Şimdi Ara

Motor ısıtma olayı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
975
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Evet forum ahalisi. Bu konuya tam hakim olmadığım için soruyorum. Burda bilgili abilerim var

    Arabayı ilk kez çalıştırdık (cold start) Daha sonrasında 30sn - 1dk bekledik rolantide. Sonra harekete geçtik. Burda sormak istediğim motor nasıl daha kolay ısınır yani zarar olmadan. Düşük vites yüksek devir mi? Yüksek vites düşük devir mi? yani canlı mı kullanmak lazım boğarak mı? Dizel benzinli farkeder mi?



  • Enjeksiyonlu araclarda 30 sn bekleyip aracin yaglamasi saglanmali.Sonra motoru dusuk devirle fazla zorlamadan gidin bir sure.Hala araci 20 dakika rolantide calistirip isitmaya calisanlar var onlardan olmayin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç ısıtmanın kolay yolu olmaz. 30 sn. 1 dk bekleyip hareket ettinizmi , ilk 5-10 km sakin , kullan düşük vites yüksek devir çevirtmeden yormadan kullanacaksın. Sonrasın kendi stilinize dönebilirsiniz ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orhan1461 -- 7 Nisan 2017; 23:16:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çalıştırır çalıştırmaz harekete geçerim, yüksek devir kullanmadan sakin sakin giderim hararet göstergesi kımıldayana kadar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dizel araçta ben 1-2 dakika bekliyorum. sonra düşük devirde hareket ediyorum. motor biraz ısınınca normal sürüşüme geçiyorum
  • ısıtmayı hızlandırmanın bir yolu yok. dizel ile benzinli arasında biraz fark olur çünkü genelde dizel blokları döküm ve büyük oluyor.
    boğarak kullanmak her zaman büyük hata olur. motor parçalarına en büyük yük o zaman biniyor.
    boğmak yerine vites düşürüp ideal devire veya biraz üstüne çekmek lazım.
    çok yüksek devir de zararlı.

    en güzeli aracınızın kataloğuna bakıp maximum torkuna kaçıncı devirde ulaştığını kontrol edin ve düz yolda o civarda kullanın.
    eğimlerde duruma göre farkını uyarlarsınız.
  • 1.2 motoru ısıtmadan yola çıkmaz eziyet oluyor. Özellikle yokuşta dur,kalk yapınca motor bayağı zorlanıyor ve stop edecek gibi oluyor. Ufak hacimde kesinlikle ön bekleme şart,ilk çalışma sesi bile değişiyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    dizel motoru ısıtma
    17 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • orhan1461 kullanıcısına yanıt
    Kolay yolu derken yani nasıl yapılmalı manasında sormuştum motora zarar vermeden. Soruyu yanlış sordum sanırım. Teşekkürler cevabınız için.

    1.6 Astra G kullanıyorum. çalıştırdıktan sonra 30-45 sn bekleyip harekete geçiyorum, sakince biraz gittikten sonra hararet göstergesi biraz yükselince arada agresifleşebiliyorum Sanırım doğru yapıyormuşum.
  • Rölantide 1 dakika yeterli araç hareket halinde iken daha çabuk ısınır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir dakika kadar rölantide daha sonra devri yükseltmeden,ama aracıda boğmadan hız sınırına uygun en yüksek vitese hızlıca geçmek önerilen bir kullanma şeklidir dizel araç için.Motora en az zarar veren bir başlatma içinde motor bloğu ısıtıcısı önerilir soğuk iklimler için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • motor değil yağ ısıtılır. soğuklarda yağın akışkanlığı oluşana kadar rolantide çalışması iyidir. diğer zamanlarda yağın devir daim yaptığını düşündüğünüz süre kadar beklemeniz uygundur.
  • şuda çok önemli motor ideal çalışma sıcaklığına gelmeden kesinlikle gazlamayınız ! kışın gazlanmas pek tavsiye edilmez sebebi motor ideal çalışma sıcaklığına ulaşamaz. yeni nesillerde bunların önüne geçildi ama trafikteki yüzde 90 dan fazla araba için hala geçerli.
  • Beklemek mi ?



    Cevap Vermeden Once Biraz Dusunelim.



    Motor nasil yipranir ?



    Motor'un kani = Motor Yagi



    Motor yagi yetersiz yagliyorsa tum parcalar yipranir.



    Motor Yagi Ne zaman yetersiz yaglar ?



    1. Motor Yagi Pompasi Bozuk ise Uyari verir Kirmizi Yag Basinci Dusuk Lambasi yanar.

    2. Motor Yagi Eksik ya da Filtresi Degistirilmedi ise



    3. Motor Yagi'nin Viskositesi yetersiz ise.

    Motor Yagi Viskozitesi( AKMAZLIK ) Nasil / Neden yetersiz olur ?







    V Akmazlık, viskozite veya ağdalık, akışkanlığa karşı direnç. Viskozite, bir akışkanın, yüzey gerilimi altında deforme olmaya karşı gösterdiği direncin ölçüsüdür. Akışkanın akmaya karşı gösterdiği iç direnç olarak da tanımlanabilir. Viskozitesi yüksek olan sıvılar ağdalı olarak tanımlanırlar.











    Yani Bisiklet zinciri dusunun, kupkuru olsa zor haraket eder, Cok Yagli olsa Disaridan Pis gorunur ayagimiza yapisir, Ne yapmak Lazim ?



    Sadece Bisiklet zinciri baklalarinin birbirine baglanti noktalarini yaglayacak kadar ince ve o bolgede uzun sure kalacak kadar yapiskan olmasi lazim.

    Iste Motor yagi tam olarak boyle birsey.



    Motor'un icerisinde Basparmagi kalinliginda hortumlar var, ceyrek serce parmak kalinliginda yaglama yuzeyleri de var. Viskozite degeri mm²/s (her saniye de yaglanan yuzey alani) yagin yaglama hizi diyebiliriz.



    Peki Kalin Yag Kullanalim hep yagli kalsin,



    Yaglarin Belli bir derece de Yanma Sicakligi vardir ve Parlama Sicakligi Vardir, Motor Suyu Sicakligi 90C de olsa tirnak kadar ince noktasal yuzeylerde bu sicaklik cok daha yuksek olabilir, Mesela 226 °C' de alevli yanar ancak daha dusuk sicakliklarda yagin karakteri degismeye baslar ve kurum dedigimiz yagin kullenmesi baslar. Yag, hem motorun surtunmesini azaltir hem de sogutma gorevini biraz olsa da gorur Ince yaglar daha akiskandir ve bu nedenle cabuk isinir ve sogur bu nedenle yag pompasi daha rahat calisir kullenme daha az olur, ancak yag pompasi dusuk devirlerde calisan ozellikle dusuk devirli motorlarda ince yag beklenenden az yaglayabilir. Bu nedenle fabrikanin onerdigi yag degerlerini kullanmaliyiz.



    1.Fazla Kullanilmis Motor yagi.



    Neden Nasil ?



    Aracimizin Bakim araliklarina ve degerlerine uymuyorsak Sentetik Motor yagi yerine ucuz yari sentetik kullanmak, ve Bakim Araliklarini gecirmek







    2.Yeni Bile Olsa Calisma Sicakliginda olmayan motor yagi.



    Yukarida Motor yaginin Yanmasi sonucu biraktigi kul'den bahsettik, Motorumuzun Tasarimini en iyi uretici firma bildigi icin dogru SAE degerlerindeki yagi kullanmaliyiz, AMA bir Husus daha var.







    Her Motor Yagi Calisma Sicakligi ve bu sicakliga ulasmasi ayni olmuyor.



    Kaliteli Motor yagi,



    Motor yaginin Bir ozelligi de AKISKANLIK SICAKLIGI, Eger Hava Sicakligi 5C, 0C, -10C veya dusuk ise ise Daha Yogun olacaktir YAG ve Dolayisiyla Kartelde (Motor yagi Haznesinde) birikmis yag cok daha zor motora pompalanacaktir hatta yogun motor yagi daha zor yaglama yapacaktir, Sizler Devir yaptirdikca yaglanmasi gereken ince yerler soguk motor yagi nedeniyle yaglanama yapmayacaktir.







    Bunu bulmak cok zor degil soguk havada arabaya binin Muzigi kapatin ve motoru dinleyin, Kalin bir sesten daha ince bir sese donusecektir (sessizlesecektir) Bu Sessizlesme motorun yaglanmaya basladigini gosterir, Bu sessizlesme yasanana kadar arabaya bindiginizde haraket etmemeniz sizin butceniz icin ve motorunuzun omuru daha iyidir













    Umarim yardimci olabilmisimdir, Iyi Yag icin Kisacasi Vizkosite indeksi numarasi yuksek(180 200 vs gibi sadece bir rakam) , ve Ureticinizin urettigi SAE Degerlerine (5w30 gibi) uygun, aracinizin partikul filtresi varsa LowSAPS (ESP ECS gibi) dusuk kullenmeli olanlari kullanmanizi tavsiye ederim.











    1/2 Depo Benzin parasina aracimiz icin en kaliteli yagi alabiliriz, Hem yakit tuketimimiz duser, hem de Motor Omurunu ve performansini korumus oluruz. Lutfen Aracin tum sivilarinin tam degerlerine ve hacimine gore araclarimiza koymaya dikkat edelim.







    Aracinizin tum sivilari deger ve miktarlari icin asagidaki siteyi dikkate alabilirsiniz







    http://eni-deu.lubricantadvisor.com/default.aspx

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Herkes bekleyin demiş de. Bmw kitapçığında motoru ısıtmak için hiç beklemeden, çalıştırdığınız gibi yola çıkın diyor. Demekki var adamların bi bildiği.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cbascan

    Herkes bekleyin demiş de. Bmw kitapçığında motoru ısıtmak için hiç beklemeden, çalıştırdığınız gibi yola çıkın diyor. Demekki var adamların bi bildiği.

    Benim araçta da böyle bir çıkartma mevcut. Bahsettiğiniz kitapçıktan bir görsel link birşey varmı acaba. Aracı çalıştırıp direk hareket edin diyen bir kaynağa şimdiye kadar hiç denk gelmedim. Eski atmosferik araçlarda belki olabilir diye düşünüyorum...

    Motor ısıtma olayı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhan1461


    quote:

    Orijinalden alıntı: cbascan

    Herkes bekleyin demiş de. Bmw kitapçığında motoru ısıtmak için hiç beklemeden, çalıştırdığınız gibi yola çıkın diyor. Demekki var adamların bi bildiği.

    Benim araçta da böyle bir çıkartma mevcut. Bahsettiğiniz kitapçıktan bir görsel link birşey varmı acaba. Aracı çalıştırıp direk hareket edin diyen bir kaynağa şimdiye kadar hiç denk gelmedim. Eski atmosferik araçlarda belki olabilir diye düşünüyorum...

    Motor ısıtma olayı?

    Benim araç da turboşarjlı. Aha şimdi çektim. Kime inanıcaz biz şimdi :)

    Motor ısıtma olayı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çalıştığı gibi düşük devirde yol alırım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sanırım çeviriyle alakalı ufak bir nuans farklılığı oldu diye düşünüyorum. Şöyleki ; burda tartıştığımız ya da benim sorudan anladığım, aslında motoru ısıtmaktan ziyade marşa vurunca nasıl hareket etmemizdi. Karterdeki yağın pistonları yağlaması , turbonun yağlanması hareket etmek için yeterlidir bence. Bu sürede takriben 30 sn , 1 dk cıvarında tamamlanıyor sonrasında hareket ediyoruz. Senin bu kitapçıkta aslında motorun ısınması derken, hani 10 dk, 15 dk. motoru rolantide çalıştıran, ara gazı verip motoru ısıtmaya çalışanlardan olmayın diyor BENCE ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Beklemek beklememekten ziyade motor ideal ısısına gelene kadar zorlamamak önemli.



    Kendi aracım için örnek verirsem. Araç dizel.

    Rolanti 900 devir

    Turbo 1700-1800 devreye giriyo

    Redline 4500



    Ben bu motoru 1800-2300 arası kullanıyorum motor bağırmıyor veya az devirden titremiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.