Şimdi Ara

mitsubishi COLT otomatik VİTES problemi aslında bu kadar KOLAY

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
11.242
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • http://forum.donanimhaber.com/m_105078349/f_/key_colt//tm.htm#105841777

    yukarıda konuda yetkili servisin 5000 lira masrafı var dediği dizel otomatik mitsubishi coltun vites problemini 20 liralık bir parça değiştirmeyle nasıl hallettiğimi yazmıştım
    dün aracı kullanan akrabam yine vites problemi yüzünden yolda kalınca yardıma gittim
    araç vitese geçiyordu ancak hareket etmiyordu
    gaza yüklenip devri 2000 in üzerine çıkarınca zıplıyordu
    geri vitestede durum aynı idi

    mecburen kaskodan çekici çağırıp mitsubishi forumda herkesin tavsiye ettiği fsm otomotive aracı bıraktırdım
    usta az önce aradı ve aracın sorununun aktivatör denilen parçanın soketlerinin yuvalarından çıktığı için meydana geldiğini tekrar soketleri takıp silikonladığını ve sorunun kalmadığını söyledi aracın hazır olduğunuda ekledi
    borcumun ne olduğunu sorunca 150 tl olduğunu söyledi

    bende ustaya aracın yol bilgisayarında bir temassızlık olduğunu düğmesine basınca ekranın geldiğini ama geri çekince gittiğini onuda halledip halledemeyeceğini sordum
    bana elektrikçiye götürüp yaptırabileceğini söyledi bende tamam dedim

    yetkili servisin insafına kalsaydık komple vites ve debriyaj sistemi değişecek ve 5000 lira ödemek zorunda kalacaktık
    hatta mitsubishi forumda aktivatörün arızalı olması durumunda komple değişmesi gerektiğini paylaşmışlardı
    sıfır aktivatör ise 1000 liradan satılıyordu

    umarım ustanın bu tamiratı kalıcı olur ve bir daha vites problemi yaşanmaz







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Mitsubishi Colt Otomatik Vites Problemi: Aslında Bu Kadar Kolay

    Mitsubishi Colt araçlarda otomatik vites sorunları yaygın bir şikayettir. Bu sorunlar, araç sahipleri için hem rahatsızlık hem de maliyetli onarımlar anlamına gelebilir. Ancak, birçok Mitsubishi Colt otomatik vites problemi, sandığınız kadar karmaşık veya pahalı olmayabilir.

    P1828 Mitsubishi Colt Hata Kodu

    Mitsubishi Colt'larda yaygın bir otomatik vites sorunu, P1828 hata kodudur. Bu kod, şanzıman giriş mili konum sensöründe bir sorun olduğunu gösterir. Bu sensör, şanzımanın hangi viteste olduğunu belirlemek için kullanılır ve arızalanması vites değiştirme sorunlarına neden olabilir.

    P1828 hata kodunun yaygın nedenleri şunlardır:

    • Arızalı şanzıman giriş mili konum sensörü
    • Hasarlı şanzıman kablo demeti
    • Arızalı şanzıman kontrol ünitesi (TCU)

    Diğer Mitsubishi Colt Otomatik Vites Sorunları

    P1828 hata kodunun yanı sıra, Mitsubishi Colt araçlarda aşağıdakiler de dahil olmak üzere başka otomatik vites sorunları da görülebilir:

    • Vites kayması
    • Vites değiştirmede gecikme
    • Vitese geçmeme
    • Sarsıntı veya titreşim

    Bu sorunların nedenleri, arızalı sensörlerden şanzıman sıvısı eksikliğine kadar değişebilir.

    Mitsubishi Colt Otomatik Vites Problemlerinin Çözümü

    Çoğu Mitsubishi Colt otomatik vites problemi, doğru tanı ve onarımla çözülebilir. Sorunun nedenini belirlemek için aracınızı yetkili bir servise götürmeniz önerilir. Servis, sorunu teşhis etmek için bilgisayarlı tanılama ekipmanı kullanacak ve uygun onarımları önerecektir.

    Bazı durumlarda, otomatik vites sorunları basit bir sıvı değişimi veya sensör değişimi ile çözülebilir. Ancak, daha ciddi sorunlar şanzımanın yeniden inşasını veya değiştirilmesini gerektirebilir.

    Mitsubishi Colt otomatik vites problemlerini önlemek için düzenli bakım çok önemlidir. Bu, şanzıman sıvısının ve filtresinin rutin olarak değiştirilmesini ve şanzımanın düzenli olarak kontrol edilmesini içerir. Ayrıca, aracınızı zorlu koşullarda kullanmaktan ve aşırı yükten kaçınmalısınız.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Konu başlığı yanıltıcı bence.

    Eğer aktivitor ömrünü tamamladı ise ne fren musuru ne de soket kurtarmaz kimseyi. Yetkili servisler her daim beyin bitik, debriyaj bitik, aktivitor bozuk demeyi biliyor orada hem fikirim.

    Benim son yolda kalmamda aynı zirvalari soylemislerdi. Akü başlarını söküp taktik aktivitor vites geçişini tamamlayıp sorun cozulmustu.

    Colt sahibi olup aracı yüksek ihtimalle lpgden dolayi vites kitlenmesi yaşayan olursa kulağına küpe olsun.. Cekiciye sirtlayip goturmeden önce akü başlarını söküp geri takın. Benim durumumda 4luler 4saat yanıp sonunce akü bosalmis (!) Bu nedenle akuye takviye yapıldığı anda aktivitor eski konumuna geri dönmüştü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • synthesizer kullanıcısına yanıt
    hocam dizel colttada bu tavsiyeniz işe yararmı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BatuKır

    hocam dizel colttada bu tavsiyeniz işe yararmı

    Eğer aktivitor sağlam ise işe yarar.

    Benim sorun şu idi..

    Araç lpgli. Calsitiriyorsun. Araç benzinle gidiyor. Motor suyu ısınıyor. Siz o sırada yokuş aşağı iniyorsunuz mesela. Ayak ne gazda.. ne de frende.. Tak lpgye geçiyor sistem. Lpg beyni benzin akışını kesiyor. Ama gaza basmadiginiz için lpg de puskurtmuyor. Jikle mi salak bilmiyorum. Gaza basmadan biten yokusta frene basıp durdunuz.. o da ne coltun beyni yakıt kesme hatası alıyor ve Aracı stop ediyor. O anda aktivitor muhtemelen debriyaj asinmis olduğundan vitesi boşa alamadan araç stop ediyor.

    Kontağı cevirdiginizde araç aktivitoru korumak için vites geçişine izin vermiyor ve ekranda 0 hatası görünüyor. Araç N konumuna alinamadigindan calsitirilamiyor. Evet.. japon arabası ile yolda kalmış oluyorsunuz.


    Hikayenin olay sırasına bakarsak dizelde böyle bir senaryo yaşanması mümkün değil. Demek ki dizel coltta aktivitor kitleniyorsa demek ki o parcada sorun olabilir. Çünkü bendeki şanssız durumun asıl sebebi lpgden kaynaklanan yakıt kesme hatası. Elin japonu lpgyi hesaba katmamis tabiiki..

    Ama yine de denemesinde zarar yok bence..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • teşekkür ederim bir daha olmaz umarım ama olursa aklımda
    bu arada 0 konumunu bu araç ilk defa muayene istasyonunun kanalında gördü
    bende düzeltememiştim
    sonra başka bir tekniker geldi ve ne yaptığını bile anlayamadan anında vitese geçirdi ve muayeneden sorunsuz geçti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1 haftadır sorun çıkarmadı arıza ışığı bile yakmadı

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • bugün yola çıkmadan arıza ışığı yaktı sadece 2 ve 4 üncü vitesleri gördü
    kontak kapatıp anahtarı çıkardım
    frene sertleşinceye kadar pompaladım
    tekrar marş yaotım
    bu şekilde 3-4 denemeden sonra arıza ışığı yandığı halde vites problemi düzeldi

    avmden çıkarken arıza ışığıda sönmüştü ve vites sorunsuzdu
    araba dolu olduğu halde ataşehir kolcuoğlu karşıdındaki dik yokuşta pati çekerek rahatça kalkış yapabildi

    araç özellikle soğukken buram buram iğrenç kokulu mavi duman attığı halde 3 aydır hiç yağ eksiltmedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • BatuKır B kullanıcısına yanıt
    Merhaba Arkadaşlar,

    Dizel otomatik Mitsubishi Colt aracına cihaz takıp şanzımandan test yaptırırken işlemi yarıda durdurmayın, biz yaptık ekranda 0 hatası verdi ve daha marş basmadı (çalışmadı).

    İkitelli sanayide akşam 9 dan gece 1 buçuğa kadar uğraştık (4,5 saat).

    Aktivatörü söktük içini açtık, temizledik vs yok yapmadığımız şey kalmadı diğer colt'tan aktivatörü söküp çalışmayan araca taktık yine yok. Hatta 2 saat boyunca bu işten anlayan ustayla telefonda konuştuk anlıyacağınız ne yaptıysak olmadı.

    Akü kutup başlarını söktük, yaptığımız test işlemini yeniden başlattık tamamladık yine olmadı

    Ama hepimizin bildiği tek şey vardı aslında çok basit bir şey yapacağız ama ne yapacağız bu kadar zor olmamalı derken ben bu konuyu okudum.

    Sorunu bu konu sayesinde çözdük.

    Çözüm; Fren sertleşinceye kadar pompaladık sorun düzeldi (bu sırada akü kutup başları sökülüydü, sökülü olmasada çalışırmıydı bilmiyoruz tabi).

    Velhasılı kelam biz daha uğraşacaktık bu konuyu okumasak, yorumda bulunan arkadaşlara teşekkür ederiz.




  • harikuladem kullanıcısına yanıt
    vites seçme işlemi yapılıyor otomatik, eğer yarıda bırakırsanız 0 hatası çok normal. mut 3'ten yaptınız muhtemelen işlemi. baskı balata filan da değişeceği zaman yapılacak bu işlem tekrar yarıda bırakmayın.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.