Şimdi Ara

MOTOR SIFIR YAPILDI NE DEMEK?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
2
Favori
44.518
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bu sorunun cevabını bulamadım bir türlü.vasıta satış ilanlarının bazılarında sıfır motor ya da sıfır motor yapıldı yazıyor.bende ekim 2008 de 1997 model opel frontera almıştım.satıcı motoru sıfır yaptırdım demişti.kilometresi 250.000 di.acaba sıfır motor yapılınca motor ilk günkü gibi yada ona yakın mı oluyor.beni aydınlatırsanız sevinirim.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Sıfır Yapıldı Ne Demek?

    "Motor sıfır yapıldı" ifadesi, bir aracın motorunun tamamen söküldüğü ve sıfırdan yeniden inşa edildiği anlamına gelir. Bu işlem, motorun önemli ölçüde hasar görmesi veya aşırı derecede yıpranması durumlarında gerçekleştirilir.

    Motor Sıfır Yaptırmak

    Motor sıfır yaptırma, motorun yeniden inşa edilmesi ve eski haline getirilmesi sürecidir. Bu işlem genellikle aşağıdaki durumlarda tercih edilir:

    • Ciddi motor hasarı: Kazalar, aşırı ısınma veya yağlama sorunları gibi durumlarda motorun iç bileşenleri ciddi şekilde hasar görebilir.
    • Aşırı motor yıpranması: Yüksek kilometreli araçlarda motorun parçaları doğal olarak yıpranır ve performansları düşebilir.
    • Performans artışı: Bazı araç meraklıları, daha yüksek performans elde etmek için motorlarını sıfır yaptırmayı tercih edebilirler.

    Motor Yeni Yapıldı Ne Demek?

    "Motor yeni yapıldı" ifadesi, aracın motorunun yakın zamanda sıfırdan inşa edildiği veya kapsamlı bir şekilde revize edildiği anlamına gelir. Bu işlem, motorun güvenilirliğini ve performansını önemli ölçüde artırmış olabilir.

    Sıfırdan Motor Yapımı

    Sıfırdan motor yapımı, motorun tüm bileşenlerinin birleştirilerek yeni bir motor oluşturulması sürecidir. Bu işlem genellikle özel veya yüksek performanslı araçlar için gerçekleştirilir.

    Motor Yaptırmak Ne Demek?

    Motor yaptırmak, mevcut bir aracın motorunu yenileme veya sıfırdan inşa etme sürecidir. Bu işlem, yetenekli bir mekaniker veya özel bir otomobil atölyesi tarafından gerçekleştirilebilir.

    Motor Yapmak Ne Demek?

    Motor yapmak, motorun tüm mekanik bileşenlerinin tasarlanması, üretilmesi ve birleştirilmesi sürecidir. Bu işlem genellikle otomotiv üretim tesislerinde gerçekleştirilir.

    Motoru Yapılmış Araba Alınır mı?

    Motoru yapılmış bir araba almak, bazı avantajlar ve dezavantajlar olabilir:

    Avantajlar:

    • İyileştirilmiş güvenilirlik: Sıfır yapılmış bir motor genellikle orijinalinden daha güvenilir olacaktır.
    • Artırılmış performans: Bazı durumlarda, sıfır yapılan motorlar daha yüksek performans sunabilir.
    • Uzatılmış kullanım ömrü: Sıfır yapılan bir motor, uygun bakım ile orijinalinden daha uzun süre dayanabilir.

    Dezavantajlar:

    • Yüksek maliyet: Motor sıfır yaptırma maliyetli bir işlem olabilir.
    • Satış değeri: Sıfır yapılmış bir motor, her zaman orijinal motorlu bir araca göre daha düşük satış değeri alabilir.
    • Önceki hasar: Motor sıfır yapıldıktan sonra bile, önceki hasarın kalıcı etkileri olabilir.

    Motoru yapılmış bir araba almayı düşünüyorsanız, tüm avantajları ve dezavantajları dikkatlice değerlendirmelisiniz. Ayrıca, işin kalitesini ve güvenilirliğini sağlamak için itibarlı bir mekanik veya atölye ile çalışmanız önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Motor sıfır yapıldı demek; motor piston, gerekirse piston gömleği, krank taşlaması, ana kol yatak değişimi, emme eksoz subaplar ve gaydları, eksantrik yatakları, krank ayı, eksantrik ve v. kayışlarının değişimi, tam takım conta v.b. malzemeler ile motorun rektefiye edilmesi demektir. İyi bir motor ustası ile, motor ilk günküne yakın duruma gelir, buna halk arasında motor sıfır yapıldı derler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: M. Reha

    Motor sıfır yapıldı demek; motor piston, gerekirse piston gömleği, krank taşlaması, ana kol yatak değişimi, emme eksoz subaplar ve gaydları, eksantrik yatakları, krank ayı, eksantrik ve v. kayışlarının değişimi, tam takım conta v.b. malzemeler ile motorun rektefiye edilmesi demektir. İyi bir motor ustası ile, motor ilk günküne yakın duruma gelir, buna halk arasında motor sıfır yapıldı derler.


    yada, direk sıfır sandık motor getirilir ama bunu Türk halkımız pek yapmaz..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Rx8|CaRLioNe


    quote:

    Orjinalden alıntı: M. Reha

    Motor sıfır yapıldı demek; motor piston, gerekirse piston gömleği, krank taşlaması, ana kol yatak değişimi, emme eksoz subaplar ve gaydları, eksantrik yatakları, krank ayı, eksantrik ve v. kayışlarının değişimi, tam takım conta v.b. malzemeler ile motorun rektefiye edilmesi demektir. İyi bir motor ustası ile, motor ilk günküne yakın duruma gelir, buna halk arasında motor sıfır yapıldı derler.


    yada, direk sıfır sandık motor getirilir ama bunu Türk halkımız pek yapmaz..

    m.reha arkadaşımız tamamına yakınını özetledi.sıfır motor elbetteki gerçekten sıfır olmaz amma büyük bir yenileme geçirmiş olur.yalnız yeni versiyon motorlarda taşlamaya pek iş düşmez.bazı ufak tefek taşlamalar olur.silindirler geçmedie.krank derin suludur çizik yoksa genelde taşlanmaz.diğerleride arkadaşın dediği gibi




  • bilgi için teşekkürler arkadaşlar.birde merak ettiğim bir konu var;motoru elden geçirmek satarken bana fiyat konusunda avantaj sağlarmı? 1 sene sonra bile arabamı satarken yine motorum 1 sene önce sıfır yapılmıştı demem fiyat konusunda bana avantaj sağlarmı?biraz saçma oldu sanki soru ama siz idare edin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi defrecmantasyon -- 18 Mayıs 2009; 16:56:33 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: defrecmantasyon

    bilgi için teşekkürler arkadaşlar.birde merak ettiğim bir konu var;motoru elden geçirmek satarken bana fiyat konusunda avantaj sağlarmı? 1 sene sonra bile arabamı satarken yine motorum 1 sene önce sıfır yapılmıştı demem fiyat konusunda bana avantaj sağlarmı?biraz saçma oldu sanki soru ama siz idare edin



    Tabiki sağlar en azından alıcak olan adam motorun yeni olduğunu uzun bir süre sorun çıkarmayacığını anlar bu söylediğinden. Zaten inanmasa bile bi motorcuya baktırdığı zaman yağ yakıyormu motor üflüyormu diye bakar sorun yoksa alır gider.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: defrecmantasyon

    bu sorunun cevabını bulamadım bir türlü.vasıta satış ilanlarının bazılarında sıfır motor ya da sıfır motor yapıldı yazıyor.bende ekim 2008 de 1997 model opel frontera almıştım.satıcı motoru sıfır yaptırdım demişti.kilometresi 250.000 di.acaba sıfır motor yapılınca motor ilk günkü gibi yada ona yakın mı oluyor.beni aydınlatırsanız sevinirim.


    piston segman gibi motorun nana parçaların değişimi işte
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: defrecmantasyon

    bilgi için teşekkürler arkadaşlar.birde merak ettiğim bir konu var;motoru elden geçirmek satarken bana fiyat konusunda avantaj sağlarmı? 1 sene sonra bile arabamı satarken yine motorum 1 sene önce sıfır yapılmıştı demem fiyat konusunda bana avantaj sağlarmı?biraz saçma oldu sanki soru ama siz idare edin

    Türkiye'de bana göre dezavantaj sağlar. Hala ufacık boyasında bile sorun olduğunda arabadan vazgeçen insanlar var. Boyasız hatasız araç arayanlar var. Motoru yapıldı dediğinde hiç aramaz öyle bir adam. 1 2 parçada boya var dendiğinde adam vazgeçiyor. Motor sıfır yapıldı dediğinde kapatır olayı direkt olarak.
  • yukarda özetlemişler

    anlıcan motorun tüm önemli ve haraket eden aşınmaya yatkın tüm parcalar değişiyor

    ikinçi sorun için

    kesinlikle bir dezavantaj bende almam cünkü araç sadece motor değilki örn: 250.000km yapmış bir arac motoru yenilesende yeni motor taksanda illaki sorun cıkartır yürüyende aktarmada vites kutusunda elektirikte kaportada sonuçta miladı dolmuş bir arac benim gözümde onca yol gitmiş heleki türkiye gibi yolları bozuk olan bir ülkede araçlar daha erken eskiyor yoruluyor..

    bu motor yenileme tamemen ekonomik duruma bağlı

    örn: adamın aylık 2000 tl geliri var diyelim aracın motoru bitti en fazla vereceği motorun sıfırlanmasına 3000 tl onuda bir sene içinde veriyor taksitle

    ama bu adamın aylık geliri 5000tl olsa hiç uğraşmaz gider alır yeni bir arac olay bu yani...

    bana göre yoksa kullandığım aracın motoru bittiğinde sürekli sorun cıkartmaya başladığında satarım kurtulurum ben...

    o yüzden motoru sıfırlanmış arac benimm gözümde masraf topu...




  • şöyle bi şey de var yalnız, araç pert olmuştur motoru komple yenilenmiş de olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muss@ -- 18 Mayıs 2009; 20:02:05 >
  • Peki arkadaşlar hiç düşündünüzmü? 10 yaşındaki araç 300.000 km yapmış. Yada 5 yaşındaki araç 200.000 motoru bitmiş. Rektifiye yada motor yapılma kararı alınmışsa bunun ne gibi dezavantaji olabilir? Yukardaki arkadaşlara anlam veremedim? Rektifiye bence ciddi bir olay değildir. Araçın bakımını geçip yane yağ yakması ve masrafları artması demek yeni motor yapmak demektir. Sonuçta istenen randımanı alamadığında yapılan normal bir işlemdir.

    Peki bana söylermisiniz? Motor yapma zamanı gelmiş araçı ne yapalım. Hurdacıya mı verelim? Araç 4-5 yaşında ve sıfır gibi temizlikte olan araçlar var. Ben bir anlam veremedim.

    Sonuçta 190.000 km de 2.el araç almak mı daha avantajlı yoksa yeni motor yapılmış. Ve bir daha uzun süre kullanabileceğin bir araç mı,?

    Ayrıca rektifiye yapan bir kaç insan tanıdım. Araçın sıfırı kadar seri olduğunu ve performansı arttığını ve memmun olan çok kişi var. Sonuçta rutin bir olay.


    quote:

    bu motor yenileme tamemen ekonomik duruma bağlı

    örn: adamın aylık 2000 tl geliri var diyelim aracın motoru bitti en fazla vereceği motorun sıfırlanmasına 3000 tl onuda bir sene içinde veriyor taksitle

    ama bu adamın aylık geliri 5000tl olsa hiç uğraşmaz gider alır yeni bir arac olay bu yani...



    Yane ayda 2000-5000 geliri olan adam zaten gider daha temiz bir araç olur. 2000-5000 ytl kazanan kaç kişi var ki bu ülkede? Ama ayda 1000 ytl altında gelir olan adam ne yapacak. Daha doğrusu 2000 ytl maaş alan gider sıfır araç alacağına motor yapma kararı da alabilir. Çünkü araçı severek kullanıyordur. Yada 2.elde satarken araçını daha rahat satacaktır.

    Bence 2.elde rektifiye ve motoru yapılmış araç bence avantajlıdır. Özellikle oto pazarında avantaj sağlıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ducatine -- 18 Mayıs 2009; 20:49:11 >




  • kendi düşüncendir bu konu hakkında ben yazdılarımı düşünüyorum

    zaten türkiye ve benzeri ülkelerde butür uygulamalar yapılıyor

    nasıl ab. ülkerinin eski yıpranmış aracları cöpe atıyorsa bizde o araclar yenileniyor

    yazdım zaten ekonomiyle ilgili olay...


    normal şartlarda zaten kimse motoru sıfırlanmış bir arac almaz yıllardır satılık araclar var hala yerinde sayıyor
  • motor yapılan arabadan hayır gelmez. fabrikasyon motorla motor ustasının yaptığı bir olur mu? motor yaptırıp satıyorsa düzen tutturamamıştır..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: M. Reha

    Motor sıfır yapıldı demek; motor piston, gerekirse piston gömleği, krank taşlaması, ana kol yatak değişimi, emme eksoz subaplar ve gaydları, eksantrik yatakları, krank ayı, eksantrik ve v. kayışlarının değişimi, tam takım conta v.b. malzemeler ile motorun rektefiye edilmesi demektir. İyi bir motor ustası ile, motor ilk günküne yakın duruma gelir, buna halk arasında motor sıfır yapıldı derler.


    güzel açıklama
  • quote:

    Orjinalden alıntı: NİTROUS666

    kendi düşüncendir bu konu hakkında ben yazdılarımı düşünüyorum

    zaten türkiye ve benzeri ülkelerde butür uygulamalar yapılıyor

    nasıl ab. ülkerinin eski yıpranmış aracları cöpe atıyorsa bizde o araclar yenileniyor

    yazdım zaten ekonomiyle ilgili olay...


    normal şartlarda zaten kimse motoru sıfırlanmış bir arac almaz yıllardır satılık araclar var hala yerinde sayıyor




    Peki bana 3 yıllık hadi diyelim 5 yıllık araçın motoru bitikse senin tabiriyle bu araçı çöpemi atalım diyorsun? Örnek: 2004 Model BMW5.20...

    Türkiye ve benzeri ülkeler derken ne demek istedin? 3. sınıf ülkelermi?

    AB ülkelerinde yıpranmış araçlar çöpe atılıyor lafı bana pek inandırıcı gelmedi. Sonuçta AB ülkelerinde 10-15-30 yıllık araçlar da var. Kullanılmaya devam ediliyor. İngiltere 1995 Ford Escort , Almanya Golf I,II hatta 70-80 Model mercedesler hala kullanılıyor. Bu araçlar düşük ve uygun fiyatlara ihtiyacı olana veriliyor. USA 75 model 2 kapılı araçlardan bahsetmeye gerek yok herhalde.

    Normal şartlarda motoru sıfırlanmış araçlar hala satılmaya devam ediyor. Maddi durumu elverişli olmayan ve eski araçlara merakı olan gidip alır. Herhalde siz SIFIR araçla ile 2.el araç kıyaslaması yapmaya çalışıyorsunuz. Herkesin ekonomisi SIFIR araç almaya uygun mu? Herhalde ben anlatamadım. Yada ikimizde farklı konulardan bahsediyoruz.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ExTReMee


    quote:

    Orjinalden alıntı: defrecmantasyon

    bilgi için teşekkürler arkadaşlar.birde merak ettiğim bir konu var;motoru elden geçirmek satarken bana fiyat konusunda avantaj sağlarmı? 1 sene sonra bile arabamı satarken yine motorum 1 sene önce sıfır yapılmıştı demem fiyat konusunda bana avantaj sağlarmı?biraz saçma oldu sanki soru ama siz idare edin



    Tabiki sağlar en azından alıcak olan adam motorun yeni olduğunu uzun bir süre sorun çıkarmayacığını anlar bu söylediğinden. Zaten inanmasa bile bi motorcuya baktırdığı zaman yağ yakıyormu motor üflüyormu diye bakar sorun yoksa alır gider.

    şahsen bir araç ne kadar bakımlı, fiyatıda ucuz olursa olsun motoru sıfır yapıldı derse kaçarım o araçtan..
    hiçbir usta fabrikadan çıktığı gibi yapabilirmi? yapamaz




  • Avrupa' da bildiğim kadarıyla işçilik ücretleri çok yüksek, o yüzden bir aracın motoru bitmişse hurdaya gidebilir, bahsedilen 70-80 model araçların motorları bitsin onlar da büyük ihtimalle hurdaya gider. Discovery Channel izleyen varsa belki rastlamışsınızdır, Wheeler Dealers adında bir program var, eski araçları alıp çürüğü çarığı varsa düzeltip, bakımını yapıp satıyorlar. O programda burada 7-8bin TLden aşağıya alamayacağımız BMW 3.20yi 900pounda alıp (2300-2400TL) güzelce yapıp sattılar, bir başka örnek de Range Rover marka arazi aracı, yine uygun fiyata alındı ve lpg kiti taktırmak istediler çok yaktığı için ama lpg kitinin fiyatının 2000 küsür pound olduğunu öğrendiklerinde vazgeçtiler (aracı daha ucuza almışlardı). Velhasıl Avrupa' da işçilik fiyatları yüksek otomobil fiyatları da bize göre düşük olduğu için onlarda belki motor yaptırmak gibi bir olay çok çok azdır ama ülkemizde olan ve olmaya da devam edecek gibi görünen bir gerçek.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: olabilirmi

    şahsen bir araç ne kadar bakımlı, fiyatıda ucuz olursa olsun motoru sıfır yapıldı derse kaçarım o araçtan..
    hiçbir usta fabrikadan çıktığı gibi yapabilirmi? yapamaz


    Zaten hangi bir ürünü ve parçayı ilk günkü haline döndürebilirsin ki? Ama bu işi sağlam ve hakkıyla yapanlar ve yapmaya çalışanlar var. Hatta yetkili servislerin bile yaptığını duymuştum. Fabrikadan çıktığı gibi olmasa da ona yakın daha doğrusu uzun süre daha kullanıma müsait olacak. Yaptıranlar çok birşey farketmediğini söylüyorlar. Ne güç kaybı ne de performans bozukluğu.

    Kullandığın 1993 Corolla kaç bin km'de merak ettim? Herhalde motoru bittiği zaman çöpe atmayı düşünmüyorsunuzdur?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ducatine -- 20 Mayıs 2009; 1:05:22 >




  • Peki arkadaşlar bir araç ortalama kaç km ye gelice motor yenilenir.Daha doğrusu 250.000 300.000 e gelip de rektefiye yapılan motordan hayır gelir mi.
  • Rektefiyeyi iyi bir usta yaparsa sorun olmaz ancak 250000-300000 km yapmış bir aracın diğer mekanik aksamlarıda oldukça yıpranmış olacağından bunlarında iyice elden geçirilmesi lazım.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.