|
Milli uçak gemisi MUGEM'den yeni bilgiler açıklandı!



-
-
Uçak gemisi diyor ama eğitim uçağı Hürjet'i saymazsak diğer kalkış yapabilen uçaklar İHA'lar...
Kağan neden kalkamıyor? Deniz versiyonu olunca ne değişiyor? İniş takımları tekerlekleri yok mu abi?
F-16'lar F-4'ler yani Hava Kuvvetleri'nde anlık mevcut olan diğer uçaklar da kalkış/iniş yapabilseydi iyiydi.
Neyse dur bakalım... destek.
-
İha’lar uçak değil mi ?
Hürjet’in bile deniz versiyonu yok daha bitsin geliştirmesi geçiririz.
Kaan devasa bir uçak çok ağır ve çok büyük buraya indirilmesi kaldırılması gereksiz.
Bana sorarsan hürjet bile gereksiz stobar sistemini çalıştırmaya filan bile gerek yok. Bugün İHA çeşitlerimiz ile yapamayacağımız görev yok gibi bir şey.
İnsanlı uçaklar büyük risk ve problem.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Her uçak denizde kullanmaya elverişli değildir. Bu ABD donanması için de geçerli.
ABD Hava Kuvvetlerinin kullandığı uçaklarla Donanmanın kullandığı uçaklar farklıdır.
En basiti iniş sistemleri ve "şasi"sindeki farklılıklardır. Kara pistlerine inen uçaklar gemilere iniş yaparlarsa iniş takımlarını kırarlar. Ayrıca yakalama kancası da yoktur. Hadi bir tane takalım demekle de olmuyor tüm iskeletin buna göre kurulması gerek.
Yine istenen yükte kısa mesafede kalkış yapabilecek bir uçak olması gerekiyor. F35 ler dikey iniş kalkışla bunu yapıyor.
Hepsinden öte tuzlu deniz suyu her şeyi çürütüyor. Sen Kaan ı alıp gemiye koyarsan 2-3 ay sonra paslanır. Keza Hürjet de mevcut haliyle denizde kullanıma elverişli değil.
-
KAAN, F-16 ve F-4'ler nasıl uçak gemisinde kullanılsın? Bu platformların bir uçak gemisinden havalanması imkansız, yeterli pist yok. Hiçbir uçak gemisinde yok. Uçak gemisinden kalkabilecek ve inebilecek uçakların buna göre geliştirilmesi gerekiyor. Gövde tasarımından iniş sistemlerine kadar hepsi farklı olmak zorunda. Belki ileride KAAN'ın deniz varyantı geliştirilirse o da kullanılabilir. Kaldı ki Anka 3, Kızılelma ve diğer platformlar varken insanlılara ne derece gerek var onu da tartışmak gerek.
-
ihalar bir çok senaryoda iş gören aletler ama bir savaş uçağıyla kıyasladığında oyuncak gibi birşey onlar.
-
memlekette bu alanda ne yapılıyorsa başım üstünde yeri var. Yeterki geliştirme motivasyonumuz kaybolmasın. bugün 1 uçaklık gemi yapalım yarın 10 öbür gün 50 uçaklık yaparız. Böyle böyle öğrenip gelişeceğiz.
-
Dış ve iç düşmanlar için kötü haber.
-
Allah bize dünyanın en iyisini yapın diye emir vermemiş. Gücünüz yettiği kadarını yapın diye emir vermiş. Enfal 60.
-
Daha Kızıl Elma ve Anka 3 düzgün kullanılmadı da ondan. Eğer kullanılırlarsa gizlilik özelliği ile çok gerek kalacağına inanmıyorum.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Uçak gemileri, kısa ve sınırlı bir iniş alanına sahip olduğundan, uçakların uçak gemisindeki bu kısa alanda güvenli bir şekilde durabilmesi için sert iniş yapmaları gerekiyor.
Donanma uçakları, neredeyse uçuş güvertesine çarparak iniyorlar. Bu kadar sert inebildikleri için iniş takımlarının çok daha sağlam olması gerekiyor.
F/A-18 Hornet uçakları, uçak gemilerine iniş yaparken kullanılan özel iniş takımlarına sahiptir.
F-16'nın iniş takımları, uçak gemisinde yapılan kısa mesafeli inişler için tasarlanmamıştır. Uçak gemisinde iniş yapan uçaklar, "arrestor hook" adı verilen bir sistemle yakalanır ve bu uçaklarda iniş takımları buna uygun olacak şekilde güçlendirilmiştir. F-16, bu tür bir sistemle donatılmamıştır ve standart iniş takımları bu tarz zorlu şartlarda güvenli bir şekilde iniş yapmaya uygun değildir.
-
MUGEM'in tam kapasite teslim tarihi 2030 falan olur.
O zamana kadar HürJET-D , ANKA-3 , Bayraktar TB-3 ve Bayraktar KIZILELMA göreve hazır olur.
-
maşallah
-
Peki ucak gemisine ihtiyaç var mi
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Uçak gemisine ihtiyaç var. Zira Akdeniz’in tamamında operasyonel olacağımız gibi pasifik tarafında da güç gösterebileceğiz. Bir yere uçak gemisi göndermek orada sizin diplomatik üstünlüğünüzün sembolü olacak.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bu büyüklükte Ucak gemilerinin idamesi için en az 4 firkateyn 1 yakıt gemisi lazımdır Akdeniz'de aktif olmak için muharip sınıf gemilerimiz fazlasıyla var pasifik ise hayalden ibaret bence
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
-
1 hava savunma fırkateyni (TF2000)
1 genel maksat fırkateyni (İstif sınıfı)
2 Korvet (Ada sınıfı)
2 denizaltı (reis veya milden sınıfı)
1 lojistik destek gemisi (a-575 veya a-595)
sürekli beraber hareket etmek zorundalar.
maalesef uçak gemisi görev grubunu idame etmek pahalı bir iştir.
"Bir ülkeyi batırmak istiyorsanız ona bir uçak gemisi hediye edin."
[Winston Churchill]
-
Tam olarak böyle eğer sürekli deniz ötesine operasyon yapmiyorsaniz ki öyle bir halimiz yok maalesef gereksiz
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
KAAN, F-16 ve F-4'ler nasıl uçak gemisinde kullanılsın? Bu platformların bir uçak gemisinden havalanması imkansız, yeterli pist yok. Hiçbir uçak gemisinde yok. Uçak gemisinden kalkabilecek ve inebilecek uçakların buna göre geliştirilmesi gerekiyor. Gövde tasarımından iniş sistemlerine kadar hepsi farklı olmak zorunda. Belki ileride KAAN'ın deniz varyantı geliştirilirse o da kullanılabilir. Kaldı ki Anka 3, Kızılelma ve diğer platformlar varken insanlılara ne derece gerek var onu da tartışmak gerek.
|
İha’lar uçak değil mi ?
Hürjet’in bile deniz versiyonu yok daha bitsin geliştirmesi geçiririz. Kaan devasa bir uçak çok ağır ve çok büyük buraya indirilmesi kaldırılması gereksiz. Bana sorarsan hürjet bile gereksiz stobar sistemini çalıştırmaya filan bile gerek yok. Bugün İHA çeşitlerimiz ile yapamayacağımız görev yok gibi bir şey. İnsanlı uçaklar büyük risk ve problem. |
Her uçak denizde kullanmaya elverişli değildir. Bu ABD donanması için de geçerli.
ABD Hava Kuvvetlerinin kullandığı uçaklarla Donanmanın kullandığı uçaklar farklıdır. En basiti iniş sistemleri ve "şasi"sindeki farklılıklardır. Kara pistlerine inen uçaklar gemilere iniş yaparlarsa iniş takımlarını kırarlar. Ayrıca yakalama kancası da yoktur. Hadi bir tane takalım demekle de olmuyor tüm iskeletin buna göre kurulması gerek. Yine istenen yükte kısa mesafede kalkış yapabilecek bir uçak olması gerekiyor. F35 ler dikey iniş kalkışla bunu yapıyor. Hepsinden öte tuzlu deniz suyu her şeyi çürütüyor. Sen Kaan ı alıp gemiye koyarsan 2-3 ay sonra paslanır. Keza Hürjet de mevcut haliyle denizde kullanıma elverişli değil. |
1 hava savunma fırkateyni (TF2000) 1 genel maksat fırkateyni (İstif sınıfı) 2 Korvet (Ada sınıfı) 2 denizaltı (reis veya milden sınıfı) 1 lojistik destek gemisi (a-575 veya a-595) sürekli beraber hareket etmek zorundalar. maalesef uçak gemisi görev grubunu idame etmek pahalı bir iştir. "Bir ülkeyi batırmak istiyorsanız ona bir uçak gemisi hediye edin." [Winston Churchill] |
Uçak gemileri, kısa ve sınırlı bir iniş alanına sahip olduğundan, uçakların uçak gemisindeki bu kısa alanda güvenli bir şekilde durabilmesi için sert iniş yapmaları gerekiyor. Donanma uçakları, neredeyse uçuş güvertesine çarparak iniyorlar. Bu kadar sert inebildikleri için iniş takımlarının çok daha sağlam olması gerekiyor. ![]() F/A-18 Hornet uçakları, uçak gemilerine iniş yaparken kullanılan özel iniş takımlarına sahiptir. ![]() F-16'nın iniş takımları, uçak gemisinde yapılan kısa mesafeli inişler için tasarlanmamıştır. Uçak gemisinde iniş yapan uçaklar, "arrestor hook" adı verilen bir sistemle yakalanır ve bu uçaklarda iniş takımları buna uygun olacak şekilde güçlendirilmiştir. F-16, bu tür bir sistemle donatılmamıştır ve standart iniş takımları bu tarz zorlu şartlarda güvenli bir şekilde iniş yapmaya uygun değildir. |
Uçak gemisine ihtiyaç var. Zira Akdeniz’in tamamında operasyonel olacağımız gibi pasifik tarafında da güç gösterebileceğiz. Bir yere uçak gemisi göndermek orada sizin diplomatik üstünlüğünüzün sembolü olacak.
|
Benzer içerikler
- instagram hesabım çalındı
- iphone film izleme programı ücretsiz
- tiktok keşfet saatleri
- whatsapp tema değiştirme
- squid game 3. sezon
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X