iniyorlar. Bu kadar sert inebildikleri için iniş takımlarının çok daha sağlam olması gerekiyor.


    Milli uçak gemisi MUGEM'den yeni bilgiler açıklandı!

    F/A-18 Hornet uçakları, uçak gemilerine iniş yaparken kullanılan özel iniş takımlarına sahiptir. 


    Milli uçak gemisi MUGEM'den yeni bilgiler açıklandı!

    F-16'nın iniş takımları, uçak gemisinde yapılan kısa mesafeli inişler için tasarlanmamıştır. Uçak gemisinde iniş yapan uçaklar, "arrestor hook" adı verilen bir sistemle yakalanır ve bu uçaklarda iniş takımları buna uygun olacak şekilde güçlendirilmiştir. F-16, bu tür bir sistemle donatılmamıştır ve standart iniş takımları bu tarz zorlu şartlarda güvenli bir şekilde iniş yapmaya uygun değildir.





  • MUGEM'in tam kapasite teslim tarihi 2030 falan olur.


    O zamana kadar HürJET-D , ANKA-3 , Bayraktar TB-3 ve Bayraktar KIZILELMA göreve hazır olur.

  • maşallah

  • Peki ucak gemisine ihtiyaç var mi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • balporsugu1701 B kullanıcısına yanıt
    Uçak gemisine ihtiyaç var. Zira Akdeniz’in tamamında operasyonel olacağımız gibi pasifik tarafında da güç gösterebileceğiz. Bir yere uçak gemisi göndermek orada sizin diplomatik üstünlüğünüzün sembolü olacak.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bu büyüklükte Ucak gemilerinin idamesi için en az 4 firkateyn 1 yakıt gemisi lazımdır Akdeniz'de aktif olmak için muharip sınıf gemilerimiz fazlasıyla var pasifik ise hayalden ibaret bence

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Zaman içerisinde insansız hava araçlarımızın jet motorlu olanlarının da dikey iniş kalkış yapabilecek şekilde tasarlanacağını düşünüyorum. Bu işlem süre gerektirir.

    İlk başta görece hafif ve daha kısa operasyon menzilli olan insansız jetlerimiz, dikey iniş kalkışlarda da "Bayraktar KALKAN DİHA" gibi arçlarımız gemi üzerinde görev alacaklardır diye düşünüyorum.

    Milli uçak gemisi MUGEM'den yeni bilgiler açıklandı!

    Milli uçak gemisi MUGEM'den yeni bilgiler açıklandı!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • balporsugu1701 B kullanıcısına yanıt

    1 hava savunma fırkateyni (TF2000)

    1 genel maksat fırkateyni (İstif sınıfı)

    2 Korvet (Ada sınıfı)

    2 denizaltı (reis veya milden sınıfı)

    1 lojistik destek gemisi (a-575 veya a-595)


    sürekli beraber hareket etmek zorundalar.

    maalesef uçak gemisi görev grubunu idame etmek pahalı bir iştir.


    "Bir ülkeyi batırmak istiyorsanız ona bir uçak gemisi hediye edin."

    [Winston Churchill]

  • Tam olarak böyle eğer sürekli deniz ötesine operasyon yapmiyorsaniz ki öyle bir halimiz yok maalesef gereksiz

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.