Şimdi Ara

motor ömrünü etkileyen faktörler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
1
Favori
4.906
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar benim kafamı kurcalayan konu şu bir aracın motor ömrünü belirleyen faktörler nelerdir? Aslında çıkış noktasıda şudur ben araba alacağım baktığım bir model var ve hep oradan az km yapmış araçlara bakıyorum ama 100 binin üstündeki araçlarda aklım hep karışıyor. Birde şunu duydum ki iyi kullanılmayan bir araç 45-50 bindede motorun ömrünü bitirirmiş. O zaman biz aracımızı nasıl kullanacağız , sürüş esnasında nelere dikkat edeceğiz. motor ömrünü neler uzatır. neden piyasada 400-500 bin km yapmış araçlar göremiyoruz yoksa ben bu rakamları yazarken çok mu uçtum acaba. Lütfen bu konu ile ilgili bilgilerinizi paylaşın.



  • yağını, suyunu eksik etmemek
    belli devir aralarında kullanmak
    triger kayışını zamanında değiştirmek
    hararet yaptırmamaya dikkat etmek
    ısınmış vaziyetteyken motoru temizlik için yıkatmamak
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ÖfKeLiKaLaBaLıK

    yağını, suyunu eksik etmemek
    belli devir aralarında kullanmak
    triger kayışını zamanında değiştirmek
    hararet yaptırmamaya dikkat etmek
    ısınmış vaziyetteyken motoru temizlik için yıkatmamak



  • bende ekleyeyim

    sürekli 170-180 gitmemek
    soğukken allah ne verdiyse basmamak bu çok önemlidir bazıları sabah arabayı çalıştırarak son gaz vererek motr ısıtırlar akıllarınca ama haberleri yoktur soğuk motorun canına okuduklarından yağ soğuk olduğu için aşınma maximum düzeydedir

    vites değiştirirken fazla gecikmemek aracı devrinde vites değiştirmek , örneğin 5. viteste 70 km ile giderken gaza yüklenmek

    bunlar motoru öldüren şeylerdir belki birden bire ölmez ama uzun süre dayanmaz bu şekilde araba



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 4 Haziran 2007; 4:03:58 >
  • Arkadaşım senin çevrende olmayabilir ancak ben 1.500.000 km yi devirmiş otobüsler 500.000 km yi devirmiş şahinlerde gördüm 40.000 de motoru eline alanlarda ha uzun motor ümrünün şartları nedir?

    1-RODAJIN DÜZGÜN ATLATILMIŞ OLMASI BUNA YENİ ARAÇLARDA DAHİL
    2-Kullanım tarzın. Yüksek devirlere arasıra çıkmak iyidir ancak süreklide yüksek devirde gitmek motorun önrünü kısaltır çalışma devir aralığı neyse öyle gidiceksin örneğin yeni nesil araçlarda düz yolda 3000-35000 arası vites değiştirmek tabi benzinli araç için rampadada duruma bağlı olarak 4000-45000 e çıkmak ve hareket halinde 2000 devrin altına inmemek.. ani kalkışlar ve örneğin araç 2. viteste yarım gaz bir rampayı rahat tırmanıyorsa sen tutupta 3. vitese atıpta tam gaz verirsen ve motoru sıkıştırırsan buda etkiler. artı arkadaşlarında dediği gibi soğuk havalarda ve motor soğukken bir müddet motoru çalıştırıp sonra yola devam etmek ve motor rejim ısısına gelmeden motoru sıkıştırmak zorlamak veya yüksek devire çıkarmak yada motor tam çalışma ısısına gelmeden yolculuğun tamamlanması kısa mesafeler gibi bunlarda motor ümrünü azaltan etkilerdir ve bunlar sürücü kusurudur..
    3-BAKIMLAR En iyi tamir bakındır diye bir söz vardır ustanın lafına bakmadan katalok hangi kmde yada yıllık verdiği sıvıları değişmek ve denilen şekilde bakımı yapmak artı en ufak bir arıza belirtisinde hemen tamire gitmekte motor ömrünü artırır artı FABRİKA HANGİ MARKA VE MODEL YAĞI ÖNERMİŞSE TÜM SİSTEMDE BUNU KULLANMAKTA ÖNEMLİDİR..
    4-Hararet.. motoru en erken bitiren bir sorunda budur buda genelde ya bakımsızlıktan ya bir arızadan yada bakımda yapılan hatalardan olur. örneğin soğutma sıvısı yılda bir kez yada km si gelince değişmeli ve MUTLAKA FABRİKANIN ÖNERDİĞİ ORANLA ANTİFRİZ, TEMİZ VE KİREÇSİZ SUYLA DEĞİŞİRSE RADYATÖR TIKANIKLIĞI YADA SİSTEMİN PAS TUTMA DURUMU BAYA GECİKİŞR VE SİSTEM SORUNSUZ OLARAK UZUN SÜRE ÇALIŞIR DAHA HIZLI SOĞUTMA YAPAR VE HARARET SORUNU DAHA AZ GÖRÜLÜR... Artı eski araçlarda yazlık kışlık termostat uygulamasıda bu sistemi dolayısıyla motorun ömrünü uzatır... bir diğeri ise hararet artması durumunda ne yapılacağını bilmektir..


    bunların dışında aracın kullanılacağı yerde önemlidir.. örneğin şehir içinde araç daha çabuk yıpranır yada deniz kıyılarında veya sürekli tozlu yolllarda kullanılan araçlarda motor ömrü kısa olur...




  • EN ÖNEMLİ ONULARDAN BİRİ DE MOTORU YIGDIRMAMAKTIR. ARAÇ 5 TE GİDERKEN 2 YE TAKARSANIZ ARABANIN ÖMRÜNDEN ÖMÜR GİDER.
    BİRDE ARACINIZIN ÖMRÜNÜN UZUN OLMASINI SİYORSANIZ ARACINIZI EMANETE VERMEYİN. EMANET MALI ÇOK HOR KULLANIYOLAR. BİRİSİ SİZDEN EMANET İSTERSE. GİDECEGİ YERE SİZ BIRAKIN. EMANETİN CANI .... OLUR
  • Gerçekten faydalı bir konu olmuş açan arkadaşa ve bilgilerini esirgemeyen arkadaşlara teşekkür ederim. Bu forumda bir çok geyik veya iş olsun diye açılmış ve okurken yüzünüzü buruşturan canınızı sıkan konulardan çok çok iyi olmuş..

    Bende bunlara bir şey ilave edeyim...
    Sık sık kendiniz söküp orasını burasını tamir etmeye veya kurcalamaya çalışmamak...

    Komşumuzun kartal marka arabası var.. Oğlu her fırsatta motoru söker orasına burasına sözde bakım yapar.. Bir haftadır vurdurarak çalıştıyor.. İki akşam önce de rampada bıraktı... Öğleyin saldı arabayı ama motor çalışmadı çalıştıysada öksüren bir adam gibi öksürüp sonra stop etti.. Sanki çalışmak istemiyordu.. Ben balkondan bağırdım ona marşa basıyorsun ama aküyü kontrol ettin mi aküsü bitmiş gibi dedim..
    O da akü bitmiş abi ama başka bir derdi var.. Neyse çekti arabasını bir saat sonra yaşlı bir adamla geldi... Üsstten bakıyorum onlara. Aralarında ne konuştuklarını bilmiyorum gittiler. Bir süre sonra ellerinde bir akü ve bir kutu yağla geldiler.. Aküyü takıp Yağı da motora boşaltıp çalıştırdılar. İlkin subaplardan tak tak tak diye sesler çıktı ama bir müddet sonra sesler kayboldu... ve eskisi gibi çalışmaya başladı motor...

    Babası ona oğlum bu arabayı sen bu hale getirdin her gün bir yerini sökersin bir b.. tan anladığın yok. Bi daha motor kaputunu açarsan direksiyonuna el süremezssin diye tehdit etti..
    Meğerse yağsız kalmış bizim motor ustasının arabası... Hani akü de bitmiş ya sorunu ondan sanıp vurdurup vurdurup gidiyordu üstüne ne zaman ki artık hiç çalışmadı gururunu yenip ustaya gösterdi...

    bir haftadır böyle vurdurarak çalıştıyorlardı aküsü bitmiş diye.. Orasını burasını söküyor sonra küfür kıyamet ve çalıştıramayınca tekmeliyordu arabasının lastiklerini..Motor da yağsız halde bir haftadır çalışıyor da aklına motor yağına bakmak bile gelmiyordu...
    Hadi motor yağına bakmadın illaki hararet de yapıyordu gözü hararet göstergesine de mi ilişmedi.. pes yanii

    Kimbilir bu inatçı davranışlarıyla o motorum ömründen kaç bin km. yemiştir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi müMKÜNsüz -- 4 Haziran 2007; 21:06:06 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ekirik

    Gerçekten faydalı bir konu olmuş açan arkadaşa ve bilgilerini esirgemeyen arkadaşlara teşekkür ederim. Bu forumda bir çok geyik veya iş olsun diye açılmış ve okurken yüzünüzü buruşturan canınızı sıkan konulardan çok çok iyi olmuş..

    Bende bunlara bir şey ilave edeyim...
    Sık sık kendiniz söküp orasını burasını tamir etmeye veya kurcalamaya çalışmamak...

    Komşumuzun kartal marka arabası var.. Oğlu her fırsatta motoru söker orasına burasına sözde bakım yapar.. Bir haftadır vurdurarak çalıştıyor.. İki akşam önce de rampada bıraktı... Öğleyin saldı arabayı ama motor çalışmadı çalıştıysada öksüren bir adam gibi öksürüp sonra stop etti.. Sanki çalışmak istemiyordu.. Ben balkondan bağırdım ona marşa basıyorsun ama aküyü kontrol ettin mi aküsü bitmiş gibi dedim..
    O da akü bitmiş abi ama başka bir derdi var.. Neyse çekti arabasını bir saat sonra yaşlı bir adamla geldi... Üsstten bakıyorum onlara. Aralarında ne konuştuklarını bilmiyorum gittiler. Bir süre sonra ellerinde bir akü ve bir kutu yağla geldiler.. Aküyü takıp Yağı da motora boşaltıp çalıştırdılar. İlkin subaplardan tak tak tak diye sesler çıktı ama bir müddet sonra sesler kayboldu... ve eskisi gibi çalışmaya başladı motor...

    Babası ona oğlum bu arabayı sen bu hale getirdin her gün bir yerini sökersin bir b.. tan anladığın yok. Bi daha motor kaputunu açarsan direksiyonuna el süremezssin diye tehdit etti..
    Meğerse yağsız kalmış bizim motor ustasının arabası... Hani akü de bitmiş ya sorunu ondan sanıp vurdurup vurdurup gidiyordu üstüne ne zaman ki artık hiç çalışmadı gururunu yenip ustaya gösterdi...

    bir haftadır böyle vurdurarak çalıştıyorlardı aküsü bitmiş diye.. Orasını burasını söküyor sonra küfür kıyamet ve çalıştıramayınca tekmeliyordu arabasının lastiklerini..Motor da yağsız halde bir haftadır çalışıyor da aklına motor yağına bakmak bile gelmiyordu...
    Hadi motor yağına bakmadın illaki hararet de yapıyordu gözü hararet göstergesine de mi ilişmedi.. pes yanii

    Kimbilir bu inatçı davranışlarıyla o motorum ömründen kaç bin km. yemiştir.



    böyle düşündüyseniz teşekkür ederim . Aslında araç kullanan insanlar olarak motorla ilgili ve özellikle kullanımı ile ilgili çok bilgi sahibi değiliz. biniyor ve araçları kullanıyoruz. onların bizden istekleri ve beklentileri hakkında en azından ben bilgiye artık ihtiyaç duyuyorum çünkü elimdeki arabayı (brodway ) bana göre halihazırda piyasadaki en güzel araçlardan bir tanesidir, 175000 km motorunu öldürmek suretiyle elden çıkarmak zorunda kaldım. yeni alacağım araçtada aynı sorunlarla karşılaşmak istemiyorum. o yüzdende bineceğim arabanın motoruna kullanıcı olarak zarar vermek istemiyorum.
    Bence herkesin bu konuda bilgilerini paylaşmasının forumun amacına uygun olacağıı düşünüyorum. iyi sürüşler.




  • abi bi de her gün gürsökü ye gidip gelmiyecen.
  • emanete kesinlikle vermeyecen
  • uzun yolda 100 ü hiç geçmeyeceksin
    sabah işe giderken motor ısınana kadar çok sakin vede az gaz vererek kullanacaksın
  • bu sabah ilk hareket gercekten cok onemli ozellikle diesellerde daha onemli galiba
    benim arkadasim da bir 725 D var o col dikkat ediyor
    adam soyle iki dakka calismadan yurumuyor stop ederkende turbo arabalarin yapmasi gereken sekilde bir iki dakika bekliyor
  • sentetik yağ kullancan, soğukken devirli kullanmayacan
  • arkadaşlar bide şöyle bir söylenti var ben bu konuda çok hatim ettim .
    sakin sür desem motor belli bir süre sonra sağar kalır derler
    seri sür desem ömrü kısa oluyor derler
    bunun ortası sürecen.bide dizel ve benzinli motor ayrıdır dizeli devirsiz sürmek gerekir diye duymuştum (çok zorlamaya gelmeyeceksin diyolar)

    sizin görüşleriniz neler?
  • Soğukken devirli kullanmıyoruz, motora yüklenmiyoruz, az gaz vererek kullanıyoruz ısınana kadar, yağını suyunu eksik etmiyoruz, arabamızın çıkardığı sesleri sürekli dinliyoruz, göstergeleri sürekli kontrol ediyoruz, olması gereken viteste kullanıyoruz, fazla yüksek devirlere çıkmıyoruz(bu herzaman için geçerli)...

    Bu yazdıklarımın çoğu hem benzinli hem dizel arabalar için geçerli. Dizel arabalar için birkaç şey daha eklenebilir. Yüksek devir yapmama konusu eski teknoloji dizeller için doğrudur düşük devirli motorlardır(bkz. eski mercedes 302 otobüsler devir göstergesinde kırmızı alan 3000'de başlıyordu sanırım). Önemli olan düşük ya da yüksek değil belirtilen ekonomik devir aralıklarında kullanmak gereksiz yüklenmemek. Turbolu modellerde motoru susturmadan önce 1 dk rölantide çalıştırmak. Ama ilk çalıştırmada 2 dk olduğu yerde durmak olmaz, o sürede yakılacak yakıtla birkaç km yol gitmek mümkün. Önemli olan ısınana kadar motora yüklenmemek, devir yaptırmamak. Motor kadar çevremizi de düşünmek lazım.

    Sentetik yağ konusunda biri, eski teknolojili motorlarda kullanılmamalı gibi birşey demişti ama bana pek mantıklı gelmedi. Eğer doğruysa sebebiyle anlatabilir mi biri?

    quote:

    Orjinalden alıntı: barisdragon

    sentetik yağ kullancan, soğukken devirli kullanmayacan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkxwing -- 11 Temmuz 2007; 11:14:30 >




  • arkadaşların hepsi çok güzel şeyler yazmışlar .Eğer elinizdeki aracı uzun km ler kullanmak istiyorsanız hepsi doğru şeylerdir.

    Ben ise farklı bir konuya değineceğim.Dizayn olarak uzun km gidecek araç düşük sıkıştırma oranına sahip olmalı , yüksek silindir sayısı ve hacmi bulunmalı , düşük devirde çalışacak 8 silindir uygun olabilir mesela.Motor mono blok ve döküm olması tercih edilmelidir.Böyle bir araç bakımsız 500.000 km sıkı yağ değişimi ve persormansız uzun yol kullanımı ile 1.000.000 km yi rahatlıkla görür.Ama her şeyin bir bedeli vardır .Bunun bedelini de tahmin edebiliyorsunuzdur!

    Kişisel olarak eski amerikan arabalarının dayanıklılığını hiçbir yeni şekil aracın gösterememesindeki ana neden budur.Eskiden 50 model dolmuşlar vardı , bunlar motor indirmeden 3 rektifiye ile 2-3 milyon km yaptıklarını sahiplerinden bizzat işitmişimdir.20-30 sene kullandıktan sonra 73 petrol krizi ile birlikte motorlarını değiştirdiler ve tarih oldular .demek ki teknoloji dedeğiniz şeyi adamlar 1950 de zaten yakalamış sadece şu an tüketim değerini düşürmek ve çevre şartları için uğraşmaktadırlar.




  • Düşük devirde kullanmanın motora zararı varmıdır ?
  • Çok genel bir soru olmuş cevabı da her yöne çekilebilir



    Benzinli

    Dizel

    Silindir sayısı

    Zengin fakir karışım sonucu etkiler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.